Amit nem érdemes megszakítani, az a +12V. Mert azt egyszerűen lehet pótolni, akár egy az adapterre rákötöttöt 12V-nyi elemmel/akkuval.
Amit nem mernék megszakítani, azok a földek (nem is egy van belőlük!), mert akkor az adatátviteli bemenetek fura feszültséget kaphatnak, ami lehet, hogy károsítja őket, hacsaknem nagyon gondosan tervezték. Ráadásul a CAN is, az Ethernet is földfüggetlen, azokat a föld hiánya - elméletileg - nem zavarja.
A 2, 10, 6, 14, 7, 15 megszakítása ajánlott, mert ezek a különböző standard kommunikációs protokollok lábai.
A többi már autótípus függő. Például az F, I, G sorozatú BMW-k már etherneten kommunikálnak, a 3, 11, 12, 13 lábon. Az összes többit levághatod (beleértve a földeket és tápot), ha ez a négy marad, akkor teljes értékűen el lehet érni a BMW- Zentral Gatewayét (ZGW) és azon keresztül minden ECU-t. Persze be van kötve még a szabványos CAN (6, 14), hogy a hivatalos elérés biztosítva legyen.
Tudom, ez sok láb.
Lehet úgy spórolni, hogy a párokból, négyesekből csak a felét kötöd ki. Lehet, hogy megnézed az autódat melyikeket használja.
Vigyázni kell a megszakítás/összekötés módjával. Manapság már nem 1200bps kommunikációk vannak, hanem pl. 10Mbps alapsávi ethernet, amit nem lehet akármilyen dróton, akárhogyan, akárhová elvezetni és ott akármilyen csatlakozással mexakítani/összekötni. Különösen, ha nem akarod, hogy 5 év múlva a korrodeált csatlakozások miatt bizonytalan legyen pl. a firmware-csere az autóban és tégla legyen egy ECU-ból.
Lehet egy sokpólusú csatlakozóval dugásra bízni a megszakítást. (Pl. 8P8C, népszerűen RJ45.)
Legszebb, ha egy kis dobozkába beleteszel 8-10 kisáramú relét, amik egy olyan (titkos) kapcsolóra mennek, aminek három állása van: mindig/soha/gyújtásra. Én így csináltam, mert általános használatra tökéletes, ha gyújtásra működik, hiszen szervizben, vagy én úgyis gyújtással vizsgálom. Ha otthagynám egy hónapra az autómat Pesten, akkor a "soha"-t választanám. Ha meg valamiért kell, akkor a "mindig"-t.
Természetesen a mexakítást úgy kell elhelyezni, hogy ahhoz csak sok munkával pl. a műszerfal teljes szétszerelése után férjen hozzá a rosszember, mert különben benyúl az OBD csatlakozó mellé, letépi a burkolatot és máris látja az idengenkezűség nyomát, hogy ez eredeti kábelezés hol van megbontva.
De ebben is, mint az összes védelmi szerkezetben kompromisszumot kell kötni.
Az egyszerű használhatóság, a védelem hatásossága, a védelem egyedisége, a védelem ára, az autó szervizelhetősége, a védelem szükség esetén (pl. ha Máltán bedöglik) kiiktathatósága, a kezeléskönnyűsége, a belefektetett munka, a tervezett használati időtartam, kockázattűrés, veszteség nagysága, stb. között. Nincs tökéletes megoldás, csak különböző kompromisszumok. (A gyári megoldás is egy kompromisszum!)
Ha valakinek a vagyonának a huszada van az autóban, van rá CASCO-ja, lízingeli és nem szabad hozzányúlni, a felesége, lánya, sógornője is használja, Svédországba a sarkkörön túlra jár vele, annak más védelem kell, mint aki egy élet munkájaként vett egy autót, CASCO-ra már nincs pénze, Budapesten az utcán parkol különböző sötét helyeken, gyakran lopott típusú autója van és 10MFt ára hifit szeret bele három évnyi munkával.
ha osszedugom a csatlakozot, akkor megjelenik a 12V, a cucc vilagit, "beindul", idaig szinten jo
a gyujtas raadasakor eltunik a jelzes, mint ha tehat elindult volna a kiolvasas, de nem tortenik semmi, a keszulek se hibat nem jelez, se hibakodot nem olvas ki, se semmi, egyszeruen ures marad a kijelzo (csak a hattervilagitasa marad bekapcsolva)
a kerdes, hogy ez lehet-e erintkezesi hiba a blokkoloban
egy evvel ezelott kabe meg mukododtt, lehetett hibakodot kiolvasni, a blokkolohoz azota nem nyultam, az tehat az utolso egy (de inkabb tobb) evet osszedugva toltotte a motorterben
Nekem toyotám van. Megnéztem hogy a motortérből hogy lehet a váltóhoz hozzá férni. Sehogy.
--Akkor a tiéd nem "olyan" autó szerencsére!... Hát, a sziréna üvöltés az nem tartana sokáig, mert általában az a motortérben van és ha az már nyitva van, a szirénának kampec! :-)) --
Csak az a bibi hogy ha a szirénát szabotálják a kocsi vissza bezár és reteszeli a zárat.
Se a váltóhoz hozzáférni nem lehet, és zár is reteszes?
Melyik az a Toyota? na nem kötözködés képen. :))
És a szirénának egyébként milyen ráhatása van a központi zárra?
Jelenleg egy iBlue készülékem van és hiába van benne az auto pin az alkalmazást meg kell nyitni minden indítás előtt, hogy csatlakozzon. A telefon altatja az alkalmazást annak ellenére, hogy ez tiltva van így viszont nem adja azt a kényelmet amit szeretnék. Jelenleg milyen ajánlott kártyás (pl. Skybrake) indításgátló van ami ajánlott? A rablásgátló funkció legyen benne kikapcsolható, mert a menet közbeni leállás veszélyes tud lenni.
Nekem RFIDes védelem van a kulcs nélküli bejutású/indítású autómban. Ha a kulcscsomót ellopja valaki akkor is nehéz indítania mert meg kell keresni az RFID vevőt/érzékelőt a kocsiban. A "riasztó" egységhez ami 5 helyen blokkol csak úgy fér hozzá ha kiszereli a műszerfalat. Motortérből nem tudja indítani a kocsit mert hibrid + OBD kiiktatás is van és még egy riasztó akkumulátorral. Kódot sehogy sem tud lopni mert érintésre nyit zár a kocsi és egyébként RFID-el indul.
Pont az ilyen tesztek miatt vettem Disklokot. Nem is lopták el az autómat. :) Pedig nem is teszem fel mindig, csak ha "veszélyes" helyen hagyom magára az autómat.
Használja valaki közületek a Gorilla S10 védelmi rendszert és mik a tapasztalatok a kezeléséről, megbízhatóságukról pl. összehasonlítva a Car-őr-höz, vagy Pajzs-hoz képest.
Egy sima google kereses alapjan - de gondolom hasonlot mar mas is linkelt ;)
Autolok 2000 Rating:*egy csillag Price: £57.99 Attack time: 16 seconds Nothing new at Autolok, which seems happy to settle back and enjoy a large market share. The 2000 was easy to fit, covered the wheel centre and makes a decent visual deterrent, but the good news stops there. Although the time needed to remove it would vary depending on the steering wheel - thicker multispoked rims would take longer - our team used the same weak spot every time with near identical results.
Csak az a bibi hogy ha a szirénát szabotálják a kocsi vissza bezár és reteszeli a zárat. Kiprobáltam és a riasztót se lehet kikapcsolni. Gyújtás és motor blokkolást csinál.
Akkor a tiéd nem "olyan" autó szerencsére!... Hát, a sziréna üvöltés az nem tartana sokáig, mert általában az a motortérben van és ha az már nyitva van, a szirénának kampec! :-))
Nekem toyotám van. Megnéztem hogy a motortérből hogy lehet a váltóhoz hozzá férni. Sehogy. Úgyhogy nem lehet szétakasztani. Persze folyamatosan a fülébe üvöltene a riasztó szirénája.
Az ertelmes beszereles azt jelenti nalam, hogy ezt nem tudja megtenni. Niylvan ez nem minden tipusu autonal muxik, meg pluszban vedeni kell a rudazatot alulrol etc..
De lehet Minit lentebbi valasza, amire kerdeztem az egy konkret tipusra vonatkozott. Es abban az ertelemben hogy a lentebbi Toyotanal nincs ertelme a valtozarnak..
Mert van olyan autó, amelyiknek ha nyitható a motortere, ott szét tudják akasztani a váltót és eltolják-húzzák.. Vagy átteszik olyan fokozatba, amivel el tud csorogni.. (Ez a második állításom nem biztos, de tudja fene...)
ezek ismeretében az h riasztó még nem sokat mond, de sztem a mai korban leginkább senki nem figyel fel egy szirénázós autóra, tehát szerintem nem sok értelme.
Váltózár.
Kb az előző hozzászolásomban leírtam.
És ha jól olvasom akkor itt nincs motortérzár sem, ráadásul toyota, tehát a váltózár kb semmi védelmi értéket nem ad hozzá.
Egyedi indításgátlás. Ez érdekesebb lehet, de bővebben ki kellene fejteni.
Nyomkövetés. Utólagos kiegészítésnek tökéletes, de ebben a kombóban és magában nem fogja a járművet megvédeni.
Hello. Szerintem a lényeg azon lenne, hogyha mindez egy lezárt motortérbe kerülne beépítésre. Továbbra is az tűnik a legbiztosabb helynek, ahova egy fokkal nehezebb és körülményesebb bejutni. Feltétlen gondolkodj az OBD csatlakozó megvédésében is. Egyébként milyen autó?