Mindkettő az un. európai szabványú, azaz jobbplusz -osak. Az zavart meg Téged, hogy az alsó képen hátulról van lefényképezve az akksi. A felsőn meg előlről.
a "lényegtelen/elhanyagolható részét " se feledd!Ha 10 percnél hosszabb időre kiveszed az aksit mit csinál az ABS és alégzsákvezérlő? Általában hibát mutat,azaz a szerviz jó pénzért visszaállitja.........
Az autó elektronikákban a túlfeszvédelem 27V-nál már biztosan működik.Ezalatt meg szerencse kérdése, hogy mi történik.....
Szerintem "normális" az 1 hét alatti lemerülés. SAJNA...
Ha Neked Ultimate Speed processzor vezérelt töltőd van akkor használd azt és ne próbálkozz ezzel az Akku Activatoros kütyüvel.
Ez az Ultimate Speed az eredeti svéd CTEK gyári XS 3600 típusának egy igen jó minőségű klónja. A LIDL forgalmazza és elég baráti az ára is. (5 ezer HUF) Mivel az eredetit is kínában gyártatja a CTEK így kézenfekvő, hogy ott le is másolják a kínaiak maguknak. Ez persze mit sem változtat azon, hogy ez egy igen kiváló termék még így is.
Négy lépésből álló, teljesen automata töltési folyamata van és nyugodtan rajta hagyhatod az akksin is, nem kell lekötni a töltési folyamat alatt.
Beteszek két táblázatot is róla.
Bár ez a két táblázat a CTEK XS 3600 adatait mutatja, de teljesen megegyeznek a LIDL által forgalmazott Ultimate speed ULG 3.8 A1-el.
Lenne egy kérdésem a szakikhoz, de előtte némi háttérinfó hozzá.
Adott egy ismerősöm autója, diesel és benne a már lassan 6 éves Silver-Calcium Ford akksi. Indít rendesen, de ha néhány napig áll az autó akkor az állás után a rákapcsolt processzor vezérlésű (5 lépcsős) töltő 6-7 órát is tölt amíg átvált fenntartó üzemmódba. Én ezt kicsit sokallom néhány nap nem használat után, bár lehet, hogy mégis csak ennyi a normális idő.
Ez azt mutatja (szerintem), hogy már megkezdődött és már van visszafordíthatatlan szulfátosodás. Az autó használója keveset megy évente, úgy 7-8 ezer Km-t és egész télen is áll az autó a garázsban. Ez a sok állás sem nem tesz jót az akkumulátornak, hiába van fenntartó töltésen addig a garázsban az akksi.
Addig tiszta és értem, hogy rá kell tenni az akkumlátora és állandóan rajta kell lennie. És most jönne a kérdésem: - A Fordokban már jó pár éve egy speciális, a Ford által fejlesztett/tervezett Ford PCM vezérelt Smart Charge töltési rendszer van. Ha állandóan rajta van ez a kütyü és 15 másodpercenként lövi az akksiba a 80A-t nem okozhat-e problémát az elektromos rendszerben, ha megy is közben az autó? Nem szeretném ha az én tanácsomra beszerelnénk ezt a kütyüt és taccsra vágná az elektronikát az első elindulás után. Igen csak húzós összegbe lenne a javítása, nekem meg égne a pofám rendesen. Megkérdeztem kettő Ford szervizt is, de nem tudtak mit mondani mert nem ismerik ezt az Akku Aktivátort.
Tehát a kérdésem az, hogy akkor is haználható-e ez az Akku Aktivátor amikor megy az autó, vagy csak amikor le van állítva? Ugyan is el kell telnie legalább 2-3 hétnek ahhoz, hogy kifejthesse a hatásást az akkumulátorban. (a termék ismertető szerint)
Ha visszaolvasol ezen a topicon , már mások is próbáltak Ni-Fe akkut csinálni.Az oldott nikkelhidroxidon buktak el--pedig valami vegyiparis fickó volt.
Ha lehetne házilag barkácsolni, akkor azért a 35-50 éves működése feltételezhető.......
méghjogy jobb az ólomakku? a max. 8 éves működésével ?- csak akár a T,,,,,oban is megvehető.
Rekonstruálni akarom a régi lúgos akkumulátort, amit a Pósta is használt, a Nemzeti Múzeumban is láttam ilyent. Nagy fazék, benne pár liter lúg a katóddal. Milyen anyagokból készültek vajon? Jó nagy kapacitás kell szélkerékhez 24 voltra. Tud valaki valamit mondani?
A fehér az a szulfát, ez jön le az impulzussal. Az a zavaros szmötyi a leoldódott szulfátrétegből jön, elvileg ki kellene önteni, kiöblögetni deszt vízzel és új savat bele.
Több helyen 100 Hz körülit írtak, a mostanim 250-en megy, de 1 Khz-en is jól működött. Ki kell tapasztalni. Nekem is fütyül az akksi, és feltöltve tényleg többet vesz fel, valszeg mert "javul", lecsökken az ellenállása.
A kis akksi, amiről pár napja írtam, azóta is tartja a full töltést, bírja a terhelést (önindítót!)
Még régebben én is összeraktam egy hasonló kapcsolást.Azzal a külömbséggel hogy a töltőinpulzus után rögtön ki is süt egy 21W-os izzón keresztül majd van egy kis pihenési ideje.Minden idő külön állitható.(töltési,kisütési,pihentetö) Sajnos a bedobozolásnál a feltöltött kondipakk összezárt valamivel és ellöte az egyik fetet.Félre is dobtam a dolgot.Viszont most olvastam hogy neked is van egy ilyened,egész meggyőző eredménnyel.Hát elő is vettem az enyém és fel is élesztettem.Egy 12V 9Ah savas akksival próbálkozom.Egy igen régi és cellazárlatos akksirol van szó.Töltésnél az egyik cella melegszik és a lemezeit egy fehéres anyag vonta be.Ez mi?Feltöltve az üresjárati feszültsége 10.4V a terhelést pedig nem birja.
Szóval erre rátettem az impulzustöltőm.Meg is küldtem 60-70A os áramcsúcsokkal úgy hogy a freki 200Hz a kapocsfesz 13.5V legyen. (ugye ezt a kisütőáram és idejével tudom állitani) Nagyon durva.A saruk vagy a csipeszek környékéröl még egy lüktető hang is jön.A jó cellákon nagyon apró buborékok keletkeznek.A rossz cellában pedig egy 10 perc eltelte után a sav teljesen zavaros lessz és valami szmötyik is úszkálnak a tetején.Érdekes volt hogy a beállitásokon nem válltoztattam és idővel a töltőáramok csúcsai 60A-rol felmészot közel 100A-ra úgy hogy a kapocsfesz nem emelkedett.Hát még nemtudom hogy árt vagy használ a dolog de az biztos hogy nagyon mozgatja az akksit.Majd még nyúzom egy kicsit és feltöltöm rendes töltővel aztán majd kiderül hogy segitett vagy nem az akksin.
Hol olvastál arrol hogy az ilyen impulzustöltés frekvenciája 200Hz-nél az ideális?
Sajnos nem tudok áramot mérni, a töltőn csak 3 led van. Eleve a lakásban tartottam mindig, a téli időszakban használaton kívül is egyszer egy 40Wattos izzóval kisütöttem, majd újratöltöttem. Hirtelen adta meg magát.
"mert ott csak kálcium és magnézium ionokat cserélik nátrium-ionokra. "
az ioncserélt víz másféle ioncserélőt használ, mint pl. a kávéfőzők. A kationt hidrogén-ionra, az aniont hidroxid ionra cserélik, és ez a kettő végül vizet képez. Tehát az ioncserélt vízben semmilyen ion nincs, gyakorlatilag ugyanaz, mint a desztillált víz.