Egy normális európai szintü fővonalon a pályasebesség legalább 160 vagy fölötte (amennyiben a domborzat engedi), van normális vonatbefolyásoló (ETCS, LZP, ATC, SCMT, TVM, stb.), van normális kommunikációs lehetőség, mint pl GSM-R, nincs vagy nagyon kevés a szintbeli kereszteződés a közúttal, nagy sebességű kitérőket alkalmaznak, a pálya melletti jelzök láthatóak, mert a növényzetet visszanyesik, nincsenek, vagy ha igen csak ideiglenes lassújelek, a megállók és állomások akadálymentesítettek, az utastájékoztatás kiépített, stb.
Nem tudja valaki, hogy a 30a-n mitől lett kevesebb vonat? Reggel is majd félórát vártam a tárnokira (talán 4677), aztán csak egészkor jött a következő, de az meg tele volt.
És bocs a kérdésért, tudom, hogy meleg van és a tökük is kivan, de a kalauzoknak nem kell már maszk? Legalább a vonaton, legalább a jegyellenőrzéskor vagy legalább akkor, ha fél méterről beszélgetnek az utasokkal.
Örülök, hogy ha már az normális állapotú fővonalnak számít, ahol szakaszosan lehet százzal menni. Végül is minden relatív, Albániában földhöz vernék a s...güket, ha lenne ilyen.
Meglátásom szerint azonban az ilyet szánalmas állapotú fővonalnak is csak jóindulattal...
Csak neked: fővonal olyan szakasza, ami normális állapotban van. A nagy részükön van ilyen, még a hosszú szakaszokon nagyon rossz állapotú 120A-n is van olyan rész, ami 100Km/órás sebességgel járható, ami kétszerese a villamosokra általában engedélyezett 50-nek.