Az EC 24 a hét szinte minden napján elég jól kihasznált! Vasárnap gyengébb szokott lenni nálunk, de Bécstől már szinte full. Ezért is csodálkoztam hogy vasárnap is jó 70%-os volt, és itt természetesen a nemzetközi utasokat értem. Nemzetközi vonatoknál a belföldi utasokat soha nem szoktam figyelembe venni...
Egyébként nagyon megoszlik az utasszám az 1-esen közlekedő nemzetközi vonatokon. A kilépő DACIA, és EC 24 szinte mindíg full, az EC 62-es is jó 50%-os legalább, viszont a Wiener és Lehár elég gyenge (a Lehár szinte tök üres), az Avala is megüti a 40-50%-ot, de ezen zömében tranzit utasok utaznak. A Kámán Imre nyáron full, ilyenkor szinte üres.
Belépőben hasonló a helyzet, a Dacia szinte mindíg full, Az EC 25-ös, ill, EC 63-as jó 60-70%-os, Wiener, Avala kb. 40%-os, Lehár tök üres, Kálmán Imre elég jól kihasznált, az is ilyenkor kb. 40%-os, nyáron full.
"A GySEV nyílvánvalóan csak azért vesz (bérel - végülis bérleti díj néven letörleszti az árukat,v agyis lízingel) Talenteket,..."
Apró adalék és információ, ami még később hasznos lehet: a bérlés nem a szinonímája a lízingnek. Javaslom nézz egy picit utána, mert eléggé különbözik a kettő.
Tegnap pont volt nálam egy kézi gps. Az alatt az idő alatt a kijelzett "becsült hiba" 8 és 46m között váltakozott árnéykolástól függően. Következtetés levonható.
Pont ezert jottem be az internetes gephez. Szomszedban szol a radio es hirekben mondtak ismet szakadas van 20-25 perces kesesekre kell szamitani. Illetve megint befigyelt a kemeny tel az orszag 3/4-en, ezert megint kesesekre lehet szamitani.
Ha hiszitek, ha nem, akar a Balaton del-nyugati medencejeben, akar Nagykanizsan 13 agra sut a nap es igen enyhe ido van. Szinte tavaszt idezo, a honak-telnek szerencsere semmi nyoma ;-)
Az lenne a kérdésem - szépjóestét kívánok - hogy egy 220 km-re szóló menettérti jeggyel az érvényeség kezdete utáni harminc napon belül bármikor _meg_lehet_kezdeni_ az utazást, vagy még az érvényesség első napján _meg_kell_kezdeni_, aztán majd a visszautat kell lebonyolítani egy hónapon belül?
OFF Asszonykám szerint a kelleténél többet foglalkozok a topikkal, úgyhogy valószínűleg eleget olvastam. Kérlek, vitatkozz velem! :-)
Tudod bizonyítani, hova folytak a kapott milliárdok?
Nem értem, mire akarsz kilyukadni ezzel a kérdéssel. Ha arra, hogy szerinted minden rendben a MÁV-nál, akkor tényleg ne zavarjuk egymás köreit.
Tudod, hány mozdonyt, kocsit újítottak fel, vásároltak azóta, hány jármű "életkorát" hosszabbították meg?
Ezt speciel tudom, illetve percek alatt utána tudok nézni. Egyébként miért is jó, ha ezt a számot tudom?
Ellenőrizted őket? Netán megszondáztad?
Attól, hogy nem hiszel nekem, a probléma még létezik. Akkor is, ha letagadod (vasutasként tényleg nem sok konfliktusod lehet a pénztárosokkal és a kalauzokkal, de a másik két, általam említett csoporttal naponta kell, hogy találkozz).
Egyáltalán: Van valamelyik kategóriából vizsgád? Ha nincs, légyszíves ne rágalmazd őket!
A GPS nem hazudik, ha sebesség-túllépésről van szó. Ha a pénztáros nem ismeri a keletbélyegzés nélküli jegyet, nincs mit tenni. Ha a kalauznak könyörögni kell, hogy akár több pénzért is, de én kérek jegyet, és ő ezért hülyének néz, akkor nagy a baj. Ha a kocsivizsgáló az arcomba üvölti, hogy ne fényképezzek "állami területen", és közben megcsap a pálinkaszag, akkor is biztos az én orrom rossz.
De bizton állítom neked: nem a vasútas tépi fel az üléseket, nem Ő karcolja össze az ablaküveget, és nem Ő szórja tele festékkel az utasteret
Néha a sáros cipőjét felteszi a szembeülésre, égő cigarettával átvonul a nemdohányzó kocsin, kilocsolja a meló utáni sörét az Usgyiban, krétával karcolja fel a kocsiszámot a kocsi koszos oldalára - írjak dátumot és vonatszámot, vagy elhiszed?
Akár utas, akár vasutas, ha kárt okoz a járműben, én is mélységesen elítélem, ezen ne vesszünk már össze.
1./ az Andrássy úton tegnap parancsba adták, hogy mindenki , intenzíven lottózzon.
2./ Ez tényleg nagy segítség. Köszi, hogy mondtad. Eddig még senki sem gondolt rá. jó, hogy szóltál.
3./ Én például holnap délelőtt 9-kor közhírré teszem, hogy legyen béke ezentúl, hisz minek háborúzni. Ezt kb. 12,00-re megérti a világ, 14,00-re béke lesz. Utána elmegyek és veszek egy kalapot.
Khm... Nem azért írtam, mintha nem tudnák ők is odabent.
Azért is az utas volt a felelős amit már írtam hogy az egyik IC legvégén lévő dupla ajtó (amiken a személykocsik között lehet átmenni kétszármnyú, tehát a vonat végén már a szabadba vezet) nyitható volt mikor annak alapesetben le kéne lennie zárva? . Persze nem általános hogy valaki azt nyitogatja ott leghátul, de benne van a pakliban.
Melyik tömegközlekedési cég váltotta meg a világot támogatás nélkül rövid
idő alatt?
Biztos vagyok benne, hogy a MÁV tízszer ennyi támogatást is el tudna nyelni fejlődés nélkül. Ebben profi. A "még több pénzt!"-síránkozás akkor lehet egy picit is hiteles, ha nem csurog el a lé mindenféle kiszervezett "Rokon Kft"-knek, vagy épp a szervezeten belül fenntartott pénzelverő szervezeteknek (Kommunikációs Ig.).
Ha kapok egy almát, nem mindjárt a kukacot keresem benne!
Én sem. De ha kapok egy kukacot, nehéz az almát köréképzelni :-)
Utasok (különbözőek) utaznak a vonaton. Ugye? Vajon kik teszik tönkre???
Utasok millióira nézve bántó az általánosításod. Amíg ki nem hal a vasutasok körében a "gyűlöljük és lenézzük az utasokat, mert minden baj miattuk van"-szemlélet, addig a MÁV-nak csak lefelé vezet út.
Gyorshajtó vezérek, képzetlen pénztárosok, zsebre dolgozó kalauzok, szolgálatban itókázó kocsivizsgálók tucatjaival találkoztam már, mégsem merném azt leírni, hogy a vasutasok rossz munkások. Mert túlnyomó többségük nagyon is jó munkás.
Lassan az országban egyedül a vasutasok minitársadalma engedheti meg magának, hogy általánosítgasson azok ellenében, akiknek a pénzéből él.
"És még valami: Utasok (különbözőek) utaznak a vonaton. Ugye? Vajon kik teszik
tönkre???"
Nem kell általánosítani. Az átlagutas nem azért utazik hogy tönkretehesse a vonatot. Azokat akik meg ezt csinálják ki kell szűrni, büntetni, de erre sincs meg a törekvés.
Sehol a környező, volt szocialista országokban nem volt ilyen: 1996-ban egyik
napról a másikra nálunk 120-ról 160-ra emelték az EC vonatok sebességét!!!
Igazad van: sehol, a környező volt szocialista országokban nem csináltak ilyet, hogy egyetlen kirakatvonalat szakaszonként felújítottak 160-ra (amit nem nagyon tudnak kihasználni) és sehol nincsenek a felújított vonalakon évekig fennmaradó 60 km/s lassúmenetek. Nézd meg, hogy a CD-nél hogy mennek a vonatok mondjuk Prága-Ceska Trebova-Brünn vagy mondjuk Breclav-Prerov között. Ég és föld...
A kirakatvonal kapcsán: tavaly vonattal jöttem haza Németországból, jól észre lehetett venni, hogy hazaérkeztem, az addigi monoton száguldást az állandó fékezgetés/gyorsítás váltotta fel...