A most kapott sajtóközleményből:
Idén is a világ számos tájékáról érkeztek filmek a fesztiválra: az európai alkotások mellett algír, tadzsik, palesztin, török, libanoni, izlandi, kanadai, brazil és ausztrál művek gazdagítják a palettát. A kulturális kavalkád mellett a műfajok és a témaválasztás sokszínűség is jellemzi az idei Titanicot: hong-kongi krimi, ausztrál kamaradráma, norvég groteszk vagy brazil börtöndráma egyaránt felbukkan majd a fedélzeten. A nézők elé tárul az orosz vadkapitalizmus tablója, láthatnak bizarr életképeket az arab-zsidó együttélésről, vagy éppen pikáns válogatást a húszas-évekbeli francia erotikus filmekből.
A FranciArt, vagyis a Magyarországi Francia Évad keretében, a Gan Alapítvány támogatásával pedig számos francia fiatal filmes alkotását mutatja be a fesztivál, melyek közül hármat maguk a rendezők is elkísérnek. Ezalkalomból a fesztivál vendégeként üdvözölhetjük a fedélzeten Michel Reilhac-t, az ARTE France Filmosztályának Ügyvezető elnökét, valamint Gilles Duvalt, a Gan Alapítvány ügyvezető elnökét.
Ismét a Titanicon debütál a magyar közönség előtt két világhírű rendező, Peter Greenaway és Lars von Trier új filmje. A Titanic utasai számára ismerős és kedves arcok: Lukas Moodysson (a Kurva Amal, Együttlét) vagy Rolf de Heer (Rosszcsont Bubby, Táncoltass a dalomra) új alkotásai sem hiányoznak majd a programból.
A hagyományokhoz híven a fesztiválon szereplő filmek tematikus blokkba rendeződnek:
A HULLÁMTÖRŐK szekcióban az elmúlt évek legnagyobb nemzetközi fesztiválsikerei, úttörő, formabontó vagy formateremtő alkotásai lesznek láthatóak. Ebben a szekcióban szerepel Julie Bertucelli érzékeny filmje, a MIÓTA OTAR ELHAGYOTT, amely az idei Cannes-i Filmfesztivál egyik legnagyobb kritikai sikere volt, valamint a Velvet Goldmine rendezőjének, Todd Haynesnek a klasszikus melodrámák világát idéző alkotása, a TÁVOL A MENNYORSZÁGTÓL. Kívételes filmcsemegének ígérkezik Peter Greenaway legújabb multimédiás filmje, a TULSE LUPER BŐRÖNDJEI 3. epizód, mely a film különleges fesztiválverziója (nem azonos a Cannesi filmfesztiválon vetített első résszel). Csak most, csak a Titanicon!
A Titanic fesztivál mindig is külön figyelmet szentelt az első filmes alkotóknak, illetve az új francia film provokatív alkotásainak. Idén ez a két szempont ötvöződik a FIATAL HAJTÁSOK c. szekcióban, melyben a Gan Alapítvány által támogatott fiatal, francia filmesek mutatkoznak be a magyar közönség előtt. Thomas de Thier, megrendítő filmdrámája, a TOLLAK FEJBE egy gyermekét gyászoló anya története, míg Oliver Jahan MINTHA ITT SE LENNÉK c. alkotása egy kiskamasz kálváriáját meséli el.
A FÉLHOLD-TENGER szekció olyan távoli országok (Algériától Libanon és Törökországon keresztül Tadzsikisztánig) filmjeit gyűjti egy csokorba, melyek filmművészete Magyarországon eddig ismeretlen maradt. A filmek közös vonása, hogy a hétköznapi élet eseményeire fókuszálnak, miközben elénk tárulnak az adott ország politikai vagy vallási konfliktusai is. A szekció ígéretes darabja a tavalyi év nemzetközi fesztiváljainak egyik legnagyobb sikere, a palesztin színész-rendező, Elia Suleiman ISTENI BEAVATAKOZÁS c. groteszk humorú filmje az arab-zsidó együttélésről, illetve Djamshed Usmonov személyes hangvételű filmje (ANGYAL A JOBB VÁLLAMON) egy tadzsik falu nem éppen idilli hétköznapjairól.
A BŰN MÉLYSÉGEI szekcióban viharosabb vizekre evezhetünk: a hétköznapi bűntörténeteket megrázó realizmussal mutatják be a szekció alkotásai. A pókasszony csókja rendezőjének, Hector Babenconak naturalista drámája, a CARANDIRU a brazil börtönlázadás eredeti helyszínen játszódik. Az orosz vadkapitalizmus tablóját: egy politikai és médiakapcsolatokkal is rendelkező iparmágnás-maffiózó karriertörténetét festi le Pavel Lungin (Taxi blues, Esküvő) új filmje az OLIGARCHA.
Az ÉJUTAZÁS késő éjszakai időpontban kezdődő filmjeit: a húszas évek erotikus filmjeiből válogatott pikáns összeállítást, a Pajzán pózokat, illetve Bertrand Bonello alkotásait a cannesi díjnyertes A pornófilmest és legújabb filmjét, a Tiresia-t csak 18 éven felüli utasainknak ajánljuk.
A FILMDOKKban most is a dokumentumfilmek horgonyoznak, köztük két érdekes filmtörténeti dokumentumfilm. A kertben és a Tájkép rendezőjének, Martin Suliknak fikciós esszé-dokumentumfilmje, a GULLIVER UTOLSÓ ÚTJA a cseh újhullám egyik vezéralakjának, Pavel Jurácek naplójának adaptációja. Richard Shickel CHARLIE: CHARLES CHAPLIN ÉLETE ÉS MŰVÉSZETE c. dokumentumfilmjében a nagy nevettető legismertebb filmjein és ritka archív felvételeken keresztül meséli el Chaplin életét. Error Morris, a kortárs dokumentarizmus vezéralakja Robert McNamaráról, a hatvanas évek amerikai védelmi miniszteréről és a biztonsági öv feltalálójáról készített portéfilmjében (A HÁBORÚ KÖDÉBEN) pedig új fénybe helyezi a hidegháború eseményeit.