44 szemes lapot találtam de az stilé 30cm kategóriában . Az nem jó nekem Komacura ,egykezes gép . A 35cm lap meg már nagy és nehézzé teszi a félkezes használatot de az is hasonló problémákkal küzd ! Nem is értem a gyártókat a gép tervezőket hogy mi az istenért nem lehet olyan gépet tervezni vagy olyan lapokat ami csak 29,5 cm hosszú attól még rá lehetne írni hogy ez a 30 lap ,a kutyát se érdekelné hogy csak 29,5cm . Most majd levágok a lapvégből mert szerintem nem tudok mást csinálni . Az Oleomac is levágott lapvégű lappal járt a 35cm3-is ,nagyon bosszantott az is ez miatt ,elajándékoztam . A mostani Oleomac már párosszámú láncokat használ . Útálok kókányolni de mindig rákényszerít valami . Nem is értem hogy ezek a dolgok miért csak nekem tünnek fel . De az is lehet csak a földön vagdal mindenki ott meg minegy a tűzifában hogy milyen lesz .
Csiga ! Arra volnék kíváncsi melyek azok a fűrészláncok 3/8 1,3 kategóriában amiknek a hajtószemei párosszámúak és a vágófogak is párosszámúak . A 46 szemes láncon vagy két balos fog lesz ,vagy két jobbos . A 45szemes meg vakszemes a 47 is vakszemes . Ezek nekem nem jók ,vagy ránt a kicsigép kis láncsebességnél ,vagy ferdére vág . Ha a földön lenne a vágás nem is igen érdekelne ,de nekm precíz vágások kellenek a gyümölcs fákon nem full gázon vágok hanem csak kis gázfröccsökkel pötyögtetek és még fél kézzel is . Vár rám egy diófa amit kisebbre kéne vegyek 6 tuja fa meg egy 10métere fenyő ,több légvezetékek mellett vagy épp a légkábel közelében . A villanyászoknak már egy éve szóltak és az volt a válasz nem érnek rá majd levágják .
Nem tudod a dugattyún a makk féloldalas ,fordítva nem tudod a gyűrűt rárakni . Mostanában én nem láttam a horonyban középen álló makkot ,ez nem motor bicikli .
Van amikor egy szétszödés és összerakás, többet árt a motornak mint használ.
Hiába van tájoló stift a gyűrűknél, igen csekély a valószínűsége annak, hogy pont úgy és oda kerül vissza ahol addig volt. ha pedig még mög is lött cserélve esetleg a két gyűrű, végképp esélytelen.
Nyomás csak az elősűrítéskor van a forgattyús házban és az tudja a keveréket vissza köpni a karbi felé Ha a robbanás köpné vissza annak nyoma lenne a dugattyún ,vagy ha elkopás hiba volna akkor nem is sűrítene a felső holtpont felé haladó dugattyú . Egyszer én úgy jártam egy géppel, hogy a felső holtpont alatt volt kikopva a henger, egy kb kisúj körömnyi foltban, nem látszódott a hiba csak akkor ha erős fényben lámpával néztem ! A gép alapjáraton bármeddig eljárt de a fordulatot már csak 6000 fordulatig bírta az felett elerőtlenedett ,nem tudta a fát vágni . A hengeredben lehet akár vetemedés ,vagy gyárilag lehet ovális is akár egy új gyűrűt bele kell tolni és erős lámpával végig nézni akár centinként hogy mindenhol zár-e a dugattyúval tologatva és a szívó nyilás környkét megnézve nincs e rés a henger és a gyűrű közt .
De ha nem motoriklus a hiba akkor megis mi? Megint kifogytam a komoly otletekbol. A gyari hibat en elvetnem, a hengeren kivulrol meg jobban latszik hogy sokat kapott, mint belulrol. Illetve ahogy lentebb irtam, spontan johetett a szakitas, a kosz mennyisegebol es egyenletes eloszlasabol itelve.
"A köpködést a szívórés alatti rész okozza..." Ez osszezavart. Eddig azt saccoltam hogy a felso holtpontnal a szivores felol (gyuruhezag...) elszoko nyomas tolja vissza az anyagot a karbi fele. De hogy az also holtpont szamitana? Mi ennek a mechanizmusa? Az elosuriteskor erre konnyebben talal utat a keverek mint a felomlok fele, ha a szoknya kopott?
Ez az én véleményem szerint nem motorikus hiba ,nekem ettől sokkal rosszab gép is simán indult 3-4 rántásra melegen meg 1 re ,pedig olyan csíkos a henger hogy a körmöm elakad benne . A tieden ahhoz képest vadi új a henger . A köpködést a szívórés alatti rész okozza ha pl kúpos a lyuk a hengerben vagy el van kopva a dugattyú szoknyája vagy nagyon karcos . Nem tudom hogyan lehetne kivitelezni hogy a szívónyílás zárt állapotában megnyomatni a motort 1,5-2 bárral max és valami szivárgást jelző sprével a szivónyílásba fújni ,mit mutatna . A henger is lehet hibás gyárilag . Az én husimé is az gyárilag hibás volt csak valahogyan a hónolásnál eltüntették valahogyan . 2x10 mp üzemidő alatt hogyan mehetett tönkre a vadiúj hengerem . Rejtély mi csinált bele egy nagy hosszú csíkot a hengerembe amikor kínosan ügyeltem hogy nehogy valami fém sorja legyen a gyűrűnek . Még is meghúzta a hengert de hogy mi nem tudni semmit sem találtam sehol benne az olajfilmen kívül .
Azok a csíkok miatt ne aggódj, sok gépben van, leginkább - szerintem- a légszűrön keresztül beharapott kosz miatt szokott lenni, vagy ha valahol falsol, az miatt viszont érdemes aggódni.
A Castrolhoz képest a Motult710 füst illata sokkal jobb, nekem legalábis jobban tetszik.
A videodat lattam uj koraban, a dugattyu beleejtes kb ugyanazt az 1 - 1.5mp -t hozza mint a kinai hengeres demod.
A karburator(ok)ra nem gyanakszom. Harommal probaltam, az enyem egyforman nem mukodott veluk, fater gepe viszont igen. Nyomasprobara amugy nincs eszkozom.
A kepek feltoltesevel megszenvedtem, mobilrol csak regisztracio elleneben hagyta volna csatolni oket. A lenyeg hogy kozben 1024x768-ra skalaztam oket. Ha a szakerteshez jobb felbontas kell, szoljatok.
A hengeren a csikok kepen sokkal rosszabbul mutatnak mint tapintva, de lehet csak nem eleg finom az ujjam.
A dugattyut nem toroltem le a sztarfotokhoz. Motul 700 lepi, de gyakorlati kulonbseget nem utatott a Castrol power 1 racing-hez kepest.
A dugattyú is, a henger is tiszta, féktisztítóval kifújva, tiszta ronggyal kitörölve.
A gyári S-H illesztések az Oleoéhoz hasonlítanak.
A gyűrűhézag gyárilag ( átmérőtől is függ, minél nagyobb, azaz minél hosszabb a gyűrű, nagyobbat hőtágul) általában 0,2mm esetleg 0,25mm. Kínainál 0,3mm.
Husqarna kézikönyvben eddig kettő értéket találtam, amikor kuka a gyűrű. Az egyik helyen ( típusnál) 0,8mm-t, a másik helyen ( más típusnál) 1mm-t írtak.
Ha már szét van szedve érdemes kicserélni, de nem ez volt a hiba oka.
Amiket adnak új gyűrűt, beépítés előtt ellenőrzöd ( nehogy gyártási, vagy mértehibás legyen) és azok a gyári hézagok ( kb 0,2mm) jók.
Fotókat dobhatnál fel, hátha látuk mi is valamit.
Nem látom az illesztést, hogy érdemes lenne-e egy AIP dugón elgondolkodni ( ahhoz adnak új gyűrűt is)
A karbi nyomáspróbája megvolt? Átmembránozás, tűszelep csere?
A 0,2 0,3 a mérvadó ami nagyobb nem jó és később újabb problémát genereál a hengeren . Amit én tudok a Meteor ,vagy a gyári ami ér valamit a többi nem sokat ér a kinai meg csak vagy jó lesz vagy nem katagória ,de nekem a kínai vackok nem lettek jók csak átmenetileg . A gyűrűkopás az lefújást okoz és vissza köpheti a karburátor felé a benzint ami megint további kopásokat okoz ,lemosva az olajfilmet . cserélni kell ha lehet az ereditire . Ha a dugattyút úgy látod ítéled hogy nem kopott ,a gyertya lyukát befogva nem esik bele a hengerbe a gyűrű nélkül akkor az jó . Meg áll a légpárnán ,esetleg szép lassan le ereszkedik . Ha leereszkedett és megrázva nem csörög akkor az rendben van .
A dugattyu a hengerbe ugy esik kb mint a youtube-on a gyari kinai fureszeknel, amire a szakik azt momdjak hogy "na es akkor nezzuk meg ugyanezt meteor/farmertec dugattyuval". Valahol az elfogadhatosag hataran lehet.
A hordos kopast ugy latszik megusztam, de stabilan ~0.45mm gyuruhezagot mertem. A gyuru felulete amugy vegig tukros, nem csikos egyaltalan.
A hengerben igazan terhelo dolgokat nem lattam (valamint laikus vagyok). Olyanokra gondolok hogy pl foltszeru kopas a felso holtpont kornyeken. A felulete nekem eleg homogennek tunik "ott ahol szamit". Ezt ugy ertem hogy a kipufogonyilas alatt vannak csikok, de ujjal nem igazan tudtam kitapintani.
A dugattyu donto reszen latszanak a gyari megmunkalas nyomai. A gyuru alatt a kipufogonyilas felol van par kisebb karc. A tuzgat, amennyire meg tudom itelni, makulatlan.
A 0.45mm ha jol gondolom sok. De onmagaban okozhatja ez azt hogy visszakopkodi a benzint? Vagy nezzem meg ujra azokat a csikokat a kipufogonyilas alatt?
A gyuruhezagra van tipusspecifikus javaslat? Vagy lojek siiman a "standard" 0.2mm-re? Esetleg konkret tipp hogy honnan mit vegyek? (Ne jarjak ugy hogy kiveszem a zacsibol es mar a gyari hezag is tul nagy.)
Ha a dugattyút befogott gyetya lyukkal belesjted gyűrű nélkül a hengerbe és az alatta lévő légpárnán meg áll ,vagy csak lassan esik bele akkor nincs baj . A gyűrű hézag mérése inkább egy új gyűrűvel lehet jó támpont és több ponton megmérve hogy mekkora kopás van a hengerben . De ha elkopott a heger abból nem lesz már motor sosem én is ilyenek miatt dobtam ki már több gépet is . Nincs a legtöbb géphez gyári minőségű henger a kínai meg nekem 6-7m3 fát bírt csak és kuka lett a henger . Vagy ha van azt nem tudod megfizetni olyan drága .
Ha a henger kopott azzal semmit sem lehet kezdeni mert álltalában hordósra kopik . Habár én olyannal is találkoztam hogy a felső harmadban egy folton kopott el csak és pöcre indult alapjáraton eljárt bármennyit de a gázadásra hörgéssel válaszolt és 6 ezernél magasabra nem ment a fordulata . ki kellett dobnom !
Ha nincs kompressziomerom, van valami egyeb modja a kopas mertekenek megsaccolasara? A gyuruhezag meres pl egy ilyennek tunik. De lattam szakit aki a dugattyu gyari megmunkalasat nezegette, mas a beranton logatott egy szerencsetlen fureszt. Meg youtube-on tobben a leszerelt dugattyu hengerbe ejtesebol vontak le kovetkezteteseket.
Namost ha minden okés ahogy írod de a karburátorban a membránok halottak akkor sose lesz jó ! A H csavarra nem veszed észre a reagálást csak teljes gázon vágás közben ,vagy fordulatszám mérőn az a teljes fordulatott maximalizálja . Ha köpköd visszafelé a karbi felé akkor vagy rengeteget kap és azért fullad bele ,vagy kopottak a henger ,dugattyú, gyűrű ,és a nyomás leszökik . Minimális kompresszióval is elindul álltalában ha már a keverék felgyült benne csak ereje nem nagyon lesz vágni meg köpködi vissza a karburátorba a benzint .
Adott a Husqvarna 45-om. Hasznaltan vettem, "jatekbol". Mivel a hire szerint sokak tanulogepe ez volt, jo hobbialanynak tunt. Nos tanulni mar rengeteget sikerult belole, de nalam egyelore meg nem mukodott rendesen. A benne levo dzsuva alapjan az elozo hasznalojanal a megvetelkori konstellacioval viszont igen, es lehet hirtelen lett elege belole, mert nem kezdte el bontogatni.
A kompresszio kielegito, papiron 10+bar, az elado merese szerint. Szivaton (elozoleg ures benzincsonel) par rantas utan mar poffen. Az alapjarat elfogadhato, de gazadasra (azt hiszem ez a szakszo) lehorog. A benzin egy reszet visszafele kopkodi, de az lehet hogy normalis. Az egyik youtube video szerint ha a karbi fele hangos akkor valoszinu keveset kap. A H csavarra lenyegeben nem reagal. Rengeteg hideginditot elnyomtam a "rizikos" teruletekre (szimeringek, gyertya, szivotorok, impulzus csatlakozo, a karbi henger feloli oldala, meg a hengertalp is kapott), az alapjaratot nem zavarta. Elvben azonnal meg kellett volna allnia tole, ha falsol.
Jo fotengelycsapagyak, uj szimeringek, uj gumi bigyok a henger es karburator konzol koze (szivotorok, impulzus). A hengertalp az autoszerelo haver speci cuccaval letomitve. Szerintem nem pasztaztam tul, induljunk abbol ki hogy a sonkak es felomlok tisztak. Probaltam harom karbival, ket gyertyaval es ket gyujtassal. Minden osszeallitassal hajszalra ugyanugy (nem) mukodott. A fotengely szemre nem ut. A lendkerek es az ek hibatlan. A kipufogo szelel rendesen. Nyomasprobara csak primitiv eszkozeim voltak, de induljunk egyelore abbol ki hogy nem az a baj (oke, tudom, tudom...).
Lehet a benzinszuro a szuk keresztmetszet, olyankor is ha szivaton par rantas utan poffen? Oke, ezt lehet egyszerubb lett volna kiprobalnom mint leirnom. Mindenesetre most ez a leggyanusabb.
Van egzakt modja hogy kideritsem, kap-e eleg impulzust? (Masodik helyezett.)
Van esetleg info arra hogy milyen nyomast es vakuumot kell tartania? A gyujtason lehet tudni hol milyen ertekeket kellene merjek?
Viszont ha orrkerekes a láncvezetője és azt is venni kell miatta, akkor talán gondolkodj az eladásán mert összesen így már többe lehet mint a fűrész ára... :-(
"Stihl láncfűrész lánc 1/4" 1,1mm 32 szemes A Stihl láncfűrész láncok edzett szegecsszárai indukciós edzéssel készülnek. Ez az eljárás kedvezően módosítja a fémrács szerkezetét, ezért a szegecsek keményebbé és ellenállóbbá válnak. Láncosztás: 1/4" Szemvastagság: 1,1 mm Láncszemek száma: 32 szem A Parkside kis ágvágóknál érdemes ellenőrizni a méretet, mivel egyre több méreten kívüli lánccal találkozunk ennél a típusnál. Valahol az 1/4 és a 3/8 col közötti.."