Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Saughassy Creative Commons License 2019.04.04 0 0 217089

Remelem megkoszontem! :)

Előzmény: Piritu (217087)
Paco155 Creative Commons License 2019.04.04 0 0 217088

Nem mert a pinára gondolok mint mindig.  De hogy jön ez ide? :P 

 

Viszont amiről beszélek, az az erős motor, műszaki újítások, erősen eltérő design   amiz ősi Alfa Romeo-t megkülönböztette a többiek nagyjától.

Előzmény: Saughassy (217084)
Piritu Creative Commons License 2019.04.03 0 0 217087

:-)

Én küldtem utána el a képeket :-)

Előzmény: Saughassy (217086)
Saughassy Creative Commons License 2019.04.03 0 0 217086
Ha jól emlékszem, igen. Giallo Zoe TS.
Előzmény: Piritu (217085)
Piritu Creative Commons License 2019.04.03 0 0 217085

Hali! Te vagy az akivel tavaly tavasszal a Selenián a Spiderekkel fényképezkedtünk?

Előzmény: Saughassy (217084)
Saughassy Creative Commons License 2019.04.03 0 0 217084
Az összkerékre gondolsz? :)
Előzmény: Paco155 (217083)
Paco155 Creative Commons License 2019.04.03 0 0 217083
Marklar T ie Creative Commons License 2019.04.01 0 0 217082

Ha valaki unná az autója belsejét. Faberakást vállalok. :D

Russell Coutts Creative Commons License 2019.03.28 0 0 217081

Én is. :)

Egyelőre még nincs nálam az autó, ha minden igaz a 7VGn hozzák ide hozzám, és lesz még időm péntekig "dolgozni" rajta.

Sajna nem olyan egyszerű a kényszeregen. Ha a dpf-ben túl nagy a gázellenállás, akkor azonnal berakja a hibajelet, és ha hibajel van, akkor azonnal leállítja a regent.

Egy sráctól hallottam itt, hogy ő úgy tudta ezt végigvinni, hogy folyamatosan rajta tartotta az obd-n a diagot, és amint beírta a hibajelet, azonnal törölte. Kb 15-20× kellett törölni menet közben, mire végre teljesen lefutott.

A 7VGn nekifutok, ha itt lesz a szekér...

Előzmény: Paco155 (217079)
Adm Creative Commons License 2019.03.28 0 0 217080

Nem lehetetlen, volt már Alfetta GTV-m 2.0TS motorral, belepapírozva.

Előzmény: Piritu (217072)
Paco155 Creative Commons License 2019.03.28 0 0 217079

Kikormolásan a kényszerregen lefuttatását értem, úgy hogy nem szakad meg.

Előzmény: Russell Coutts (217078)
Russell Coutts Creative Commons License 2019.03.28 0 0 217078

Majd csak a jövő héten pénteken megyek.

Nekifutottam a diagnak egy céges cuccal, de azzal csak kiolvasni tudtam, programozni nem. Most kipróbálok a hétévégén egy másik cuccot, hátha azzal megy. Aztán jöhet a kikormolás...

Előzmény: Paco155 (217068)
Paco155 Creative Commons License 2019.03.28 0 0 217077

Nem. Én azt írtam, hogy a negyedéből.

Előzmény: AtomAnti81 (217076)
AtomAnti81 Creative Commons License 2019.03.28 0 0 217076

Jó reggelt, köszönöm a választ. Amiket leírtál nagyjából sejtettem miket kell cserélni... Ami nagy fejtörést okoz az az elektromos része. 3000 v6 motort pont tudok egy autómata 166-ból, még indítható... Itt igazából a nagydolgok azok amiket nem tudok átrakni a motorral együtt a 166ból :D De írtál egy olyat, hogy V6ot az átépítés feléből? :O 2500Euro alatt nem találtam sehol 3.0 V6 GTV-t... ha ez az átépítés fele akkor erre még gyúrnom kell :D



Krisztián

Előzmény: Paco155 (217071)
Paco155 Creative Commons License 2019.03.28 0 0 217075

Ha tudja a gyári jóváhagyást ami a motorhoz elő van írva akkor mindegy az olaj neve. (Seleniából is van vagy húszféle akár azonos viszkozitással is)

Nézd meg hogy mi van előírva a motorodhoz valahogy így néz ki:  "FIAT 9.55535-S2"  Ez pl az euro5  1750TBi-é  de az euro6 1750TBi-nek már "FIAT 9.55535-GH2"

 

Ha a neked megfelelő jóváhagyás szerepel az olajod leírásában akkor jó lesz, tökmindegy hogy a gyártót Castrolnak hívják, Motulnak, Eneosnak vagy Seleniának (valójában Petronasnak, a Selenia csak márkanév).

Előzmény: RoniSU (217074)
RoniSU Creative Commons License 2019.03.28 0 0 217074

Hamarosan jön az egyéves évfordulónk a Giuliettámmal :) A vásárlás után eneost öntöttek bele, nem volt vele gond, de gondolkozom azon, hogy Seleniára váltok, ha már minden Alfa fórumon azt dicsérik leginkább, a japánnak meg finoman szólva sincs jó híre. Ez az egyetlen töprengenivalóm - békében élünk :D 

Paco155 Creative Commons License 2019.03.27 0 0 217073

Lehetetlen lesz, de nem papíros autót szeretne hanem átépítettet. :) Ha papírosat szeretne akkor venne egy gyári V6-ot negyedennyiért. :)

Előzmény: Piritu (217072)
Piritu Creative Commons License 2019.03.27 0 0 217072

Ezt az átépítést érdekes lesz lepapírozni...

Előzmény: AtomAnti81 (217069)
Paco155 Creative Commons License 2019.03.27 0 0 217071

Bocsánat a GTV-ben 96 és 2002 között  3.0 24V van nem pedig 12V -  minden más stimmel.

Előzmény: Paco155 (217070)
Paco155 Creative Commons License 2019.03.27 0 0 217070

"Tudnátok abban tanácsot adni, hogy melyik 3000 V6 motor lenne jó a GTV-be?"

Kezdjük az elején.   Nincs sok választásod, mert a 24 V már 3.2 tehát marad a 12V. Ebből építettek hosszmotort a 75-be keresztmotort a 166-ba és keresztmotort a GTV-be.   Neked marad az eredetileg is a GTV-be szerelt, a váltóval, féltengelyekkel együtt különben egyedi alkatrészeket kell tervezned és gyártatnod. 

 

"Mivel jár egy ilyen motor beépítés, kábelezés"

Nos.  A cserélendő alkatrészek listája, ami hirtelen eszembe jut, de valószínűleg lesz amit kihagyok:

- motor az összes cuccal ezenkívül a hozzávaló másik generátor, másik szervoszivattyú, csak a klíma marad a régi

- váltó

- motortéri kábelköteg

- utastéri első kábelköteg

- műszeregység

- biztosítéktábla

- motor ECU

- kipufogórendszer

- féltengelyek

- csonkállvány

- lengőkarok

- lengéscsillapítók

- rugók

- fékek

- motortartó bakok

- mivel máshol vannak, így az összes vízcső cseréje - és a tartály áthelyezése

- szervocsövek cseréje és a tartály áthelyezése

- klíma csövezésének egy része

- talán a vízhűtő is

- nem vagyok biztos benne, hogy GTV esetén a váltórudazat különbözik-e a TS től, de esélyesen igen

 

 

Előzmény: AtomAnti81 (217069)
AtomAnti81 Creative Commons License 2019.03.27 0 0 217069

Üdv mindenkinek. 


Eddig is nagyon sokat segítettetek, hogy talpra állítsam romjaiból a "GTV 2.0TS-t, aki emlékszik rá :)", hála Nektek úgy érzem nagyon jó úton haladok és hatalmas mosollyal az arcomon rójuk a kilométereket . Ismét szeretnék Tőletek tanácsot, segítséget kérni. :) Megpróbálok minden tényt és álmot egy nagyobb regény nélkül leírni. Szóval van a kis GTV, végre eljutottam oda, hogy szinte már minden új a motortérben: vezérlés módosító, vezérlés, olaj, kuplung, trafók, gyertyák és a kábelei, jeladók... egyszóval amit tudtam mindent megtettem, hogy tényleg jó legyen. Most nagyon élvezem, sőt attól is több...! Az autóm néha kölcsön kapja a nővérem is aki szintén imádja és azt hiszem megfertőződött, úgy igazából ;) Nagyon szeretne egy saját Alfát és Neki nagyon tetszenek a 145ös-ök és pont elegendő is lenne egy akkora kasztni Neki a hétköznapokra. Most kezdődne a sztoriban a csűrcsavar :D Van egy motorhibás 145ös magyar papíros, néven van és nem rohadt, nincsen lepusztulva a belseje egyszóval tök jó lenne alapnak. Mivel én megvagyok őrülve, hogy egyszer az életemben legyen egy BUSSO V6om így arra gondoltam megvesszük neki a 145-öt, átrakom Neki az én álommotoromat és... Tudnátok abban tanácsot adni, hogy melyik 3000 V6 motor lenne jó a GTV-be? Mivel jár egy ilyen motor beépítés, kábelezés, esetleg van e valakinek tapasztalata, ismerőse, stb aki már csinált ilyet? Tudom, nem kis mutatvány de minden elszántságom és lelkesedésem, szerszámom és kitartásom megvan hozzá, hogy megcsináljam. A kis TS-en is én csináltam mindent, de tényleg mindent és remélem tudtok segíteni:)


Nagyon köszönöm: Krisztián :)

Paco155 Creative Commons License 2019.03.26 0 0 217068

Sikerült kikormolni?

Előzmény: Russell Coutts (217067)
Russell Coutts Creative Commons License 2019.03.26 0 0 217067

Nem az enyém :) Nekem csak haza kell vinnem. :) Nekem már elég régóta nincs saját autóm, és ha lesz, akkor az tipikus hobbiautó lesz ;) (Remélem hamarosan...)

Előzmény: Kormit155 (217066)
Kormit155 Creative Commons License 2019.03.26 0 0 217066

Add el, és vegyél egy olasz benzinest.

:)

 

Előzmény: Russell Coutts (217059)
Piritu Creative Commons License 2019.03.25 0 0 217065

Anno talán ez volt az első autós könyv amit olvastam a 70-es években. Édesapámnak megvolt a Trabi mellé :-)

Előzmény: Saughassy (217064)
Saughassy Creative Commons License 2019.03.25 0 0 217064
Előzmény: Paco155 (217063)
Paco155 Creative Commons License 2019.03.25 0 0 217063

Ő magyar szerelésit keres, ami pedig nincs is.

Előzmény: Saughassy (217062)
Saughassy Creative Commons License 2019.03.25 0 0 217062
http://docky.netexpert.hu/alfa.html

De itt csak használati van. Szerintem te a szerelős, "workshop manual"-t keresed.
Előzmény: N.Richi (217061)
N.Richi Creative Commons License 2019.03.25 0 0 217061

Sziasztok! Alfa 166-hoz tudok valahonnan letölteni magyar nyelvű könyvet? "Használati/szerelési útmutatót", vagy minek nevezik.

Köszönöm

Paco155 Creative Commons License 2019.03.21 0 0 217060

Próbálni semmilyet mert elvből nem használok dízelt.  Amit innen onnan olvasgattam a szerelő topikban meg a diagban annál van az hogy gyakorlatilag egy lefuttatott és befejezett regen sokat tud segíteni.  Vagy kint a pályán elindítani, vagy a hátsó udvarban, és kitartani a gázpedált amíg be nem fejezi, de akkor a szomszédok meg fognak ölni. :P

 

A tökéletes megoldás a csere.  Nem sok idő amúgy fél nap alatt megvan de az sok pénz.

Itthon szoktak olyat csinálni, hogy leszedik, kettévágják, kimossák vegyszerrel, majd visszahegesztik. Ez általában ad még neki 50-100 ezret pluszban max.

 

Olyanról még nem hallottam, hogy adalék az üzemanyagba mert ezek általában savas cuccok, az meg nem tesz jót a motor többi részének.  Szóval szerintem rossz az arányod nem 10/9 hanem 10/10 a kamu.

Előzmény: Russell Coutts (217059)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!