Az 560-as Fradi fűtőházban álldogál amióta a kerekeit betette az országba.Átmatricázták ,kapott MFB de semmit nem dolgozott mert jelenleg donor gép addig még- a többihez megérkeznek a nagyobb alkatrészek -eljut Linzbe,(az 570-essel együtt).Sajnos sok baj van velük,amellett,hogy csak belföldön szaladgálhatnak.
Meg tudja valaki pontosan mondani, hány Akiem Taurust bérel a MávRailTours/MávNoszatlgia/MáV-Start (a helyes válasz bekarikázandó. :) )?
A hírek 14-ről szóltak, de én az Iemigen 14-nél többet sosem láttam, a legalacsonyabb az 561. számú, a legmagasabb az 574. számú, amit én látok, ez pedig 14.
Lemaradt: 4-6V: sokszor akkora a tömeg a peronon (főleg ahol a zebra felé elkeskenyedik, pl. a Nyugatinál, hogy a járművezető ott is csak a két első ajtót látja az 52 méteres sárga kukacból, mégse hordják a halottakat irányvonatokkal a temetőkbe. Pedig itt aztán van járatsűrűség, a reggeli csúcsban sokszor lámpaváltásnyi a követés!
Íves peronnál a 6 ajtóból max 3 át lát a "sofőr". Flirten olyan kamera ajtóknál ami a vez fülkébe látható nincs "monitoron" nincs kamerakép az utastérről.ajtókról , a peronokon nagy fűthető tükör sincs...
Elég sok olyan új építésű peron van amit a járművezető nem lát be max 2-3 ajtót a 6 ajtóból. Pl.: Akadémiaújtelep
Felfüggesztett fogházbüntetést kapott a volt metróvezető és BKV-s diszpécser, akiknek a hibájából a bíróság szerint 2021-ben elütött egy férfit a 2-es metró a Pillangó utcánál. A férfit az elinduló metró maga alá rántotta, ezután átment rajta, és gyakorlatilag levágta a fejét.
Az ügyben szerdán tartottak előkészítő ülést, amiről a 444 és a Blikk is beszámolt. Az előkészítő ülésen az ügyészség a metróvezetőre 1 év 6 hónap, a diszpécserre 1 év 2 hónap fogházbüntetést kért két évre felfüggesztve. Mindketten bűnösnek vallották magukat, és lemondtak a tárgyaláshoz való jogukról, így az ítélet azonnal jogerőre emelkedett.
Az eset még három éve, 2021. január 9-én történt. A vádirat szerint akkor egy erősen ittas férfi szállt ki a metróból, de a kocsiból kilépve megtántorodott, és a peron szélére esett, ahol a karja beszorult a peron és a metrókocsi közé. A metró ekkor elindult, magával rántotta a férfit, aki a sínekre esett. A metró átment rajta, részben levágta a fejét. A férfi a helyszínen meghalt.
A balesetet az ügyészség szerint a metróvezető és a diszpécser is megakadályozhatta volna, de éppen egyikük sem figyelt oda. A vezetőnek visszapillantó tükre és kamerája is van a metró oldalának figyelésére, amelyekre rá kellene néznie indulás előtt. A vád szerint ezt nem tette meg, ezért nem vette észre, hogy a férfi beszorult a metró és a peron közé.'
Sőt, az S76-on is előfordult már KN üzem eddig is, csak nem rendszeresen és nem verték nagy dobra. Talán kísérleteztek, talán személyzethiány volt, de tapasztaltam többször.
Nekem sokkal inkább az a bajom, hogy Rákoson 6 perc a fordulóidő, Vörösváron meg 12 perc. Bármi gond van, máris több kanyarra úszik az egész viszonylat...
Jelenleg is naponta többször bukó az S60-as csatlakozás, Rákoson, ez pedig így csak még rosszabb lesz...
Ezer helyen működik, nem kell atomkatasztrófát vizionálni!
Nem lesz katasztrófa.... csak eddig a balhésokat pont az emberi jelenlét tartotta vissza,valamilyen szinten... majd most jönnek a rézbőrű balhék,a magukra talált cigizők stb. ...
Lehet itt sorolni a vasút előnyeit a busszal szemben,viszont a buszon nem fog vagy leg. kisebb eséllyel a cigó ordítozni,kötözködni ,cigizni stb...
A kőszegi most is KN megy többnyire a gyakorlatban, mert jellemzően nem jut rá vjv, csak nem verik nagydobra.
A rendszeres utasok természetesen tudják, mivel a megállókban jegyvásárlási lehetőség nincs, gyakorlatilag szociális szolgáltatásként működik.
Ha egyik irányban Kámonig, másikban Kőszegfalváig eljut a tisztelt jegynélküli utas - amire minden esélye megvan, büntetés sincs, csak megvetetik vele a jegyet. Mindez meg van spékelve feltételes megállási renddel, mégsem jellemző, hogy gond lenne. Az mondjuk már kellemetlenebb, amikor nagyobb rendezvények alatt/után az 1 szem mv-nek kell rendet raknia az ittas, balhés utasok között.
Jaaa, az egy speckó történet volt, előreváltott "buszjegyszerű" lyukasztós izével.
Kocsinként kettő darab ötvenfilléressel meg volt oldva a dolog, "sajnos" nem lehetett lyukasztani, így lett a menetjegyből határozatlan időre szóló bérlet.
Akkor megfordították a lyukasztókat (1:1 olyanokat, mint bárhol a buszokon), erre volt válaszlépésként a rágógumi (amit sokkal macerásabb és undibb volt eltávolítani, mint az alumíniumérmét.
Nem tudom a statisztikákat, de a szombathyelyi ig. nem ott szedte be jegybevételeinek zömét...