Valoban nem kell hozza kulonosebb erokifejtes, igazabol sokkal stabilabb, mint "utazni" a lecen. Azt is mondhatnam, hogy osszehasonlithatatlanul. Es valoban nem ajanlom senkinek a talpon nagy sebessegu csuszast, mert sokkal erzekenyebb a palya adottsagaira. Ellenben elen vezetve olyan, mitha sinen menne. En alapvetoen a sebesseg tudattol paraztam (tehat nem a sebeseg erzettol, mert a palya eleg szeles es sok a feher, alig van viszonyitasi alap) es attol, hogy meg veletlenul se menjek senkihez se olyan kozel, hogy ne lehessen korrigalni. Azert volt adrenalin... :)
Három Völgy? D...gölj meg! :))) Én meg senyvedek itt a Mura völgyi bérletemmel. Nagyon vágyom már valami klassz Francia terepre....Szét unom magam Kreischbergen.
GoPro-val készült? Még jó, hogy van aki megvágja. :o) Na, majd csinálok én is nektek ilyet most. :o) Egyébként ennek a GoPro-nak az a nagy átka, hogy a távirányítós LCD nélkül nagyon nehéz belőni a jó kameraszöget. Na cső, léptünk Donoba! :o)
Háát azért, mert nincs neki. Erre nem tellett már... :-) Egyébként nem nagyon merem elmondani, hogy miért nem, mert tudom hogy "kapnék" érte. Úgyhogy skippelném a kérdést ha lehet. :-)
64-gyel mentem el mellette, meg a pulzusom sem valtozott meg. Semmi sem volt
Szerintem oldalra nézve lehet igazán érezni a sebességet, legalábbis biciklin ez a helyzet (illetve amikor nagyon gyorsan jön a kanyar). Csak síelés közben általában nem szoktak annyi ideig oldalra nézni, hogy tudatosuljon a sebesség (biciklin sem jellemző).
Érdekes dolog ez! Eddig mindig a rövid, kis rádiuszú léceket vadásztam magamnak, de most azért szívesen elraknék egy GS-szerű lécet is a táramba, mert néha jól fogna. A rövid, kis rádiuszú léccel kissé halálfélelmem van nagy tempós, GS íveknél. Ugyanakkor a múltkor határozottan jólesett egy hosszabb, majdnem párhuzamos élű, régi túraléccel csapatni a nagyobb íveken.
Mielőtt megkérdeznétek, hogy miért nem sízik bottal: tul.képpen 3 igazán sízett napja van eddig(1 nap fék, 1 nap páros siklások, 1 nap egyedi próbálkozások), és 2-3 erdei csoszogás, amikbe ezek a lejtők is benne vannak. Holnaptól 6 nap kőkemény kiképzés következik. :o))))
Szerintem nem kell hozzá nagy erőfeszítés. Elég picit élre állítani ahhoz, hogy már ne szitáljon be. Egyszer egy oktató szídta nekem órán az ilyen fazonokat, akik csak 'utaznak' a lécen (=eresztik lefelé elnyújtott íveken, anélkül, hogy beleállnának). Nekem persze teljesen profinak tűntek, de ő mindenkin talált fikázni valót, nagyon éles szemű volt :)
Élre állítás ide élre állítás oda, igaza lehetett benne hogy ha csak 'utazik' az ember a nagy sebességgel és nem áll bele keményebben, könnyebben érheti balesetet.
Amiket én mentem eddig mind talponcsúszósak voltak. Ott iszonyatosan be tud szitálni a carving léc. Nyilván íven húzva a biztos, viszont oda, ehhez a tempóhoz már iszonyat erőkifejtés (combi) kell!!! A 108 az nagyon sok... :-O Milyen érzés volt? Mondjuk egy talponmenős 80-hoz képest?
Ehhez a sebesseg es lec kapcsolathoz lenne egy kis hozzafuzni valom. Nem biztos, hogy mindenkinek fog tetszeni. :) Szoval tavaly csereltem le a lecemet egy Atomic GS12 race nevure, szerintem itt sokan ismerik, a 2 evvel ezelotti GS csucsmodell. Az hogy a korabbi lecemhez kepest allat jo, most nem ecsetelnem. Az ellenben sokkal erdekesebb, hogy a lecek kozott mekkora tartalek beli kuolonbsegek vannak nagyobb sebessegeknel. Tavaly valahol a Skiamaden (alpendorf vagy wagrain volt) volt egy sebessegmero kapu. 64-gyel mentem el mellette, meg a pulzusom sem valtozott meg. Semmi sem volt. Az iden mar volt egy hetes utam Livignoban, (januar elejen is tokeletes viszonyokkal) ahol a GPS-emmel szorakoztam kicsit es elkezdtem sebessegeket merni. ELoszor 88 lett majd 92 es 95. Ezekkel a sebessegekkel szinte ugyanugy iranyithato a lec, mint 30-cal lejjebb, az a legfarasztobb, hgy kiszamold az elotted mozgok varhato palyajat es meg 20m-re se kozelitsem meg oket. (igen kihalt volt a palya) Persze nem hgyott nyugodni a dolog, hgy nem ertem el a szazat, vegul sikerult 108.3-at osszehozni. Ahogy ez megvolt, rogton abba is hagytam, mert tudtam, hogy relative veszelyes (az akkori korulmenyekhez kepest leginkabb magamra nezve) Ezek az menetek vegig iven huzot es nem talpon zuzasokbol alltak. Felemetes, ahogy a lec nem veszit kemenysegebol es iszonyatosan precizen iranyitahato. Tehat a lec tulajdonsaga es a sielo kepessegei egyszerre vannak jelen es mindig a gyengebbik lancszem donti el, hogy lesz-e fika ...
Obertauernben van ez a mérce, ott mértünk ennyit. Hogy mondjam, mennyire meredek? :p Jellemzően pirospályás. Az benne a nagyon gáz, hogy van két "dobbantó", ami kis tempónál semmi. Itt sem dob el, épp csak kibillent az egyensúlyból. Még a lábujjaimmal is kapaszkodtam.
Nekem is épp 165-ös lécem van, kb ekkora magassághoz, cseppett magasabb súlyhoz. Természetes, hogy lassabb, mint egy 180-as egyenes léc, nem is a gyorsan (egyenesen) menésre van kitalálva.
Szerintem épp azért, amit írsz: "érzésre 40-50" hasznosak ezek a lekerített mérőhelyek, mert az ember viszonylag biztonságos körülmények között szembesülhet vele, mekkora állat tud lenni a tudta nélkül.
Ez mennyire meredek szakasz volt és mekkora léc? Carving lécből 165 cm-est szoktak hozzám vágni a kölcsönzősök (185 cm, 75-80 kg), és ahol igazán meg merem ereszteni (kék pályák széles, meredek (nem az 'erdei' meredek, hanem a hóhatár fölötti :-)), egyenes szakaszai) ott érzésre lényegesen lassabb, mint a régen volt 180-190 centis léceim. Érzésre 40-50 km/h-nál nem tűnik többnek a max. sebesség.
Ha már a gyerek sí oktatás szóba került, feltenném ide a gyerekemről készült videót, ami 2006-tól napjainkig mutatja be a fejlődésének a fázisait 4 percben.
Nem nyuszi vagy, hanem ész van a sapkád alatt. Láttam most Dachsteinban pár olyan süvölvényt, aki hozzád képest tizedannyira se tud sízni, oszt száguldozott:-((( Sajnos tele vannak a világ pályái eszetlen, meggondolatlan egyedekkel....
Ami a legyalult páyát illeti, osztom azok véleményét, akik nem szeressék. A Russbachi pályát nyalták fényesre múlt hétfőn, hááááát karcos volt rendesen.
Lehet, hogy én jártam rossz (vagy éppen pont jó) helyen idén, de nem láttam tömegesen gyorshajtókat. Persze úgy általában is szellősen voltak a pályákon és kerültem a fekete pályákat (többnyire a pirosakat is).