Keresés

Részletes keresés

Tamás Gerencsér Creative Commons License 2024.04.07 -2 1 485081

Természetesen a kikötőbe Topictárs vitte le a bézét - Boros Pisti (Hínár).

Tényleg jó buli volt, pár napja beszéltem nyugdíjas vasműs vasutasokkal, akik szintén emlékeztek a nem mindennapi túrára.....

Előzmény: _nyunyuka (485078)
GeRGelu Creative Commons License 2024.04.07 -2 0 485080

Most ment a Soproni vonalon az 1-es Nohab egy szerelvénnyel.

(előbb hagyta el Ikrényt)

 

 

 

Ha valaki fotózni szeretné...

1047 005-2 Creative Commons License 2024.04.07 -2 0 485079

Mert a telepített és a használható ETCS között van különbség.

Előzmény: juxx (485073)
_nyunyuka Creative Commons License 2024.04.07 -2 0 485078

Már 20 éve, mintha most lett volna, kedves Tanár úr, de jó buli volt, utána irány a kikötőbe!

 

Másik évforduló idén: 25 éves a topik!

Előzmény: Tamás Gerencsér (485077)
Tamás Gerencsér Creative Commons License 2024.04.07 -2 4 485077

PANTOGRÁFOSAT!

bár még pár óra van HOLNAPIG….

 

** … a GANZ mise után …**

 

DUNAFERR TÚRA

2004. április 8.

 

... CSENDES NAPUNK LESZ!

a topic járóképesebb része már a vörös négyzet körül tobzódik ….
(hsz.: 117253 !)

 

Előzetesen jelentkezett 72 fő (!!)

A túrázók száma közelebb volt a HATVAN-hoz(!!), mint az ÖTVEN-hez!!

 

Klassz nap volt, egy kis képes visszaemlékezés gyanánt pár hozzászólás 2004-ből....

Üdv

gertam

 

schlumberger Creative Commons License 2024.04.07 -2 2 485076

A Keletiben szétverték a zongorát, itt meg:

https://nepszava.hu/3230781_papp-sandor-zsigmond-ha-nem-indul-a-jarat

r1232 Creative Commons License 2024.04.07 -2 0 485075

Persze, hogy nem az ausztriai ETCS miatt..

Előzmény: juxx (485073)
GaGe Creative Commons License 2024.04.07 -2 0 485074

Hegyes - Bécs között nyár végén - ősszel lesz leghamarabb Etcs, addig nem szükséges oda menniük.

Előzmény: juxx (485073)
juxx Creative Commons License 2024.04.07 -3 1 485073

Miért csak belföldön? Akkor nem is az ETCS miatt béreljük, hogy majd a sógorék felé karikázzanak?

Előzmény: EVM (485072)
EVM Creative Commons License 2024.04.07 -2 0 485072

Az 560-as Fradi fűtőházban álldogál amióta a kerekeit betette az országba.Átmatricázták ,kapott MFB de semmit nem dolgozott mert jelenleg donor gép addig még- a többihez megérkeznek a nagyobb alkatrészek -eljut Linzbe,(az 570-essel együtt).Sajnos sok baj van velük,amellett,hogy csak belföldön szaladgálhatnak.

Előzmény: GaGe (485069)
1047 005-2 Creative Commons License 2024.04.07 -2 0 485071

A 15 db magyar engedélyes 182-est bérli az MRT,abból mindet használja a MÁV-Start,a 182 560-t a kikapcsolt MFB miatt nem látod az emigen.

Előzmény: zjakabfi (485067)
zjakabfi Creative Commons License 2024.04.07 -2 0 485070

Ez logikusnak hangzik.

És az 560-ast látta már valaki menetben?

Előzmény: GaGe (485069)
GaGe Creative Commons License 2024.04.07 -1 2 485069

560-574, az 560-ast azért nem látod, mert azt elvileg a Rail Tours használja. Magyarán 15 van bérelve, 14 van a Startnál. Tudomásom szerint. 

Előzmény: zjakabfi (485067)
r1232 Creative Commons License 2024.04.07 -2 0 485068

Az ilyen helyeken jegyvizsgálóval sem vagy sokkal bentebb, amíg ő beszáll, ugyanúgy jöhet még bárki, akit nem fogsz látni.

Előzmény: f_k (485060)
zjakabfi Creative Commons License 2024.04.07 -1 1 485067

Meg tudja valaki pontosan mondani, hány Akiem Taurust bérel a MávRailTours/MávNoszatlgia/MáV-Start (a helyes válasz bekarikázandó. :) )?

A hírek 14-ről szóltak, de én az Iemigen 14-nél többet sosem láttam, a legalacsonyabb az 561. számú, a legmagasabb az 574. számú, amit én látok, ez pedig 14.

Mi a pontos igazság?

 

 

r1232 Creative Commons License 2024.04.07 -1 0 485066

Nem csak az S76-on.

Előzmény: Zugbegleiter (485059)
r1232 Creative Commons License 2024.04.07 -1 4 485065

Rengetegszer ment már hátra a mozdonyvezető emelni, mert a jv. azt sem tudta mit csináljon..

Előzmény: misi967 (485040)
_nyunyuka Creative Commons License 2024.04.07 -3 2 485063

Lemaradt: 4-6V: sokszor akkora a tömeg a peronon (főleg ahol a zebra felé elkeskenyedik, pl. a Nyugatinál, hogy a járművezető ott is csak a két első ajtót látja az 52 méteres sárga kukacból, mégse hordják a halottakat irányvonatokkal a temetőkbe. Pedig itt aztán van járatsűrűség, a reggeli csúcsban sokszor lámpaváltásnyi a követés! 

Előzmény: f_k (485060)
_nyunyuka Creative Commons License 2024.04.07 -3 0 485062

A lényegen nem változtat, ajtó zár, zöldhurok, indul. 

Előzmény: segélyvonókészülék (485051)
_nyunyuka Creative Commons License 2024.04.07 -2 0 485061

A vezetőnek visszapillantó tükre és kamerája is van a metró oldalának figyelésére, amelyekre rá kellene néznie indulás előtt.

 

Vagyis nem a jármű vagy a rendszer hibája. 

Előzmény: f_k (485060)
f_k Creative Commons License 2024.04.07 -2 2 485060

Íves peronnál a 6 ajtóból max 3 át lát a "sofőr". Flirten olyan kamera ajtóknál ami a vez fülkébe látható nincs "monitoron" nincs kamerakép az utastérről.ajtókról , a peronokon nagy fűthető tükör sincs...

 

Elég sok olyan új építésű peron van amit a járművezető nem lát be max 2-3 ajtót a 6 ajtóból. Pl.: Akadémiaújtelep

 

Bezzegmetró ahol egyenes a peron:

 

https://telex.hu/belfold/2024/03/27/metro-pillango-utca-baleset-buntetes-itelet

 

Felfüggesztett fogházbüntetést kapott a volt metróvezető és BKV-s diszpécser, akiknek a hibájából a bíróság szerint 2021-ben elütött egy férfit a 2-es metró a Pillangó utcánál. A férfit az elinduló metró maga alá rántotta, ezután átment rajta, és gyakorlatilag levágta a fejét.

 

Az ügyben szerdán tartottak előkészítő ülést, amiről a 444 és a Blikk is beszámolt. Az előkészítő ülésen az ügyészség a metróvezetőre 1 év 6 hónap, a diszpécserre 1 év 2 hónap fogházbüntetést kért két évre felfüggesztve. Mindketten bűnösnek vallották magukat, és lemondtak a tárgyaláshoz való jogukról, így az ítélet azonnal jogerőre emelkedett.

 

 

Az eset még három éve, 2021. január 9-én történt. A vádirat szerint akkor egy erősen ittas férfi szállt ki a metróból, de a kocsiból kilépve megtántorodott, és a peron szélére esett, ahol a karja beszorult a peron és a metrókocsi közé. A metró ekkor elindult, magával rántotta a férfit, aki a sínekre esett. A metró átment rajta, részben levágta a fejét. A férfi a helyszínen meghalt.

 

A balesetet az ügyészség szerint a metróvezető és a diszpécser is megakadályozhatta volna, de éppen egyikük sem figyelt oda. A vezetőnek visszapillantó tükre és kamerája is van a metró oldalának figyelésére, amelyekre rá kellene néznie indulás előtt. A vád szerint ezt nem tette meg, ezért nem vette észre, hogy a férfi beszorult a metró és a peron közé.'

Előzmény: Zugbegleiter (485059)
Zugbegleiter Creative Commons License 2024.04.06 -1 0 485059

Sőt, az S76-on is előfordult már KN üzem eddig is, csak nem rendszeresen és nem verték nagy dobra. Talán kísérleteztek, talán személyzethiány volt, de tapasztaltam többször.

Előzmény: benbe (485042)
Arkimbz Creative Commons License 2024.04.06 -2 1 485058

Nekem sokkal inkább az a bajom, hogy Rákoson 6 perc a fordulóidő, Vörösváron meg 12 perc. Bármi gond van, máris több kanyarra úszik az egész viszonylat...

 

Jelenleg is naponta többször bukó az S60-as csatlakozás, Rákoson, ez pedig így csak még rosszabb lesz...

 

misi967 Creative Commons License 2024.04.06 -6 4 485057

>fasza lesz ...

Ezer helyen működik, nem kell atomkatasztrófát vizionálni!

 

 

Nem lesz katasztrófa.... csak eddig a balhésokat pont az emberi jelenlét tartotta vissza,valamilyen szinten... majd most jönnek a rézbőrű balhék,a magukra talált cigizők stb. ... 

Lehet itt sorolni a vasút előnyeit a busszal szemben,viszont a buszon nem fog vagy leg. kisebb eséllyel a cigó ordítozni,kötözködni ,cigizni stb...

Előzmény: benbe (485042)
misi967 Creative Commons License 2024.04.06 -1 3 485056

Ezt a KN üzemet már bevezették 1978-80 körül  Miskolc-Kazincbarcika vonalon .

A " nagy sikerre tekintettel" , elég hamar kivezették. (bliccelés 100%  -? )

 

 

Igaz a gyöngyösi harmadosztály sem fog a kaller elől bujkálni a vamavnál,nem 8-10 utazik majd,hanem majd legalább 3x annyi...

Előzmény: Atis57 (485048)
Robbe318 Creative Commons License 2024.04.06 -1 4 485055

A kőszegi most is KN megy többnyire a gyakorlatban, mert jellemzően nem jut rá vjv, csak nem verik nagydobra.

A rendszeres utasok természetesen tudják, mivel a megállókban jegyvásárlási lehetőség nincs, gyakorlatilag szociális szolgáltatásként működik.

Ha egyik irányban Kámonig, másikban Kőszegfalváig eljut a tisztelt jegynélküli utas - amire minden esélye megvan, büntetés sincs, csak megvetetik vele a jegyet. Mindez meg van spékelve feltételes megállási renddel, mégsem jellemző, hogy gond lenne. Az mondjuk már kellemetlenebb, amikor nagyobb rendezvények alatt/után az 1 szem mv-nek kell rendet raknia az ittas, balhés utasok között.

Előzmény: segélyvonókészülék (485049)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.04.06 -2 0 485054

Jaaa, az egy speckó történet volt, előreváltott "buszjegyszerű" lyukasztós izével.

Kocsinként kettő darab ötvenfilléressel meg volt oldva a dolog, "sajnos" nem lehetett lyukasztani, így lett a menetjegyből határozatlan időre szóló bérlet.

Akkor megfordították a lyukasztókat (1:1 olyanokat, mint bárhol a buszokon), erre volt válaszlépésként a rágógumi (amit sokkal macerásabb és undibb volt eltávolítani, mint az alumíniumérmét.

Nem tudom a statisztikákat, de a szombathyelyi ig. nem ott szedte be jegybevételeinek zömét...

Előzmény: Atis57 (485053)
Atis57 Creative Commons License 2024.04.06 -1 0 485053

Szia!

 A 485049 ben irtad....Tehát a Szombathely-Kőszeg?

Előzmény: segélyvonókészülék (485052)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.04.06 -1 0 485052

Hol ott? Mire gondolsz pontosan?

Előzmény: Atis57 (485050)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.04.06 -2 2 485051

Mert az.

Teljesen más célú, kialakítású, üzemeltetésű járművek, peronok, felszereltség.

A HÉV áll még közel az elővárosi vasúthoz, de nem szerelvényeit és peronjait illetően.

Előzmény: _nyunyuka (485047)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!