Rugalmas volt a MÁV. Vajon milyen szerelvénnyel cseréltek?
A Hatvanban balestes járat eredetileg Budapestről Sopronba ment volna tovább. Budapestről a menetrend szerint megadott időpontban mentesítő járatot indítottak Sopronba, a Sátoraljaújhelyről indult járat Győrön át, Hegyeshalomba megy majd. A Sopronba, illetve Szombathelyre tartó utasoknak Győrben át kell szállniuk.
A két vonal csak részben párhuzamos, és más a funkciója. És ne felejtsük, hogy mindkettő egyvágányos*, és így napközben a személyvonatok mellett a tehervonatok száma nem növelhető túlságosan.
A két vonalcsoport 20-10-1/16 közös szakasza kétvágányos, meg az 1-es. De ez utóbbi eléggé forgalmas is.
Az erdekes csak az, hogy o is fontosnak veli a Rajka - Hodos es Rajka - Muraker, - Gyekenyes korridort. Es o sem erti, ahogy en sem, hogy a hangsuly miert is a Celldomolk - Papa - Gyor szakaszra van helyezve. Mi mem értesszezen. :-)
A két vonal kvázi párhuzamos egymással.
A 16 és a 1-10-20 ról van szó. Az első majdnem végig egy vágányú és nem villamosított, a második részben kétvágányú és egy része villamosított is.
Talán a második verzió olcsóbban fejleszthető, és a személyforgalma is nagyobb.
Most szedjétek össze magatokat vasútmániások! Nagyon segítenétek vele!
Valamelyik Évfordulónkban (Magyar technikatörténészek évkönyve) olvastam, hogy az első oldalfolyosós személykocsikat Kossuth Lajos fia, Tivadar javasolta (szabadalmaztatta??). Nagy marhaság ez, vagy van ebben valami igazság???
Továbbá:
Hol lelhető fel LÁNER KORNÉL portréképe, aki a 424-es egyik konstruktőre volt?
És MELKHUHN ISTVÁN portréja, aki a 242-es egyik tervezője volt??
Elméletileg az áthaladó vonatot is fogadni kell, és ha már valami füstől, akkor azt nem nehéz észrevenni. A vonat megállítására meg vannak bőven lehetőségek.
A Miskolc-tól Sopron-ig közlekedő Gyorsvonat balesetezett Hatvan kürterületén, a mozdony megsérült, mentesítő járatot indítottak Budapestról Sopron felé.