Nos, itt kiszólok. Szerintem kb. ez az egyetlen szám, amit télleg megcsináltak a lemezen. A többinél úgy érzem, a régi jobb volt. Lehet mondani, hogy értek a számok, de én ezt inkább úgy éltem meg, hogy lekerekedtek, klisésedtek, talán el is fáradtak. A magam részéről határozottan jobban szeretem a régi Hé, ’67!-et, Eső előtt, eső után-t, Játssz még-et stb.
„Hiszi a piszi. Szerintem most írta bele a Bródy.”
Én vagy húsz éve hallottam ezt a strófát először Bródytól, de már az 1988-as kiadású Bródy János majdnem minden szövege V. című kiadványban is szerepelt. Sőt a hecc kedvéért megnéztem Bródy János első, 1983-ban az ELTE ÁJTK KISZ-bizottságának a gondozásában 1000 példányban megjelent Jelbeszéd című kötetében, már abban is ott volt, gondosan, jó néhány többlet üres sorral kiemelve a szövegből.
Apró megjegyzésekre apró megjegyzések.
Palya Bea átütő erejű énekes, aki betölti a teret egyedüliként is. Saját écája van, amit minden akadályon keresztül hajt. Az én fülemben most nem tűnt Zoránnal közösnek ez az éca.
A Hé,67! –be belehallom az elmúlt évtizedeket is, de lehet, csak Pepin babonázott meg.
Húúú, az Eső előtt, eső után új változata nagyon gázos, de úgy emlékszem ezt írtam két nappal ezelőtt is.
Igen, mindenki azt állítja-állította, és igazából én is úgy gondoltam, A Ne várd a május-ban ez a versszak már a nyolcvanas években is benne volt. Annyira szerettem volna azt hinni, hogy akkor egy kicsivel reménytelibb volt a helyzet, mint most!
Belátom, nem sikerült az önámítás: sorolod a tudományos eredményeket, a tényeket… Rombolod az illúzióimat.
Az Esküvő-nél tántoríthatatlan vagyok. Az új, duettes változatba Tompos Kátyával életigenlés költözött.
Elképzelem, hogy egy Zorán koncerten az egyszemélyes Esküvő után következik, mondjuk az Ember a vízben,… ekkor az ember kikéri a kabátját a ruhatárból, és ha a hazafelé vezető úton megpillant egy csinos, stabil fát, akkor azt mondja: - Igaza van a Zoránnak, szar az élet! – és fölköti magát.
Jééé...mindig megbillenek ezekben a dolgokban. Múltkor egy 23 éves nagyon tájékozott, nagyon művelt szociológusról kiderült, hogy nem hallott még a GELKA-ról.
A többi válaszom elszállt, muszáj előbb beírnom Word-be....
„Kányádi Sándor jiddisből művészien fordította - nem ő írta, szerintem.”
Valóban. Az eredeti így szól:
„a honlapos szövegből kimaradt a »Mao-féle«”
De nem ám! Eredetileg nem volt benne, mert 1987-ben a kínai kulturális forradalomról mindenki tudta, kiféle, miféle, kefél-e. Mostanság azonban megijedhettek, hogy már a hallgatóság jelentős része nem vagy félreértené, ezért pontosítottak. (Gondolom, például Kern azon tapasztalata alapján is, hogy a még egyetemre járó vagy onnan frissen kikerült színészek alig ismerik pl. Sulyok Mária nevét.)
„Csak a szerelem, és csak Palya Bea.”
Nos, itt kiszólok. Szerintem kb. ez az egyetlen szám, amit télleg megcsináltak a lemezen. A többinél úgy érzem, a régi jobb volt. Lehet mondani, hogy értek a számok, de én ezt inkább úgy éltem meg, hogy lekerekedtek, klisésedtek, talán el is fáradtak. A magam részéről határozottan jobban szeretem a régi Hé, ’67!-et, Eső előtt, eső után-t, Játssz még-et stb.
„Hiszi a piszi. Szerintem most írta bele a Bródy.”
Én vagy húsz éve hallottam ezt a strófát először Bródytól, de már az 1988-as kiadású Bródy János majdnem minden szövege V. című kiadványban is szerepelt. Sőt a hecc kedvéért megnéztem Bródy János első, 1983-ban az ELTE ÁJTK KISZ-bizottságának a gondozásában 1000 példányban megjelent Jelbeszéd című kötetében, már abban is ott volt, gondosan, jó néhány többlet üres sorral kiemelve a szövegből.
Asszem pár héttel előtte minden koncert hasonlít kicsit a nagykoncertre, ám mivel csak két vendég volt Pécsen, (Bródy, Váczi Eszter), ezért biztosan nem olyan volt, amilyen szombaton lesz, és akkor még nem szóltunk a meglepiről, amit Zorántól szombaton elvárunk.
Orosz Zoltán vendégnek számít? Ha igen, akkor három volt a vendég.
Egyveleges nyugdíjas blokkal kezdődött, amely végül a Kócos ördögökbe fulladt, rettenetes volt. Ez csak az én véleményem, a tömeg tombolt, igény volt rá.
A dallistát, ha szeretném, sem tudnám leírni. Persze, voltak a duettes dalok, de a kétszemélyesre alakított nótákat egyedül adta elő Zorán, s emiatt hiányérzetem volt. Igen, besegített a vokál, de Kernt tudja-e valaki pótolni? Na, ugye, hogy nem. Üres lyuk tátongott minden leendő vendég helyén. Ez sem zavart rajtam kívül senkit, mert előtte nem hallgatták végig kilencvennégyszer a duett lemezt.
Bródytól annyira, de annyira vártam a Lesz még Magyar Köztársaságot, de sajnos otthon hagyta. Bródy amúgy bájos volt. A májusos dal után kisvártatva beosont, leült a színpad nézőtér felőli sarkában a világot jelentő deszkákra, két hosszú lábát benyújtotta a színpadra, és végignézte-hallgatta a koncertet.
Szólók. Zorán felkonferálta Lattmann Bélát, Horváth Kornélt, Gyenge Lajost, majd kivonult a többiekkel együtt. Az öltözőben összefutott a Bélával, és mint utólag elmesélte, mindketten csodálkoztak. Azaz még folyhatnak a tárgyalások a végleges változatról.
Csányi István, Orosz Zoltán szerepe sokszor tisztázatlannak tűnt. Csányi időnként csak malmozott (míg Orosz Zoltán zenélt helyette), ráadásul a dalokat nem Orosz Zoltán harmonikájára hangszerelték - az az idő már elmúlt, de szombatra talán visszahozzák.
A mamás dalba beleharmonikázott Orosz Zoltán, és az olyan volt, mint egy rémálom.
Ezen kívül Orosz Zoltán jó néhányszor rámosolygott Sipeki Zoltánra, ám Sipeki alig-alig mosolygott vissza Orosz Zoltánra.
Hol vannak már azok a Boldog idők, amikor attól is édes volt egy koncert, mert a lányok és Sipeki egyfolytában összekacsintottak. Most a szétültetés időszakát éljük.
Csak remélni tudom, hogy szombaton nem takarja ki Zorán Gátos Ivánt, és így láthatom a testet öltött zenét, abból is a dzsesszt, pláne amikor összehajol Váczi Eszterrel. Hú, nagyon jók voltak!
És Zorán is egészen jó volt :))) hisz’ miatta autóztunk több mint négyszáz kilométert január végén:)
Mondjam? Úgyis tudjátok, eljátszották a kötelezőket, az összes nananát, a mennyországost, stb.: ezek a dalok mostanra a rítus részei.
Kóló. Mióta van, ez a nóta a befejező aktus. Szokássá vált, hogy a koncert vége felé néhány artikulátlan, borízű ordítás hangosan követeli. Ezen egyedek vélhetően rosszul informáltak, mivel e dal ismeretében arra következtetnek, hogy kolbászfesztiválra érkeztek, ahol valamelyik pártkatona zenész támolyog a színpadon, akitől lehet rendelni.
Örök hálával tartozom a pécsi közönségnek, mivel Pécsen senki sem gondolta kolbászfesztiválnak a rendezvényt.
Zorán – egy pár barát. Duett album, 2013 Universal Mucic Kft. Made in EU
Sok héttel a megjelenés után vettem meg, úgy tettem be a kocsi kesztyűtartójába, hogy a celofánt sem vettem le róla.
Előítéletekkel voltam teli. Új szám nincs, egy rókáról több bőrt ráncigáltak le; Presser sem, Dusán sem írt új dalokat Zoránnak, viszont két-háromévente illik előállni valami újdonsággal, dalárdásítják hát a régieket, s ráfogják, új lemez.
Aztán egy napon beállt az M1-M7 autópályák közös fővárosi kivezető szakasza, és unatkozva ültem a dugóban. A Klubrádió prostituálódott, ezért jobb híján levakartam a celofánt a Zorán CD tokról, és meghallgattam a duett lemezt.
A tizenegy számból kettőt valóban érintetlenül átkopiztak a régi lemezekről - Harminc, Úgy volt – előbbi kedves blődli, utóbbiba barátságosan beledörmög Presser - ám a maradék kilenc, na, azok figyelemre méltók. Jójó, az alapokat ezeknél sem ásták ki, de amit fölé szerkesztettek, az valami egészen más.
Jávori Esküvője Tompos Kátyával maga lett a beteljesülés. A szláv mélabúba, kilátástalanságba (ami ugye egy esküvő természetes velejárója) bensőségesség, remény költözött.
A második számnál (Eső előtt, eső után: Gerendás Péterrel) megbicsaklik a toll az ember kezében. Gerendás mostanában nincs formában. Az a fura, amikor egyedül szerepel, akkor minden a helyén van. Mellékerül valaki, és oda a hang, oda a varázs.
A Harmincon már túl vagyunk, kedves lityilötyi. A dal soha nem múló érdeme, hogy Dusánt a színpadra kényszeríti (holnapután) – legalábbis reméljük.
Aztán, aztán… jön valami új! Na, nem teljesen új, de Zorántól még nem hallottam ezt a jiddis népdalt: Mit akar az eső nékem. Bíró Eszterrel együtt szívhez szólóak. Kányádi Sándor jiddisből művészien fordította - nem ő írta, szerintem.
Tulajdonképpen akkor is elmennék a rettenetes Arénába, ha csak a Hé, ’67-et énekelné Kern András Zoránnal. Kern Andrásba minden alkalommal beleszeretek. Mondjuk ki, zseni.
Kern András nélkül lehet élni, de nem érdemes.
A dal régi, a fölvétel vadonatúj. Itt és most Pepin sógor ordítozza azt, hogy „Eeesti a Híírlaaap! …Leendületben a Mao-féle kínai kulturális forrradalomm!”
Emlékszünk, ugyanez a Pepin a kémény tetejéről azt ordította,„A nemjóját sógorasszony, ez volna aztán a szép Beobachtungsstelle!” Imádom.
Apró megjegyzés: a honlapos szövegből kimaradt a „Mao-féle”, plíz.
Csak a szerelem, és csak Palya Bea. Átütő erejű nő, aki egyedül is mindent tud, kis híján lesodorja Zoránt maga mellől. Valamikor réges-régen a taps, a feszes ritmus (Horváth Kornél) adta a lelkét ennek a számnak. Én úgy jobban szerettem.
Játssz még és Hegyi Barbara. Tökéletes összhang.
„Ijesztő szelek fújnak, kedvesem
Nem hoznak több tavaszt el fényesen
Fejünkre hullanak a csillagok
Rémülten ébrednek az álmodók”
Azt mesélte Zorán az őszi koncertturnén, hogy ezt a versszakot annak idején a Ne várd a májusból kihúzta a sanzonbizottság, de napjainkban, amikor eljött a marha nagy szabadság, végre elénekelhetik a Bródyval.
Hiszi a piszi. Szerintem most írta bele a Bródy.
Soha nem néztem bele egyetlen megaizébe sem, így a legutóbbi arénás koncerten láttam, hallottam először Rúzsa Magdit. Nem tudom, milyen, amikor Zorán nélkül énekel, itt és együtt nagyon jók. Ez az a dal, amelyben megtapasztalhatjuk, mit értenénk Zoránból, ha Jaltában másképpen osztozkodnak Sztálinék.
A 2013-as év legjobb döntése Gátos Iván, a jazz zongorista betelepítése volt a zenekarba. Csorog az ember nyála a gyönyörtől, amikor őt hallgatja. Mindezt csak Váczi Eszterrel lehet tovább fokozni (Míg a szív lejár), ám innentől ezt akár Váczi Eszter Quartet-nek is nevezhetnénk.
Leonard Cohen dal, Dusán magyarította a szöveget, azaz mégis írt egy dalszöveget erre a lemezre.
Huh, nagyon jó kis lemez ez, és a hiedelmeimmel ellentétben csaknem vadonatúj alkotás. Zorán mindent tud.
miért nem lehet(ett, mert lassan elfogy) a 19-i soproni koncertre onlány jegyet venni,
Nem hiszem, hogy a menedzser ármánykodása ez.
Egyszerűen töketlenek, rugalmatlanok némely (nem csak vidéki) helyszínen. Tavaly(előtt?) elő kellett halásznunk néhány soproni rokont, ismerőst, mert csak személyesen lehetett jegyet vásárolni.
Sopron? - ha ugyanott lesz, ahol legutóbb, akkor ne sajnáld. Kicsi, levegőtlen terem, fél óra után az az érzésed, egy birkenaui gázkamrába zártak. Iszonyatos.
Ja, és láttátok? A vecsési koncertre (márc.20.) már elfogytak a jegyek -- legalábbis a kultúrbarlangos hírlevél szerint.
Kissé más: miért nem lehet(ett, mert lassan elfogy) a 19-i soproni koncertre onlány jegyet venni, ill. több vidéki koncertre? Azt csipogta nekem valaki, hogy állítólag Zorán managere nem engedi? ( lehet, hogy fals az infó de máshol is volt iyen tapasztalatom a vidéki koncertjein... )
De jó Neked hogy ott lehettél! Milyen az a Kodály Központ?
Igazság szerint arra lennék kíváncsi, hogy miket játszottak Zoránék... :)
Gondolom az Aréna koncerten is nagyjából ez a műsor lesz, itt ugye nem volt az új lemezről az összes duettpartner meghívva?
Régóta várom, hogy Az élet dolgai és az Így alakult visszakerüljenek a műsorba, és nagyon szívesen hallanék több számot is a Közös szavakból és a Kóló lemezekről is, egyszerűen imádom őket!
Akinek van M3 nézze, mert többek között régebbi Zorán koncerteket is adnak, pl most hétvégén volt egy 1998-as BS koncert szombaton adták, vas. ismételték.