Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2019.05.31 -1 1 37260

koszonom szepen a kimerito valaszt!

Előzmény: Dúrmoller2 (37259)
Dúrmoller2 Creative Commons License 2019.05.31 0 0 37259

Az OBD 16 pólusú.

Amit nem érdemes megszakítani, az a +12V. Mert azt egyszerűen lehet pótolni, akár egy az adapterre rákötöttöt 12V-nyi elemmel/akkuval.

Amit nem mernék megszakítani, azok a földek (nem is egy van belőlük!), mert akkor az adatátviteli bemenetek fura feszültséget kaphatnak, ami lehet, hogy károsítja őket, hacsaknem nagyon gondosan tervezték. Ráadásul a CAN is, az Ethernet is földfüggetlen, azokat a föld hiánya - elméletileg - nem zavarja.

A 2, 10, 6, 14, 7, 15 megszakítása ajánlott, mert ezek a különböző standard kommunikációs protokollok lábai.

A többi már autótípus függő. Például az F, I, G sorozatú BMW-k már etherneten kommunikálnak, a 3, 11, 12, 13 lábon. Az összes többit levághatod (beleértve a földeket és tápot), ha ez a négy marad, akkor teljes értékűen el lehet érni a BMW- Zentral Gatewayét (ZGW) és azon keresztül minden ECU-t. Persze be van kötve még a szabványos CAN (6, 14), hogy a hivatalos elérés biztosítva legyen.

Tudom, ez sok láb.

Lehet úgy spórolni, hogy a párokból, négyesekből csak a felét kötöd ki. Lehet, hogy megnézed az autódat melyikeket használja.

 

Vigyázni kell a megszakítás/összekötés módjával. Manapság már nem 1200bps kommunikációk vannak, hanem pl. 10Mbps alapsávi ethernet, amit nem lehet akármilyen dróton, akárhogyan, akárhová elvezetni és ott akármilyen csatlakozással mexakítani/összekötni. Különösen, ha nem akarod, hogy 5 év múlva a korrodeált csatlakozások miatt bizonytalan legyen pl. a firmware-csere az autóban és tégla legyen egy ECU-ból.

Lehet egy sokpólusú csatlakozóval dugásra bízni a megszakítást. (Pl. 8P8C, népszerűen RJ45.)

Legszebb, ha egy kis dobozkába beleteszel 8-10 kisáramú relét, amik egy olyan (titkos) kapcsolóra mennek, aminek három állása van: mindig/soha/gyújtásra. Én így csináltam, mert általános használatra tökéletes, ha gyújtásra működik, hiszen szervizben, vagy én úgyis gyújtással vizsgálom. Ha otthagynám egy hónapra az autómat Pesten, akkor a "soha"-t választanám. Ha meg valamiért kell, akkor a "mindig"-t.

 

Természetesen a mexakítást úgy kell elhelyezni, hogy ahhoz csak sok munkával pl. a műszerfal teljes szétszerelése után férjen hozzá a rosszember, mert különben benyúl az OBD csatlakozó mellé, letépi a burkolatot és máris látja az idengenkezűség nyomát, hogy ez eredeti kábelezés hol van megbontva.

 

 

De ebben is, mint az összes védelmi szerkezetben kompromisszumot kell kötni.

Az egyszerű használhatóság, a védelem hatásossága, a védelem egyedisége, a védelem ára, az autó szervizelhetősége, a védelem szükség esetén (pl. ha Máltán bedöglik) kiiktathatósága, a kezeléskönnyűsége, a belefektetett munka, a tervezett használati időtartam, kockázattűrés, veszteség nagysága, stb. között.  Nincs tökéletes megoldás, csak különböző kompromisszumok. (A gyári megoldás is egy kompromisszum!)

Ha valakinek a vagyonának a huszada van az autóban, van rá CASCO-ja, lízingeli és nem szabad hozzányúlni, a felesége, lánya, sógornője is használja, Svédországba a sarkkörön túlra jár vele, annak más védelem kell, mint aki egy élet munkájaként vett egy autót, CASCO-ra már nincs pénze, Budapesten az utcán parkol különböző sötét helyeken, gyakran lopott típusú autója van és 10MFt ára hifit szeret bele három évnyi munkával.

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (37258)
Törölt nick Creative Commons License 2019.05.29 -1 0 37258

kerdes, meg mielott minit kartacsat ezen a kora hajnali oran zargatnam: :-)

 

OBD2 csatlakozo blokkolasakor konkretan melyik vezetekek vannak megszakitva?

 

azert kerdezem, mert az enyembe van ilyen beepitve, es ha szethuzom a csatlakozot, akkor a keszulek (https://www.conrad.de/de/p/cartrend-obd-ii-diagnosetool-80234-857126.html) radugasakor semmi nem tortenik, ez tehat idaig tokeletes

 

ha osszedugom a csatlakozot, akkor megjelenik a 12V, a cucc vilagit, "beindul", idaig szinten jo

 

a gyujtas raadasakor eltunik a jelzes, mint ha tehat elindult volna a kiolvasas, de nem tortenik semmi, a keszulek se hibat nem jelez, se hibakodot nem olvas ki, se semmi, egyszeruen ures marad a kijelzo (csak a hattervilagitasa marad bekapcsolva)

 

a kerdes, hogy ez lehet-e erintkezesi hiba a blokkoloban

 

https://de.wikipedia.org/wiki/Datei:OBD2-Buchse-Stecker-Belegung.jpg

 

egy evvel ezelott kabe meg mukododtt, lehetett hibakodot kiolvasni, a blokkolohoz azota nem nyultam, az tehat az utolso egy (de inkabb tobb) evet osszedugva toltotte a motorterben

 

koszonom

pacsepa Creative Commons License 2019.05.28 0 0 37257

Nekem hét helyen blokkol... Én nyertem?

Előzmény: drMinit (37256)
drMinit Creative Commons License 2019.05.28 0 1 37256

A "riasztó" egységhez ami 5 helyen blokkol csak úgy fér hozzá ha kiszereli a műszerfalat.

 

 

Úgy látom ma mégis csak kötözködős hangulatban vagyok, mert nekem ez is kicsit fura...

Előzmény: newman_2018 (37253)
drMinit Creative Commons License 2019.05.28 0 1 37255

Nekem toyotám van. Megnéztem hogy a motortérből hogy lehet a váltóhoz hozzá férni. Sehogy.

 

     --Akkor a tiéd nem "olyan" autó szerencsére!...  Hát, a sziréna üvöltés az nem tartana sokáig, mert általában az a motortérben van és ha az már nyitva van, a szirénának kampec!  :-)) --

 

Csak az a bibi hogy ha a szirénát szabotálják a kocsi vissza bezár és reteszeli a zárat.

 

 

 

 

Se a váltóhoz hozzáférni nem lehet, és zár is reteszes? 

Melyik az a Toyota?
na nem kötözködés képen.  :))

És a szirénának egyébként milyen ráhatása van a központi zárra?

Előzmény: Joci7605 (37242)
Pukken Creative Commons License 2019.05.21 0 0 37254

Jelenleg egy iBlue készülékem van és hiába van benne az auto pin az alkalmazást meg kell nyitni minden indítás előtt, hogy csatlakozzon. A telefon altatja az alkalmazást annak ellenére, hogy ez tiltva van így viszont nem adja azt a kényelmet amit szeretnék. Jelenleg milyen ajánlott kártyás (pl. Skybrake) indításgátló van ami ajánlott? A rablásgátló funkció legyen benne kikapcsolható, mert a menet közbeni leállás veszélyes tud lenni.

newman_2018 Creative Commons License 2019.05.20 0 0 37253

Nekem RFIDes védelem van a kulcs nélküli bejutású/indítású autómban. Ha a kulcscsomót ellopja valaki akkor is nehéz indítania mert meg kell keresni az RFID vevőt/érzékelőt a kocsiban. A "riasztó" egységhez ami 5 helyen blokkol csak úgy fér hozzá ha kiszereli a műszerfalat. Motortérből nem tudja indítani   a kocsit mert  hibrid  + OBD kiiktatás is van és még egy riasztó akkumulátorral. Kódot sehogy sem tud lopni mert érintésre nyit zár a kocsi és egyébként RFID-el indul.

 

Nagyon kényelmes.

Előzmény: Papoka22 (37252)
Papoka22 Creative Commons License 2019.05.14 -2 1 37252

Keresd fel mind a három céget személyesen és megtudod. Itt úgy sem kapsz rá használható választ. 

De elég sok

Előzmény: Milee (37249)
Garfield007 Creative Commons License 2019.05.13 0 0 37251

Pont ugyanannyit ér. De a hit fontos.

Előzmény: Dúrmoller2 (37250)
Dúrmoller2 Creative Commons License 2019.05.13 0 0 37250

Pont az ilyen tesztek miatt vettem Disklokot. Nem is lopták el az autómat. :) Pedig nem is teszem fel mindig, csak ha "veszélyes" helyen hagyom magára az autómat.

De én sárga színben vettem, mert az szebb.

Előzmény: yourmate (37246)
Milee Creative Commons License 2019.05.13 0 0 37249

Sziasztok!

Használja valaki közületek a Gorilla S10 védelmi rendszert és mik a tapasztalatok a kezeléséről, megbízhatóságukról pl. összehasonlítva a Car-őr-höz, vagy Pajzs-hoz képest.

trawala Creative Commons License 2019.05.09 -1 0 37248

Pur hab és már nem annyira hangos

Előzmény: Joci7605 (37244)
yourmate Creative Commons License 2019.05.09 0 0 37247

Olvasgattam itt egy ideje, kerdesem annyi lenne, hogy V70-S80 szerianal (diesel D4204T5) mit erdemes blokkolni? 

yourmate Creative Commons License 2019.05.09 0 0 37246

Egy sima google kereses alapjan - de gondolom hasonlot mar mas is linkelt ;)

 

Autolok 2000 Rating:*egy csillag Price: £57.99 Attack time: 16 seconds Nothing new at Autolok, which seems happy to settle back and enjoy a large market share. The 2000 was easy to fit, covered the wheel centre and makes a decent visual deterrent, but the good news stops there. Although the time needed to remove it would vary depending on the steering wheel - thicker multispoked rims would take longer - our team used the same weak spot every time with near identical results.

 

*beiras tolem - a grafikat nem engedte kopizni

 

Forras: http://www.ovat.be/Artikels/Steering%20Locks%20test%20by%20AutoExpress.pdf

Előzmény: Zonni (37215)
Tibi47 Creative Commons License 2019.05.05 0 0 37245

Akkor ez egy jó konstrukció..  ;-)

Előzmény: Joci7605 (37244)
Joci7605 Creative Commons License 2019.05.04 0 0 37244

Csak az a bibi hogy ha a szirénát szabotálják a kocsi vissza bezár és reteszeli a zárat. Kiprobáltam és a riasztót se lehet kikapcsolni. Gyújtás és motor blokkolást csinál.

Előzmény: Tibi47 (37243)
Tibi47 Creative Commons License 2019.05.04 0 0 37243

Akkor a tiéd nem "olyan" autó szerencsére!...  Hát, a sziréna üvöltés az nem tartana sokáig, mert általában az a motortérben van és ha az már nyitva van, a szirénának kampec!  :-)) 

Előzmény: Joci7605 (37242)
Joci7605 Creative Commons License 2019.05.04 0 0 37242

Nekem toyotám van. Megnéztem hogy a motortérből hogy lehet a váltóhoz hozzá férni. Sehogy. Úgyhogy nem lehet szétakasztani. Persze folyamatosan a fülébe üvöltene a riasztó szirénája.

Előzmény: Tibi47 (37239)
Joci7605 Creative Commons License 2019.05.04 0 0 37241

Cobra riasztó akkumlátoros sziréna és szabotázs védelem

egyedi inditásgátlás gyújtás blokkolással nincs gyújtás és nincs obd komunikáció

váltózár

nyomkövető telefonos és rendőrségi értesitéssel

 

Előzmény: drMinit (37237)
sogormail Creative Commons License 2019.04.22 0 0 37240

Az ertelmes beszereles azt jelenti nalam, hogy ezt nem tudja megtenni. Niylvan ez nem minden tipusu autonal muxik, meg pluszban vedeni kell a rudazatot alulrol etc..

De lehet Minit lentebbi valasza, amire kerdeztem az egy konkret tipusra vonatkozott. Es abban az ertelemben hogy a lentebbi Toyotanal nincs ertelme a valtozarnak..

 

 

Előzmény: Tibi47 (37239)
Tibi47 Creative Commons License 2019.04.22 0 0 37239

Mert van olyan autó, amelyiknek ha nyitható a motortere, ott szét tudják akasztani a váltót és eltolják-húzzák.. Vagy átteszik olyan fokozatba, amivel el tud csorogni.. (Ez a második állításom nem biztos, de tudja fene...)

Előzmény: sogormail (37238)
sogormail Creative Commons License 2019.04.22 0 0 37238

Ha ertelmesen van beszerelve, akkor miert kidobott penz onmagaban? Tul konnyen nyithatoak?

Csak kerdezem..

 

Előzmény: drMinit (37236)
drMinit Creative Commons License 2019.04.20 0 0 37237

Szerintetek mi számít jó autóvédelemnek ? Nekem ez a kombináció van benne : Autóriasztó , váltózár , egyedi indításgátlás és nyomkövető.

 

 

 

Őszintén?...

 

Autóriasztó

  milyen fajta?

  - távirányítós, vagy a gyári kulcs vezérli netán transponderes és érinteni kell?
  Hol parkol az autó?

  - utcán , garázsba netán mélygarázsba, ablak alatt?

 ezek ismeretében az h riasztó még nem sokat mond, de sztem a mai korban leginkább senki nem figyel fel egy szirénázós autóra, tehát szerintem nem sok értelme.

 

Váltózár.

   Kb az előző hozzászolásomban leírtam.

  És ha jól olvasom akkor itt nincs motortérzár sem, ráadásul toyota, tehát a váltózár kb semmi védelmi értéket nem ad hozzá.

 

Egyedi indításgátlás.
 Ez érdekesebb lehet, de bővebben ki kellene fejteni.

 

Nyomkövetés.
  Utólagos kiegészítésnek tökéletes, de ebben a kombóban és magában nem fogja a járművet megvédeni.

 

 

:(((

Előzmény: Joci7605 (37233)
drMinit Creative Commons License 2019.04.20 0 0 37236

Melyik váltózár ajánlottabb?

 

 

Attól függ...

 

- milyen autó
- milyen váltó
- más védelmi egység van e beépítve

 

De önmagába, szerintem kidobott pénz

Előzmény: SilverFlash (37232)
Joci7605 Creative Commons License 2019.04.13 0 0 37235

Toyota

Előzmény: polo14tdi (37234)
polo14tdi Creative Commons License 2019.04.13 0 0 37234

Hello. Szerintem a lényeg azon lenne, hogyha mindez egy lezárt motortérbe kerülne beépítésre. Továbbra is az tűnik a legbiztosabb helynek, ahova egy fokkal nehezebb és körülményesebb bejutni. Feltétlen gondolkodj az OBD csatlakozó megvédésében is. Egyébként milyen autó?

Előzmény: Joci7605 (37233)
Joci7605 Creative Commons License 2019.04.13 0 0 37233

Üdv mindenkinek.

 

Szerintetek mi számít jó autóvédelemnek ? Nekem ez a kombináció van benne : Autóriasztó , váltózár , egyedi indításgátlás és nyomkövető.

 

SilverFlash Creative Commons License 2019.04.12 0 0 37232

Melyik váltózár ajánlottabb?

Bear-lock vagy Diamond lock? Zárszerkezet szempontjából érdekelne.

Pepe408 Creative Commons License 2019.03.11 0 1 37231

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!