így van, Volvók fognak menni Köki-Reptér között..Néhány ülés helyett lesz böröndös csomagtartó, és 200-as lesz a busz száma...hogy miért nem 1-es vagy 100-as azt nem tudom, dehát ha nekik így jó...
A delta Bodrokeresztúti elág.-Tarcali elág. között volt, a 80-ast és a 100b-t kötötte össze, a kilencvenes évek elejéig jártak rajta tehervonatok. A töltés most is jól látható, Bodrogkeresztúr előtt a jelző is megvan még.
Kétáramnemű mozdonnyal + deltával valóban simán menne a dolog, de jelenleg a MÁV-nak nincs rá mozdonya. Ugyanaz lenne a helyzet, mint Hidasnémetinél, ide is szlovák gépek járnak át Kassáról...
Úgy tudom az ukránoknál is 3 kV DC van, elvileg ez sem lenne prbléma.
Sl. Nové Mesto valóban nem túl nagy állomás, de a jelenlegi forgalomnak tökéletesen megfelel (nem túl jelentős a teherforgalom Mo. felé, napi 1-2 teher jön).
"Hol van az a Bodrogkeresztur, es mit mivel kot ott ossze a delta (marmint honnan hova meno vonalat)?"
Milyen vasútmániás vagy Te, hogy nincs menetrended? Vagy ha van, miért nem nyitod ki? Akkor megtudhatnád, hol van Bodrogkeresztúr, majd kikövetkeztethetnéd, hogy mit kötött össze a delta. (Ha pedg nincs menetrended, megteszi az elvira és egy netes vasúti térkép is... az ingyé' van :-)) )
Nem csak írni kell, nem tilos - legalább a triviális - dolgoknak utánanézni sem. :-(((
Orulok a Nyiregyi deltanak, de csodalkozom, hogy ezt eddig nem vettem eszre, sot semmilyen vasuti terkepen sem lattam. Kov. utam alkalmaval megnezem, koszi!
Bodrogkereszturi delta??? Hol van az a Bodrogkeresztur, es mit mivel kot ott ossze a delta (marmint honnan hova meno vonalat)?
Ketaramnemu mozdonnyal miert ne lehetne megoldani, hogy Satoraljaujhely-en meg 25 kV AC, ezt tartanank a hidakig (deltak), majd atvaltas 3 kV DC-re es tolhatnank Agcsernyoig! Esetleg egy kis 4-5 vaganyos rendezot oda beepiteni,ahol a delta betorkollik a ket vaganyba Slov. nov. Mestonal, es akkor lehetne mozdonycsere is!
Chop-nal ukranoknak milyen aramnemuk van?
A Slovenso novo Mesto allomas mai formalyaban ugysem alkalmas rendezesre vagy mozdonycserere, tul kicsi! Na meg iranyvaltas is kellen. Celszeru inkabb egy 4-5 vaganyos kis rendezo Slov. nov.Mest es Cierna nad Tisou koze!
De persze ez megint csak allom, sajnos, pedig ez lenne a minimalut es ez is volt!!!
"...Nyiregy felol Tokaj fele menet is egy ideig duplavaganyu lenne, vagy nem?"
Nem tudom.
Miskolc felol meddigis duplavaganyu? Csak odaig..."
Odáig, Mezőzomborig.
Meddig is van csak egy vagany Zahonytol?
Nem tudom.
Es miert hagytak lerothadni???
Talán mert megtehették. Nem kellett költeni a karbantartására, mert nem volt akkora forgalom, hogy szükség legyen a két vágányra. Talán a Mezőzombor-Sátoraljaújhely második vágány is ezért tűnt el.
A 2 vágány megvan végig, jól érzi magát. Csak éppen Tuzsértől Záhonyig a jobb oldali vágányon kicsit messzebb vannak a sinszálak egymástól. Nem azért, mert elrohadt, hanem szándékosan kerültek egymástól 1520mm-re:)
A forgalom egy jelentős része pedig Kisvárda-Tuzsér-Eperjeske-Bátyú útvonalon megy ki Ukrajnába (vagy jön be onnan), Záhonyt és Csapot messzire elkerülve.
Nem tudom, mennyivel rövidebb, vagy hosszabb az ágcsernyői iránynál. "Szemre" mindenképpen rövidebb, mint Záhony felé.
De nem tökmindegy?? Egy Rijeka/Koper-Kijev (kb 2500 km) útvonalon 30 km ide vagy oda?
Orulok Hodosnak, most hogy mar van! Legyen is villanydrot felette, igy szebb lesz a nagyrakosi hidat fotozni, amikor epp V63-as megy rajta vegig!:-) Vonatbefolyasolo holt felesleges ra, tudja azt a sima terkozjelzo is befolyasolni majd, akkora forgalma meg soha nem lesz, ami indokolna ra a milliardos pluszkiadast, de hat ... PR az PR, OK!
A Gyekenyes/Muraker. revansot vesz Hodoson c. dolognak nagyon orulok, barcsak latnam is mar konkret jelet, es latnam, hogy epul a 2. vagany, barhol is!:-)
Attol felek ez meg jo sok idobe fog telleni, tan oregkoromra lesz is belole vmi...
Ennek ellenere en mar reg megmondtam, hogy esszeru meggondolasok alapjan a Kelet Europa es Adria kozt az igazan versenykepes vonal a Bp - Zagreb - Ljubljana - Trieste vonal lesz! Ebbol szarnyvonal a Rijekai es Koper-i, stb, de lenyeget tekintve a gerinc ez kell legyen! Orulok, hogy EU is igy latja es remelem ha maskepp nem is, de KENYSZERREL majd hat a MAV-ra, hogy ne mar Hodos fele befolyasoljunk vonatot, mikozben a 41-esen meg Kaposvar es Gyekenyes kozt (Somogyszob kivetelevel) meg drotonrangatjak a cuccokat a valtokezelok, vagy nehol meg atdobjak...
A strategiai tulelo ez a vonal lesz, es ugyanigy meg latok fantaziat a Muraker. - Pragersko vonalban is, mert olayn szep egyenesen megy Eszak Sloveniaba es onnan folytathato lenne Klagenfurt fele is (van is folytatasa).
De a tomegaru Adria es Oroszo. kozt Gyekenyes fele kell menjen, oka a foldrajz! Elobb utobb ilyen ostoba korulmenyek, hogy most Hodosnal a labda, mart Horvato. meg nem EU-s ugysem lesznek, es akkor az eszerveke es a nyers uzleti realitase lesza jovo:
- merre rovidebb
- merre olcsobb
- merre gyorsabb
- merre kisebb a szintemelkedes
- merre kisebb a vontatasi koltseg
- stb.
Hodos pedig valoban jol jon arra, hogy Szlovakia fele menjen a teheraru, Slovenia felol egyenesen, esetleg meg Olaszol.-bol is, mert ha terkepre nezunk, akkor rovdebb neki Hodos fele menni, mint Muraker. v. Gyekenyes, de csak akkor ha Rajkanal lepne ki. Ha mar az eszaki kozpehegyseg vagy Szob a kilepesi pont, akkor Gyekenyes a nyero belepesi pont.
Es itt jon az, hogy miert is lenne OEBB elonyben egy Adria - Pozsony relacioban, ha nekunk van mar egy Adria - Hodos - Rajka-nak? Szerintem NINCS elonyben, felteve hacsak a MAV el nem cseszi!
A 100c-100b delta Északi kitérő és Sóstóhegy között van. 2,5 km-es villamosított szakasz, 20 km/h-val járható.
A 80-ason Mezőzomborig van dupla vágány + drót, innen 41 km Sátoraljaújhely, további 1,8 km Slovenské Nové Mesto. A második vágányt felszedték (a bodrogkeresztúti deltával együtt), 80-as a pálya (S.újhely - Sl. N.M között 50 km/h), kulcsos bizt.ber. van.
Sl. N. M.-Cierna n. T. szintén dupla vágány, úgy tudom 120-as a pálya itt is (bár sok a lassújel). 3 kV-tal van villamosítva, így S.újhely Gyártelepen mozdony + menetirányváltás lenne szükséges.
Azt hidtem, hogy Nyiregy rovidebb Szolnok fele, de nem, akkor ez uj info nekem, koszi!
Masreszt azt sem tudtam, hogy nyiregyen van vasuti delta, raadasul villany Zahony es Gorogszallas kozt, ez sem rosz!
De (nem tudom, hogy jeol emlekszem-e), mintha meg Nyiregy felol Tokaj fele menet is egy ideig duplavaganyu lenne, vagy nem? Tan epp Gorogszallasig?
Miskolc felol meddigis duplavaganyu? Csak odaig, ahol a Satoraljaujhelyi vonalbol Tokaj felekiagazik, ugye? Az hol is van?
A 30 km-er rovidebb Agcsernyo fele, azt mar a tobbiek megvalaszoltak. De hat az azonnal latszik, hogy arra a legrovidebb, ugy szemre a terkeprol is. Es ami a siralmas, hogy mi ezt nem hasznaljuk ki, mikozben a deltak is megvannak Satoraljaujhelyen!
Persze tudom, igy a MAV szakaszon tobbet megy a teher, es ZSRSK nem kap belole, business szempontjabol igy a jobb, de hat tortenelmileg nem veletlenul lett az a satoraljaujhely megepitve duplavaganyura meg anno!
Sot, Zahonytol nem is villany es nem is duplavagany Chop-ig, ill. ugy tudom mar Zahonytol is majd Kisvardaig lerothadt az egyik vagany. Meddig is van csak egy vagany Zahonytol? Es miert hagytak lerothadni???
"Az unio azt vállalta, hogy a számára - és nem a tagállamok számára - fontos útirányokba pénzt fektet."
Mi fontos az unió számára? Szvsz elsősorban az, ami Németország számára fontos. Ami meg ráadásul Franciaország számára is fontos, az az unió számára nagyon fontos lesz.
Ha tudnam hol kelll verni azt az asztalt, fogadnak fel oraberbe verolegenyeket es veretnem azt aasz asztalt, egyfolytaban! :-) Remelem eredemenyes lenne, es Rajka - Gyekenyes meglenne villannyal! Ha az megvan, akkor felolem johet a villany Papa fole is mar ... Vagyis nem, akkor is meg inkabb Puspokladany - Oradea fele, ill. Satoraljaujhely fele, stb... Es majd ugy ha mar minden ilyen megvan, akkor johet Papa fole...
Koszeg meg majd azutan!
Szombathely sem a vilag kozepe azert, de persze johetne mas fovarosokkal is osszekottetes neki boven!
Szombathelyrol vonat jo lenne Grazba, Mariborba es Bratslavaba ill. Zagrabba is, esetleg meg Ljubljanaba is.
Igaza van EU-nak, mar irom is neki a gratulaciot! Hegyeshalom - Bp - Kelebia (azert ide meg Lokoshaza bejatszhatna igazan!) ill. Zahony - remelem Karcag fele - Bp - Dombovar - Gyekenyes, kivallo!
Na de a kerdesem: Mi a hoherert adott Eu piiizt Hodos - Bp szakaszra es tomi meg most is a vonatbefolyasoloro, stb., ha tavlatokban nem is ez anyero neki????
Na erre kosson mar nekem vki gombot es magyarazza el!!!
EU fizet Hodos felyleszteseert, de megis Gyekenyes-i atmenetet preferal? Miert? Akkor miert nem most azonnal mar Gyekenyes?
1.
Maestral vs. Sky es Wizz:
A Maestralon tavaly SOKAN voltak nyaron! Tapasztalat, lattam, ereztem, hallottam.
De sajnos 95%-uk ugy nyilatkozott, hogy Splitbe es Rijekaba ugyan fogok meg menni, de egy biztos: NEM VONATTAL!!!
Na most innen le lehet vonni a konyekvenciakat, hogy a mai Maestral a mai formaban meddig lesz eletkepes egy erosodo repuloges tengerparti osszekottetessel szemben?
Nezzuk a szempontokat! A vasut (azaz csak a Maestral, mert mas alternativa nincs sajnos Bp - horvat Adria kozt ma mar):
- olcsobb a repcsinel: Na jo, kb. ketezer HUF-fal, ami meg nem erdekel senkit
- kenyelmesebb: NEM
- gyorsabb: NEM
- tisztabb/kulturaltabb: NEM
- pontosabb: NEM
- kiszamithatobb: NEM
Akkor mi tartana az utast a vonaton? SEMMI!
Enpersze maradok, mert a vasut gyonyoru, es nosztalgikus, de be kell lassuk: A Maestralnak ilyenforman nem adok par evet, es elveszti a meg most meglevo utazokozonseget is, maradni csak az fog, aki USA-bol egy honapra ide atrepul es Inter Rail-el vegigvagtazik Europan. De magyar ember mar Maestrallal nem fog szenvedni a tengerpartig, mert nincs ertelme, inkabb 2ezer HUF-al tobbet kifizet es kesz!
A legminosegibb vonat meg az Agram es a Kvarner volt az Adiara tolunk, azokat meg kinyirtak! Az nagy kar volt!
--------------------------------------------------------------------------------------
2.
Koszeg kontra Fustosladany vagy Satoraljaujhely:
Nezd, en orulok minden egyes cm villamositasanak es felylesztesenek, de keresem a logikat, hogy vajon miert pont azt! Es sajnos nem ertem!
Ha onerobol Szombathely megcsinalja OEBB-vel karoltve, akkor kivallo. De ha kozpenzbol megy, akkor inkabb a fo es fontosabb vonalakra koncentraljunk mar, amibol a MAV is profitalhat meg esetleg a jovoben! A SzHely - Koszeg vonalat en szemely szerint NEM erzem fovonalnak, igaz orulnek, ha meglenne a kapcsolat ismet Rattersdorf-on at sogorekhoz. De ennel sokkal fontosabb lenne pl. egy Bacsalmas - Csikeria - Subotica - Szeged. Szoval nezzuk mar a jovot is, ne csak a jelent!
Ennek ellenere orulni fogok minden egyes felylesztesnek Koszeg fele, csak nem vagyok arrol meggyozodve, hogy ez nem-e OEBB-s kenyszer (marmint hogy ok akarjak, igy nekunk is akarni kell)...
--------------------------------------------------------------------------------------
3.
Elovarosi menetrend kov. evben:
Persze, hogy videk Bp kornyeke is! Valo igaz!
De ha azt allitja a MAV, hogy elovarosi kozlekedest szervezunk jovo evtol Svajzi mintara, akkor miert csak Bp korul? Miert nem Debrecen, Szeged, Pecs, Gyor, Miskolc, stb. korul is? Miert van diszkriminacio? Jo, Bp kisse nagyobb, angyobb az utaspotencial, igaz.
De meg maga a Bp-r bevezeto vasutvonalak is diszkriminalva vannak! Nezd meg a jaratsuruseget, kozlekedo vonatok minoseget pl. a 70-esen es a 150-esen? Miert van ez igy???
Tudom, kevesebb az utas a 150-es felol! Valaszom: Persze, mert arra nincs is lehetoseg jol, gyorsan es minosegileg utazni! A Bp - Dabas vonalrol mar ne is beszeljunk, az katasztrofa! Arra sem utaznak mar ma sem kevesebben, mint Esztergom fele, megis nezd meg a kulonbseget, mindenben.
Hol van akkor itt a tisztes es egyenrangu elovarosi kozlekedes mar csak Bp szempontjabol is?! Szerintem meg nincs!
"Van mar nekunk egy Bp - Szolnok - Debrecen - Nyiregyhaza - Zahony -unk (igaz jo nagy vargabetuvel), akkor meg mit akarunk mi a 80-ason fuvarozni Ukrajnaba? Miert szenvedjen a teher Tokaj fele, hisz arra nincs meg a 2. vagany sem, es Nyiregyen is iranyt kene valtania a vonatnak! "
Bp-Nyíregyháza 80-100c útirányon (a menetrend km adatai szerint) éppúgy 270 km, mint a 100-ason. A előbbi útvonalon Kb. 45 km hosszon nincs két vágány. Nyíregyházán van (legalábbis volt) villamosított delta, tehát nem kell(ett) irányt váltani.
"...Bp - Miskolc - Satoraljaujhely DELTA-ja - Cierna nad Tisou! Ez a minimalis utirany..."
Bp-Záhony határ kb. 340 km. Bp-Saújhely határ-Ágcsernyő határ mennyivel kevesebb ennél?
A 2. versio csak Hegyes - Gyor szakaszon ketvaganyu, es csak ott is villamositott (a Rajka - Hegyes szakasz mindketto versioban benne van, ezert nem szamolom most bele).
A km-ek szerint Gyor - Cell - Boba fele ez vargabetu, ergo nem eri meg!
A Hegyes - Csorna - Szombathely - Zalaszentiven (es itt DELTA!) - Nagykanizsa meg quasi egyenes. Nagykanizsatol meg van villany, Muraker. es Gyekenyes fele is.
Mivel Boba - Hodos villany lesz alapbol, az igaz, hogy kevesebbet kell villamositani TALAN ha Gyor - Papa - Cell-ben gondolkodunk, de a kulonbseg nem lesz tul nagy, mert a Csorna - Vep/Porpac ugyis villamositva lesz, ugy tudom. Tehat a kulonbseg csak a hegyes - Csorna es a Szombathely - Zalaszentivan lesz.
Ha meg netan a Horvat utirany is fontos nekunk eszakrol, akkro egyes vagy kettes versio jojjon is be, de a Zalaszentivan - Nagykanizsa is villanydrotot erdemel.
--------------------------------------------------------------------------------------
Osszefoglalva:
- az a vacak max. 40 km Hegyes - Gyor ketvagany ezesetben nem oszt es nem is szoroz
- kicsit olcsobb a kettes versio felfejlesztese, valo igaz
- de viszont kicsit NAGYON hoszabb is lesz arra Rajkarol a tehert akar Hodosra akar Gyekenyes/Muraker.-ra elvinni, ergo dragabb a vontatas
Igy hosszutavra NEM A Gyor - Papa - Cell versio a nyero ebben! Csak mivel arra megy napi egyket gyors, es Szombathelynek a 6 db lehetsehes Bp - szombathely utja kozul ez az egyik, ezert azt most aztan fel kell villamositsuk!!!
Hat ennek tul nagy ertelmet nem latom!
Ha lesz valaha nagy Rajka - del utiranyu teherforgalom, annak NEM GYOR - PAPA - CELL fele kell mennie, mert semmi ertelme arra mennie!
Te Taxxx!
Ha egyszer mar MAV-on at Trieste/Koper - Ukraina, akkor miert nem Hodos, miert Gyekenyes es vagy Muraker.? Nem ertem!
Hat nem arrol volt szo, hogy V. szamu korridor, vonatbefolyasolunk Hodos - Boba kozt vegig, aztan meg majd Duplavagany es stb., sot villanydrot Hodosig?
Horvat EU tagsag meg sehol, mit akar akkor Gyeklenyes es Muraker. akasztani az Ukran vasut fele tovabbitasbol Adriarol? Nem ertem!
---------------------------------------------------------------------------------
Masreszt meg: Nem tudom elkepzelni, hogy OEBB olcsobb legyen agy rajta at valo transittal! Semmering, Leoben, stb. Vannak ott hegyek!
Trieste - Maribor - Graz - Wien - Bratislava - Zilina - Kossice - Cierna nad Tisou hogy lehetne mar olcsobb egy Trieste - Pragersko - Hodos - Veszprem - Bp - Zahony - nal? Eloszor is felen egyel kevesebb orszagon kell atmenni, meg kevesebb a hegy is, na meg MAV olcsobb OEBB-nel, persze ZSRSK meg a MAV-nal, de akkor is!
Aztan a km-ekkel mi ujsag? Nem hiszem, hogy Wien - Zilina fele rovidebb!
Jut eszembe: Van mar nekunk egy Bp - Szolnok - Debrecen - Nyiregyhaza - Zahony -unk (igaz jo nagy vargabetuvel), akkor meg mit akarunk mi a 80-ason fuvarozni Ukrajnaba? Miert szenvedjen a teher Tokaj fele, hisz arra nincs meg a 2. vagany sem, es Nyiregyen is iranyt kene valtania a vonatnak!
A legjobb az lenne, hapersze IGAZI EU LENNE AZ EU!!!!, hogy Bp - Miskolc - Satoraljaujhely DELTA-ja - Cierna nad Tisou! Ez a minimalis utirany, nem pedig a mai 100-ason ill. nem is Gorogszallas fele!
Persze azona Satoraljaujhelyi deltan sem fog menni teher mostanaban, pedig megvannak a deltak szep kis hidjai is meg!
--------------------------------------------------------------------------------------
Ha Horvato. EU-s lesz, akkor meg a minimalis koltsegu ut valoban a Zagreb - Gyekenyes lesz. Csak a kerdes az, hogy arra mar ki lesz-e a Hodos-i vonal olyan jol alakitva, hogy ne erje mar meg 41-est es 40-estfelfelyleszteni.
Szerintem igen, arra Hodoson mar villamosvezetek lesz, felenk biztosan, Pragersko fele nem hinnem.
Azt meg hogy az elkovetkezo 50 evben 2. vagany is legyen a 41-esen es 40-esen, en ketlem, de persze en orulnek neki az egyik legjobban!:-)
Ha lehet, akkor tegy mar vmit az ugy erdekeben! Egy lada sor min. dukal erte!:-)
Ugyanigy ha a 60-asra es 30-asra is elered ezt, az egy ujabb lada! Te vallasztod a tipusat!:-)
Ill. akkor meg annyit, hogy jo lenne a Gyekenyes - Koprivnica - Dugo Selo szakaszra is egy 2. vagany, annak is orulnek! (Onnan mar megvan ugyis a 2. vagany.) Ha ezugyben is lehet tenni vmit, megvan a 3. lada sor is!:-)
--------------------------------------------------------------------------------------
Ha OEBB es ZSRSK elszerzi elolunk az Adria - Ukrajna relaciot, akkor minket nagyon de nagyon megvezettek! Ennek nem szabad bekovetkeznia! Hisz nekunk mar van egy Hodos-unk!!! Az versenykepes mar ma is az OEBB - ZSRSK utirannyal!!!:-)
"...Mo. tett ( hál Isten) eredménytelen lépéseket, hogy a DNy - ÉK irány Mo-i vonala a 30-as legyen, a unio a 41+40-est hagyta jóvá...."
Ki döntötte ezt el? Ha az adott ország a megfelelő fórumon vagy testületben hivatalosan valamit javasol, akkor (milyen meggondolásból) születhet más döntés?
Azt hittem csinálnak egy olyat, hogy Kökiről egy Expressz járat, ami a gyorsforgalmin megy, és csak Ferihegy I, majd végállomás Ferihegy II. áll meg, és valami légkondiccionált alacsonypadlós Volvók lesznek, úgy is most jön újabb 50 db.