Akkor ezek szerint nem lehet megoldani a faxra történő átkapcsolást?
Olyan nincs, hogy mindkét számunkat az NT 1-es ISDN portján adja tovább, aztán majd a központ kezeli a bejövő számokat?
Tehát:
Analóg 1: riasztó (x szám)
Analóg 2: dummy
ISDN 1: x és y is, bemegy a központba, központból megy a fax is
ISDN 2: dummy
Szeretném ugyanis, ha a faxra is át lehetne kapcsolni. Cikis, ha telefonál az ügyfél, hogy faxolni szeretne: igen, legyen szíves hívjon újra minket a másik számon.
Plusz a faxra kötött telefonkészüléken a központot kikerülve tudnak telefonálni (vagyis nem tudom naplózni a hívásokat, legfeljebb részletes számlával).
ja és fax "CSAK FAX" automata üzemmódban, ne legyen benne hívásfigyelés. És ha veszel faxot olyat érdemes amihez van, vagy rendelsz hozzá ( Canon) kézibeszélőt.
NT 1. anlóg portja csak x számra felprogramozva, vészkapcsolásként ezt a portot megjelölni az NT-n
NT 1. analóg portja->Riasztó tárcsázó bemenet->Riasztó tárcsázó kimenet->fax bemenet.
NT 2. analóg portja lógva a levegőben, nem az NT-hez kapcsolódó hívószám felprogramozása rá, hogy ez a port soha se vegyen hívást.( valami kamu számot felprogramozni)
NT ISDN portja rá a kisközpontra, ott a kapott y hívószámot állítsad be mellékekre, az x-et ne.
Partnereknek kezdetektől csak egy telefonszámot megadni beszédre, a másikat csak fax-ra. átkapcsolni nem lehet.
ISDN2 NET vonalat köttettünk be a napokban. Van hozzá egy Davos Elmeg C48.Net központunk. Szeretnénk áram nélkül is működő távfelügyeletes riasztót, külön számon faxot, egy számon pedig mennének a telefonok.
Tudnátok tanácsot adni a helyes összekötésre?
A kisközpontnak csak 1 external ISDN csatija van, míg az Intracom T-COM dobozra 2 analóg és 2 ISDN port köthető.
Az se lenne baj, ha egy bejövő hívást át lehetne kapcsolni a faxra.
Szia! Emlékeim szerint is igy van a kód, de ha mégsem menne, irj az sz1miki@freemail.hu -ra és megnézem az NT kiskönyvében, mi is az igazság. Sajna pont nincs most a közelemben, melóhelyen van.
Egyik portba dugott tone üzemmódú készülékkel elkezded bepötyögni beemelés után: #97"Flash"123456#0#1#egyik telefonszám# Majd letesz. Másik portba dugott tone üzemmódú készülékkel elkezded bepötyögni beemelés után: #97"FlashĄ123456#0#1#másik telefonszám# Majd letesz.
Mindkét porthoz három-három memóriahely tertozik, amiket egyenként lehet felprogramozni, a #0# után 1-et, kettőt, hármat beütve, és folytatva az adott számmal. Tehát az a tutti, ha a porthoz tartozó mindhárom memóriahelyre beírod ugyanazt a számot.
A portokhoz rendelt memóriahelyet úgy lehet törölni, hogy telefonszámot nem ütünk be, tehát két #-et ütünk a megfelelő helyen. Tehát moindkét porton megtenni: #97ĄFlash"123456#0#1## #97ĄFlash"123456#0#2## #97ĄFlash"123456#0#3##
REmélem jól emlékszem, és nem vezetlek tévútra, illetve jól fogod értelmezni és megcsinálni az általam leírtakat.
Mellesleg az 1212-n azt hiszem van ISDN segítségnyújtás, ott is leiktálják a kódokat.
Belevágok a közepébe: Van egy vonal 2 hívószámmal egy ISDN NT1+2ab végződéssel és két analóg telefonnal de jelenleg bármelyik szám hívása esetén mindkét telefon kicseng, míg fontos lenne ha hívás érkezik az egyik számra csak az egyik, ha a másikra, csak a másik csengjen ki.
Olyat hallottam, hogy ezeket az eszközöket közvetlenül lehet kódokkal programozni, szóval, ha tudnátok segíteni mit kellen csinálnom ezzel hogy úgy működjön ahogy szeretnénk.
A helyzet a következő: A riasztót jelen esetben a munkahelyemen egy készülék megfigyelésére használom (nem pedig behatolásjelzésre). A központ elé tenni nem tudom, sőt sajnos egy tesztre sem érem el a fővonalat. (Esetleg hazaviszem egy próbára, csak nyűgös a dolog, mert már beépítettem.)
A riasztó a vonal meglétét 4 percenként ellenőrzi. Ilyenkor rendben találja. Tárcsáz és kommunikál amikor kell. Egyedül csak a bejövő hívást nem fogadja. Ha a bejövő hívással egy időben egy kód segítségével ráveszem, hogy kapcsolódjon a vonalra, akkor vezérelhető, ahogy kell. Az üzenetrögzítő kikerülés funkció kikapcsolva, a csengetésszám 2-re állítva.
Gyanítom, hogy a csengetés jellegével van baja, ahogy azt rainman írta. Belső hívás esetén 1s csengetés 4s szünet, külső hívónál sokkal kacifántosabb. Ezen állítani sajnos nem tudok. Ráadásul attól tartok, hogy a telephelyi központot a Matáv üzemelteti, elég reménytelen, hogy a kedvemért átprogramozzák, de azért futok egy kört. Gondoltam arra, hogy kéne szerezni egy al-alközpontot, ami megérti a telephelyi csengetést, viszont olyat ad ki magából, ami jó a riasztónak. Erre van ötletetek?
Szerintem a megoldás prózaibb, mint az előzőekben leírt lehetséges okok:
A riasztók nagy része a csengetést észreveszi, figyeli a vonalat, de nem jelentkezik be, csak kb a tizenötödik csengetés után.
A másik ok a bejelentkezésre, ha a riasztó mögött a készüléket felemelték, és a riasztó "neki szóló" hangokat vél felfedezni a vonalon (figyeli a vonalat). Ilyenkor felkapcsolódik a fővonal felé, a készüléket pedig leválasztja.
Ha alközpont mögött van, ami egyébként sem szerencsés (erről később), akkor ha kivárjuk a 15 csengetést, akkor valószínűleg bejelentkezik. Valószínűleg akkor is bejelentkezik, ha azt a melléket veszik fel csengetéskor, amire a risztó rá van kötve. Ha viszont egy másik melléken vesszük fel a hívást, akkor egyrészt nyilván nem a 15-ödik csengetés után, másrészt a riasztó a saját mellékén nem fog hallani "neki szóló" hangokat, tehát egyik feltétel sem teljesül, következésképp nem fog bejelentkezni.
Érdemes megpróbálni, hogy hagyjuk a telefont csörögni, és megvárni, hogy ebben az esetben a riasztó bejelentkezik-e. Vagy a riasztó mellékén felvenni a telefont.
Más:
Alközpont használata esetén érdemes a riasztót a központ elé tenni. Analóg vonalnál sima ügy, ISDN esetén, ha az alközpont is ISDN érdemes analóg portos NT-t felszerelteni, és ide kötni a riasztót. Ez azért célszrű, mert a riasztót megfelelően hosszú idejű áramszünet esetén való működésre is alkalmassá teszi az akkumulátora, viszont a telefonközpontok esetén ritkán van szünetmentes tápegység felszerelve, és ha van is, akkor sem képes órákat áthidalni.
Azt is tudni kell azonban, hogy ez az analóg portos NT csak Pont-Multipont ISDN esetén használható.
Rainman barátom kitűnő esetismertettéséhez csatlakoznék.
A vonali DC (egyenáramú) tápfeszültség is számíthat szerencsétlennek: 24V-tól 50V-ig terjed(het) ez az ún. nyitott hurok feszültség. Mivel léteznek olyan telefonos áramkörök (a riasztóban gyakorlatilag egy modem van aminek a vonali oldala ez) amelyek egyrészt figyelik a nyugalmi (nyitott hurok, ez a letett kézibeszélőnek megfelelő állapot) feszültség mértékét - ha ez nincs meg, a vonalat érvénytelennek minősítik és csengetést sem fognak elfogadni (nem is figyelik).
De létezik POLARITÁS-figyelés is (ez a német ketyeréknél előszeretettel jön elő), és ha a polaritás ellentétes az elvártnál, az is a "kiblokkolást" jelenti, azaz nem foglalkozik érdemben a vonallal (akkorsem ha a vonali DC telepfeszültség amúgy megfelelő lenne is)!
Ráaádsul a csengető feszültség jellemzően nem több a vonali DC feszültség 1,44-szeresénél (effektív értékben: ti. a DC szint kétszerese lehet a csengetési maximum, és ennek effektív értéke a [gyök 2]-szerese lesz: azaz Ucs<= 2 x 0,707 x Utr - ahol Ucs a csengetési feszültség váltó komponense effektív értékben, T és R az érpár két "vége" - más néven a-b ágak - és így Utr a vonali telep-feszültség).
Tehát pl. 24V-os vonali telepfeszültségnél (alközpont) a csengetési feszültség AC komponense lehet csak kb. 35Veff. Pl. egy Pana 2315-ös készülék meg sem nyikkan erre (más kérdés, hogy rá lehet húzni..).
[A dolognak kapcsolástechnikai okai vannak, pl. a védelmi áramkörök méretezése és akár az áramköri technológia is korlátozhat - bár előfordul, hogy kisebb vonali feszültség esetén is nagyobb csengetést alkalmaznak, de ez eseti.]
Azonban én elsőként a fővonalat direktben ráereszteném arra riasztóra pl. az alközpont kikapcoslásával, - lásd illetékes dokuentációját! - amikoris általáan az első N mellékhez fixen kapcsolódik az első N CO (fővonali) oldali áramkör. (Ezt hívják vészkapcsolásnak - emergency switch vagy emergency state/mode).
Ha nincs ilyen az alközpontnál, akkor kézzel összekötni a két dolgot ügyesen ;-)
És ha ekkor megfelelően működik a riazstó a behíváskor - lehet tovább lépni.
Ti. az élet érdekes dolgokat produkálhat, én ezt többszörös hibának vagy elfedő hibának nevezem: Murphy szerint [sk. kiterjesztve őt ;-) ] a dolgok akkor romlanak el amikor hozzűájuk nyúlnak, azaz az alközpont közbeiktatásakor - ettől akkár teljesen fügetlenül is - meggágyulhatott a riazstó vonali oldala! Ezt mindenképp érdemes kizárni mielőtt az alközpontot szétprogramozná (ne adj Isten kidobná ;-) ) az ember!
Ha így jó, akkor polaritás-csere vizsgálat, még mindig a főközponti vonallal direkten!
Ha apolaritásra érzékeny, érdemes a melegebb (pozitívabb) eret valahogy megjelölni és az alközpontra ugyanilyen polaritással kötni! [A telefonos szakmában ugyan a negatív a melegebb pont mert a földelés nálunk a pozitív sarkon történik - bár erre is akad kivétel ma már.. - de én most nem telefonos szemszögből javaslokm, és azért a többség számára a plusz a menő, kivéve tán az autósokat ;-D]
Csak ezután érdemes visszaállítani az alközponton keresztüli működést és ellenőrítni a központ mellék-oldali vonalfeszültségét (nyitott érpáron egyszerű multiméterrel fesz mérés).
Esetleg a csengetés jellege? Ugyanolyan ütemben csöngeti az alközpont a melléket, mint egyébként a főközpont egy bármilyen fővonalat? A főközpont mondjuk úgy csönget, hogy tá-szünet-tá, míg az alközpont a melléket úgy, hogy ti-szün-ti-szünet-ti-szün-ti-szünet (?)
Mert mondjuk van olyan, hogy megkülönböztető csengetés, pl. pont egy ISDN NT tudja ezt, illetve a termináladapterek. Egyik portra felpogramozok két számot, de a második számra megkülönböztető csengetést programozok. Ezen portra ráteszek párhuzamosan egy sima készüléket, meg mondjuk egy faxmodemet. (riasztóban nem valami modemszerű a kommunikációs eszköz?) Szóval ha egyik számot hív, csönget normál módban, amit faxmodem érzékel, és fogadja a hívást, leveszi a faxot. Másik számot hívva megkülönböztető csengetés van, amire a faxmodem nem reagál, a készüléken viszont hallható a csengetés, sőtt a jellege is, hát felveszem....
Ja! bizonyos riasztók úgy viselkednek a beprogramozott üzemmódjuk szerint, hogy először megcsörgetem, és egy-két csöngetés után bontok. majd mondjuk félpercen belül újra megcsörgetem, és akkor kivárom, hogy belépjem. Magyarázat: a riasztó folyamatosan figyeli a vonalat csöngetés szempontjából, illetve a vonali feszültség szempontjából. Namost ha megcsörgetik a vonalat, a riasztó érzékeli a bejövő hívást, de ha a váltófeszű csöngetés után az egyenáramú potenciál leesik a vonalon, az azt jelenti, hogy a riasztó mögötti készüléken fogadták a hívást, tehát ez a buli felejthető riasztó szempontjából. Megcsörgetik a vonalat, de nem veszik fel a készüléket, a hívó bont, a csöngetési fázisban az egyenpotenciál nem esik le: ez a szitu egy figyelemfelhívás a riasztónak, hogy készüljön fel neki szóló hívás fogadására. Ekkor beindul egy időzítő, figyel mondjuk fél-egy percig. Ha ezen fél-egypercnyi időben újabb csöngetést érzékel, hát azt hiszi, hogy neki szól a hívás, ígyhát fogadja azt.
Persze lehet még az is, hogy csakcsupán a normál, vagy csakcsupán a megkülönböztető csengetésre érzékeny a riasztó, igyhát az algoritmus még bonyolultabb lehet, de tuttira ki tudnád kombinálni az összes folyamat-ágat....
Szerintem 20-30-40 voltnyi váltóra még illenék reagálnia, persze ez egy hasraütésszerű sacc-per-kábé érték.
Van egy problémám, nem ISDN, de telefon: Egy riasztópanel nem veszi észre a bejövő hívást. Kifelé jól kommunikál. Alközpont mögött van az egész. Arra gyanakszom, hogy kicsi a jel? Mekkora jelnek kellene lennie a vonalon csengetéskor szabvány szerint?
Volt olyan hogy elromlott a vinyó, két hétig be se kapcsoltam a gépet. Akkor is jött csúcsidőre számla. Pedig amikor jó volt a gép akkor is kerültem a csúcsidőt.
Hááát: a végén még az jön ki, hogy lebunkózlak ;-DDDD
Tudod, ha sokat mondják ;-)
Az "ottfelejtett" NT-k egyébként a T-Com (anno Matáv) figyelmetlensége, mert ha jól emlékszik egyre butuló agyam, mintha arról lett volna szó, hogy JOGILAG (és pü-leg) kell minél hamarabb, és nyilván valami egységes, kezelhető és - legalábbis egyszerre - minél kevesebb humán erőforrást igénylő megoldással eljárni a "speciális visszamigrálások" esetében - DE idővel fizikailag is visszaállítják az analóg portokat.
És ha éves eredmény szempontjából nézem, akkor ez a mostani félig-meddig helyzet pazarló is: az ISDN portok fenntartása (a kártyák és az NT-k meghibásodásra való hajlama és a hibaesetek fajlagos költségei miat is) magasabbak, itt ráadásul indokolatlanul.
Azt a "nálam felejtett"-et tettem helyre, meglehet egy kissé túlzóanmegmagyarázó stílusban, de aki ismer, vagy csak egy kicsit utánamolvas, és elfogadja a stílust, és nem zsigerből a bonnbóli vélt fizetésemet firtatja, azzal megtaláljuk a hangot.
Az utóbbi napokban nem érzékeltem zsigeri anyázást itt. Hogy Robi lebunkóz (ledorongol) az én "lebunkózó" hsz-em miatt, azt egymás közt a helyén kezeljük, és vélem, hogy az érintett harmadik fél sem érezte lebunkózásnak az eredeti belemagyarázásomat, és hát nem is lett belőle indulatos vita.
Szerintem én ezt kifejezetten Rainman-nek írtam, ő pedig érti, hisz ismer... különben is alapvetően az ő érdekében írtam. Ha visszaolvasol, láthatod, hogy nem bántani akartam.
Mondjuk tehettem volna idézőjelbe az inkriminált kifejezést, de mint írtam voltam, ő ismeri és érti ilyenek nélkül is.
Egy tök nyugodt szakmai kérdésre miért bunkózod le szegényt?
Amúgy, ha végiggondolod higgadtan (!), Magad is rájössz, hogy sok választása nem volt: kedves anno Matáv VIG-es szakemberek kitalálták a "félig-visszamigrálást", azaz éppen nem az Előfizető kérésére maradt ott az a k..a NT!
Sőt: megkockáztatom, ha replikázna az Előfizetők bármelyike, akkro kiszámláznák neki a tényleges visszamigrálás tizenezer forintos díját (hiszen a belső elszámolásban a szerelői díjat nem lehet eldugni, még ha egy rendezőn való kötés-átkötés is az...)
Tovább is mennék ezen a pályán: azzal, hogy az NT-t hagyták ott, a többletszolgáltatások megszüntetése mellett, gyakorlatilag NEM azonos (szolgáltatás-)minőségű ANALÓG előfizetése van, mivel pl. a 230V-os tápellátást az Előfizetőnek kell megoldania (sajna az Intracom NT-k kifejetetten utálják, ha csak távtáplálásról mennek - ezt sk. tapasztaltam!).
Az pedig, aki a szereld magad ADSL-t bevezette, vessen magára, ha nem ad megfelelő infókat! Hát nem mindenkinek kötelező ám tudni, hogy mi az az U busz és mi az S busz... SŐT: ha azt nézed, hogy NT esetében a SZIOLGÁLTATÁSI HATÁR az S busz, illetve a built-in TA adapteres NT-knél az a-b ágak (is), akkor még JOGosnak is tűnhet a kérdés!
Nem nálad felejtett! gesztusként visszaminősítették egycsatornás digitális vonallá. Minek okán az ISDN alapvető szolgáltatása vált semmissé, nevezetesen a két egyidejű kapcsolat lehetősége! Meglehet: a többi egyebet (hívószámkijelzés, vezetékes SMS, hívásvárakoztatás, konferencia, hangposta, stb. akár egy szimpla analóg vonalon is elérhetnéd. De ha neked kell az ISDN NT, hát legyen neked! Aztán ha bithibázik, szinkront veszt netán, akkor szíhatod a fogadat....
És igen, jól hangzott el alant: a szűrő az NT elé kell. Persze próbálkozhatsz utána is, aztán csodálkozhatsz, anyázhatsz, hogy nem megy úgy...
Van nekem egy nálam felejtett ISDN vonalam egy Intracom Netmod eszözzel.
(Azért írom, hogy nálam felejtett, mert annak idején, amikor a MATÁV fölmondta az éjszakai ingyenes internetezés lehetőségét, cserébe én is fölmondhattam a két éves ISDN szerződésemet. A netmodot nálam hagyták, azóta csak egy vonalam van, de két számom.) :-)
A múlt héten rendeltem egy ADSL Szereld magad csomagot, és most tanácstalan vagyok az ügyben, hogy az ADSL modemet a netmod elé kell bekötnöm, vagy jó utána is?
1,5 évig volt turbó csomag, soha többé. Soha nem léptem át a 40 órát és a később a 100-at se, pár száz forintot telefonáltunk csak és mégis a legkevesebb amit fizettünk14900 volt a legtöbb meg 36,800. Volt olyan hónap amikor rossz volt a gépem, fel sem mentem a netre mégis kidobtak egy 18 ezres számlát.
Mindenkinek megvan a maga szokása, nekem az, ha nem értek valamit egy számlával kapcsolatban (legyen az telefonszámla vagy bármi más), akkor igyekszem mielőbb utánajárni, mi lehet a gond - és azután fizetek.
Egyébként a matáv (illetve mostmár t-com) ingyen ad részletes híváslistát, amiből pontosan kiderül, hogy mikor voltak a számlázott hívások.
Szóval nem értem, miért kellett "tűrnöd" a szerinted helytelen számlákat másfél évig.
nem lehet, hogy fu alatt frissitgetett a windozod, vagy a virusirto? En mar nehany eve talalkoztam ilzennel. okos rgazda aut. frissitesre allitotta a dolgokat, a szamla meg jott....