A csabai oldalba már Téglapótló Csörgő sincs,mennek a Bz-k,úgy,hogy Kkmét-Baja vonatokról is ki vannak váltva az orosz csodák.
De oké,lesz rá gép - majd mennek buszok helyettük máshol.
Saccra igényel naponta + 4 MÁV-Startos embert! A könnyebb számolásért legyen az napi + 40 óra,az havi szinten + 1200 óra,ahhoz csak +7 megfelelően kiképzett dolgozót kell 5 napon belül felvenni.!
Elszór is elnézést kérek hogy érdeklődni mertem .....
Már most látszik az hogy nagyon sok jó szakember (mérnökök)ki lehet rúgva a MÁV-tól a boszorkány üldözés miatt a amit Lázár csinált. Úgy előttem egy ilyen rúgót mérnök srác arca ahogy mesélte hogy járt..
Ez van politika bele szól valamibe amihez nem ért...
Van más baromság is! Jópofa, hogy végre a vidéki városok helyi közlekedésére is váltható az automatából menetjegy. A szoftverbe betehetnék a darabszám-kiválasztást, így 4db veszprémi buszjegy nem négy, hanem egy tranzakcióval menne. A BKK, SZKT, MVK jegykiadó autmatái ezt "ezer éve" tudják, olyan bonyolult lenne betenni?
Szerintetek ETIKUSa MÁV-START részéről, hogy a mai napig - 19 napja !!! - nem utalta vissza a számlámra az engem jogosan megillető visszatérítendő - NEM KEVÉS!! - összeget???
"...mivel az ország bonyolult területi adottságú és szerkezetű.."
Most ne kapjak agyfaszt! Nyilvánvalóan Ausztriához, Szlovákiához, de akár Romániához mérve is iszonyatos bonyolultságú országgal van dolgunk, sok, önállósodni kívánó nemzetrész, égigérő hegyek, közöttük mocsaras alföldek, teljesen excentrikus helyzetű főváros, számos egymással versengő nagyváros, bőséges tengeralatti érckészletek, félszigetek, fjordok szabdalta tengerpart...szóval ember legyen a talpán, aki kiismeri itt magát!
"Lázár bejelentette, hogy a liberalizációt is elképzelhetőnek tartaná a közlekedési szektorban. Szerinte a magyar államnak nem feltétlenül kellene ellátnia a MÁV-val és a Volánnal a közlekedési szolgáltatást."
"„Hogy sokkoljam a bizottságot: nem föltétlenül kell nekünk Volán vagy MÁV.”
"Lázár a Volánt mindenképpen be akarja tolni a MÁV alá, bár tudja, hogy ez sok mindenkinek nem fog tetszeni."
Most akkor melyik az igaz?
"A magyar állami stratégia most az, hogy mivel az ország bonyolult területi adottságú és szerkezetű,"
Ez mit jelent magyarul és mikor lett ilyen?
"Ugyanakkor a karbantartás liberalizálását elképzelhetőnek tartja."
Mert úgy gondolják,hogy azt még el tudnák végezni a körben lévők,nagy csalódás lesz.!
"Szerinte meg kell szüntetni a párhuzamosságokat. Ahol a gyors és jó minőségű busz ki tudja váltani a vasutat, ott át kell térni, ahol pedig felújították a vasutat, át kell térni buszra."
"Szerinte meg kell szüntetni a párhuzamosságokat. Ahol a gyors és jó minőségű busz ki tudja váltani a vasutat, ott át kell térni, ahol pedig felújították a vasutat, át kell térni buszközlekedésről."
"Lázár elmesélte, hogy inkognitóban kiküldte az államtitkárait ezeknek a vonalaknak a tesztelésére"
Klasszikus hiba, hogy az épp aktuális állapotból vonnak le hosszú távú, akár végleges, végletes döntéseket. Minden vonalról el lehet riasztani az utasokat.
És, ráadásul épp a küszöbén állunk annak, hogy az autózás az átlagember számára egyre kevésbé lesz megfizethető, más most is, az új autók döntő hányadát cégek veszik, nem magánszemélyek.
Ez a másik nagy hiba: amikor trendben gondolkodnak, akkor mindig csak lineáris trendben (nő az autózás részaránya - igen, még éppen, de már közép távon sem).
Azt ígéri, hogy a kötött pálya lesz a főszereplő a magyar közlekedéspolitikában. A kormány már első olvasatban elfogadta a vasútfejlesztés 10 pontját, amire Lázár 6500 milliárd forintot szánna a következő 10 évben. Ez a teljes magyar kötött pályás rendszer átalakítását jelentené. Ebből 1500 milliárd uniós pénz lenne, ami jelenleg fel van függesztve. A többi pénzt vasútépítésre és járműbeszerzésre szánnák.
Lázár bejelentette, hogy a liberalizációt is elképzelhetőnek tartaná a közlekedési szektorban. Szerinte a magyar államnak nem feltétlenül kellene ellátnia a MÁV-val és a Volánnal a közlekedési szolgáltatást. Ez piacosítható, akár az osztrák államvasutak is szolgáltathatnának a magyar pályán. A közösségi közlekedés piacát a következő években liberalizálni kell, ez uniós elvárás is.
„Hogy sokkoljam a bizottságot: nem föltétlenül kell nekünk Volán vagy MÁV.”
Azt mondta, az állam csak megrendelő, és jöhet bármelyik európai buszszolgáltató vagy vasúti szolgáltató, hogy megcsinálja. De attól tart, hogy a mostani 800 milliárdnál sokkal többe kerülne a magyar államnak, ha holnap reggeltől más biztosítaná ezeket a szolgáltatásokat. A magyar állami stratégia most az, hogy mivel az ország bonyolult területi adottságú és szerkezetű, profi közlekedésre van szükség, és ehhez Lázár szerint állami kontroll kell. Ugyanakkor a MÁV-ot most sem tartja professzionálisan megszervezett vállalatnak, például több a HR-es, mint a mozdonyvezető. Ugyanakkor a karbantartás liberalizálását elképzelhetőnek tartja.
Lázár a Volánt mindenképpen be akarja tolni a MÁV alá, bár tudja, hogy ez sok mindenkinek nem fog tetszeni. Ezt azzal indokolta, hogy a Volánt pont azért hozták létre a 60-as években, hogy ráhordja az embereket a vasútra, most is hasonló feladatot szánna a vállalatnak.
Szóba került a nyáron bezárt 10 vasúti mellékvonal sorsa is. Lázár elmesélte, hogy inkognitóban kiküldte az államtitkárait ezeknek a vonalaknak a tesztelésére, hogy írjanak neki személyes beszámolókat arról, tiszta volt-e a busz, milyen volt az utaslétszám, milyen volt a buszsofőr, jött-e menetrendi időben. Volt, aki négy fővel utazott együtt a mezőhegyesi vonalon. Szerinte meg kell szüntetni a párhuzamosságokat. Ahol a gyors és jó minőségű busz ki tudja váltani a vasutat, ott át kell térni, ahol pedig felújították a vasutat, át kell térni buszra."