Keresés

Részletes keresés

rutthin Creative Commons License 2006.02.09 0 0 217376

Az EC 24 a hét szinte minden napján elég jól kihasznált! Vasárnap gyengébb szokott lenni nálunk, de Bécstől már szinte full. Ezért is csodálkoztam hogy vasárnap is jó 70%-os volt, és itt természetesen a nemzetközi utasokat értem. Nemzetközi vonatoknál a belföldi utasokat soha nem szoktam figyelembe venni...

Egyébként nagyon megoszlik az utasszám az 1-esen közlekedő nemzetközi vonatokon. A kilépő DACIA, és EC 24 szinte mindíg full, az EC 62-es is jó 50%-os legalább, viszont a Wiener és Lehár elég gyenge (a Lehár szinte tök üres), az Avala is megüti a 40-50%-ot, de ezen zömében tranzit utasok utaznak. A Kámán Imre nyáron full, ilyenkor szinte üres.

Belépőben hasonló a helyzet, a Dacia szinte mindíg full, Az EC 25-ös, ill, EC 63-as jó 60-70%-os, Wiener, Avala kb. 40%-os, Lehár tök üres, Kálmán Imre elég jól kihasznált, az is ilyenkor kb. 40%-os, nyáron full.

Előzmény: gabor144 (217189)
IST Creative Commons License 2006.02.09 0 0 217375

OFF

"A GySEV nyílvánvalóan csak azért vesz (bérel - végülis bérleti díj néven letörleszti az árukat,v agyis lízingel) Talenteket,..."

 

Apró adalék és információ, ami még később hasznos lehet: a bérlés nem a szinonímája a lízingnek. Javaslom nézz egy picit utána, mert eléggé különbözik a kettő.

ON

Előzmény: BszHÉV (217290)
track300 Creative Commons License 2006.02.09 0 0 217374
Tegnap pont volt nálam egy kézi gps. Az alatt az idő alatt a kijelzett "becsült hiba" 8 és 46m között váltakozott árnéykolástól függően. Következtetés levonható.
Előzmény: 1047 005-2 (217372)
track300 Creative Commons License 2006.02.09 0 0 217373
M62 265+süsü a Déliben. Nem láttam működés közben, ill munkájának eredménye sem látható (még). A peronokról motoros "hómaróval" takarítják a havat.
1047 005-2 Creative Commons License 2006.02.09 0 0 217372
"A GPS nem hazudik, ha sebesség-túllépésről van szó. "

Az lehet,de nem GPS alapján "mérik" a sebességet a GÜ gépeken,így nem minden GPS gyorshajtás, szabályszegés.
Előzmény: amicus (217366)
oldmumus Creative Commons License 2006.02.09 0 0 217371
Pont ezert jottem be az internetes gephez. Szomszedban szol a radio es hirekben mondtak ismet szakadas van 20-25 perces kesesekre kell szamitani. Illetve megint befigyelt a kemeny tel az orszag 3/4-en, ezert megint kesesekre lehet szamitani.

Ha hiszitek, ha nem, akar a Balaton del-nyugati medencejeben, akar Nagykanizsan 13 agra sut a nap es igen enyhe ido van. Szinte tavaszt idezo, a honak-telnek szerencsere semmi nyoma ;-)
Előzmény: Vendégsín (217370)
Vendégsín Creative Commons License 2006.02.09 0 0 217370

Fc. - Klf. között talán le kéne szerelni a felsővezetéket mostmár, hogy kiszámíthatóbblegyen a vasút. :-))

Vendégsín Creative Commons License 2006.02.09 0 0 217369
MIG topik.
Előzmény: V43-1217 (217363)
M41 2202 Creative Commons License 2006.02.09 0 0 217368

Helló!

 

Egy hónapon belül bármikor megkezdheted az utazást, csak a visszautat kell befejezni az érvényesség kezdetét követő 1 hónapon belül.

 

Tehát pl. február 09-én váltott 220 km-es menettérti jegy február 9 00:00 órától március 8. 24:00 óráig érvényes.

 

Üdv, M41 2202

Előzmény: Zeusz (217367)
Zeusz Creative Commons License 2006.02.09 0 0 217367
Az lenne a kérdésem - szépjóestét kívánok - hogy egy 220 km-re szóló menettérti jeggyel az érvényeség kezdete utáni harminc napon belül bármikor _meg_lehet_kezdeni_ az utazást, vagy még az érvényesség első napján _meg_kell_kezdeni_, aztán majd a visszautat kell lebonyolítani egy hónapon belül?

Köszönöm a válaszokat:

Zeusz
amicus Creative Commons License 2006.02.09 0 0 217366

Ha nem, akkor nem is vitatkozom veled!

OFF Asszonykám szerint a kelleténél többet foglalkozok a topikkal, úgyhogy valószínűleg eleget olvastam. Kérlek, vitatkozz velem! :-)

 

Tudod bizonyítani, hova folytak a kapott milliárdok?

Nem értem, mire akarsz kilyukadni ezzel a kérdéssel. Ha arra, hogy szerinted minden rendben a MÁV-nál, akkor tényleg ne zavarjuk egymás köreit.

 

Tudod, hány mozdonyt, kocsit újítottak fel, vásároltak azóta, hány jármű "életkorát" hosszabbították meg?

Ezt speciel tudom, illetve percek alatt utána tudok nézni. Egyébként miért is jó, ha ezt a számot tudom?

 

Ellenőrizted őket? Netán megszondáztad?

Attól, hogy nem hiszel nekem, a probléma még létezik. Akkor is, ha letagadod (vasutasként tényleg nem sok konfliktusod lehet a pénztárosokkal és a kalauzokkal, de a másik két, általam említett csoporttal naponta kell, hogy találkozz).

 

Egyáltalán: Van valamelyik kategóriából vizsgád? Ha nincs, légyszíves ne rágalmazd őket!

A GPS nem hazudik, ha sebesség-túllépésről van szó. Ha a pénztáros nem ismeri a keletbélyegzés nélküli jegyet, nincs mit tenni. Ha a kalauznak könyörögni kell, hogy akár több pénzért is, de én kérek jegyet, és ő ezért hülyének néz, akkor nagy a baj. Ha a kocsivizsgáló az arcomba üvölti, hogy ne fényképezzek "állami területen", és közben megcsap a pálinkaszag, akkor is biztos az én orrom rossz.

 

De bizton állítom neked: nem a vasútas tépi fel az üléseket, nem Ő karcolja össze az ablaküveget, és nem Ő szórja tele festékkel az utasteret

Néha a sáros cipőjét felteszi a szembeülésre, égő cigarettával átvonul a nemdohányzó kocsin, kilocsolja a meló utáni sörét az Usgyiban, krétával karcolja fel a kocsiszámot a kocsi koszos oldalára - írjak dátumot és vonatszámot, vagy elhiszed?

Akár utas, akár vasutas, ha kárt okoz a járműben, én is mélységesen elítélem, ezen ne vesszünk már össze.

Előzmény: Sinpisti (217362)
v_peti Creative Commons License 2006.02.09 0 0 217365

taxxx :

1./ az Andrássy úton tegnap parancsba adták, hogy mindenki , intenzíven lottózzon.

 

2./ Ez tényleg nagy segítség. Köszi, hogy mondtad. Eddig még senki sem gondolt rá. jó, hogy szóltál.

 

3./ Én például holnap délelőtt 9-kor közhírré teszem, hogy legyen béke ezentúl, hisz minek háborúzni. Ezt kb. 12,00-re megérti a világ, 14,00-re béke lesz. Utána elmegyek és veszek egy kalapot.

 

Khm... Nem azért írtam, mintha nem tudnák ők is odabent.

 

 

Előzmény: Törölt nick (217354)
M40 120 Creative Commons License 2006.02.08 0 0 217364

érdi/martobi és monori kirohanósnak pont megfelelne

Csak ne reggel próbálkozzanak, most 4-5 kocsiból áll vezérlővel, szépen meg tud telni.

 

Meg az ilyen menetek kiváltására (a kép már játszott):

 

A mozonyok, hogy jutnak le így egy menettel ?

Külön menet, külön pénz.

Előzmény: _nyunyuka (217302)
V43-1217 Creative Commons License 2006.02.08 0 0 217363
Érdekelne, hogyan alakul az új menetigazolványok kitöltése?
Sinpisti Creative Commons License 2006.02.08 0 0 217362

 

 FIGYELJ!

 

 Elolvastad, mit írtam? Visszalapoztál? Ha nem, akkor nem is vitatkozom veled!

 

 Az a bajod neked, meg egy-két másnak, hogy elolvassa az utolsó 5-6 cikket,

 és azokban bolhászkodik, és makacsul védi a saját elveit!

 

 Tudod te egyáltalán, hogy a 80-as években éveken keresztül mennyi támogatást

 kapott a vasút az államtól? Elárulom: egy penit sem! Saját lábán kellett

 megélnie, gyakorlatilag az állambácsi teljesen kivonult:

 

 Tudod bizonyítani, hova folytak a kapott milliárdok? Tudod, hány mozdonyt, kocsit

 újítottak fel, vásároltak azóta, hány jármű "életkorát" hosszabbították meg?

 

 MI az, hogy "Gyorshajtó vezérek, Képzetlen pénztárosok, Zsebre dolgozó

 kalauzok, szolgálatban itókázó kocsivizsgálók tucatjaival találkoztam már"?

 

 Ellenőrizted őket? Netán megszondáztad? Egyáltalán: Van valamelyik

 kategóriából vizsgád? Ha nincs, légyszíves ne rágalmazd őket! Ha meg a főnökük

 vagy (,amit ezekután kétlek) Jogodban áll kiszűrni!

 

 Az, hogy gyűlöljük és lenézzük az utasokat, megint egy ...na jó, vegyük úgy, hogy

 egy fatális félreértés! De bizton állítom neked: nem a vasútas tépi fel az üléseket,

 nem Ő karcolja össze az ablaküveget, és nem Ő szórja tele festékkel az utasteret!

 

 AKKOR KI?

Előzmény: amicus (217359)
M40 120 Creative Commons License 2006.02.08 0 0 217361

Ehhez képest a Bpmot ami kétrészes ~140.

 

Ebből a 135-re is dupla kellene. :-)

Előzmény: attus germanicus (217230)
T.Pisti Creative Commons License 2006.02.08 0 0 217360
Azért is az utas volt a felelős amit már írtam hogy az egyik IC legvégén lévő dupla ajtó (amiken a személykocsik között lehet átmenni kétszármnyú, tehát a vonat végén már a szabadba vezet) nyitható volt mikor annak alapesetben le kéne lennie zárva? . Persze nem általános hogy valaki azt nyitogatja ott leghátul, de benne van a pakliban.
Előzmény: Sinpisti (217355)
amicus Creative Commons License 2006.02.08 0 0 217359
Melyik tömegközlekedési cég váltotta meg a világot támogatás nélkül rövid

 idő alatt?

 

Biztos vagyok benne, hogy a MÁV tízszer ennyi támogatást is el tudna nyelni fejlődés nélkül. Ebben profi. A "még több pénzt!"-síránkozás akkor lehet egy picit is hiteles, ha nem csurog el a lé mindenféle kiszervezett "Rokon Kft"-knek, vagy épp a szervezeten belül fenntartott pénzelverő szervezeteknek (Kommunikációs Ig.).

 

Ha kapok egy almát, nem mindjárt a kukacot keresem benne!

 

Én sem. De ha kapok egy kukacot, nehéz az almát köréképzelni :-)

 

Utasok (különbözőek) utaznak a vonaton. Ugye? Vajon kik teszik tönkre???

 

Utasok millióira nézve bántó az általánosításod. Amíg ki nem hal a vasutasok körében a "gyűlöljük és lenézzük az utasokat, mert minden baj miattuk van"-szemlélet, addig a MÁV-nak csak lefelé vezet út.

 

Gyorshajtó vezérek, képzetlen pénztárosok, zsebre dolgozó kalauzok, szolgálatban itókázó kocsivizsgálók tucatjaival találkoztam már, mégsem merném azt leírni, hogy a vasutasok rossz munkások. Mert túlnyomó többségük nagyon is jó munkás.

Lassan az országban egyedül a vasutasok minitársadalma engedheti meg magának, hogy általánosítgasson azok ellenében, akiknek a pénzéből él.

Előzmény: Sinpisti (217355)
seTTebello Creative Commons License 2006.02.08 0 0 217358
T.Pisti Creative Commons License 2006.02.08 0 0 217357
"És még valami: Utasok (különbözőek) utaznak a vonaton. Ugye? Vajon kik teszik

tönkre???"

 

Nem kell általánosítani. Az átlagutas nem azért utazik hogy tönkretehesse a vonatot. Azokat akik meg ezt csinálják ki kell szűrni, büntetni, de erre sincs meg a törekvés.

Előzmény: Sinpisti (217355)
Sinpisti Creative Commons License 2006.02.08 0 0 217355

 Üdv!

 

 Nem vagyok keményvonalas vasútas, inkább te keményítesz be.

 

 Elolvastad, kinek írtam? miért így írtam? Miért ezeket írtam? Egyáltalán, miért vettem

 a bátorságot, hogy hozzá mertem szólni? Kérlek, lapozz vissza vagy 60-70

 oldalt, lehet, hogy más lesz a véleményed. (Vagy fölöslegesen teszed, "X" nincs.)

 

 Az 1-6. pontokban általad leírtak mind igazak, nekem egy majdnem 24 éve

 mozdonyvezetőnek a könyökén jön ki, de még él benne az optimizmus, és pont

 ezt szeretne továbbadni annak, aki ezt szeretné folytatni, vagy hasonlót!

 

 Ha már ennyire tudod, mivel elégedetlenek az utasok, nyílván azt is tudod, hogy

 miért! Melyik tömegközlekedési cég váltotta meg a világot támogatás nélkül rövid

 idő alatt?

 

 Az utolsó mondatodhoz: Ha kapok egy almát, nem mindjárt a kukacot keresem

 benne!

 

 És még valami: Utasok (különbözőek) utaznak a vonaton. Ugye? Vajon kik teszik

 tönkre???

Előzmény: amicus (217341)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.08 0 0 217353

 

én amikor fotóztam csak 1 szerelvény kapott dízeles rásegítést! Utána érdekesmód a többit már villanygép vitte/hozta.

Előzmény: 1047 005-2 (217253)
Törölt nick Creative Commons License 2006.02.08 0 0 217352

 

köszönöm a teljeskörű információt.

Előzmény: Vendégsín (217317)
T.Pisti Creative Commons License 2006.02.08 0 0 217350

"a jövőben is a tegnapot találod meg"

 

Ma speciel a 922-es gyors 35 percet késett. Az utána jövő IC-nek is 35 percet mondtak be.

Előzmény: Sinpisti (217348)
T.Pisti Creative Commons License 2006.02.08 0 0 217349
Teljesen egyetértek
Előzmény: amicus (217341)
Sinpisti Creative Commons License 2006.02.08 0 0 217348

 

 Dehogy bántottál meg! Csupán agit adtam neked egy példával, meg sorolhattam

 volna egy-két mást is. De már látom, teljesen fölösleges, mivel a jövőben is a

 tegnapot találod meg. Igaz, többé-kevésbé jogosan, de ha te erre építed a

 gondolataidat, hamarabb megtalálod a tűt a szénakazalban, mint nyáron a

 szúnyogcsípést a válladon!

Előzmény: T.Pisti (217336)
bodecsabi Creative Commons License 2006.02.08 0 0 217347
Csak hogy egy kis derülátással bíztassalak:

 Sehol a környező, volt szocialista országokban nem volt ilyen: 1996-ban egyik

 napról a másikra nálunk 120-ról 160-ra emelték az EC vonatok sebességét!!!

 

Igazad van: sehol, a környező volt szocialista országokban nem csináltak ilyet, hogy egyetlen kirakatvonalat szakaszonként felújítottak 160-ra (amit nem nagyon tudnak kihasználni) és sehol nincsenek a felújított vonalakon évekig fennmaradó 60 km/s lassúmenetek. Nézd meg, hogy a CD-nél hogy mennek a vonatok mondjuk Prága-Ceska Trebova-Brünn vagy mondjuk Breclav-Prerov között. Ég és föld...

 

Csabi

Előzmény: Sinpisti (217332)
division by zero Creative Commons License 2006.02.08 0 0 217346
A kirakatvonal kapcsán: tavaly vonattal jöttem haza Németországból, jól észre lehetett venni, hogy hazaérkeztem, az addigi monoton száguldást az állandó fékezgetés/gyorsítás váltotta fel...
Előzmény: amicus (217341)
seTTebello Creative Commons License 2006.02.08 0 0 217345
>>az osztrákoknak nem kellő szemetet akarják a nyakunkba sózni.

De legalább csillog. Ha lenne egy kis eszük egy BDZ Desirot adnának át, mielőtt továbbküldik Lökösháza felé.
Előzmény: bodecsabi (217265)
amicus Creative Commons License 2006.02.08 0 0 217344

... de ha én nem szembesítelek ...

Elnézést.

Előzmény: amicus (217341)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!