Tudom, hogy van már Lancia topik, csak ott nincsenek Kappa tulajok, akikkel meg lehetne vitatni a típust. Tervezem egy Kappa vételét, de szeretnék tulajdonosokkal értekezni róla, tesztek/népítélet alapján nagyon jó lehet, és nincs annyi hibája, mint amennyit egy olaszról gondolna az ember(egyébként imádom az olasz autókat), ugyanakkor több tulajdonos megkérdezése nem ezt támasztja alá.
Szóval Kappa tulajdonosok, légyszi segítsetek! Vegyek? Ne vegyek? Jöhet minden info! Képek eladó Kappák is jöhetnek, bármi, ami a típussal kapcsolatos!
Kösz előre is.
Igazából úgy indult a dolog, hogy amúgy is lett volna egy tervezett nagyon nagy szervíz a 16vt-nél és akartam mellé valami kisebb egyszerűbbet, amit nem sajnálnék hajtani sem, meg ha hozzá kell nyúlni, akkor olcsóbb, de azért elfogadhatóan lehessen utazni autópályán is(ugye én németben dolgozom).A Kappa maradna hétvégi autónak.
Meghúztam a határt 1000 euróban, plussz a várható költségekre ugyanennyi.1,6-os Astra G volt kiindulási alap, illetve valami annak megfelelő.Csak a gallokat húztam ki a listáról, bármi jöhetne egyébként, csak találjak benne valami szimpatikusat.
Igazából japó gépeket keresgéltem,az Alfa véletlenül jött képbe, meg közel is van a lakhelyemhez.Mivel egyedül utazom és sokat, így teljesen megfelelne méretileg, és azért kisebb kirándulásokra megteszi a családnak is, nagyobbakra meg Kappa.Ennyi pénznél egyébként nem lőném magam főbe, ha hozzá kellene nyúlni komolyabban.Igazából bízok abban, hogy nem lesznek nagy gondok, volt már Kappa JTD a seggem alatt meg itt is hajtanak páran ilyet, motorikus problémák nélkül. Nagy disznóságot nem várok, kisebbekkel megbírkózom.Az sem zavarna, ha nyomnék az Alfába még 100-150e km-t és menne a bontóba.
Mindenesetre holnap megyek megnézem, ha lehet ki is próbálom.
Volt olyan ötletem korábban, hogy átrakom a rendszámot egy színazonos kombira, a gáz is mehetett volna, csak a gázkomputert kellett volna hozzáokosítani a másik géphez, meg bekötni még egy gázinjektort.Szín egyezik, külföldön a kutya sem tudta volna, hogy mi az ábra, a forgalmiból sem derül ki, hogy milyen felépítésű a kaszni, ha jól tévedek.:))
Szerinted a 15 éves Kappánál (egy nagy utazólimuzinnál) Németországban mennyire reális az évi 14000 km?
A 11 éves 156-os sem biztos, hogy dízel létére évente 20ezret futott.
Csodák persze vannak, de elég ritkák, ráadásul sohasem velünk történnek. Az én (egy napig volt) 5 éves 166-os Alfámban úgy 300e felett volt, ami évi 60ezer km!
Hazatért a Kappám Németföldröl.A vezérműszíjon elfogyott a fogazat, úgyhogy kinéz egy részleges felújítás.Egyelőre félreteszem, majd később foglalkozom vele, viszont kell valami addig is.
Üdv! Én a képeken bemutatott két k coupét szívesen látnám élőben is! :) Engem kezdetektől fogva lenyűgözött a coupé. Sajnos igazán ritka jelenség még ha szerintem az utakon egyre tobb kupé kivitelű autó is szaladgál mostanság. Azt nem tudod esetleg, hogy pl a 406 vagy a C osztály eladásain belül a kupé kivitel arányaiban is népszerűbb volt mint a kappa esetében? Vagyis az ár vagy a forma (stb.) miatt kelt-e el kevesebb belőle? A coupéban gyárilag is fa díszítés van s neked sérült volt esetleg, vagy csak igazit akartál bele?
Állítólag a négy karikás márka mai példányai is hazai, nógrádi "fával" vannak díszítve. De pl egy kőrisfaerezet kőrisfához való viszonya megakad a lamináltpadlók neve és anyaga közti hasonlóságnál... Viszont népszerűek is, szemben pl. a Thesis-szel, ami valódit kínált. Grat a járgányokhoz! :)
Ízlésről persze nehéz vitázni, én magam sosem vállakozom rá.
Inkább nézzük a tényeket.
A Fiat gyári kommunikációja úgy mondja: Egy különleges, egyedi szériás modell mely kis szériában, egy kis manufaktúrában készült.
Persze ezt elmondhatjuk úgy is: Mindössze 3263 olyan embert találtak aki pénzt volt hajlandó kiadni érte.
Mennyi is volt ez a pénz? A 74.900 márkás alapár (a V6) és ebben még nincs benne az elektronikus felfüggesztés, a CD táras hifi, a Poltrona Frau belső.
Persze ez úgy értékelhető ha összevetjük más, egyidőben készített Coupe-k áraival.
Mercedes CLK 230 Kompressor 68.034 DM
Peugeot 406 3.0V6 65.800 DM
Egyszóval a Kappa Coupe egy szemérmetlenül drága autó volt. És talán ez is erősen befolyásolta a bukását más egyéb tulajdonságai mellett.
A formával kapcsolatosan talán a német Coupe-s kollégák oldalán lévő bekezdés az én véleményemhez is közel áll:
"Nichts desto trotz muß festgestellt werden, dass das kC polarisiert: die einen mögen es, die anderen nicht. Meines Erachtens ist das kC keine klassische Schönheit wie das zeitgenössische Peugeot 406 Coupé, dazu ist es zu kurz. Das kC kann allerdings viel mehr als nur gut aussehen, es ist ein großes, gut motorisiertes Coupé mit hohem Nutzwert und: es hat Charakter."
Azaz:
Meg kell jegyezni, hogy a Kappa Coupé megosztó jelenség: egyeseknek tetszik, másoknak nem. A Kappa Coupé nem olyan klasszikus szépségű mint a korabeli Peugeot 406 Coupe. Lehet azonban sokkal összetettebben vizsgálni mint pusztán a jó külső.
Egy egy nagy, jól motorizált Coupé, magas használati értékkel és: van egyénisége."
Egyébként sokan nem tudják, hogy a Coupe hátsó lámpabúrái megegyeznek a Deltával.
Múlt héten felújítottuk a Kappa futóművét, az is rendben van. Volt egy nap szabim még utána, így a belső kilincsekbe tettem egy pici zöld ledet, ami felülről megvilágítja a fészket. Jó lett, most már nem kell keresgetni senkinek.