A nyomást a tartály közepében(bellül)lévő szürke színű légüst tartja.A nyomást a gép pumpálló karján át mozgatott dugattyúrendszerrel állítjuk elő.A gépnek két szelepe van ezek a golyók.A kézikarral mozgatott dugattyú fölfelé haladásakor légritkítást idéz elő a hengerben igy a tartályban a külső légnyomáson lévő folyadék a megemelkedő szívószelepen keresztül beáramlik a hengerbe.A dugattyú lefelé hadtában kiszorítja a folyadékot a nyomószelepen és légüstön keresztül a szórófejhez.A szelepek golyók.Mire vagy még kiváncsi?Üdv!
Érdeklődnék, régi sárga-piros 20l-es vegyépszeres permetezővel kapcsolatban:
Nem tűnik bonyolultnak, de mielőtt teljesen szétborítanám karbantartás/felújítás előtt, valaki el tudná magyarázni, hogyan is működik ez az egész? Az nem teljesen világos, hogy a permetlé tetejénél ha a kupak szellőzik akkor hogyan lehet nyomás alatt tartani azt a mennyiséget ami a szórófejbe kerül? Az alján van egy csavar golyóval, de nem teljesen tiszta a kép...
Esetleg egy rajz is jól jönne, hátha tud valaki hozzá valami robbantott rajzot.
Sziasztok SOS segítséget kérek vettem egy kf 04 típúsú víz szívattyút.Nem veszi fel a vizet felöntöm és semmi (fúrott kutam van 400 as pvc csővel nem tom hány méter lehet) http://www.profikisgep.hu/vizszivattyu_kf_gepekhez_5265
Előrebocsájtom, hogy nem nagyon értek a dologhoz, ezért szeretnék kérdezni, szivattyúval kapcsolatban.
Adott egy fúrt kút, amit vagy tíz éve nem használtak, az eredeti szivattyú már nincs meg , vmi magyar gondolom BAJAI lehetett 220V-os.
A kút állítólag 40m-re volt fúrva. Kérdésem, milyen szivattyút érdemes venni kertlocsolás céljára? Például IKLADI kétlépcsős 1200 W-os , felújított megfelel erre a célra? Egyáltalán lehet még ehhez a tipushoz alkatrészt kapni, ha szükséges a későbbiekben?
Vagy esetleg venni egy új jó minőségű szivattyút, pl Pedrolot, de abból melyik tipus felelne meg?
Mi a teendőm a kútcsonkkal, tisztítani vagy levegővel esetleg meg kell nyomatni a szívócsövet? Volt egy Jancsi pumpa is valamikor a kúton, de azt is ellopták , így most nincs rajta semmi. Hogyan tudom kipróbálni, gondolom, először vmi kézi pumpával kellene próbálkoznom, és csak utána szivattyúban gondolkodni!
Lábszelep milyen mélyen lehet, gondolom ez még acél golyós, mert vagy 30 éve fúrták.
Van arról adat, hogy lemezvágógépnél, max 2-3mm vastag sík acéllemez vágásánál hogyan helyezkednek el a vágó felületek (ábrán: X?, A?, B? - ezek értéke a kérdés) és milyen anyagból vannak a vágóélek (alsó, felső)?
Valami keresztmetszeti ábra lenne a legjobb, ami a geometriát illeti. Nem tudom, hogy alá van-e köszörülve vagy csak két hasáb alkotja a vágóélt?
Nekem is egy BVG203-asom van és szimeringes lett. Szétszedtem már, viszont a szimeringek nem jönnek ki. Nem csináltam még ilyet úgyhogy nem is mertem erőszakoskodni vele. Volt benne valami rugó, ami sok darabban jött ki, mert össze volt rohadva és egy zéger gyűrű. Logikusan gondolva ahonnan a zégert kiszedtem, arrafelé kellene kijönnie a szimeringeknek is ugye? Lehetséges, hogy be vannak azok is rohadva? Egy megfelelő méretű csővel próbáljam meg kikalapálni belőle? Vagy van valami finomabb módja a szétszedésnek?
Köszönettel:
Teati
u.i.:
Milyen méretű kell bele? Még nem tudtam megmérni, mert benne van. Ezt néztem, hogy talán jó lesz:
Kicsit késői a válasz, nem Sever ez, hanem a jó öreg "bajai" szivattyú, amit az ikladi Ipari Műszergyár gyártott. A képen egy utolsó szériás típus van, BVG 101 a típusa.
(Azért bajai, mert a Ganz Villamossági Művek bajai gyáregysége kezdte gyártani.)
Itt mindent kapsz hozzá: www.vlbt.hu
Nekem is ilyen van csak kétlépcsősben, rendesen karbantartva és a házat kihézagolva örök élet+40 nap. Elpusztíthatatlan.
A szivattyú első öntvényét rácsavarozom a motorra, ebben vannak ugye a szimeringek. Injekciós tűvel juttatok a két szimering közé olajat. Befelé ugye nem jön, mert ott a víznyomás. A belső szimeringet így keni a víz, a külsőt meg az olaj. Nem kell csurig tölteni, csak annyit, hogy a tengelyt elérje, tudja felhordani körbe a külső szimeringre. Az olaj besűrűsödéséhez azért kell jópár év.
A szivattyú öntvény alkatrészei közé inkább sima rajzlapból vágott tömítések kellenek, amikkel a hézagolást is meg kell oldanod. Annyi papírt kell alátenni, hogy fixre húzva a csavarokat épp finoman súrlódjanak a kerekek az öntvény falán, de könnyen, akadás nélkül forogjon. Ha szoros, több papír kell, ha sok a papír, akkor nagy lesz a járókerekek mellett a résveszteség, és ezáltal csökken a szivattyú munkanyomása, hatásfoka.
Az enyém egy lépcsős, a tiéd kétlépcsős. (Két járókerék.) Hogy töltik fel olajjal? Nem sok értelmét látom ezeknek a kenéseknek, bár én is annyi zsírt kentem oda amennyi odafért. (Az olaj besűrűsödik, a zsír összeszárad az eredeti térfogat töredékére. Amíg nem szükséges, úgy sem szedi szét az ember, hogy cserélje/pótolja.
Apósnak van két szivattyúja, (mint az enyém) évente cserélte a szimeringeket, aztán áttért a háromévenkéntire. Az egyik dolgozik, a másik tartalék. Havonta 10 köbméter vizet használnak.
Egyetlen probléma a szivattyúkkal, hogy elkopik a szimering aztán a motor megy folyamatosan, amíg le nem ég. Ezért kezdte az évenkénti szimeringcserét, majd úg gondolta, elég ritkábban is.
Miután kész lett a szivattyú, a tölcsért feltöltöttem vízzel, az alatta levő csapon leengedtem a szivattyúházba, csapot visszazártam, bekapcsoltam, és már működött is. Csodálkoztam is, milyen hamar kidolgozta a levegőt. A szivattyú jó lett, mert a vizet nyomja és nem folyik az oldalából a víz. De a tartályon levő nyomáskapcsolóból elvinne akár egy méterre is a két kis vízsugár. (Teszteltem a nyomáskapcsolót, gondoltam majd leáll. Leállt, majd leengedte a levegőt a tartályból, elszelelt tán az összes levegő, azóta "vizel".)
(A vaterán vettem a hidrofort, gondoltam jó lesz egy darabig. Amikor be akartam üzemelni, nem akarta felvenni a vizet, hiába töltöttem fel ici-pici víz kofolyt a tengelyen, és nem akarta nyomni a vizet. Új szimering és csapágy után megy.)
Kocsimosásra, locsolásra vettem.
Nem szivárog?
A szivattyúház öntvényei közé vékony kartonpapírt szoktak vágni, vékonyan bezsírozni, és az tömít. Semmi sem szivároghat ki! :)
Már szétszedtem, letakarítottam. Megvannak az új szimeringek is. Egy jó ötletként azt ajánlották, hogy a két szimering közti rész töltsem fel olajjal. Ezzel megóvom a külső szimeringet attól, hogy szárazon fusson.
Viszont gondom van a lábszeleppel. Leragadt, vagy elrozsdásodott. Ismertek valami jó típust? Egy collos cső megy le a szivattyútól még 7 métert lefelé. (összesen 13 méter mélyre) Annak a végén van a lábszelep. Ha egyszer kiszedem a kútból a régit, inkább egy jóféle újat tennék le.
Nem hiszem, hogy problémát okozna, ha van eszterga a közelben. Lehet, hogy a csiszolás is elég, nem lesz sokkal kisebb átmérőjű a tengely. De ha úgyis új szimmeringet kell venni, abból van sokfajta. De ehhez látni kell, hiába írunk itt bármit.
Amit lehet szeretnék felhasználni. (A csapágyakat és a szimeringeket természetes cserélni kell.)
Ami aggaszt, hogy a tengely pont a szimeringeknél kicsit rozsdás. Én nem akartam csiszolgatni, van egy ismerős, majd az otthon az esztergáján megnézi, mit lehet vele csinálni. Több szivattyútengelyt perselyezett már.
A járókerék szépen lejött, csak a belső átmérője megegyezik a szimeringével. (csak ott van ék is) Mindegy a hétvégén az esztergályos majd eldönti.
A járókereket le kell műteni, aztán kiszerelni a szimmeringeket.
Aztán a szimmering fészket, meg a járókereket is letakarítani csilivilire. A járókerék szimmering futófelületét esztergán kicsit megcsiszolni, csak épp fényesre.
A szimmeringek valószínűleg tönkrementek, de a baj az, hogy ilyenkor a szimmering a tengelyt is kikoptatta.
Több megoldás van:
új járókerék, eredetivel azonos méretű új szimmeringekkel
a járókerék szimmeringfelületének felperselyezése, eredetivel azonos méretű új szimmeringekkel
illetve eredetivel azonos furat és tengely méretű, de keskenyebb (pl. 8-as helyett 7-es) új szimmeringekkel. Így a szimmering futófelületek arrébb kerülnek ahol még nem kopott a tengely.
Olyan helyen van, ahova délig elég sok fény bejut, később meg szinte semmi. Ma délelőtt szétszedtem, a tengely rozsdás, így nem csoda, hogy a 3! szimering sem volt elég. Ha valaki a típusát megírná, az jó lenne.
Segítség miatt írok ide, hátha van valakinek ilyen irányú tapasztalata. Remélem látszik a két kép. Az egyiken a járókerék látszik, a másikon meg a szivattyú oldalról (hátha valaki ráismer).
A gond: Csöpög a szimering. Tanácsokat várok, hogy folytassam? A kereket nem szeretném eltörni, de csak annyira akarom szétszedni a szivattyút, amennyire muszáj. Úgy sejtem, hogy a járókereket ék rögzíti, amit "csak" le kell húzni, és már látszik is a szimering, amit ez után ki lehet szedni. Van valakinek ilyen tapasztalata? (23 évvel ezelőtt dolgoztam hasonlókkal, de a tanulópénzt nem akarom most megfizetni. Milyen típus lehet?)