Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Airbag. Creative Commons License 2013.02.19 0 0 33412

venni kell XXL-es nivópálcát...

:-)

Előzmény: develooper (33411)
develooper Creative Commons License 2013.02.19 0 0 33411

A műszerfali kijelzás csak is tájékoztató jellegű, nem pontos mérés. Pálca a tuti minden esetben.

"Nem kevés az olaj az autóban, csak rövid a nívópálca":)

 

Előzmény: Vikoo (33410)
Vikoo Creative Commons License 2013.02.19 0 0 33410

Üdv!

 

Nekem is hasonló volt a gondom, sőt én azt vettem észre, hogy párásodik az ablak. Kiderült, hogy a belső levegő keringető liffentyű folyamatosan zárva van, mert a fogaskerék kikopott. Így kézzel felnyitottam, és sosem nyomom meg a beléső levegő gombot. Ettől minden indításkor, amikor az automata fel akarja nyitni ezt a liffentyűt, kattog mint állat (de ennek már mindegy, majd ha idő lesz kicseréltetem, mivel teljes műszerfal levételt igényel), de legalább bejön a kinti levegő, és fúj mint egy hajszárító. Szerintem neked is ez a baja.

 

Most a többiekhez fordulok.

Mint tudjátok, korábban írtam, hogy motorfelújítás volt. Röviden, 250e km után hajtókarcsapágy feladta és elvitte a főtengelyt, meg 2 hajtókart. 2 hónap szerelés, párszáz ezer forint, félév teszt és 5e km után úgí tűnik a műtét sikeres lett. Hibátlannak és jobbnak tűnik a motor.  

Egy dolog kérdés még számomra, az olajszint mérő. A műszerfalon mindig maxot mutat, de a nívón talán, mondom talán láttam fgyást. Melyiknek higyjek? Elvileg max csak a turbónál megy el olaj, mivel új gyűrűk, hengerfej, és a bejáratás miatti olajfogyás volt látható. Szerintetek?

 

Még egy dolog került szemem, vagy inkább fülem elé, hogy folyamatos nyikorgó hangot hallok, a fordulatszámmal változva. Én gyanítom, hogy a korábban nem kicserélt hosszbordásszíj feszítő görgője lehet a ludas (csak azt nem cseréltettem ki, gondolván nem megy tönkre). Remélem nem a klíma csapágya :S .  

Kérdesem, hogy ti tapasztaltaok e már hasonlót? Mennyire macerás kicserélrni, vagy vigyem szerelőhöz? Nem vagyok szerelő, de megoldottam már több autós szererlést. Elég csak a görgőt cserléni, vagy a feszítővel együtt érdemes? Lényeges kérdés mert 10ezres külömbség van közte.

 

Előre is köszi a válaszokat.

 

Ja, 1,9 dCi Grand

 

Sziasztok.

Előzmény: smasszer78 (33408)
develooper Creative Commons License 2013.02.19 0 0 33409

Az előtét ellenállás csatlakozója meg van olvadva, a hőtől pedig kilágyulnak a csatlakozós saruk, ezáltal nagy ott az oxidáció is.

Megoldás:

Csatlakozó megtakarítás, apa anya stb, illetve kontakt szprével adni neki (nem WD40!). A csatlakozó tüskéit is újra "meg kell feszíteni". Utána minden működni fog.

 

Drasztikusabb megoldás ha már nagyon látványosan megégett a csatlakozó,  direktbe be van forrasztani a lábakra a kábelt, de a bonthatóság végett bakelit csokiba kell gondolkodni.

Előzmény: smasszer78 (33408)
smasszer78 Creative Commons License 2013.02.19 0 0 33408

Sziasztok! Tapasztalatotokat szeretném kérni. Nem nagyon találtam korábbi ilyen hozzászólást. 2004-es renault Grand Scenicem van. A következő jelenség aggaszt: Ha a fűtőventillátort a 4-es állasba kapcsolom, akkor néha leáll a befúvás. Másik állásokban működik, de szinte csak a szélvédőre fújja a levegőt. Ha ráállítom pl arra, hogy szembe, vagy lábra fújja, akkor hallom hogy valami változik, a szélvédőre küldött levegőből le is vesz, de kézzel szinte alig fúj a középső, és az oldalsó lukokon valamit. Esetleg járt valaki így, tudja valaki mi lehet a baj vele? köszönöm, ha valaki válaszol.

Törölt nick Creative Commons License 2013.02.19 0 0 33407

Én ugyan csak műkedvelő vagyok, de itt és máshol is azt irták korábban, hogy nem.

Előzmény: Trotter66 (33406)
Trotter66 Creative Commons License 2013.02.19 0 0 33406

Egy gyakorlati kérdés  hozzáértőkhöz:  A Scenic II H1-H7 lámpájának helyére be lehet-e tenni a faceliftes projektoros lámpáját?  A mérete ugyanaz, de a felfogatása?

EME Creative Commons License 2013.02.19 0 0 33405

Az mindegy, hogy átcseréled-e jobb - bal oldal között a projektort. Akkor is a bal oldalra fog hosszabban világítani, mert hogy jobbkormányos. Érted? mind a két projektor a bal oldalra világít hosszabban, függetlenül attól, hogy hova van beszerelve. Bal kormányos lámpa kell, ami jobb oldalra világít hosszabban.

Előzmény: ThomBoy (33404)
ThomBoy Creative Commons License 2013.02.19 0 0 33404
Egy elméleti kérés. Konkrétan nem néztem milyen lámpáról beszéltek, de a projektoros lámpát nem lehet átépíteni? Gondolok arra, hogy az optikai részt kicserélem a két oldal között.
Előzmény: EME (33403)
EME Creative Commons License 2013.02.19 0 0 33403

A lámpákat ki kell cserélni a műszaki vizsgára, nem elég a kitakarás. 

A kijelzőt át lehet állítani km/h-ra, hogy mennyibe kerül azt szervize válogatja. Érdemes telefonon érdeklődni és oda vinni, ahol kedvezőbb az ajánlat. Egyébként az sem elképzelhetetlen, hogyha kérsz egy műszaki előtti átvizsgálást, akkor annak az árába belealkudhatod a műszeres diagnosztikát, plusz óra átállítást is. 

Előzmény: Dan2013 (33402)
Dan2013 Creative Commons License 2013.02.18 0 0 33402

Mert nem fog atmenni a vizsgan -ha jol tudom- ha balodali kozlekedesi orszagbol erkezik a kocsi.

Esetleg valaki tudja, hogy a kitakaras elegendo a vizsgahoz is?
Az atutazashoz/ideiglenes kozlekedeshez az elegendo.
(bar Magyaroszagon nagyon ritkan lehet  latni)

Akkor meg vannak kerdeseim.
Hatha valaki ismeri Renault szervizprogramjat.
Van-e lehetoseg a merfold kijelzest km-re valtani?
A fedelzetiszamitogepben is?

Mennyibe kerul az ilyen programozas?
Pl. tempomat aktivalasat mennyiert szoktak megcsinalni?

Előzmény: stevie-13 (33401)
stevie-13 Creative Commons License 2013.02.18 0 0 33401

Szoval tovabbra is aktualis, hogy II-es Scenic elso fenyszoro part keresek.

 

 

Miért? (Ha csak bemattult, akkor fel lehet gyönyörűen polírozni.)

Előzmény: Dan2013 (33400)
Dan2013 Creative Commons License 2013.02.18 0 0 33400

Sajnos az szerintem nem II-es Scenic lampa.
Szoval tovabbra is aktualis, hogy II-es Scenic elso fenyszoro part keresek.
(2004-eshez)

Előzmény: macilali (33393)
Oczu Creative Commons License 2013.02.17 0 0 33399

Köszi Trotter66,  felveszem a kapcsolatot vele.

 

Bocs a dupla hsz-ért

Előzmény: Trotter66 (33395)
Oczu Creative Commons License 2013.02.17 0 0 33398

Ha áll a motor, akkor is, ekkor hibát is jelez. Ha nincs hiba a mozin, akkor 0.

 

 

Előzmény: GeriSoft07 (33397)
GeriSoft07 Creative Commons License 2013.02.17 0 0 33397
Ha alapjaraton is 2,5 bar akkor szerintem az erzekelo szar :)
Előzmény: Oczu (33394)
Trotter66 Creative Commons License 2013.02.17 0 0 33396
Trotter66 Creative Commons License 2013.02.17 0 0 33395

33386 ....

Előzmény: Oczu (33394)
Oczu Creative Commons License 2013.02.17 0 0 33394

Nem hagy nyugodni a hiba, tovább nézegettem az adatokat.

 

Intake manigold pressure - ez a turbonyomás értéke, ha jól tudom. Nos, ez el sem mozdul a 2,55bar-ról, hasonló lehet a hiba, mint a Tied, már csak egy hozzáértő szakember kéne, aki nem csak okfejteget :-). Sajnos eLGee még nem válaszolt. Pest környékén kit tudtok javasolni?

Előzmény: GeriSoft07 (33374)
macilali Creative Commons License 2013.02.17 0 0 33393

06 70 3318672....Renault Scenic2-es első lámpa párban.....10 000 FtIrányár... ezt találtam az aprod.hu.MISKOLCON van...

Előzmény: Dan2013 (33392)
Dan2013 Creative Commons License 2013.02.17 0 0 33392

2004-es Scenic II-hoz keresek 2db fenyszorot.

Van valakinek elado?

Törölt nick Creative Commons License 2013.02.16 0 0 33391

Akkor marad valami szerelő.

Egyébként egy célzott vizsgálat a márkaszervízben sem lehet drága.

Előzmény: Oczu (33390)
Oczu Creative Commons License 2013.02.16 0 0 33390

Több a kinti út.....

 

Januárban is csinálta már, akkor elvittem ehhez a szerelőhöz, akkor azt mondta, hogy a FAP szűrő van tele. Kitakarította állítólag, rá 150km-re ismét elkezdte a hibát dobálni. Elég drága volt, főleg úgy, hogy szerintem hozzá sem nyúlt a szűrőhöz. így a tájára sem megyek már.

Előzmény: Törölt nick (33388)
szalaics Creative Commons License 2013.02.16 0 0 33389

 

Lassan odaér! Ne legyen rá szükséged! :)

Előzmény: Dan2013 (33375)
Törölt nick Creative Commons License 2013.02.16 0 0 33388

Most néztem 1.9 dci, városban használod?

 

Előzmény: Oczu (33376)
Törölt nick Creative Commons License 2013.02.16 0 0 33387

Nem, csak unalmas.

Előzmény: szalaics (33380)
Trotter66 Creative Commons License 2013.02.16 0 0 33386

A te megoldásod Zoltán1967 nicknevű cartárs.  Légyszíves vele egyeztess, megoldja a problémádat.  A telószáma, illetve emailcíme publikus, az előbb jelen fórumban is sokszor volt már leírva, keress rá, az emailcíme meg az adatlapján keresztül elérhető.

Előzmény: bozog (33369)
Oczu Creative Commons License 2013.02.16 0 0 33385

Az itteni szerelő mondta, hogy megnézte. Állítása szerint rendben mozog a rudazat is.Ehhez kapcsolódik az elöző post-om is.

Előzmény: GeriSoft07 (33384)
GeriSoft07 Creative Commons License 2013.02.16 0 0 33384
Honnan tudod hogy jo? Lekototted a turbo nyomas szabalyzo magnesszelepet, rakotottel egy vakuum pisztolyt es pumpalas kozben tukorrel lested e motor mogott hogy a rudatat mozog-e?
Vagy honnan tudod hogy jo?
Előzmény: Oczu (33379)
Oczu Creative Commons License 2013.02.16 0 0 33383

Barmolni nem szoktam, amit tudok, megoldok, ami már bonyolultabb, rábízom szakemberre. A bajom az, hogy a környéken nincs szakember (legalábbis nem tudok róla), sajnos hasonlóak miatt már kihúztak a zsebemből pár 10k-t, ráfogták valamire, ezért is vettem a kütyüt, hogy legyen némi fogalmam, merre kell elindulni. Szeretnék tapasztalatot gyűjteni. Volt már hasonló hibám, akkor rájöttem, hogy az üzemanyagszűrő volt tele, ha elviszem valahová, az sokba került volna. Mivel ez a hiba nem egyértelmű, ezért is kérdeztem. Elnézést, ha harapósnak tűnök, írva más, mint mondva.

Előzmény: stevie-13 (33382)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!