Addig amig nem ismered az autód elektromos csatlakozójának bekötését,addig inkább húzd ki, a lakókocsi csatlakozóját.Ezután működtesd hálózatról a lakókocsit,mert okozhat akár nagy gondot is,ha nem így cselekszel !
Mi nem szoktuk a hűtőt előhűteni. A fagyasztóba és a hűtő ajtajába is beteszünk egy-egy lefagyasztott ásványvizet, bepakolni csak indulás elött szoktunk, hűtőből, hűtőbe. A 12V általában 30-40 perc után már hideget produkál, a fagyasztott cucc meg olyan mintha előhűtötünk volna.
Padlószőnyeget régebben ragasztottam pálmával, mostanában már csak tűzőgépezek.
Lemérem a leghosszabb és legszélesebb távolságot, és akkora szőnyeget vásárolok. Hosszában rakom be a bódéba és mindenhol kiigazítom, hogy a széleknél maradjon pár centi. Ezután kézzel vagy egy kemény lapos tárggyal beszorítom a bútor sarkokba, és szikével centiről, centire haladok a vágással. Ha megvan végignézem a széleket ne legyen bolyhos vagy egyenetlen és ha minden ok, akkor tűzőgéppel amennyire lehet a szélénél végigtűzöm 3-4 centinként. A szőnyeg benyeli a fémtüskéket nem kell aggódni, hogy meglátszik.
Volt, hogy tökéletességre törekedtem. Ilyenkor öntapadós padlószőnyeg szegélyt ragasztottam a lábazatokra mindenhol, és belevágtam ugyanabból a szőnyegből a megfelelő méretű csíkot. Nagyon jól mutat a lábazattal.
A mostani bódémon sajnos ez utóbbit nem csinálhattam meg, mert gyárilag tele vannak minden rekeszem szellőzővel, ráadásul padlószinten. Nem akartam őket eltakarni.
Idáig még mindig kéken égett és el sem aludt soha begyújtás után, ezért nem gondolkodtam még a fúvókák kifúvásáról.
Van egy olyan selytésem, hogy a hűtő nagyon kevés gázt fogyaszt, sokáig tart mig a csövek megkapják a kellő nyomást, ezért indul nehezen az első begyújtásnál. Tévednék?
Szia Pegi ! Ahhoz hogy megfelelő választ adjak a kérdésedre,több dolgot is tudnom kellene. Például azt,hogy az autó állandó pozitívjáról is működik e minden 12 voltos fogyasztó, a lakókocsiban? András.
Ha rá van csatlakoztatva a 220 V a lakókocsira, akkor ráköthetem az autóra is? (illetve fordítva)
Vagyis melyik csatlakozás élvez elsőbbséget?
Ez csak azért érdekelne, mert ha pl. indulok nyáron, akkor ugye előtte tanácsos 220 V-ról lehűteni a hűtőt, stb., illetve mikor megérkezek egy kempingbe és elfelejteném lecsatlakoztatni az autóról, akkor okozhat-e ez valami galibát?
Másik kérdésem: Ha valaki rakott már be padlószőnyeget (Soci, Kugli és még sokan mások), akkor azt hogyan oldottátok meg?
Gyanítom nem szedtétek ki az összes bútort.
Magát a padlószőnyeget beszegettétek a boltban, vagy csak úgy a vágás mentén hagytátok?
Ha a hűtőtök nem akar beindulni hosszabb kihagyás után, próbáljátok meg szabaddá tenni az égőfej körüli részt. Ha ez sikerült akkor egy kompresszorral vagy egy pumpával, fújjátok le vagy takarítsátok ki az égőfejet.
Ez főleg azért fontos mert ,a pókok vonzódnak a gázszaghoz és szeretnek odapakolni az égőfejhez és környékére.
A lángot is figyeljétek mert annak kéknek kell lenni, ha sárgás akkor takarítsátok ki.
A legegyszerűbb: Kiviszel egy fürdőszoba mérleget és odarakod a vonófej alá. A mérleg és a vonófej közé meg vágj egy darab tetőlécet, ami kicsivel hosszabb mint a kettő között lévő rész.
Én is így mértem az elején. Később már te is fogod tudni, hogy kb. mennyi az annyi. :-)
"VOLVUS" útmutatása alapján sikerült beindítani a hűtő gáz részét, és rendben működik, mint írtam rövid idő alatt 3-as fokozaton -9,8-fokot hozott a mirelitt részben, egész éjjel játattam, 2-en, és a hűttőteret mértem +4 fok.
tudom hogy kint is hideg van...! Ezen azért még dolgozok, mármint a begyújtáson!
Úgy gondolom, hogy a hűttő, mint olyan működik, majd még kiderül, hogy a 12 és a 220-as fűtőpatronok is működőképesek -e?
A konvektort mégegyszer ki kellett szerelni, mert nem akart begyújtani, csak néha durrant egyet. Kiderült a második szétszedésnél, hogy az égőfelej ( egy réz cső, rajta négy fúvoka lyuk ) rosszul van beszerelve!
Nem a " kürtőkbe " fújta a gázt , hanem majdnem lefelé ki a szabadba!
Ismételt összeszereléskor a fúvoka csövet a helyére illesztettem, beállítottam a megfelő irányba, beszereltem a konvektort, és a második szikrára begyújtott! Szépen fűtt, szabályozható, és a megfelelő hőmérséklet elérésekor leszabályoz, tehát a termosztátja is működik!
Nálam a kerékdob/tengely közelében csak a balra lent látható nyitott kisajtó mellett a tűzhely sütő alatt van.
így viszont át kell vezetékezni, víz és vezérlés a másik oldalra körbe a lakóban az ágy alatti bolylerhez, mert ott a nyomáskapcsoló! ( ott, ahol a lécdarab van az ágyon jobbra, ott az eredeti víz bemenet )
Az enyém ugyan ezt csinálja, a trükköm a következő: Legnagyobb lángon nyomom a szikráztatót és a "begyujtó" gombot, a lobbanás akkor követekezik amikor elengedem a begyujtót. Na ezt a pillanatot kell összehangolni és újra nyomni a begyujtót. Két év gyakorlás után nekem már 2-3 próba után müködik:-) / Többször szétszedtem de hibát,dugulást nem találtam. A belső víztartályon én is gondolkoztam már,de lustaságból ,csak terv maradt. Ha picivel magasabbra teszed mint a boyler, akkor a boyler leeresztőjén keresztül tudod vízteleniteni. szerintem.
Szerintem mérd meg a bódéd kiegyensúllyozottságát és ahhoz képest rakd be a tartályt.
Nekem pl. gyárilag hátul van, ezért nem győzöm az első rekeszt pakolni, hogy legyen legalább 40 kiló a vonófej terhelésem. A lakó többi része pedig színtén gyárilag van úgy telepakolva, hogy nem tudom átrakni, bár ha lehetőségem volna rá, az átcsövezés se lenne egyszerű játék.
Gondolom azt már hallottad, a biztonságos vontatáshoz fontos a megfelelő vonófej terhelés, ami általában 50-75 kiló között mozog. Neked valszeg 45-50 kiló az ideális ahogy a bódé méretét elnézem.
Az, hogy most szereled be a tartályt, az jó alkalom, hogy te határozd meg az optimális teherelosztást. Ez legyen az első szempont, minden egyéb másodlagos!
Hűtő:
Nem tudom mennyit próbálkoztál a begyújtással, de az enyém nagyon lassan gyújt be, ha régebben nem volt használva. Van úgy, hogy 5-6-7 percen keresztül nyomom folyamatosan a gázt és klözben néha-néha szikráztatok.
Szóval csak azt akarom mondani, hogy mielőtt darabokra szeded a hűtőt, ülj elé és perceken keresztül próbálkozzál, mert nem mindegyik gyullad be rövid idő alatt. Türelem.
Szia ! Abban az esetben,ha hozzáférsz a hűtőgép gázégőéhez,akkor próbáld meg gyufával, begyujtani,mert ez közelebb visz a hiba megtalálásához.Ehhez azért segítség is kell,mert valakinek nyomva kell tartani a gombot is.Én a hármas fokozatot ajánlom a próbához. Ám ezt a hibát sokminden okozhatja.Abban az esetben,ha így begyullad,akkor kicsit benyomva kell a gombot tartani.(Ha tudod akkor bocsánat).És ha nem vezet eredményre,akkor írjál,próbálunk tovább távjavítani.
Szia!-én a mosogató alá csináltattam inox anyagból 50 literes tartályt.Az a rész volt amit nem használtunk,mert körülményes volt az alsó polc alól kiszedegetni négykézláb a dolgokat.A másik ok,amiért oda került az hogy minél közelebb legyen a tengelyhez az pedig ott látható balra a képen.A lenyitott ajtó mögött van a kerékdob.
Így a beletöltött víz súlya minimálisan nyomja a vonófejet.
Szóval a te variációd ebből a szempontból nem annyira szerencsés...