Keresés

Részletes keresés

kod Creative Commons License 2006.02.07 0 0 217101
Néha nagyon nehéz megállni... Elsősorban az a bajom, hogy egy magát vasútbarátnak mondó ember még csak kisérletet sem tesz feltételezéseinek ellenőrzésére, így aztán hozzászólásai egy idő után kiverik a biztosítékot. Tapasztalatom szerint egy "egységsugaras" vasútbarátot az jellemez, hogy főállásúakat megszégyenítő, naprakész információkkal rendelkeznek.
Előzmény: Sinpisti (217088)
v_peti Creative Commons License 2006.02.07 0 0 217100

Van egy olyan érzésem, hogy összességében mindenki rosszabbul jár...

Jó lenne, ha tévednék.

 

Előzmény: Andó Gergely (217098)
terkep-esz Creative Commons License 2006.02.07 0 0 217099

Aprilis elsejetol a spanyol, olasz es francia vasut bucsut vesz az EuroDomino egyezmenytol.

 

Ja. Az olaszok a múlt menetrendváltáskor kiléptek a TCV-ből is. Mi, utasok meg isszuk a levét.

Adtak egy nagyot Európának...

 

Nem baj, csak lenne már valami fapados Zürichből Bp-re...

Előzmény: Andó Gergely (217098)
Andó Gergely Creative Commons License 2006.02.07 0 0 217098
A nap tanulsaga:

Hatodikan este egy hetedikere ervenyesitett menetjegyet atadni a kalauznak, aki azt hiszi nyolcadika van jelentosen meghosszabbitja a jegyvizsgalat idejet!

A nap hire:

Aprilis elsejetol a spanyol, olasz es francia vasut bucsut vesz az EuroDomino egyezmenytol. Oket a tobbiek egy evvel kesobb kovetik... Tehat 2007. aprilis 1-e utan megszunik az EuroDomino, es akkortol az atalakult InterRail jeggyel utazhatunk...

A het felismerese:

Rajottem Gent es De Panne kozott utazva, hogy "egyszeru" egyetemistakent hogyan vehetem at a Szemelyszallitasi Uzletag operativ iranyitasat anelkul, hogy a Kerepesi uti hedkoterbol barkit is be kene vonnom! Csak erjek haza! :) Meglepo lesz, es mulatsagos!!! A kovetkezmenyek ugyan belathatatlanok, de szamomra erdekesek es tanulsagosak! Az indexet koveto nem Szeszas csapat sirva fog rohogni, a Kerepesi uti Mekk mesterek meg valsag tanacskozason gondolkodhatnak el azon, hogy tan nem az eddigi uton kell tovabbmenni...
Keletis Gizi Creative Commons License 2006.02.07 0 0 217097
Gondolom, valamilyen vasúttal (is) kapcsolatos szupertitkos találmány miatt :-).
Előzmény: oldmumus (217089)
M40 120 Creative Commons License 2006.02.07 0 0 217096

Osszefoglalva: - az a vacak max. 40 km Hegyes - Gyor ketvagany ezesetben nem oszt es nem is szoroz

Dehogynem, időben sokat számít/gyorsít.

 

de viszont kicsit NAGYON hoszabb is lesz arra Rajkarol a tehert akar Hodosra akar Gyekenyes/Muraker.-ra elvinni, ergo dragabb a vontatas 

Mi az a nagyon hosszabb, 53 km, ez egy 1000 km felett útnál nem számít sokat.

Viszont a másodikon azért nagyobb a belföldi személyforgalom is.

Előzmény: SuedBahn (217022)
1047 005-2 Creative Commons License 2006.02.06 0 0 217095
"Az M44 5xx sorozat miben tér el a többitől?"

Motor,légsűrítő,vezérlés,stb.
Előzmény: V43 blue (217091)
terkep-esz Creative Commons License 2006.02.06 0 0 217094

Nagyot erőlködött szegény...

 

Kár volt...

Előzmény: rg7 (217087)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.06 0 0 217093

 

lehet már ismeritek:

 

 

Vonatka
oldmumus Creative Commons License 2006.02.06 0 0 217092
Akkor jo, koszi, van munka, nem unatkozom.
Mindenkinek arccal a vasut fele ;-)

Előzmény: Törölt nick (217090)
V43 blue Creative Commons License 2006.02.06 0 0 217091
Az M44 5xx sorozat miben tér el a többitől?
oldmumus Creative Commons License 2006.02.06 0 0 217089
Valoban nem erek ra, de miert kerultem megint napirendre?
Előzmény: Törölt nick (217061)
Sinpisti Creative Commons License 2006.02.06 0 0 217088

 

 Szerintem ez az a dolog, amit fölöslegesen teszel. dehát rád van bízva!

 

 Ide vasútbarátok írnak, nem (csak) "szakemberek"!

 

 Nem fontos mindenre válaszolni, vagy megjegyzést tenni, s ezáltal felbosszantani

 magad...  Bocs, hogy közbeszóltam!

Előzmény: kod (217084)
rg7 Creative Commons License 2006.02.06 0 0 217087

OFF, de érdekes:

 

http://index.hu/velemeny/eheti/hidpenz626/

 

erminavet tollából.

BszHÉV Creative Commons License 2006.02.06 0 0 217086
Tök igazad van :sóhaj:
Előzmény: kod (217085)
kod Creative Commons License 2006.02.06 0 0 217085
"... a vonatbefolyasolo holt felesleges es eleg csak a sima terkozjelzoberendezes is c. dolgot tovabbra is fenntartom a Boba - ZEG - Hodos szakaszra!"

Beszélgessünk inkább a harangöntésről. Ahhoz se te, se én nem értek...
Előzmény: SuedBahn (217069)
kod Creative Commons License 2006.02.06 0 0 217084
"Nem is oly megdobbento az Elvira sem (Dj. Bakternek irom ezt most), mert azt hidtem Tarcal fejallomas..."

Azt hittem, eljött a pillanat, hogy ezt a topicot töröljem a kedvencek közül...
Előzmény: SuedBahn (217066)
kod Creative Commons License 2006.02.06 0 0 217083

"OK, akkor mondjam azt, hogy nemtorodomseg bizonyos Bp-re bevezeto vonalakkal es amellett elokkel? Igy jobban hangzik?"

 

Ne mondjad, mert nem igaz.

Előzmény: SuedBahn (217071)
bizberboy Creative Commons License 2006.02.06 0 0 217082
Spéci én nemlátok bene fantáziát, de a Kóka csapatnak fel kell mutatnia vmit. Ja, hogy hülyeség?
Előzmény: BszHÉV (217080)
gw Creative Commons License 2006.02.06 0 0 217081

Esetleg egy kis 4-5 vaganyos rendezot oda beepiteni,ahol a delta betorkollik a ket vaganyba Slov. nov. Mestonal, es akkor lehetne mozdonycsere is!

 

Ilyen most is van, a szlovákiai Újhely állomásán pont 5 vágány van a rendezésre :)

Előzmény: SuedBahn (217041)
BszHÉV Creative Commons License 2006.02.06 0 0 217080
Azok a reptéri iparvágányok hivatalosan épp, hogy járhatóak, gyakorlatilag már nem biztos. A Cargo nem igazán vette igénybe őket, mivel nem a teherszállítás volt a feladatuk, hanem a CEMENT.
Amikor ugyanis a 13L/31R pályát, vagyis a kettes pályát építették, akkor a beton távolról odakocsizása helyett vasúti kocsikon odavitték a cementet, a sódert, helyben felállítottak egy betonüzemet, és csak arról a placcról a kettes pályáig vitték betonszállító teherautókkal a betont. Néhány akkori millióval olcsóbb volt, és néhány százzal kevesebb teherautó kellett hozzá. Azóta az iparvágányoknak érdemi szerepe NEM volt.
Jellemző, hogy most, hogy az egyes pályához gyorslegurulót építettek, ahhoz már teherautóval hozták a betont.
Az iparvágányok véget érnek a C porta körül, onnan még igen messze a kettes terminál, de át kellene valahogy vergődni a hangárokon, meg egyebeken. Ezt csak kis sugarú ívekkel lehetne megtenni, de meg kellene szüntetni hozzá a legtöbb dolgozó által használ parkolókat a C és D portáknál, amibe a szagszervezetek (szerintem jogosan) sose mennének bele, épületeket kellene elbontani vagy odébbtenni - a végény ott tartanánk, mint az alagúttal. Arról ne is beszéljünk, hogy a hangárok és az egyes pálya közé beszorult kicsiny forgalmi előtér miatt nagyon előre terjeszkedni nem lehet, és nem is lehetett, így számos használatban levő, fontos és máshová nem helyezhető épület áll a vágány útjában.
Ráadásul azok a reptéri iparvágányok iparvágányok. Ahhoz, hogy azt közforgalmú személyszállításra alkalmassá tegyék, engedélyeztessék... Az ötlet, hogy átmenetileg oda irányítják a Desirokat már csak ezért is vicces lenne. Egy peront felhúzni nem elég.
Még mindig láttok fantáziát azokban a sínekben?

B
Előzmény: tweety83 (217054)
SuedBahn Creative Commons License 2006.02.06 0 0 217079

Meg ket kerdes aztan munka:

 

1.: Satoraljaujhely minek koszonheti, hogy nala lett kialakitva a mozdonytemeto, es talan szemelyvagon temeto is? Miert pont ott? Mi lesz a mozdonyokkal ott? Emlekszem (soha nem felejtem el), amikor ugy 3-4 eve elmentunk kirandulni oda es egy vaganyon CSAK SZERGELYEK ALLTAK, VEGIG, de vagy tiz db, mind athuzott szamokkal, valszeg kivegzesre vartak...

Szoval miert pont ott, es mi lesz a sorsuk?

 

2.: Volt ugy egy eve gond ketszer is a 20-ason herend kornyeken (palya alamosas es megroggyanas + siklas is). Mi az abra azota? Teljesen rendbe van teve es mar suhannak rajta a vonatok, vagy hogy? Azt a rszet mikor rekonstrualjak, ill. a nagy kanyarok levagasa meglesz valamikor vagy ez is csak amolyan mese, minta 30-a rendbetetele?

Ha igen, akkor 20-as vonal min. Bobaig mikor lesz rendberakva?

Es a duplavaganyusitasa Veszpremig igaz-e, ill. ha igen, akkor mikorra kb.?

 

Na most munka!

gw Creative Commons License 2006.02.06 0 0 217078

(S.újhely - Sl. N.M között 50 km/h),

 

40.

 

Sl. N. M.-Cierna n. T. szintén dupla vágány, úgy tudom 120-as a pálya itt is (bár sok a lassújel). 

 

Nem jól tudod, ezen a szakaszon 120-ra egyetlen centiméter sincs engedélyezve.

Előzmény: alex_86 (217036)
Vendégsín Creative Commons License 2006.02.06 0 0 217077
bemegy Miskolcig

Nincs.
Előzmény: SuedBahn (217074)
papanatoo Creative Commons License 2006.02.06 0 0 217076

Demagógia ide, demagógai oda, meglehetősen igazad van.

 

Cifrának, cifra lesz az is tuti! 

 

Hű pedig leesett az álam amikor a putyilov terveit hallottam!!!

Előzmény: rg7 (217075)
rg7 Creative Commons License 2006.02.06 0 0 217075

Ez sem egyszerű történet:)

 

Van egy olyan érzésem, hogy cifra lesz a vége...

 

Demagógia ON

De legalább visszaöntöttünk néhány garast az egyik vezető milliárdosunk zsebébe, s árkompenzáció gyanánt a Stadi megkaphatja occsóér'.

Demagógia OFF

 

Előzmény: papanatoo (217072)
SuedBahn Creative Commons License 2006.02.06 0 0 217074

Cseles es egyben szep is!

Ugyanezt meg tudna akkor csinalni egy szlovak gep Miskolc rendezo es Cierna nad Tisou kozt is, HA VILLAMOSITVA LENNE MAR VEGRE S.-Aljaujhely fele is a vonal, a deltakkal egyutt!!!!

Ez kisse fontosabb lenne (szerintem legalabbis), mint Koszeg - Szombathely... Sajnalom is az ugyet, elegge!

 

Van olyan szlovak villanygep amugy, ami Hidas felol bemegy Miskolcig? Vemlyik IC-n, vagy teheren, stb.?

Előzmény: Vendégsín (217067)
SuedBahn Creative Commons License 2006.02.06 0 0 217073

Na igen, ezek azok, a deltak hidjai!!! Szep!

 

Tulajdonilag a hid felesben van, vagy kihez tartozik a ket orszag kozul?

Ma nem megy mar rajta semmi, ugye?

 

Mi celbol hagytak meg oket anno a II. VH utan? Erdekes, hogy meg ma is megvannak!

Előzmény: Vendégsín (217062)
papanatoo Creative Commons License 2006.02.06 0 0 217072
Segítség előtt felszámolás? A Transelektro megmentéséhez az állami garancia nem elég

Késhet vagy akár kútba is eshet a Transelektro megmentése. A GT Közlekedési Rt. fizetésképtelenségének megállapítására indított eljárás ugyanis jogerősen még nem zárult le.

 

Az ígért állami segítség ellenére még mindig nem múlt el a Transalektro holding felszámolásveszélye. Egyelőre ugyanis továbbra is az a döntés él, amely szerint a bíróság nem jogerősen megállapította a cég fizetésképtelenségét és elrendelte a felszámolását. A Népszabadság értesülése szerint legalábbis ez derül ki abból a levélből, amit a Fővárosi Bíróság a közelmúltban postázott a társaság fizetésképtelenségének megállapítását kérő H.I.X Kft.-nek. Mindez annyit jelent: az állami mentőövre még várnia kell a cégcsoportnak, és az is lehet, hogy még ez sem segít a társaságon.

A nehézségekkel küzdő holding vezetői valószínűleg roszszul ítélték meg a helyzetet, amikor azt hitték: a Ganz Transelektro Közlekedési (GTK) Rt. felszámolását kezdeményező H.I.X. Kft. december végi kifizetésével legalább jogilag rendbe tették az eladósodott társaság ügyeit. A Fővárosi Bíróság szerint a kifizetéssel önmagában még semmi sem változott.

A H.I.X. jelezte ugyan a bíróságnak, hogy miután megkapta 16,8 millió forintját, visszalép keresetétől. Meglepő módon azonban azt látszólag senki sem gondolta végig, hogy ez önmagában a korábbi bírósági döntést nem teszi semmissé. A bíróság ugyanis - nem jogerősen - elrendelte a Transelketro-cég felszámolását, és kijelölte a felszámolóbiztost is. Egy levél nem elég ahhoz, hogy a H.I.X. - a Transelektro dolgozók karácsonyi pénzének beáldozásával járó - kifizetése a folyamatot megállítsa. Ehhez fellebbezésre, illetve a másodfokon eljáró Fővárosi Ítélőtábla állásfoglalására lenne szükség. Erre viszont még várni kell.

A Transelektro Közlekedési Rt. helyzetét beszállítójának kifizetése egyébként csak tovább rontotta. A cég ugyanis lépésével megkerülte a kijelölt felszámolóbiztost, és ezzel megsértette a bíróság döntését. Így a lehetőségek között szerepel az is, hogy a Transelektro számára kedvezőtlen másodfokú bírósági döntés után a felszámoló a december eleje óta kifizetett szállítóktól is visszakéri majd a pénzt, és maga határozza meg a hitelezők kielégítési sorrendjét - már a törvény alapján.

A lezáratlan bírósági eljárásról a jelek szerint a gazdasági tárca és a Transelektro megmentésében közreműködő pénzintézetek is elfelejtkeztek. Úgy folyik az egyezkedés a Transelektro tulajdonosai és a hitelezők között, mintha a GTK felől elhárult volna a felszámolás veszélye, holott a fizetésképtelenségi eljárás még nem zárult le. Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter bejelentette: a kormány döntése szerint a magánkézben lévő cégcsoport tulajdonosainak alig félmilliárd forintot kellene a kalapba dobniuk abból a 3,5 milliárdból, amit a likviditási gondok megoldásához szükségesnek tartanak. A hiányzó összeget a kereskedelmi bankok - 75 százalékos állami garanciavállalás mellett - folyósított hiteleiből teremthetné elő társaság.

Azt azonban, hogy mindebből lesz-e valami, a folyamatban lévő jogi procedúra kérdésessé teszi. A bizonytalan helyzet befolyásolhatja a Transelektro megmentéséről alkudozó bankok terveit is. Márpedig úgy tudjuk: a pénzintézetek az újabb jogi szál nélkül is nehezen jutottak egyezségre. A Koreai Fejlesztési Bank (KDB) például sokáig elzárkózott attól, hogy újabb áldozatokat hozzon a Transelektróért. Az Inter-Európa Bank pedig követelése eladásában látja a kiutat.

Ezzel együtt a hírek szerint a cégcsoport jövőjéről eddig legalább formálódott az egyezség. A legvalószínűbb forgatókönyv szerint a GTK Rt., a Ganz Röck (GR) Rt., valamint a Ganz Transelektro Energetikai és Környezetvédelmi (GTEK) Rt. részvényeit a tulajdonosok egy forintos névértéken bevinnék a Ganz Transelektro Villamossági (GTV) Rt.-be. A villamossági cégben jelenleg 42 százalékos részesedéssel rendelkező MFB pedig opciós jogával élve megszerezné a cég többségi tulajdoni hányadát. A Transelektro jelenlegi tulajdonosai pedig a félmilliárd forintos közvetlen pénzügyi hozzájáruláson túl a cégcsoport ingatlanholdingját ajánlanák fel a hitelek fedezetéül.

 

Bevásárolna a Transelektróból a Stadler

Értesüléseink szerint vételi ajánlatot tett a Ganz Transelektro Közlekedési (GTK) Rt. vasúti divíziójának megvásárlására a Stadler Trains Magyarország Kft. A MÁV motorvonattenderéből győztesen kikerült svájci Stadler AG magyar leányvállalatának ajánlatáról egyelőre semmit nem lehet tudni. Dunai Zoltán, a cég ügyvezető-igazgatója lapunk információit sem megerősíteni, sem cáfolni nem kívánta. Úgy tudjuk: a Transelektrotól eddig nem érkezett válasz a kezdeményezésre.

SuedBahn Creative Commons License 2006.02.06 0 0 217071

Egy azert biztos:

A 70-esen valoban rendes kozlekedes van Bp-re! Talan a 100-ason van meg hasonlo es a 80-ason. Esetleg meg a 30-ason Bp-re, OK!

Ugyanigy nem panaszkdohat az Esztergomi vonal sem!

Na de:

- 40-esen miert nincs ugyanilyen elovarosi kozl? Nem lenne ra igeny?  Honnan tudod ezt???

- az 1-esen miert nincs ugyanilyen Tatabanyatol pl.?

- na es Dabas felol? (Jo, itt rosz a palya, nem villany es nem is duplavagany, de azert javitani lehetne es kelleen is rajta)

- 150-es vonal: Van, hogy Kunszentmiklos-Tass felol 3 oran at nem jon vonat Bp-re! Ez jo elovarosi kozl. szerinted? Vagy nem lenne ra igeny? Honann tudod?

 

Fot fele megint jol el van latva a vonal szemelyvonatokkal, ok sem panaszkodhatnak!

 

Nevezhetjuk akkor ezt nem diszkriminacionak is, OK, akkor mondjam azt, hogy nemtorodomseg bizonyos Bp-re bevezeto vonalakkal es amellett elokkel? Igy jobban hangzik?

Előzmény: kod (217058)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!