Igen, de 6 éve voltunk utolsó alkalommal. Akkor még bécsi lakosként nem messze Wien Franz-Josefs-Bahnhof laktunk. Oda kitekertünk és start reggel Passauba.
Itt egy menetrend, ahol épp 2019 ideiglenesen W Westbahnhof volt az indulás-érkezés
Nekem jók a tapasztalataim a gyermekszállító utánfutóval. Jelenleg egy tízkilós gyermeket hordunk benne, és a járgány valószínűleg súlyosabb ennél. Kétségkívül lelassítja a haladást, de gyermekes túrán ez nem a fő szempont. A fordulékonysága tűrhető, aszfalton nagyon kényelmes a legénykének (bekötve!), földúton csak lassan érdemes vele haladni. Némi gyakorlattal vasúti labirintuson is át lehet hatolni vele.
Ha időm engedi, honlapomra nemsokára írok egy átfogóbb cikket e tapasztalatokról. Most csak két bejárató túrára utalnék:
Nem próbáltam még, de egyszer kíváncsi lennék rá. Emelkedőn biztos sokat fog, egyébként a teher elosztás szempontjából azt gondolnám, hogy akár még jó is lehet, de ha neked mások a tapasztalataid, akkor elhiszem. Inkább a szűk kanyarok, rossz úton haladás amit nehézkesnek érzek egy ilyennel.
Egyszer a fiamnak béreltem ilyen baba szállító utifutit, s nagyon visszafogta a cangát, kínlódás volt vele menni. Én biztos h inkább rákötnék mindent a bringára.
Nekem tetszenek ezek az utánfutós megoldások, csak nem tartom túl életszerűnek, pláne nem Magyarországon. Kíváncsi lennék pl. egy ilyen vasúti átjárón labirintuson miként vergődik keresztül: https://goo.gl/maps/kaaQzutrcrPt9bk88 Ezeken még simán is kész akrobatamutatvány az átkelés, vagy terepen se túl életképes: pl. kisebb patakon átkelés, vagy egyéb olyan "út", ahol még simán is nehézkes a haladás. Túl sok kompromisszumot igényel.
Jó dolog egy ilyen utánfutó, de nem gáz, hogy csak a szekér 5 és fél kiló? A kétkerekűek 10 körül vannak és akkor még ott van a kerék ellenállása, ráadásul kis kerék.
Svájc a köztudatban úgy él, hogy óriási hegyek vannak és mindig rossz az idő.Ez persze igaz, de van egy másik arca is.
Ticino kantont, amit „Olasz-Svájc”-ként is emlegetnek, nemcsak az itt élő emberek mentalitásán látszik, hanem a táj is egyre inkább mediterrán vonásokat mutat.
Egyszerre vannak jelen az égbe nyúló kétezres hegyek és a déltengerek hangulatát idéző alpesi tavak. Minden adott egy ideális kerékpártúrához, napsütés fönt, látvány a csúcson, árak az egekben
Kicsit csalóka a dolog, mert én a túrára használt bringával mindent is csinálok. Ez esetben váz csere utáni terhelés teszt volt nagybevásárlásnak álcázva. Kicsit túltoltam, így lett 45kg a vége. Mivel már túrán is gond volt a helyhiány és most ez is rátett egy lapáttal az elvárásaimra, így két legyet egy csapásra megpróbálom megoldani így.
A titán cuccal az a baj, hogy a csavar, ami alul tartja az egész terhelést, biztosan nem bír ki annyit.
Ma átléptem a 45kg-ot, ami a csomagtartóra pakolt cuccok mennyiségét illeti.
Mivel magam is tudom, hogy általában 20-25kg a hátsó tartók teherbírása és már nagyon instabilnak éreztem, így arra gondoltam, hogy könnyítek a hátulján egy első csomagtartó+táskák kombóval.
Mivel nincs sem felnifék konzolom, sem oldalsó rögzítő szemem, így nem tudom, hogy a 30k-tól kezdődő topeak cuccokon kívül van-e valami megoldás a csomagtartó felszerelésére.
Valami ötlet? Sajnos elég korlátosak az anyagi lehetőségek, így kb 15e-ig tudok elmenni.
Igen, ismerem az említett völgyet, egyébként sok hasonló van a környéken. Azon kivül, hogy különlegesek, látványosak, szinte mindegyik kerékpáros szempontból is megérne egy expedíciós túrát, de ugye, ezekhez egy élet kevés.
Svájcban a vadkemping, bivak, meg egyéb hasonló nyalánkságok eléggé rizikósak, parázósaknak nem való :)
Egy múlt századi utam emléke jött fel az "égben lebegő falvak" láttán: San Carlo település (Val Bavona), ahol hasonló réges-régi rusztikus házak sorakoztak, amin mi is csak ámultunk.
(csak halkan jegyzem meg, hogy akkor mi is bivakoltunk kicsit lejjebb egy alkalmas helyen....:-)
A Dél-Svájcban található Malvaglia-völgy, nemcsak elképesztő természeti környezetben fekszik, az itt található rusztikus falvak, azon kívül, hogy Európa egyik legrégebbi települései, az alpesi építészet remekművei is. Még mielőtt valaki megijedne, nem városnézés lesz, egy vérbeli hegyitúra keretében feltérképeztük a környéket, az erről készült filmes dokumentációt fogadjátok szeretettel.