"Nem csak szombaton, ezek a vonatok ebben az összeállításban közlekednek minden nap."
A Püspökladány-Budapest 6009-et, miután megláttam, sejtettem, hogy ez hét közben is így lehet, a Budapest-Eger/Somoskőújfalu 5500-as sz. gyors viszont meglep.
Vannak olyan vonatok, amiket szombaton (szolnoki) csíkos Bhv-val adnak ki vagy erősítenek meg a jelenlegi menetrendben, illetve mennyire használják fel őket vasárnap?
(Mielőtt valaki esetleg azt mondaná, hogy szombaton minek bármilyen vonatot is megerősíteni, nem péntek, vagy vasárnap az, annak ajánlom figyelmébe a szombaton Mezőtúrtól végig álló utasokkal közlekedő, Békéscsabáról 5.25-kor Budapestre közlekedő 7409. sz. gyorsvonatot.)
"Berlinbe naponta sok repülő megy, a Bp-Berlini vonat pedig mégis megél, mint egy magyar +szlovák+cseh+német jó minőségű belföldi vonat, némi határokat is átlépő nemzetközi utassal fűszerezve."
Magyarként pont nem, bár ez lenne a vasutasok álomvonata, mert 0 utas = 0 utaspanasz lenne, ha csak a magyar szakasz maradana, mert jelenleg ezek a berlini EC-k belföldi utazásra nem vehetők igénybe és hivatalosan Magyarországon nincs is megállójuk, a gyakorlatban Szobon szoktam szolgálati megállást tapasztalni rajtuk.
Más vonatok - pl. a Pannonia nemzetközi gyors - esetén, illetve a magyar-szlovák relációban és azon túl a berlini EC-knél nagyon is igazak az általad leírtak.
Talán éppen a belföldi utazásra, sőt a ritka lehetőségre kiéhezve ismerőseim által budapesti átszállás nélküli átlós utazásra is gyakran igénybevett Pannonia is mutatja, hogy nem minden nemzetközi vonat csak "kirakat" és ősellenség (igaz, ez konkrétan nem is MÁV kocsikat "fogyaszt".)
A szigeteltsínek villamos áramköri viszonyai kapcsán, ha itt nem kezdünk doktori disszertáció szerű elmélkedésbe, csak annyit tudok mondani, amit a szőke nő is megkapott a férjétől: Drágám, ezt te nem értheted... :-))
DJ. Bakter: "A Sky pedig már tavaly is repülte, idén nyáron is; heti 2x (K, Szo)."
HLP:"Úgy tudom, Splitbe ma is megy közvetlen repülő, nyáron mindenképpen."
Szerintem olybá tűnik, hogy ugyazant írtuk le, nem? :-)
A Sky honlapja szerint 2006. jun 17-szep 16 között heti 2x. (Ezmár tavaly és talán azelőtt is volt.)
A W!ZZ honlap szerint 2006. jun 17-szep 02 között 1x hetente (ez új).
HLP:"Nem tudom elképzelni, hogy a Maestral ezért megszűnne"
Nos, természetesen a "vonatot sem indítanék" kitétel - amiből Te azt következtetted ki, hogy szerintem a Maestralnak meg kellene szűnnie - az a Budapest-Split közvetlen kocsira vonatkozott.
Természetesen mind Horvátországban, mind hazánkban a belföldi szakaszon - ahogy taxxx írja - jelentősebb belföldi utasmennyiség gyűlik össze, tehát _valaminek_ úgyis kell közlekedni. Az pedig lehet akár a Maestral is, vagy a Ki-Mit-Lop IC is, továbbmehet a a határnál, és felőlem megállhat Nagykanizsán is...
(Bár igaz, hogy érzelmi dolog, de fura, hogy többen a topicon a nemzetközi forgalmat azért a pár utasért fontosabbnak tartják, mint a jelenleg sok helyen megoldatlan belföldi távolságit - egy kis egyensúlyeltolódást érzek).
Úgy tudom, Splitbe ma is megy közvetlen repülő, nyáron mindenképpen.
Nem tudom elképzelni, hogy a Maestral ezért megszűnne. A vonat amúgy nyáron közvetlen kocsit továbbít Splitbe és Fiumébe. De ezek a vonatok télen is közlekednek a HZ vonalain, csak nem tesznek rá kocsikat a Maestralra.
Azért kíváncsi lennék rá, hogy a múlt nyáron, vagy előtte lévő években mennyi MAGYARORSZÁG-SPLIT viszonylatú utas volt a Maestralon.
Esetleg tudja valaki?
Ha tényleg csak heti 1 W!ZZ járat lesz, az nem sok vizet zavar: kb. 140 fő hetente, napi 20 fő. (Ennyi utasért vonatot sem indítanék - s ha ennyi csökkenés tönkreteszi a Maestral boltját, akkor már eddig is megette a fene) [A Sky pedig már tavaly is repülte, idén nyáron is; heti 2x (K, Szo).]
"Hogy mindek? Mondjuk azert, mert ket-haromszor olyan forgalmas es fontos, mint a Koszeg-Szombathely vonal,"
Egyszerű a megoldás:
Légy megnyugodva, egyik sem lesz villamosítva :)))
Egyébként nem nagyon értelek: megjelenik egy újságban egy cikk, hogy esetleg villamosítani akarnak egy vonalat (itt: Sm-Kőszeg); nem értem, hogy miért kapod fel a vizet rajta.
Ez a tény - önmagában - nem jelenti azt, hogy az adott vonalat ennek az Istennek az ideje alatt tényleg meg is fogják villamosítani.
"Hajrá, csak így tovább, ezek szerint a felújított Bhv-k szombaton már nemcsak szolnoki kerítésképzők lehetnek, hanem a kényelmesebb utazást is segítik."
Nem csak szombaton, ezek a vonatok ebben az összeállításban közlekednek minden nap.
Ahha már látom, hogy három hsz 73-tól 75-ig birtokolja a felső régiókat de alattuk szépen bejönnek a hsz-ek! Majd csak észreveszi egy illletékes és a hibát orvosolja.
Igen, en is javaslom Biat, az 1-es utrol a korforgalomnal be a falu fele vezet egy ut. Szinte par meteren belul lesz egy feluljaro. Onnan tokeletesen lehet fotozni a kezdopont fele.
"No, ez az! Pozsonyt pécéztem ki uticélnak. Bp-ről megközelíteni vonattal majdnem lehetetlen. Hacsaknem Ausztrián át."
Látom, hogy mások is reagáltak rá, de én is elmondom, ritka az olyan menetrendi év,amikor ennyire sok időt tölthetsz kint Pozsonbyan 1 napos kirándulásnál, vagyis, amikor ilyen jól meg lehet járni 1 nap alatt, nem Ausztrián át, hanem Szobon át.
Budapest Keleti indul: 6.50, Bratislava Hl. St. érkezik 9.15, közvetlen EC, vissza: Bratislava Hl.st. indul 20.50, Budapest Keleti érkezik 23.22.
A menettérti jegy ára erre az útvonalra: 3.750,- Ft.
Sok magyar város, boldog lenne, ha ilyen jó összeköttetése lenne Budapestre, gondolok itt elsősorban az utolsó közvetlen vonatra, de akár a fővárosban eltölthető idő hosszára is.
No, ez az! Pozsonyt pécéztem ki uticélnak. Bp-ről megközelíteni vonattal majdnem lehetetlen. Hacsaknem Ausztrián át.
Én Szombathelyről beszéltem, ahonnan öt főváros van olyan távolságban, ahonnan jó menetrendű vonatokkal egy nap alatt is meg lehetne fordulni. De ezek közül csak 2-vel lehet ezt megtenni. Meg félig-meddig 1-gyel.
"Mennyibe kerül egy jegy Zalaegerszeg és Hodos között?"
Egy útra: 1.550,- Ft
Menettérti útra: 1.300,- Ft (a menetérti jegy olcsóbb, MÁV 60 %- SZ 50 % menetérti kedvezmény van).
A jegy érvénytartama: 2 hónap
Zalalövő-Hodos között kishatárforgalom van, MÁV 70%-SZ 70% kedvezménnyel, így Zalalövőtől lényegesen kedvezőbb:
Egy útra: 275,- Ft
Menettérti útra: 550,- Ft
Ennek az érvénytartama: 1 útra 1 nap, menettérti útra 2 nap.
Ez csak úgy szabályos, ha Zalalövőn szállsz fel és szállsz le a határt átlépő vonatról.
A jegy nemcsak Zalalövő állomáson váltható meg, hanem elővételben - elvileg - bármelyik nemzetközi pénztár ki kell adja."
A kishatárforgalmi díjszabás - lásd http://dijszabas.uw.hu majd SZ alkönyvtár - egyébként arról is rendelkezik, hogy a magyar jegyvizsgálónak, ha pénztár nélküli állomáson száll fel az utas, a magyar szakaszra kell a 70 -os kishatárforgalmi jegyet kiadni (szlovén kalauz pedig Hodosig úgysem jön).
Ez a szabályos megoldás.
"valami más megoldás is?"
Mégis a 275,- forintnál már hová legyen olcsóbb a jegy? Nem egészen 2 helyi buszjegy ára. Legyen ingyenes?
Az utibeszámolók szerint ilyen szabályos kishatárforgalmi jegyet még az ide beírók közül soha senki nem kapott, ezért aztán jegy nélkül, zsebbe adott pénzzel, magyar diákjeggyel, magyar diák létére teljesárú jeggyel, stb. lépte át a határt itt.
Ebből nekem úgy tűnik, hogy csak más megoldás van, vagy a kishatárjegyet váltók nem írnk ide.
Arra azért vigyázz, hogy a más megoldás ne kerüljön Neked többe, mint a szabályos, mint ma Érd felső és Kelenföld között az egyszeri utasnak a zsebredolgozó kalauz: "Kalauz:Adjon egy százast és kész!
Volt szó itt is többször róla, hogy mennyire biztonságos a Dacia nemzetközi gyors, van-e rendőr rajta.
Nos, a múltkori Budapest-Lökösháza irányú pozitív tapasztalatom (volt rendőr) utánszombat hajnali, első kézből származó infó. Békéscsaba állomáson szállt fel 2 rendőr a vonatra 739.sz. (Bukarest-Bécs DACIA) vonatra, amit Budapestig kísértek. Nemcsak végigmentek a kocsikban, de egyikük végig szemmeltartotta az egyik kocsi ajtajából a szolnoki tartózkodást és utascserét.
A vonat a határálomás tájékoztatása szerint 40 percet késett, ezt mondta a pénztáros is, és bemondták a hangosba is.
Ezzel Békéscsabán kicsit vigyázni kell, mert a debreceni túl optimista hangulat helyett ők kissé pesszimisták, a múltkor 30 perc késést mondtak be rá és csak 20 perc lett, nem érdemes tehát ilyenkor túl messzire szétszéledni.
Bizonyra a sajtóban bejelentett "hajléktalanvédelem" jegyében az egyébként zárva tartó váróterem és padokkal szintén ellátott kijárati csarnok is nyitva volt, a padok nélküli nagycsarnok helyett az erre a vonatra várakozók jó része is oda ment be.
Feszegették is az egyik helyi lapban, hogy rendes körülmények között este 18.00 után nem lehet ülve várakozni a békéscsabai vasútállomáson, mert ekkor már csak a "padtalanított" pénztárcsarnok van nyitva.
A Dacia a jósolt 40 helyett csak 33 perc késéssel érkezett és 35 perc késéssel, 2.50 helyett 3.25-kor indult tovább. Nagyjából 15 fős utascsere volt Békéscsabán, ennyi piacozó szállt le és ennyi belföldi utas szállt fel a 3 darab, nem túlságosan teli 2.o. ülőkocsikba. Egy mezőtúri megállás miatt a késést Szolnokig is tartotta a vonat, ahol a le és felszállók száma is 7-8 fő volt.
Itt a Püspökladány-Bp. Nyugati viszonylatú 6009.sz. gyorsvonatba szálltam át, ami pontosan jött és indult és kellemes döbbenetemre 7 kocsis csíkos Bhv-s ingaszerelvény volt. Én teljesen egy régi By-Bhv kocsikból összeállított 3-4 kocsis formációra számítottam, így a jól fűtött, szép szerelvény tényleg kellemes csalódás volt.
Ennél már csak azon csodálkoztam jobban, hogy a Budapestről 7.15-kor Egerbe, közvetlen kocsikkal Somoskőújfaluba közlekedő 5500.sz. gyorsvonat is csupa posta Bhv-ból állt, nem is kevésből, a szerelvény 11 kocsis volt, az ajtókra ragasztott A/4-es papír formátumú "iránytáblák" szerint az utolsó 4 kocsi volt a somoskőújfalui vonatrész.
Hajrá, csak így tovább, ezek szerint a felújított Bhv-k szombaton már nemcsak szolnoki kerítésképzők lehetnek, hanem a kényelmesebb utazást is segítik.
Volt amúgy rendőri jelenlét a Pozsony-Lökösháza viszonylatú 943. sz. gyorsvonaton is.
Mert az ottani aktuális szabályok szerint az ajánlatok titkosak voltak, s most már az is felmerült, hogy nem kellene-e érvényteleniteni a tendert. (Persze ebben politika akarat is keveredik......)
"Úgy tűnik elég 1 nagyobb volumenű eset és (talán) tanul valamit a MÁV...."
Igen.
Meg elég ha egy lánygyermek belehal a májátültetésekbe, máris felpezsdülnek az illetékesek, hogy hogy is lehetne a nemzetközi "szervbankokkal" jobban együttműködni... :((