Én is voltam Odesszában szilveszterkor.Éppen én voltam a reffes akkor. Dobozos IFÁ-val, dobozos póttal:-))Nem kívánom senkinek.:-))
Ez a világ már csak"játék" ezekkel a technikákkal.De jobb is így.Annak a kornak azok voltak a csúcsautói.Liaz, Rába, stb.
Ha most meglátsz egy 330-as turbóstart, akkor azt mondod:micsoda öreg hulladék.Pedig mekkora sztár volt 20éve.Meg a 320-as merci.A buleszok hűtőztek vele.Pöccre indult 2millió km után is.A DAFrábának meg imátkozni kellett.
Feltörtek az emlékeim. Tengiz, Alma Ata, Ufa, Jereván. :-) Szegény srácok, de fiatalon bírja az ember. Ha akarnám sem tudnám elfelejteni, mert nekem is fagyott így meg a kezem szűrő kidobálásnál és légtelenítésnél, és tank melegítésnél, bár nem ennyire sötétre mint a Cseh gyereknek, de eléggé szürke volt. Sajnos azóta is telente a két kézfejem totál kiszárad és ki is repedezik még véresre is. De megtanultam a dolgot, aztán már ment a benzin a tankba, vagy a kerozin. Most már nem mernék elmenni, mert nem bírnám idegekkel.
egy regi mondas szerint: "ha csehek jonnek szembe, akkor lehet menni"
(lezart Ventimiglia miatt, gondoltam gyorsan menekulok Franciaorszagbol, toronyirant nekimentem Torinonak (Montgenevre-nel leptem hatart), huzos volt telen, de ott is jottek a totyak szembe, ami akkor roppant mod megnyugtatott):)
Na és megint valami eltérő dolog az angolokkal kapcsolatban... Most olvasom, hogy ott nem az autóra van a biztosítás, hanem a sofőrre. Tehát nem vezetheti akárki az autót, csak az, akinek a nevére biztosítás van... Ilyet hol lehet kötni???
De így nem ér, hogy egyből a "jóba" ülsz bele. Menjél egy daf vagy rönó otomata váltóval városban... Én mp2 es otomatal mentem, az elég lassúnak tűnt kapcsolás szempontjából.
Tegnap mentem egy rövid (1070km) Német kanyart,egy MP3-as ótómata váltós abrosszal.
Én MP2-vel járok amúgy,de fék hiba miatt műhelyben volt.Az enyémhez képest jobbak a nagyobb tükrök,kevesebb a zaj a fülkében,a váltó is jobb mint a löködős.120000km van benne.Eddig még nem mentem ótómata kamionnal,de a tolatáson kívül meg tudnám szokni.
A lassú manővereknél fura volt,hogy vagy nem ment vagy ugrott a gép.
Úgy értette a kolléga is. A forgalmit is beadod. Az autó méretei miatt kell hogy melyik sorba állítsanak, valszeg. Ha seafrance-szal mész számíts rá hogy lehet késik, mostanában igen szeretnek sztrájkolni...
Calaisban becsorogsz a kikötőbe, jobbra terel majd teherautóval, balra csak a személyautósok mehetnek, de nem tudod eltéveszteni, egyértelműen ki van táblázva. Ezután lehet, hogy beküldnek szívhang ellenőrzésre, ha nem akkor csak simán elgurulsz a hangárok mellett. Követed a hajótársaság nevét (nagy választék nincs, P&O vagy DFDS). Szépen kivárod a sorodat, majd az ablaknál beadod a CMR-eket, útlevelet vagy személyit és a rendszámodat. Megkapod az ügyintézőtől a jegyet, amit értelemszerűen két részből áll, egyiket kiteszed a szélvédőre, a másikat meg majd felállásnál adod oda az embernek. A jegyen rajta van, hogy hányas sorba kell állnod. Előtte még az angol passport control megnézi az útleveled. Doverbne már csak leállsz és mész a dolgodra.
Újra kérdés az angliai úttal kapcsolatban... Megvan a kompjegy foglalás a Hilltopnál, szállás Londonban, de még most ugrott be valami.
A kompraállás hogy megy? Úgy értem, a kikötő előtt, behajtáskor kérik a jegy számát, útlevél, papírok, ilyesmi? Vagy hogy jutok odáig, hogy a kompra állhassak? Azt láttam, hogy a kompra felálláskor már mindenhol mutatják, hogy merre kell menni, melyik sorba, stb.
Csak a papírok, stb. hogy megy...
És leálláskor? Gondolom kisteherrel a 3,5t-tól függetlenül teherautó sávban kell mennem, ugye? Kompról leállás után is ellenőrzik az útlevelet, papírokat, stb.?