Nekem is hasonló volt a gondom, sőt én azt vettem észre, hogy párásodik az ablak. Kiderült, hogy a belső levegő keringető liffentyű folyamatosan zárva van, mert a fogaskerék kikopott. Így kézzel felnyitottam, és sosem nyomom meg a beléső levegő gombot. Ettől minden indításkor, amikor az automata fel akarja nyitni ezt a liffentyűt, kattog mint állat (de ennek már mindegy, majd ha idő lesz kicseréltetem, mivel teljes műszerfal levételt igényel), de legalább bejön a kinti levegő, és fúj mint egy hajszárító. Szerintem neked is ez a baja.
Most a többiekhez fordulok.
Mint tudjátok, korábban írtam, hogy motorfelújítás volt. Röviden, 250e km után hajtókarcsapágy feladta és elvitte a főtengelyt, meg 2 hajtókart. 2 hónap szerelés, párszáz ezer forint, félév teszt és 5e km után úgí tűnik a műtét sikeres lett. Hibátlannak és jobbnak tűnik a motor.
Egy dolog kérdés még számomra, az olajszint mérő. A műszerfalon mindig maxot mutat, de a nívón talán, mondom talán láttam fgyást. Melyiknek higyjek? Elvileg max csak a turbónál megy el olaj, mivel új gyűrűk, hengerfej, és a bejáratás miatti olajfogyás volt látható. Szerintetek?
Még egy dolog került szemem, vagy inkább fülem elé, hogy folyamatos nyikorgó hangot hallok, a fordulatszámmal változva. Én gyanítom, hogy a korábban nem kicserélt hosszbordásszíj feszítő görgője lehet a ludas (csak azt nem cseréltettem ki, gondolván nem megy tönkre). Remélem nem a klíma csapágya :S .
Kérdesem, hogy ti tapasztaltaok e már hasonlót? Mennyire macerás kicserélrni, vagy vigyem szerelőhöz? Nem vagyok szerelő, de megoldottam már több autós szererlést. Elég csak a görgőt cserléni, vagy a feszítővel együtt érdemes? Lényeges kérdés mert 10ezres külömbség van közte.
Az előtét ellenállás csatlakozója meg van olvadva, a hőtől pedig kilágyulnak a csatlakozós saruk, ezáltal nagy ott az oxidáció is.
Megoldás:
Csatlakozó megtakarítás, apa anya stb, illetve kontakt szprével adni neki (nem WD40!). A csatlakozó tüskéit is újra "meg kell feszíteni". Utána minden működni fog.
Drasztikusabb megoldás ha már nagyon látványosan megégett a csatlakozó, direktbe be van forrasztani a lábakra a kábelt, de a bonthatóság végett bakelit csokiba kell gondolkodni.
Sziasztok! Tapasztalatotokat szeretném kérni. Nem nagyon találtam korábbi ilyen hozzászólást. 2004-es renault Grand Scenicem van. A következő jelenség aggaszt: Ha a fűtőventillátort a 4-es állasba kapcsolom, akkor néha leáll a befúvás. Másik állásokban működik, de szinte csak a szélvédőre fújja a levegőt. Ha ráállítom pl arra, hogy szembe, vagy lábra fújja, akkor hallom hogy valami változik, a szélvédőre küldött levegőből le is vesz, de kézzel szinte alig fúj a középső, és az oldalsó lukokon valamit. Esetleg járt valaki így, tudja valaki mi lehet a baj vele? köszönöm, ha valaki válaszol.
Egy gyakorlati kérdés hozzáértőkhöz: A Scenic II H1-H7 lámpájának helyére be lehet-e tenni a faceliftes projektoros lámpáját? A mérete ugyanaz, de a felfogatása?
Az mindegy, hogy átcseréled-e jobb - bal oldal között a projektort. Akkor is a bal oldalra fog hosszabban világítani, mert hogy jobbkormányos. Érted? mind a két projektor a bal oldalra világít hosszabban, függetlenül attól, hogy hova van beszerelve. Bal kormányos lámpa kell, ami jobb oldalra világít hosszabban.
Egy elméleti kérés. Konkrétan nem néztem milyen lámpáról beszéltek, de a projektoros lámpát nem lehet átépíteni? Gondolok arra, hogy az optikai részt kicserélem a két oldal között.
A lámpákat ki kell cserélni a műszaki vizsgára, nem elég a kitakarás.
A kijelzőt át lehet állítani km/h-ra, hogy mennyibe kerül azt szervize válogatja. Érdemes telefonon érdeklődni és oda vinni, ahol kedvezőbb az ajánlat. Egyébként az sem elképzelhetetlen, hogyha kérsz egy műszaki előtti átvizsgálást, akkor annak az árába belealkudhatod a műszeres diagnosztikát, plusz óra átállítást is.
Mert nem fog atmenni a vizsgan -ha jol tudom- ha balodali kozlekedesi orszagbol erkezik a kocsi.
Esetleg valaki tudja, hogy a kitakaras elegendo a vizsgahoz is? Az atutazashoz/ideiglenes kozlekedeshez az elegendo. (bar Magyaroszagon nagyon ritkan lehet latni)
Akkor meg vannak kerdeseim. Hatha valaki ismeri Renault szervizprogramjat. Van-e lehetoseg a merfold kijelzest km-re valtani? A fedelzetiszamitogepben is?
Mennyibe kerul az ilyen programozas? Pl. tempomat aktivalasat mennyiert szoktak megcsinalni?
Nem hagy nyugodni a hiba, tovább nézegettem az adatokat.
Intake manigold pressure - ez a turbonyomás értéke, ha jól tudom. Nos, ez el sem mozdul a 2,55bar-ról, hasonló lehet a hiba, mint a Tied, már csak egy hozzáértő szakember kéne, aki nem csak okfejteget :-). Sajnos eLGee még nem válaszolt. Pest környékén kit tudtok javasolni?
Januárban is csinálta már, akkor elvittem ehhez a szerelőhöz, akkor azt mondta, hogy a FAP szűrő van tele. Kitakarította állítólag, rá 150km-re ismét elkezdte a hibát dobálni. Elég drága volt, főleg úgy, hogy szerintem hozzá sem nyúlt a szűrőhöz. így a tájára sem megyek már.
A te megoldásod Zoltán1967 nicknevű cartárs. Légyszíves vele egyeztess, megoldja a problémádat. A telószáma, illetve emailcíme publikus, az előbb jelen fórumban is sokszor volt már leírva, keress rá, az emailcíme meg az adatlapján keresztül elérhető.
Honnan tudod hogy jo? Lekototted a turbo nyomas szabalyzo magnesszelepet, rakotottel egy vakuum pisztolyt es pumpalas kozben tukorrel lested e motor mogott hogy a rudatat mozog-e?
Vagy honnan tudod hogy jo?
Barmolni nem szoktam, amit tudok, megoldok, ami már bonyolultabb, rábízom szakemberre. A bajom az, hogy a környéken nincs szakember (legalábbis nem tudok róla), sajnos hasonlóak miatt már kihúztak a zsebemből pár 10k-t, ráfogták valamire, ezért is vettem a kütyüt, hogy legyen némi fogalmam, merre kell elindulni. Szeretnék tapasztalatot gyűjteni. Volt már hasonló hibám, akkor rájöttem, hogy az üzemanyagszűrő volt tele, ha elviszem valahová, az sokba került volna. Mivel ez a hiba nem egyértelmű, ezért is kérdeztem. Elnézést, ha harapósnak tűnök, írva más, mint mondva.