Ma reggel 6,10 és 6,30 között a HA-MEJ lajstromjelű AN-2R, Zuglóban, Herminamezőn, a Bácskai utca-Gyarmat utca párhuzamosában, ment oda-vissza 8 kört, 30 méter (!) magasan.
Mivel a Pátria szálló kb. 30 méter magas, amikor a Liget felöl arra rárepült, a szálló előtt kb. 30-40 méterrel élesen jobbra kifordult.
Semmi veszély nem volt, nem veszélyeztettek senkit.
De jó ébresztő volt azoknak akik akkor még aludtak.........................:-)))
Arra gondoltam szúnyogírtás végeznek, de valószínűleg nem, mert a szórófejeket tartó csőálványok nem voltak a gépre felszerelve.
Egy civil valószínűleg úgy írná le, hogy súrolta a házak tetejét, de ez nem igaz.
Erre felé a társasházak jellemzően 16-20 méter magasak.
A tető és a gép hasa között általában meg volt a 10 méter.
Érdekes nálunk (Magyarország) az ilyen megoldások (parkolóház, mélygarázs) megvalósíthatatlan dolgok (az off Kelenföldi P+R esetén is). vagy egész egyszerűen szegényesebbek a viszonyok mint egy Németországban és marad az egyszerűbb és olcsóbb megoldás a felszíni parkoló
... de ha esetleg inkább parkolóházat építenének, akkor rövidebbek lennének a gyalogutak, védetebbek a kocsik, és ne úgy nézne ki a környék, mint egy repülőnap környéke. Értem én, hogy a parkolóház drága műfaj, de ebből igazán csak az látszik, hogy errefele nem túl drága a terület, simán lehet vízszintesen terjeszkedni, nem kell felfelé. Mondjuk az itt offtopic kelenföldi P+R-ről is ezt gondolom.
Volt olyan magyar ezred parancsnok aki 1965-1970 között a dél-csehországi szintén vadászrepülő ezred parancsnok társához, néha-néha, mondjuk úgy havonta egyszer kiugrott.
Nem vonattal, nem autóval.
Sugárhajtású közlekedési eszközt használt..................:-)))
Annyi esze volt, hogy mindíg lepapírozta az ügyet, mindíg volt hivatalos háttere.
De kétszer vagy háromszor, visszafelé, természetesen időjárási okokból amik épp különösen bonyolultak voltak, toronyiránt jött.
Szó szerint tessék érteni.
Tessék csak húzni egy egyenest Tábor városa és Pápa közé !.......................:-)))
Vagy Cseké Budajovice és Pápa közé.
Persze jött a hivatalos, (nem hangos) tiltakozó diplomáciai jegyzék, mindhárom esetben.
Az éppen kinevezett 1.Honi Légvédelmi Hadsereg főparancsnokának S.vörgy elvtársnak kellett behívnia és helyre tennie az ezredes elvtársat, hogy ezek az idők lejártak, elmúltak.
Becsületére legyen mondva, a légtérsértéseket azonnal abbahagyta és más fegyelmezetlenségeiből is visszavett.
Amúgy a hazai vadászrepülő ezredeinknél mindíg volt 1-2 db valami kicsi, futárgépnek kódolt, 1-3 személyes repülő alkalmatosság.
Például alkatrész szállításra.
Ezeket a kicsi prüttyögőket az ezred parancsnok határon belül (és néha kívül) szolgálati autó helyett is használták.
Hétvégén volt a RB "őrület" (van aki így hívja, sztem 1szer egy évben elviselhető nade ne menjünk bele).
Szóval repült a két Alpha a Crusaider-rel és a nagytudású közvetítő (F1-et is ő szokta) elvetette azt a mondatot, hogy az Alpha Jet nem egy félelmetes vadászgép (ami talán igaz is) csak egy "komolytalan" kiképző gép.
Na igen Alpha Jet ugye kb a L-39 kortársa lehet de tudható mindkettő kiképző feladatokra készült de azért vannak változatok a típusnál ami könnyű vadásznak is alkalmazható. Nyilván nem az F-16-hoz meg MiG-29-hez kell hasonlítani mert más kategóriák :P
Ha csak az Alphát vitte volna, azt el lehetett volna könyvelni szinten tarto repülésnek, ami minde n országban jár a vezérkarhoz/minisztériumhoz beosztott pilótáknak.
Azért kíváncsi lennék az utasgyomor mit szól ehhez, 0:25-től az a "befordulás" és nekem gyors ereszkedés (vertikális sebesség), azért így kívülről durvának tűnik egy ilyen légibusszal.
Nem biztos hogy rajongtam volna egy ilyen leszállástól ha rajta ülök :D
Mondjuk 20 éve láttam ilyet MA Fokker 70-estől a 31L-re az ecseri dombok felett befordulva a pálya fölé
A 2. részben alapos ismertetés lesz a gép belsejéről, elég kényelmesnek tűnt. Volt, hogy Írországból felszállva több óra repülés után visszafordultak rossz idő miatt. De: akkor az óceánra kisebb látástávolság mellett is leszálltak, mint ma ILS nélkül, mert akkor nem kellett olyan pontosan eltalálni a "runway"-t, lévén az óceán széles. Aztán beúsztak a kikötőbe.
Kedvenc "film eposzomban" Idiana Jones is hasonló vasmadarakkal repkedett a 30-as években az óceánok felett, azon filóztam sokszor látva a filmet, valóságban mennyire volt kényelmes (kimerítő) egy ilyen út, az időjárás viszontagságai mennyire befolyásolták a kor technikáját
Nem okvetlenül szélhámos, viszonylag csendben dolgozik, szemben a Sólyommal, amelyik a nemzeti szinű zászlót árulta. Hogy azután mit sikerül elérn egy kisfiúnak a nagyok közr, az más kérdés. Legyen neki sikere, az nekünk us jó.