Tudom, hogy van már Lancia topik, csak ott nincsenek Kappa tulajok, akikkel meg lehetne vitatni a típust. Tervezem egy Kappa vételét, de szeretnék tulajdonosokkal értekezni róla, tesztek/népítélet alapján nagyon jó lehet, és nincs annyi hibája, mint amennyit egy olaszról gondolna az ember(egyébként imádom az olasz autókat), ugyanakkor több tulajdonos megkérdezése nem ezt támasztja alá.
Szóval Kappa tulajdonosok, légyszi segítsetek! Vegyek? Ne vegyek? Jöhet minden info! Képek eladó Kappák is jöhetnek, bármi, ami a típussal kapcsolatos!
Kösz előre is.
Segítség kéne. Múlthéten ki lett cserélve a két hátsó rugóm. Bontottat tettem bele, és lehet hogy fáradt volt, vagy eleve rövidebb ( SW-t tettem limóba, nem tudom egyezik-e..) de a végeredmény hogy jobban ül mint törött rugókkal. A kérdés; meg lehet-e emelni esetleg, hogy a rugók alá rakok bakot, vagy gumitányért, stb. Sok autónál van ilyen megoldás. Kappánál csinál már valamelyikőtök ilyet? Köszönöm!!!!
Sajnos a szerelési útmutatók nem is fognak működni, mert egy szerverösszeomlás után az usa-ban lévő szerver rendszergazdáinak sikerült eltüntetni a könyvtár tartalmát és nekem nincs róla másolat - így sajnos köddé vált. Majd (ha lesz egy kis szabadidőm) megszüntetem a menüpontot, mert nincs időm pótolni..
Én még nem szedném le a hengerfejet, egy sűrítési végnyomás mérést megejtenék, ha gyűrű stb baj van akkor ez megmutatja, mindegyiknél megcsinálnám, és összehasonlítanám a "beteggel" hengerrel. Ha ez okés akkor nagyon nagy baj szerintem nincs...
Az a baj, hogy van szikra, csak ömlik be az olaj a hengerbe valószínüleg, mert ha kiveszem a gyertyát, tiszta olajos... és vagy emiatt nem gyújtja be a benzin-levegő keveréket, vagy nincs kompresszió, vagy mittomén... és látszik a kipufogó csonkon az olajfolyás.
Még nem végleges, csak az, hogy hazajön.Közben lejárt a műszakim és sokba fog fájni, mire megint gurulni fog saját lábán, össze szaladt sok kis bütykölnivaló.Igazából nem éri meg anyagilag.
Na akkor csak hazajön a kocsi!!! Azért örülök neki, hogy így döntöttél. Nem jelentkeztél már egy ideje, azt hittem ennyi volt... sok sikert a talpraállításhoz!
Ha már szóba jött:nyugodt autópályás utazás éjszaka, aztán egyszer csak elkezd lassulni a gép, nem reagál a gázadásra.Váltogattam gázos és benzines üzemmód között, semmi, szép lassan kigurultam a pálya szélére, leálltam és néztem ki a fejemből.Áram van(volt) minden működött, de például az önindító nem forgatta a motort, csak valami "nyígás" hallatszott.
A tipp egyenlőre töltéshiány, generátor probléma, addig utaztam,amíg volt elég kakaó az aksiban, vélhetően.Vajon mi egyéb ok lehet még?
Az ADAc-os tréleres felajánlott egy Bosch generátort 200 ojróért, plussz másik 3-400-ra taksálta a szerelést.Nem óhajtottam kísérletezni, majd otthon. Ha minden jól megy, jövő héten hazaér a verda.
Én láttam autót ilyennel, nincs szine a fóliának olyan mintha nem lenne rajta. Nem füst nem zöld, csak színtelen. Nyilván a sok rétegen áthaladva csökken a bejutó fény.
Ezt direkt azoknak találták ki aki nem akarnak sötét fóliás kocsit,ki akarnak látni esőben éjjel is, de mégis akarnak hő UV védelmet. Drágább is mint bármilyen más fólia.
A héten haladtam néhány km-t KappásZsoola "kartárs" mögött, és bizony összeszorult a szívem, hogy milyen szép is volt a Kappa hátulja, ráadásul a mi ex-felnijeinkkel gurult, és milyen tempóban ment ki a körforgalomból... Na meg a solextra, amit ti is emlegettek. Amúgy szeretem a C8-at is, de nem egy ligában játszanak...
A Kappáról maradt gumik is elkeltek közben, sajnálhatja aki lemaradt. Pár dolog van még, itt a link ha érdekel valakit:
És van ezenkívül egy komplett belső szőnyeg-garnitúra, és egy fekete cd-táras csomagtárkárpit -készlet is, mivel szegény jamiee222 alatt megállt az autó, jelezte, hogy nem valószínű, hogy kelleni fog neki.
A történethez hozzátartozik,hogy írható elektronika volt bent,tudták logolni a motort üzem közben.
Véleményem szerint sem lehet fogyasztáscsökkenést elérni,mivel létezik a fizika,hiszen az energiaátalakítások veszteséggel járnak.
Egyébként a marketingszövegek jók,1000km után lesz érezhető a javulás,akár 20% telj. növekedés,20-70% károsanyag kibocsátás csökkenés..stb
Meg persze ott vannak a többiek,ecotec pb26 szelep,booster mágnes,egyéb mágneses kütyü ami valami homályos magyarázatot ad a Lorenz törvényt is idekeverve..
* a forgalmazók szerint 30-50%-os fogyasztáscsökkenést okoz (2 semleges cellás vízbontó) * ezzel szemben 1.65msec-ről 1.90 msec-re növelte az alapjárati injector pulzusszélességet (630cc/min@3bar == 680cc/min@3.5bar Siemens deka injectorokkal, FPR=3.5 bar, 450cc hengerekkel, kb 9.0 sűrítésviszonnyal) *
mérés eredménye: 0.25msec * 960 RPM * 60/2* 5 henger = 36 sec / óra => 408 cc / óra fogyasztásnövekedés o Vagyis növelte a fogyasztást. Ami nem meglepő, hiszen kb 30A-el terhelte a generátort o kb olyan hatása volt, mint amikor beindul a nagy ventillátor a radiátoron (kb amikor a hengerfej vízhőmérő az ECU-ben CLT=98C-t mutat). Kicsit esik a fordulat, aztán az alapjárat-szabályzó rányit. és ráadja a szükséges levegőmennyiséget, amit a benzinmennyiség növekedése követ. * Menet közben (6-os sebességfokozat, 1400 RPM - 1700 RPM) nem ennyire látványos a fogyasztásnövekedés, kb. 2.05 -ről 2.20msec -ra növelte, de ez nehezebben mérhető le pontosan, mert a legkisebb szinte észrevehetetlen emelkedő is számít, ill. ha a sebesség (fordulatszám) csak kismértékben változik is (a fordulatszámot legalább pontosan mérjük, de az emelkedést még GPS-el is körülményes pontosan). o tulajdonképpen teljesen logikus, hogy nagyobb fordulatszámon kisebb nyomatékigénye van a cuccnak (a generátor pluszterhelésének)
Elméletileg: készülék 30A-en kb 3liter / perc gázt (2H2 + O2) állít elő. 30A*14V=420W elektromos teljesítményigény, de a generátor hatásfoka miatt a főtengelyen sacc kb 600W kell. Igaz, a visszajuttatott kb 300W-nyi hidrogén kb +60W kimenőteljesítményt jelent, ez csökkenti a benzinigényt. Vagyis +540W-hoz óránként kb 133 grammal növeli a benzinfogyasztást (0.246 kg / kW mellett), ez városban (30km/h mellett) már számottevő fogyasztásnövekedést jelent. Országúton (60km/h mellett) 0.37 liter / 100 km már nehezebben mérhető, de azért mérhető. Valamiért a mért érték rosszabb volt, 60km/h-nál +408 cc / óra = kb +0.68 liter / 100km. Talán a generátor hatásfoka inkább 50% (nem 70%) körüli. A motor hatásfoka is lehet a számítottnál rosszabb. A generátor-ékszíj feszes volt.
Autópályán (100km megtétele alatt még rövidebb ideig szopja a generátort) még nehezebb kimérni a 100km-re eső fogyasztást, ezt nem próbáltuk mérni.
* mérés: 2010-08-17 Budapest 17.kerület * Kiss Zoltán + Gál Marcell * Audi 200, 3B (20VT) motor 5 henger, 20 szelep, sűrítési viszony kb 9.0 * szívóüzemben mértünk. Lambda = 1.00 (EGO-correction engedélyezve), Alapjárati MAP: 38 => 42 kPa. (a felső érték nem pontos) * az alapjárati szelep csövébe vezettük be a durranógázt. A készülék az anyósülésen (vízzár) ill.anyósülés lábtérnél (vízbontó) foglalt helyet. Könnyen kapcsolhatóan adtuk rá a 12V-os akkumulátorról (jobb hátsó utas lábánál) a tápot