Sziasztok nekem egy 2008-as 1.9 pdtdi 105 Le 250Nm -es skoda octaviam van uj kuplungal kettostomeguvel meg zsir uj turboval at lett irva a softverja igy 130 LE lett elegge huz nagyon megy van benne nyomatek !
Meg csak 30 km -ert mehettem vele de a fogyasztasa /varosban/ meg nem az igazi ,de az is igaz hogy egyre tobbet megyek vele a fogyasztasa egyre igazodik elosszor 8 L mert atlagban varosban most mar lement 6.3 -ra !
Ahol csinaltattam azt mondtak hogy minimum 100 km .et kell vele menni hogy bealljon es sok inditas kell hogy megtanuljon minden adatot!A turbo is mivel uj meg 1vagy 2 ezer km utan erosodik 2% ot /mondjuk ezt nem lehet eszrevenni csak meressel gondolom/
Na most az a kerdesem ez tenyleg igy van hogy a fogyasztasom meg igazodik?
Nem erről van szó, a kérdés arról szól hogy eléggé nyomatéktalan az a motor. Relatív nyomatéktalan még az 1.6-os is. Nem 2x annyi nyomaték kellene a motorba, hanem valamivel rugalmasabb is lehetne. Mint írtam eléggé szegénykeverékes üzemelésű részterhelésen. Az 1.6-tal van tapasztalatom (szerintem ugyanaz a technika az 1.4 is) és szintén ez a problémája.
Hogyan akarsz úgy nyomatékot növelni, hogy a löket nem változik és feltöltve sem lesz a motor ??????
Téged nagyon becsaptak, ha ilyesmivel hitegettek....
Ha többet akarsz akkor turbó rá vagy motorcsere ill motorátépítés.
Nem is értem ki az az ostoba aki azt terjeszti, hogy egy szívó motort a motor megbontása nélkül van értelme chippel tuningolni. Nincs és nem is lesz értelme, az gyári ECU MAP tábla a legjobb hozzá, azon csak rontani lehet.
Ami van hozzá az piggyback ECU: pl. Emanage Blue vagy Ultimate.
De ezek mellé kell szélessávú szonda AFR-t mérni meg egy független kopogásjelző + nem árt egy EGT mérőeszköz sem.
De az Emanage-k drágák és önmagukban nem érnek sokat csak akkor ha a motor nagyobb módosításon esik át . pl. átfűzik az 1.4-et 1.8-ra vagy megfújják 1- 1.5 bar-ral. vagy mind2:)
az 1.6vvti motort valamennyire ismerem, gondolom nincs köztük nagy eltérés.
Nem a vvt technika az akadálya a kérdésnek, sőt az elvileg rugalmasabb motort kellene eredményezzen. Eléggé szegénykeverékes üzemben dolgozik a motor, nagyrészt emiatt nyomatéktalan.
Először is elnézést, ha esetleg valahol már volt erről a vasról szó, de szeretnék a konkrét esetemre válaszokat kapni. Gyanítom, hogy a mese kategóriába tartozik az elképzelésem, de azért nekifutok. Hátha van köztetek az alábbi vassal kapcsolatban tapasztalattal rendelkező topiktárs. Avagy felnyitjátok a szemem... Ezek után az alábbi kérdésben kérném szépen a hozzáértők segítségét.
Adott egy 2006-os 1,4-es VVTi Toyota Corolla kombi klímával. Ennek a chip birizgálásán töröm a fejem. Amit szeretnék, hogy az alsó tartományban kicsit nyomatékosabb legyen. Amolyan "öregurasan" vezetek, megfontoltan, takarékosan. Próbálok. Ez a szegény példány, akkor hajlandó menni, ha pörgetem. Viszont akkor kitikkad, oszt iszik. Az ellenérvekből kaptam már eleget kollégáktól, de pillanatnyilag nem áll módomban lecserélni, motort cserélni benne, stb. Ez van, ebből gondoltam egy kicsit jobbat csinálni. Persze amennyiben nem jár még nagyobb üzemanyag fogyasztással, olaj fogyasztással, "check engine" lámpa kapcsolgatással, motor halállal, stb. Szeretném, ha még egy ideig kiszolgálna. Ha jók az információim, a VVTi az egyik fő probléma, mert az 3000-es fordulat körül/fölé lett kihegyezve. Olvastam módosítás utáni olajfalásról is. És persze lehet ennél a típusnál ez nem is kivitelezhető.
Szóval nem tudom, hogy ezek után belefogjak? És ha igen hol? Akihez vissza lehet menni és fel is veszi a telefont, ha gond van. Tényleg megfelelő szakértelemmel és technikával rendelkezik.
Valóban nem csak a kerékdőlésből áll a futómű geometriája, azon kívül van az utánfutás és a kerékösszetartás mint geometriai értékek, és persze kormányelforduláskor a két kerék elfordulási különbsége.
Az utánfutás szögét az ültetés jóval kisebb mértékban változtatja, mint a kerékdőlést. Az utánfutásra a felső bekötési pont pozíciója gyakorolja a legnagyobb hatást. Ha nő a negatív kerékdőlés, akkor jellemzően azzal együtt némileg nő az utánfutás is.
Igen a 2cm (20mm) talán nagy ugrásnak tűnhet a túl polgárira sikeredett alap verzióhoz képest. Viszont ez még mindig jóval óvatosabb beavatkozás, mint a leggyakrabban kínált 40mm-es ültető rugók. Azok jóval érezhetőbben változtatják a felfüggesztés geometriáját, sőt hátul is ennyit ültetnek, tehát ott is más lesz. Ehhez képest a 20mm óvatosabb finomítás.
Azzal egyetértek, hogy én sem vagyok nagy híva a porig ültetésnek, ezért merült fel a csak elől és "csak" 2 cm a gyakoribb 4 cm helyett, de a billegésre egyelőre inkább a stabilizátor cserét választom és cserébe továbbra is tudok majd padkára parkolni. :-)
Változatlan felfogatási pontok esetében ha lejjebb tesszük a kocsit, akkor nő a negatív kerékdőlés. Jelen esetben a lényeg, hogy elől nagyobb mértékben nőjön mint hátul (gyárilag utcai autónál negatív kerékdőlés hútul van, míg elől alig, vagy semmi). Ennek az aránynak a változása pedig a kocsi önkormányzási hajlandóságát túlkormányzottabb irányba viszi (jelen esetben csak csökken az alulkormányzottság). Az első - hátsó tengelynél mért hasmagassággal való játék mindig is fontos volt az autó egyensúlyának és kanyarbeli viselkedésének a befolyásolásában. A lentebb lévő orr pedig pontosabb "célzást" tesz lehetővé kanyarbejáratnál. Teljesen orra ejteni nyilván nem szabad egy kocsit, itt apró változásokról mm-ekről szabad csak beszélni.
Egyébknét az e90-nek az első tengely magassága gyárilag lejjebb volt mint a hátsó, ebben nincs semmi újdonság. Az f30-nál ezt most máshogy gondolta a gyár, más a futómű hangolása.
Köszi a megerősítést. Keresések nyomán én is arra jutottam, hogy az Eibach-nak van a gyárinál keményebb stabilizátora az f30-ra. Ez a sport kit mást is tartalmaz?
Illetve csak elől ülteti 2 cm-el, hátul békén hagyja?
Ha ez így van, akkor külön tetszik, mert szerintem az autó egyensúlyának és a felfüggesztés geometriának jobbat tenne az f30-nál egy asszimetrikus ültetés, tehát elől lejjebb tenni és hátul hagyni.
Majd arra még kell találnom valakit, aki be is szereli a gyári helyett a keményebb stabilizátorokat.
F30 330d alá létezik Eibach sport Kit , teljesen ok , a haverom most cseréltette ki elől 2 cm el lejjebb ment s sokkal stabilab de nem lett keményebb a rugózás , viszont nem billeg.
Köszönöm a véleményed, ez inkább a kivárásra és óvatosságra sarkall. Egy darabig inkább ülük a seggemen nyugodtan és a chipet még egy darabig nem piszkáltatom.
A tuningboxokkal nem nagyon szimpatizálok, azok csak egy-egy paramétert állítanak (verik át az ecu-t), ami arányaiban a gyáritól nagyobb túlhajtást jelent mint a chip, ami mégiscsak egy szabályos program új paraméterekkel.
Egy dolog viszont felbosszantott az f30-ban. Szégyellheti magát a bmw, vagy a vevőik, hogy ez az igény, de olyan puha a futóműve, hogy az e90-hez képest iszonyatosan billeg a bódé. Már bánom, hogy nem kértem az M sport futóművet.
A vicc egyébként az, hogy megnéztem a cikklistát és az f30-nak a sport futóműnek a stabilizátora olyan kemény (puha), mint az e90-nek az alap. No comment.
Innentől a csere listáról nekem ki is esett az alap anti rollbar M-esre cserélése, mert az is inkább sport comfort, mint sportos.
Érdekelne, hogy 2005-ös évjáratú Renault Laguna, 1.9 dci-re mennyibe kerülne egy csiptuning, mennyit lehet kihozni belőle? Persze csak optimalizálásra gondolok. Ez még részecskeszűrő nélküli, 120 lovas. Illetve érdekelne ez a dolog felhasználói oldalról is, ha van valakinek tuningolt lagúnája, örülnék ha leírná a tapasztalatait, vagy itt, vagy emailben.
Előre is köszönöm a válaszokat...
Az ilyen fél gyári kapcsolatok nyilván mások, ott eleve a tuningoló cég vállal garanciát a saját művére, azzal, hogy a nem piszkált dolgokra nem vonja meg a gyár a garit. Ezeknek az ára khmmm igen. De rosszat nem lehet rájuk mondani, mert ezért a pénzért viszont tartják a hátukat ha kell.
Én is agyaltam, mert nekem is viszonylag új gépem van ami garanciális. Persze megkérdeztem a tuningszakikat akik leginkább kitérő választ adtak a garancia kérdésre ezzel megerősítették bennem azt a véleményt, hogy nem kell chiptuning. Kérdés, hogy a gyár által elismert tuning cégekkel mi a helyzet (pl esetemben az ABT, sajnos ők horror áron dolgoznak).
Igen pont ez a kérdés, mert a normális chiptuning esetén nem új sw kerül feltöltésre a kocsira, hanem a szoftver által használt paraméter értékeket módosítják. A gyári diag továbbra is gyári sw-t lát, mert továbbra is a kocsi saját sw-e van a kocsin csak némileg máshogy paraméterezve.
Abban igazad van, hogy a kocsikhoz néha új motorvezérlő sw-t adnak ki és azt ismét gyári paraméterekkel töltik fel, tehát akkora chiptuning elvész. Újabb sw esetén viszont a normális szaki az újabb sw-re frissített kocsin már ingyen csinálja meg a paraméter módosítást.
Nem tudok döntésre jutni. Egyelőre még inkább várok, de meddig... :-)
Én úgy tudom a gyári garancia ugrik ha hozzányúlnak a motorvezérlő sw-hez. Adott esetben előfordulhat, hogy felül is írják egy garanciális szerviz esetén a sw-t egy gyár által kiadottal.
Egyrészt ismerem Misit az MMC-től és már csinált is nekem az előző autómra chiptuningot, amivel nagyon elégedett voltam.
A most viszont kényesebb a helyzet, ami miatt nem tudom, hogy bevállalhatok-e egy chiptuningot.
Egyrészt nagyon jó lenne a többlet erő, eleve erősebb autóhoz vagyok szokva. Viszont a delikvens az új céges autóm, ami értelem szerűen nem a saját tulajdonom, vadonat új, garanciális.
Alapvetően két részben kell feldolgoznom a kérdést.
1. Egyáltalán szabad-e így a chiptuning gondolatával foglalkoznom. (igen - nem)
2. Ha mégis igen, akkor pedig mikor? (most, vagy első szervíz után, vagy 1, 2 éves korában?)
A kockázatvállalási hajlandóságom azért mérsékelt, mert csak egy viszonylag drága autóról, egy új bmw-ről beszélünk.
Ha fékpadról és teljesítménymérésről beszélünk, akkor fontos tényező a fékpad minősége és a mért értékek pontossága.
Ha biztosra akarunk menni és objektív mérési eredményt szeretnénk, akkor érdemes független mérőhelyet választani, és ott ellenőriztetni a végeredményt ahol semmilyen érdek nem fűződik az értékek manipulálásához.
A legtöbb helyen korrektül mérnek, de sajnos volt már példa az ellenkezőjére is, amikor "a saját padján mindenki annyit mér amennyit szeretne" című effektus érvényesült.
Komolyabb tuningcégeknél a megadott értékekre garanciát vállalnak, és az egyéni kérések figyelembevételével módosítják a vezérlőprogramot.
Teljesítménymérésre a független http://www.dynoproject.hu/ céget ajánlom, ahol 1 tengelyen 1200 LE-ig, összkerekes autóknál 2400LE-ig tudnak pontosan mérni.
Náluk nem 1-2 átlagos ventillátorral hűtik a motort mérés közben, a mérőterem eleve légátáramlásosra lett tervezve, és 1160 légköbméter a terem légcserélése percenként. Mérés közben a menetszél erősségét számítógéppel vezérelve szimulálják.
Ha pedig chiptuningról beszélünk akkor csatlakozom az előttem szólóhoz, a leglényegesebb szempont hogy olyan szakemberre bízzuk autónk agyműtétjét, aki már régóta ezzel foglalkozik.
Szerintem csak olyan helyre menjél akinek van fékpadja. Tisztán látod előtte utána.
Lemérik az autód látod a görbét elmondják mit lehet mit nem.
Elmondod mit szeretnél hol legyen erősebb , s visszamérik.
A fékpad nélküli helyeken érzed , hogy jobb de nem a te kívánságod szerint. Lehet bejön lehet nem.
Mindegyik chippes komoly szakember félni nem kell tőlük mert lejáratni egy sem fogja magát , elég sok komolyság és tudás kell egy motorvezérlő átírásához.
Lényeges olyanhoz menni aki rég foglalkozik ezzel a tudománnyal.
Golf 6 2.0 tdi 140le-t szeretném tuningoltatni, de nem tudom, hogy érdemes-e, és ha igen akkor hol? Van-e kockázata? Ha valakinek van tapasztalata e típussal, kérem segítsen!