Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Alfás Theo Creative Commons License 2012.09.11 0 0 62865

Nem, nem Goldmatik volt. Ő még az arany vasat használja. Nemrég láttam, illetve dumáltunk picit futtában.

Előzmény: JAMIE222 (62864)
JAMIE222 Creative Commons License 2012.09.10 0 0 62864

Nem tán goldmatic volt ez a bizonyos úriember?:))

Mattiasrex83 Creative Commons License 2012.09.10 0 0 62863
Sziasztok!
segítséget szeretnék kérni.
ma reggel megállt a kappám egyik hengere. kivettem a gyertyát,benzines volt.megtisztítottam,vissza raktam, de nem indult el.meg cseréltem a gyertya feletti trafót egy másikkal, de úgy sem indult el.
ezt írta ki az infocenter: deficitve electronic control.
valakinek ötlete?
köszönöm!
Ambassador Kappa Creative Commons License 2012.09.10 0 0 62862

Én is úgy emlékszem, hogy semmi, egyfelől mert ismertem (ismerem) mindkét felet és olyan világmegváltó dolog biztos, hogy nem lett az egészből.

 

Az úriembert ugye itt sokan tudjuk, hogy kicsoda, a kocsija azóta már legjobb tudomásom szerint nincs meg, mikor legutóbb láttam az autót egy külvárosi szervíz / roncstelep kertjében állt valami törött hajtókarral, hogy meg lett e csinálva, fogalmam sincs, ennek már vagy 2 éve, nagyon nem mozgatott a dolog, hogy utánanézzek.

Másik oldalról egy időben bejárásom volt (van) a FIAT Magyarországhoz, ott erre az egész esetre, mint laikus rákérdeztem csak úgy spontán, de nem mondtak erről az egészről nagyon semmit, valahogy elült a dolog.

 

Na mondjuk az igazsághoz azért hozzátartozik, hogy az úriember azért sok Kappa-t látott és talán sok Kappa fut most is azért, mert biztosította hozzá a megfelelő alkatrészeket, neki tényleg Kappa-mániája volt, így azért azt kétlem, hogy a márkát akarta lejáratni, ugyanakkor érthetetlen, hogy miért kellett hirdetőtáblát csináltatni, ami volt akkora, mint a Thesis maga a feliratokkal, amik viszont már tényleg a kocsit pocskondiázták.

Előzmény: kappa_tds (62861)
kappa_tds Creative Commons License 2012.09.10 0 0 62861

Szerintem semmi!A Fiat Magyarország ellen irányult,bár a tulaj egy kinti, használt, és rosszul javított autót vett meg, ami aztán motorhibás lett és a helyi szervíz pedig nem akarta neki garanciában megjavítani.Mindenesetre arra jó volt, hogy jól beégesse a Lanciat, mint márkát itthon, meg hogy össznépi fikázásként a Totalcar honlapjára lehetett szavazni vmi olyan címszóval, hogy "így jár aki Lanciat vesz", vagy vmi hasonló.Szóval gratulálok ezúton is az emberkének, bölcs döntést hozott!Ha volt pénze fiatalon megvenni( jó sok milláért) ezt az autót, és bevállalta a használtautók által kínált rizikót, akkor vállalta volna be szépen csendben a javíttatását is,és ismerte volna el azt, hogy szart vett!Ez mondjuk az én saját véleményem,szóval gusztustalannak tartottam ezt dolgot, mert hány és hány Audi, vagy Bmw tulaj csinálhatta volna ugyanezt, de ezek szerint ők mégicsak valamennyivel műveltebbek ennél...

Előzmény: doby71 (62860)
doby71 Creative Commons License 2012.09.10 0 0 62860

mi lett ennek a thesises tüntetésnek a vége?

Előzmény: granturismo (62853)
Törölt nick Creative Commons License 2012.09.10 0 0 62859

Mi a nyár elején a céges Opel Combonkkal jártunk így.

Egy éve egyszer ottmaradtunk vele az út szélén és trélerrel jött haza, mert nem indult be és hibakód sem volt. Egy helyi villamosságis megállapította pár óra alatt, hogy az adagolóvezérlőben elromlott valami, de ő a nap hőse, mert csupán 15ezer Ft-t kért, amikor 120ezer egy új vezérlő. Oké kifizettük ,aztán idén nyár elején elkezdett megtorpanni pillanatokra az autó teljesen kiszámíthatatlanul. Szerelő+fórum azt mondja, hogy EGR. Elvittük kitisztíttatni - és azt mondta a szerelő, hogy biztosan az volt a hiba, mert brutálisan mocskos volt. Ez további 12ezerbe fájt... de a hiba megmaradt.

Kerestünk másik villamosságist és az megállapította, hogy az EGR-en lévő potméter szála szakadt és persze csak kompletten lehetne horror áron venni - de ő a nap hőse megcsinálta és kért 20ezret. Aztán hoppá - megint rángat két nap múlva. Akkor visszavittük hozzá és azt mondta, hogy mégsem az EGR-el lesz a gond, hanem az előző szerelő rosszul forrasztotta meg az adagoló vezérlőt és elpattant egy forrasztás... de ő a nap hőse és csak nekünk csak most 10ezerért megcsinálta.

Aztán megint elkezdett rángatni pár nap múlva és visszavittük. Akkor már garanciában újraforrasztotta és azt mondta, hogy ez most már olyan jól meg lett csinálva, hogy az autót is túléli. Jó is volt... két hétig, aztán utána megint rángatott. Ráadásul a szerelő pont nyaralt is.

Na begurultam és elegem lett az egészből. Kiszedtem a vezérlőt és magam forrasztgattam át. Akkor néztem, hogy ezek már teljesen szétforrasztgatták a panelt, kiestek a hüvelyezések és nem terül több helyen a cin, csak golyóba összeáll - ráadásul fel is volt már puposodva a panel néhol. Ettől függetlenül egy egész hónapig jó volt az autó, mire megérkezett angliából az ebay-en rendelt felújított vezérlő számlával, élettartam garanciával. Kb 40ezer volt fuvarral, de a cserevezérlő visszaküldése után 12ezret visszautlaltak.

Ha összeadjuk, hogy mennyi idő és pénz ment rá, mire meglett a hiba, akkor egyáltalán nem biztos, hogy jobban jártunk egy BmS-ékhez hasonló profi  szakműhely tarifáihoz képest.

Előzmény: BmS1 (62858)
BmS1 Creative Commons License 2012.09.10 0 0 62858

 áááá, az drága.

 

Tényleg az, a mai magyar átlagkeresetekhez véve mindenképpen az.

De sokkal olcsóbb, mint az átlag márkaszerviz, és nagyon sokkal olcsóbb, mint pl. 300 km-rel nyugatra. A költségeim (egy általános szerelést végző kis műhelyhez képest) óriásiak, amiket (tetszik, nem tetszik) kénytelen vagyok beépíteni a normatételeimbe, ha a jövő hónapban is nyitva akarok lenni. Így persze kiesik néhány meló (pl. a leírt Volvo) ami hiányozhat, de ha csökkenteném a normatételeimet, akkor 3 hónap múlva minden meló kiesne, merthogy be kellene zárnom.

 

Nem egyszerű ma talpon maradni.

 

Van persze szívbéli ügy, régi cimbora, öreg kisnyugdíjas, egy komolyabb kihívás..stb... Az A8 esetében pl. a valós ráfordítások (4 hét) nincsenek köszönőviszonyban sem azzal, amit kértünk. Persze, szerencsére van olyan muka is, ami lazább eset, az könnyebb pénz.

 

üdv.

Előzmény: sooty (62856)
kappa_tds Creative Commons License 2012.09.09 0 0 62857

"Való igaz, hogy hatalmas a különbség pld. a Thesis és a Kappa között. Azonban annak hogy egyik "fejlettebb" mint a másik hatalmas ára van. Ehhez az autóhoz a magamfajta hernyákoló-autóbütykölő a meglévő eszközeivel és tudásával már nem tud hozzászólni......"

 

Tökéletesen egyetértek azzal amit írsz.Nem is kell rajta csodálkozni, illetve igen, mert a Kappa bizony már megjelenésekor is sokban lemaradt a vetélytársaktól, nagyon sok dolog már az akkoriban divatos extrákból kimaradt belőle (mint pl tempomat,aminek alapban benne kellett volna lennie, és még sok más egyéb),vagy épp egy kicsivel egyszerűbben volt megoldva mint az akkori vetélytársaké (pl korai Kappák hátsófutóműve), szóval némely esetben arcpirítóan egyszerű volt, egyszóval talán tényleg az utolsó, még otthon barkácsolható nagyautó volt.Így nem csoda a Kappához viszonyított "hatalmas ár"!:)

 

"ami még megdöbbentőbb hogy a Thesis óta eltelt még 10 év és ma már egy Lancia Delta vagy épp egy Opel Astra elektronikai rendszere sokkalta összetettebb mint anno a Thesisé volt."

 

Ez is pontosan így van, ma már a kiskategóriában is alig-alig találni olyan autót, amelyik ne lenne simán annyira bonyolult, hogy biztosan ne merjen othhon az ember saját maga hozzányúlni!A röhej az egészben valóban az, hogy mi a Kappákról beszélgetünk, de közben már a Thesis is rég a múlté.Sajnos ezt hozta a technikai fejlődés,az autóipar ebbe az irányba indult el,meg merem kockáztatni, hogy akár kswturbo Peugeotja sem sokban marad el a Thesis elektronikai bonyolultságától.Így maximum marad a lutri,és kénytelen-kelletlen az ember bevállalni egy fiatalabb, de bonyolultabb használtautót,ha mondjuk nem akarna rövid időn belül 20 éves autóval rohangálni.Én így döntöttem,egyelőre nagyon nem bántam meg.A Kappám már 16. éves volt, jó autóként marad meg bennem, de már untam, hogy szinte minden hónapban valami boszantó apróság miatt kellett vagy hozzányúlnom, vagy éppen 5,10,20 ezreket ráköltenem.Ez pedig a másik véglet, mikor igaz könnyebben szerelhető egy típus, de szinte mindig hozzá kell nyúlni már a km, és a kora végett.Szóval ilyesfolytán az autó csere mindenképpen nagy dilemma,de ezt mindenkinek saját magának kell átgondolnia.:)

Előzmény: granturismo (62853)
sooty Creative Commons License 2012.09.09 0 0 62856

Apósomnak van egy s80 volvója. Annak idején amikor egyszer megállt, kérdezte az asszonya, (ő a főnök) hogy hova lehetne vinni javítóba. Mondtam BMS. Kérdezték ki az, mi az mennibe kerül. Aztán azt mondták, áááá, az drága. Akkor egy gázolaj szűrő cserével megoldódott a gond. 5 héttel ezelőtt elvitték egy szakihoz, hogy néhány izzó ki van égve hátul, ki kellene cserélni. Meg is történt világít is. Ja de az autó nem indul......

Azóta se.....5hete áll az autó, fogalmuk sincs mi a baj....Már felét kicserélték, még mindig nem jó. Én csak az összegre leszek kíváncsi, persze ha el merik mondani.

 

Előzmény: BmS1 (62851)
granturismo Creative Commons License 2012.09.09 0 0 62855

Találtam egy Coupe-t Lengyelországban, Łódźban. És a szintén klinikai eset gazdi volt olyan rendes, hogy kibontotta ami kell belőle nekem.:-))

Most a szállításra vár a csomag.

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2012.09.09 0 0 62854

Nekem már a Kappánál is vízválasztó volt a lelkesedés terén az a momentum, amikor szétbontottam egyet. Már a kappában is túl sok az elektronika, ami nyilván még szerelhetőbb, mint 10 évvel későbbi autóknál, de akkor is sok nyűget jelent ilyen idős autónál.

Egyébként korábban azt gondoltam, hogy már nem fogok visszatérni ehhez a korszakhoz sem autó terén, de azóta változtak a tervek és jelenleg úgy néz ki, hogy az Y10 és Y112 helyett hozok jövőre a németektől egy lelakottabb Fiat Barchettát "személyes játékeszközömnek" kontrasztként a PT mellé - amit nagyon hosszú távon tervezek megtartani az épp aktuális olasz veterán mellett. Így akkor is lesz élményautóm a hétköznapokra, amikor a veterán épp nem járóképes :)..

Előzmény: granturismo (62853)
granturismo Creative Commons License 2012.09.09 0 0 62853

Azt gondolom, hogy akár a Thesis vagy épp az A8 is azoknak való akik újkorukban képesek voltak kiadni érte 15/20mft-ot.

Azoknak (általában) örömet okoz. Persze ott is vannak/voltak kivételek

 

Luxusautós tüntető a MOM Park előtt

A MOM Park előtt ezüstszürke Lancia Thesis áll, az autó mellett jókora tábla szegezi a járókelőknek a kérdést: megéri-e ez a szép és drága autó az árát? Új műfaj született Magyarországon: a luxusautós tüntetés. Tovább »

forrás: totalcar.hu

 

Namost cikkben szereplő urat itt is ismerjük páran a fórumon és egyébként azt nem mondhatjuk el róla, hogy nem elkötelezett a végsőkig a Lancia márka iránt.

 

Azoknak viszont akik viszont x évesen y/10 összegért megvásárolják ezeket a holmikat a dolgok kellemetlen oldala marad. Ez egy egyszerű törvényszerűség. Nem mondhatjuk, hogy valakire ez az alapigazság nem érvényes, legfeljebb csak azt, hogy szerencséje van/volt.

 

Való igaz, hogy hatalmas a különbség pld. a Thesis és a Kappa között. Azonban annak hogy egyik "fejlettebb" mint a másik hatalmas ára van. Ehhez az autóhoz a magamfajta hernyákoló-autóbütykölő a meglévő eszközeivel és tudásával már nem tud hozzászólni......

 

És azóta eltelt 10-15 év... És mára a luxuskategóriából szépen lassan levándorol ez a jelenség a kiskategóriáig. Ma a 7 év garancia védelmében ha tehetnénk új autót vennénk és a garancia elteltével mehet az egész szerkenytű a kukába....

 

Lehet a sarkos véleménnyemmel egyedül vagy legalábbis kisebbségben vagyok, mert aláírom, nem vagyok az a tipikus autótulajdonos, legalábbis az olasz kedvencek tekintetében semmiképpen nem. Nekem ezek az autók csak másodsorban közlekedési eszközök, elsősorban pedig egy rajongás és egy mítosz. Az ember igyekszik mettől többet megtudni a gyártás, a márka életéből történetéből és szinte sport az, hogy műszakilag is minden egyes alkatrész relé, csavar, vezeték, stb... funkcióját pontosan ismerje az ember. És ha néha elviszem egy próbaútra szinte izgulok milyen hiba, gond jön elő és akkor lehet egy kicsit spekulálni, bütykölni rajta valamit..

 

A Thesis miután egyszer egy éjszakát rászántam az elektronikai rendszer áttkintésére rájöttem, hogy ez az autó kiismerhetetlenül bonyolult...és ami még megdöbbentőbb hogy a Thesi óta eltelt még 10 év és ma már egy Lancia Delta vagy épp egy Opel Astra elektronikai rendszere sokkalta összetettebb mint anno a Thesisé volt.

 

Hattyúdalok ezek a Kappák. A múlt század autógyártása.

Törölt nick Creative Commons License 2012.09.09 0 0 62852

Hát ez durva eset - pedig amúgy ha már német, akkor pont az ilyen korú A8-as Audik tetszettek mindig is. Náal a PT-nél az említett váltókar logikai vezérlése nagy része mechanikusan valósul meg - szóval jóval egyszerűbb.

Azért gondolom ez az Audis történet nektek is inkább "személyes ügy" lett a végére és nem számolhattatok fel négy heti munkadíjat egy egymilliós autóra:)

Előzmény: BmS1 (62851)
BmS1 Creative Commons License 2012.09.09 0 0 62851

a Thesis sokkal precízebb,szinte az akkori technika teljes repertoárját felvonultató autó,kényelme, tudása alapján még ma is szépen megállja a helyét a kategóriájában.Ennek viszont ára van, aki Thesisre vágyik,el kell könyvelnie azt is, hogy nem az "Olcsó Jánosok" autóját veszi meg,így fenntartása is kb a német prémiumautók szintjén mozoghat...persze ha van vele valami gond.

 

GT pl. többször is leírta, hogy neki ez az autó túl bonyolult, túl sok.

Bonyolult lelkületű autót pedig -szvsz- csak makulátlan állapotban, tényleg kevés km-rel vegyen meg az ember, ha tényleg használni és nem csak a garázsban pátyolgatni szeretné.

 

Egy Audi A8 hibáját négy hétig!!!! kerestük, és már majdnem feladtuk. Előtte a tulajdonosa már tisztességes összeget ráköltött, próbálkoztak vele sok helyen, sokszor, utánunk már csak a bontó következett (volna)

 

Ezért nemigen szeretnék -még aprópénzért sem- megvenni öreg egykori státusszimbólumokat, bármilyen szépek is.

 

 

 

 

http://www.injektor.hu/index.jsp?id=2&main=297&akt=2

 

 

Üdv.

 

Előzmény: kappa_tds (62842)
pici6 Creative Commons License 2012.09.09 0 0 62850

Ninc véletlenűl valaki Kapuvárról,vagy környékéről?

pici6 Creative Commons License 2012.09.09 0 0 62849

Rendben,majd összehozzuk a találkozót!Az én számom 06hetven57huszonhat6tizenöt.

Előzmény: KappaTD (62848)
KappaTD Creative Commons License 2012.09.09 0 0 62848

Összefuthatnánk egyszer számom 06husz568nyolcvanegytizen4.

Előzmény: pici6 (62847)
pici6 Creative Commons License 2012.09.08 0 0 62847

Igen,kecskeméti vagyok,a felsőcsalánosi régióban lakom.

Előzmény: KappaTD (62846)
KappaTD Creative Commons License 2012.09.08 0 0 62846

Te Kecskeméti vagy?

Előzmény: KappaTD (62837)
GL-SW Creative Commons License 2012.09.08 0 0 62845

Megtudná valaki mondani nem nagy munkával (nem műhely körülmények, nem itthon) szét lehet választani a komplett első bölcsőn lévő  "mindent" a kpl. kaszitnitól?  Az első ülések környékén lévő 2 x 2 és a két oldalnyulványon lévő 2 x2 csavart néztem.  Természetesen a kormány bontva. A többi klímacsövek, kábelkötegek, fékcsövek stb. vagy bontva vagy vágva. Ez után ez az egység maradna a többit leemelnénk róla.  2.0-16V T -s donorról lenne szó, de limó, nekem meg SW van. A többi rész nem érdekelne.

Egyébként így kb. mennyi lenne a súly?

GL-SW Creative Commons License 2012.09.08 0 0 62844

Megnéztem a hátsó lököst. Hát eléggé zúzott állapotban van. Nem tudom írtam, egy kukás autó dörrent bele csúnyán jobb oldalába. Akkor próbáltam javítatni, de állítólag két kompozitos anyag és nem tudtak vele mit kezdeni

Előzmény: Pepus85 (62815)
GL-SW Creative Commons License 2012.09.08 0 0 62843

Szia!

Nálam (2.0-T 16V SW)  maga a stabrúd 21 mm.  Van egy átmenet a szilent belső oldalán, ott 17 mm a szilent másik oldalán, a kerék felől van egy ~ 3mm-es csonk, ez 12 mm.

Előzmény: Imre.G (62832)
kappa_tds Creative Commons License 2012.09.08 0 0 62842

Ez valóban Executive,azaz a gyengébb felszereltségi szintű autó, ráadásul a lehető legrosszabb motorváltozattal.Állítások szerint ezzel a leggyengébb (nyomaték), legpuhányabb a Thesis, szóval nem egy jó választás.Ráadásul gyanúsan olcsó,nem hiszem, hogy valaki annyira idióta, hogy ennyiért simán odaadja ezt az autót.Persze látni kell, de most már én is nyugodtan kijelenthetem, hogy a Kappa egy végtelenül egyszerű,szinte már-már pironkodóan könnyed autó a Thesishez képest.Ezt természetesen a műszaki tartalomra értem,a Thesis sokkal precízebb,szinte az akkori technika teljes repertoárját felvonultató autó,kényelme, tudása alapján még ma is szépen megállja a helyét a kategóriájában.Ennek viszont ára van, aki Thesisre vágyik,el kell könyvelnie azt is, hogy nem az "Olcsó Jánosok" autóját veszi meg,így fenntartása is kb a német prémiumautók szintjén mozoghat...persze ha van vele valami gond.De ha valaki jól választ, és nem egy leharcolt példányt választ (mint vélhetőleg ez), vagy nem a legolcsóbbak közül mazsolázgat,ill belekalkulálja a javíttatását-ha talál rajta problémát- akkor nagyon nagy örömet tud okozni, mert élvezetesen lehet nagyfokú kényelemben utazni evvel a cirkálóval!:)

Előzmény: Alfás Theo (62838)
DVlad Creative Commons License 2012.09.08 0 0 62841
Inkább fapadost kellett volna írnia. Mit gondolnak ezek? Azt hiszik, hogy aki az o "portékájukat" megveszi, az csak zsiguliban ült korábban? Eszükbe sem jut, hogy aki egy ilyennel kacérkodik, az esetleg ismeri a tulajdonságait, felszereltségi szintjeit, stb. (tempómat: DDD)
Előzmény: Alfás Theo (62838)
pici6 Creative Commons License 2012.09.08 0 0 62840

Igen,jó döntés volt.

Előzmény: Törölt nick (62839)
Törölt nick Creative Commons License 2012.09.08 0 0 62839

igen a merkantiltól vettük,nem hibátlan az autó,kell rá költeni de szerintem egészen egyben van :) ennyi pénzért legfeljebb egy ladát vehettünk volna

Előzmény: pici6 (62834)
Alfás Theo Creative Commons License 2012.09.08 0 0 62838
KappaTD Creative Commons License 2012.09.07 0 0 62837
Széchenyiváros
Előzmény: pici6 (62835)
tatárlaki Creative Commons License 2012.09.07 0 0 62836

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!