Van azzal kapcsolatos tapasztalatotok, hogy a motorblokk el szokott-e deformálódni, amikor "hengerfejes" lesz a kocsi? Mert a terv szerint leszedik a hengerfejet, síkba csiszolják, új tömítést neki és összerakják. Persze friss olaj meg hűtővíz és megnézik a vezérműláncot, de a síkba csiszolás rész csak a hengerfejnél lesz megcsinálva, a motorblokknál nem. Vagy lehet olyan, hogy a motorblokk el van hasadva és ott ereszti át a hűtővizet vagy ilyen esetben mindíg a hengerfej a hibás és azt kell orvosolni?
Ami viszont furcsa volt, hogy szinte nem számított, hogy taposom neki vagy valaki mögött csak úgy elvagyok, ugyanúgy fogyott. Feltöltöttem a tartályt maximum fölé, a túlfolyón ami akart kijött és után látszott, hogy fogyasztja, de nem vágom hova lett el. Aztán másnap reggel mint a szúnyogirtásnál, olyan felhőt csinált. Mi történt álló motorral egy éjszaka alatt, hogy csak akkor kezdett el füstölni / gőzölni?
Nálunk nem létezik ez a féléves vagy éves garancia a használt autókra. Ha akarja visszaveszi ha nem nem, közben már át is lett iratva. Remélhetőleg a motorblokknak nincs baja hanem csak a hengerfej, de az is egy minimum 1000 euros beavatkozás mire meglesz és több hetes szarakodás.
Ha van benne DPF (részecskeszűrő),akkor az is adhat fehéres füstöt,ha nem megfelelően működik,így becsapós a dolog.Mondjuk az a vízmennyiség elég sok,ami elmegy.Mindenképpen előtte nézesd meg egy olyasvalakivel,aki látott már hasonlót.
Kedden este lestem egy sort, hogy hova lesz a víz, de csak azt láttam, hogy fogy. Reménykedtem, hogy vízpompa, aztán szerda reggel meglett a válasz, mert olyan füstöt (gőzfelhőt) nyomott ki magából, hogy csak a reggeli dugó mentett meg, hogy ne írjon számlát a város valamelyik rendőre. Uh ez hengerfej lesz, remélhetőleg a motorblokknak nincs baja, mert azt is nem akarjuk kiszedni, de úgy igazából a hengerfejet sem akartam, csak muszály lesz. Megy nyomáspróbára, síkba köszörűlésre, aztán vissza a helyére és remélhetőleg még sokezer km-t el lehet majd menni így vele.
Ha van jobb ötletetek, hogy a hengerfejen kívül mi lehet, akkor hallgatlak, mert még nincs szétkapva. A tünetek a hűtővíz fogyasztás, 50-100 km vagy egy bő óra alatt fél liter-liter, ezalatt volt ahol megtapostam, volt ahol finoman mentem, közben többször mértem a tartájban a szintet és mindíg esett, DE nem füstölt (gőzölt). Másnap reggel meg mint valami 200 éves gőzmodony, a gőzmennyiség a gázpedál állásával egyenes arányban változott a nagyon füstöl és a senki nem lát semmit mögöttem között. Szóval ha van bármilyen más oka, ami miatt csinálhatja ezt, akkor ne tartsátok magatokban.
Hello!Le kell bontani a motorvédö lemezt és aknára kell állni /vizora is jo :-)/ és kivizsgálni,hogy hova tünik a viz.Annyit nem eszik meg,hogy egy kiegyenlitötartállyal....
Én ,megnézetném valahol,ahol alá tudnak rendesen menni,mert így kár találgatni.Elképzelhető,hogy a vízpumpa alól folyik.A vízpumpát leszedni nem egy leányálom,nem lehetetlen,de nem egy kellemes dolog,viszont előtte meg kellene nézni,nézetni a szivárgást,mielőtt bármit is megbont az ember találomra. A hűtőfolyadék adalékokat én nem javaslom,az nem fog megoldani semmit sem.
Ma délután egy sort megint baszódtam vele. A túlfolyón nem nyomja ki, néhány 10 km-enként többször megnéztem, mindig fogyott a tartályból, a végén utána kellett töltenem. Most nem láttam füstöt, de ez még nem boldogít. Az előző tualjból annyit kiszedtem, hogy az olajhűtő cserélve volt, mert kilyukadt és belefolyt az olaj a hűtővízbe. Az olajszint stabil, azt úgy néz ki nem fogyasztja, de a hűtővizet azt nagyon. Eléggé tanácstalan vagyok, hogy egyáltalán hol kezdjem a hibakeresést. A jobbolalon látszik, hogy oda folyt már ki valami, lehet hűtőfolyadék, de hogy honnan arra nem jöttem rá.
Valami ötlet? Vízpompát próbáljam meg leszedni? Vagy próbáljam meg ezeket az hűtővíz adalékokat, amik a hengerfejtömítés sérüléseket eltömíti? Hanem marad a szervíz vagy eladom így ahogy van.
Nagyon elkezdte inni a hűtőfolyadékot, és vagy ráfolyt valami forróra vagy direkt belement a kipufogóba, mert nagyon füstölt. Most beletöltöttem még másfél literrel, helyben járattam, de se nem fogyott se nem füstölt. Nem tudom mi baja, de most már aggódom. Lehet ez hengerfejtömítés vagy szokott ennek elrepedni a hengerfeje? Mert akkor kuka és van olcsón egy eladó RAV4-esem.
Akkor a befecskendezőkről beszéltünk,és azok nem felújíthatóak,de márkaszervizben már vásárolható gyári felújított,tehát valahol amúgy csinálják.Azt a forrást kell megkeresni. A Bosch befecskendezők újíthatóak,de ebben Denso rendszerű van.
Kérdés, mit értesz felújtás alatt, illetve mitől füstöl a gép. Dízelfüstölésre jellemzően befecskendező-légtömegmérő-turbó probléma adhat okot, az meg nem felújítás...
Én most kezdek el gondolkodni az asszony avensis versoján. A motor füstöl, mégha nem is vészes, de egy felújítás után 5 évre és 100ekm-re pont jó lenne.
1.Szerintem az a váltó,azt mondtam,hogy szokotty folyni belőle az olaj.Nívópálva nincsen,de a bal kerékjárati műanyagot le kell bontani,és egy 24-es kulcsnyílású csavart kell keresned,az a nívója,ott kell betölteni addig,amíg ott ki nem folyik a váltóolaj,az a nívószint.
2.Próbáld meg igen ismét teletölteni,és figyelgesd.A vízpumpa szokta ereszteni,azt az ékszíj hajtja,ha a pumpa alatt vízköves/kicsapódott erősen a fagyálló,akkor az szivárog.
3.Kanyarstab.szilentek szoktak lógni,azok rossz úton kopoghatnak,vagy ha kormánytekeréskor érezhető,akkor a kormányösszekötő tengely,vagy a kormánymű.
1. Lent a motorvédő műanyagburkolat alatt elől a bal oldalon nagy fémdarab, tippem szerint a váltó lesz vagy első difi. Tiszta olaj volt. Van a váltónak nívópálcája, hogy megnézzem hiányzik-e belőle olaj? Hol tudok utánatölteni? Remélem megint nem kell levenni hozza a motorvédő műanyagot.
2. A hűtővíztartály üres volt, utoljára teletöltöttem, valahol veszti a folyadékot vagy hiányzott sok a rendszerből. Ezt hol keressem? Holnap megint teletöltöm, hátha egyszercsak megunja és nem veszti tovább.
3. A kormánynál néha érződik egy kattanás, főleg rossz útviszonyok között jön elő. Nem tudom, hogy kormányösszekötő, kormánymű, kormányszervo vagy valami más. Van valami gyakori gondja, ami ezt okozhatja?
Azt házilag csak úgy tisztíthatod,ha a tankba öntesz valami tisztítót,amit alattam írtak.Otthon nem szétszedhető,vagy ha szétszeded,akkor annak annyi,azt kalibrálni,beméretni kell,mielőtt visszateszed.Sok esetben nem is újíthatók a befecskendezők,hanem csere,semmiképp nem javaslom az otthoni szétszedést.Én amíg hidegindítási bajok nincsenek vele,biztosan nem piszkálnám mechanikusan.
Ezeknél ugye a fagyállót is cserélni kellene 150ezer km-enként,vagy 10 évente,amelyik előbb eljön.Szerintem egy csere megoldja a problémádat. Amikor hengerfejes,akkor igen,a hengerfejtömítés enged át,a kipufogógáz bekerül a hűtőrendszerbe,ezzel a hűtőrendszer nyomása túl magas lesz,és a vizet kifújja,általában a tartálynál.Ezeknél nem jellemző,hogy az olaj,és a víz összefolyik,mivel a tömítés az a része sérül,ahol a hűtőfolyadékot kellene eltömítenie a hengerfurat és a hengerfej találkozásánál,nem ott,ahol az olajjárat megy a blokkból a hengerfejbe,így szinte biztos,hogy a motorolajon ezt nem fogod megtapasztalni.
Spuritól fogyi csökkenésem megfoghatóan régebbi 2,4JTD verdánál volt, a mostaninál nem vettem észre ilyesmit, nem számítanék rá. Ugye chiptuningnál mondják, hogy tud kevesebbet enni utána, ha ugyanúgy használod.