Amúgy a hócipőm tele van a gyógyszer hirdetésekkel, amikkel Dunát lehet rekeszteni.
A magam részéről már kötelezővé tettem volna, hogy a hirdető gyógyszercég vezetése (esetleg kiegészülve a média képviselőjével) minden leadott reklám után bekortyoljon egy adagot a saját anyagából. Aztán ha bírják, jöhet a következő. Ha meg kidőlnek, az új vezetés talán elgondolkodik a mértéken.
Ez nekem is feltűnt, szerintem maguk sem tudták, hogy mi a koncepció. Valami gyógyszerreklám, szerencsére nem az idegesítő kategória, de totál kusza, hogy kinek beszélnek.
Kidobott pénz, ami azért zavar, mert velem fizettetik ki amikor köptetőt veszek.
"Elkepzelted mar, milyen lehet nőnek lenni?" Izééé... hát most fele csapat aki nezi ezt a szart, annak nem kell elkepzelni. De most elkepzelem, hogy ferfinak lenni mennyivel nehezebb. Ennyi esszel foleg.
A dettol dala, hogy anyu apu (ennyi ideig tart amíg némítom, tovább még nem hallotam eddig.) és közben az a szakállas majomfejű öblös szájjal röhögve takarítja az asztalt. Azért valahol ez is a legalja.
Az a kapcsoljuk a boltot az a penny? Eddig is kerültem, de most a sparnak sem megyek a közelébe se. Látom és eszembe jut az a bizonyos érzés, amit a reklámjuktól érzek...
Az emberek 99.99% úgy gondolja, hogy a reklámok hatnak az emberek 99.9%-ra, de ők abba a 0.01%-ba tartoznak, akikre nem.
És itt általában jön magyarázat a tudatos vásárlásról, vagy arról, hogy a reklámok őt inkább idegesítik, ezért teljese elképzelhetetlen, hogy az alapján válasszanak.
Az igazság ezzel szemben az, hogy a reklámok mindenkire hatással vannak. Még azokra is, akik kitalálják a reklámokat. Ennek az az oka, hogy mára a reklámszakma, egy hihetetlenül kifinomult szakmává vált, mely nagyon tudatosan használja a pszichológia minden rétegét.
Az igazság az, hogy sokszor még azt se tudjuk, hogy egy reklám mit reklámoz, illetve mi a célja, kinek szól. Elsősorban a képen, de a szövegben is sokszor egy-egy apró dolog van, ami az egész kampány központjában áll, és ez általában nem az, amire elsőre gondolnánk.
Számok, színek, formák, hangulat, mozdulatok, mind a legapróbb részletekig kidolgozva. És teljesen mindegy, hogy jó, vagy rossz reklámnak gondoljuk-e, amit látunk, vagy hallunk.
Tudtátok, hogy egy szuperben a termék egy része nem azért van ott, hogy eladják?
Új Coop reklam (de lehet, hogy CBA). Egy pasi es egy no all a hutopult elott, majd a no minden magyarazat nelkul elkezd vitustancot jarni. Hat, bravo. Eddig sem akartam egyik uzletbe se jarni, most meg annyira se.
ALDI "sajtfotós" reklam (amúgy szerintem vicces).... Na de hol marad az Olimpiai Fizetővásárló-hajszoló Gyorskasszázás Időmérő Futama? Semmi jele a "az üzletvezető méri az időt, nem baj, ha el sem tudsz pakolni, lesöpröm a cuccaidat a futószalagról, fizess és kotródj innét minél gyorsabban" üzletpolitikanak.
"A csatorna támogatója a (cégnév) háztartási gépek."
Azon túl, hogy egyeztetésbeli hiba van benne, megvizualizáltam, ahogy háztartási gépek támogatnak egy csatornát. Balról egy hűtő, jobbról a mikró, középen imbolyog a csatorna. Biztos túl sokat ivott szegény.
"hiszen akkor apunak nem kéne mindig bemennie az irodába"
Az asztalos, a pék, az operátor, a kertész, a kocsmáros, a postás, a rendőr, a mentős, az orvos stb. nem tud "hómofiszban" dolgozni. Ja, ők le vannak szarva...