Tudom, hogy van már Lancia topik, csak ott nincsenek Kappa tulajok, akikkel meg lehetne vitatni a típust. Tervezem egy Kappa vételét, de szeretnék tulajdonosokkal értekezni róla, tesztek/népítélet alapján nagyon jó lehet, és nincs annyi hibája, mint amennyit egy olaszról gondolna az ember(egyébként imádom az olasz autókat), ugyanakkor több tulajdonos megkérdezése nem ezt támasztja alá.
Szóval Kappa tulajdonosok, légyszi segítsetek! Vegyek? Ne vegyek? Jöhet minden info! Képek eladó Kappák is jöhetnek, bármi, ami a típussal kapcsolatos!
Kösz előre is.
Ezeknek a 90%-át észreveszi az ember használat közben valamilyen formában és viszi a szervízbe. Akarata ellenére "karbantartja". Égéskimaradás, rossz lambda stb.
ez csak szerencse, hogy a vesztesége ennyi, (az előző gazdái nem hajtották szét)
Ezt a rendszeres olajcserén kívül semmilyen karbantartással nem lehet befolyásolni
Ez szvsz. nem így van.
Azért elég sok karbantartáshiányos autóval találkozhatsz, ahol a motor állapota azért olyan, amilyen, mert nem figyeltek oda rá.
Pl:
-ha a bef.szelepek nem egyformán szállítanak, a szegényebb keverékkel futó henger túl melegen fut, akár a dugattyútető olvadása is bekövetkezhet. Időszakonként célszerű az ellenőrzés, tisztítás.
-ha a lambda-szonda elszáll ("lemegy negatívba") a keverék túl dússá válik. Hosszabb távon ez lemoshatja az olajat a hengerfalról, intenzív kopás indul meg.
-ha a kopogás-szenzor nem működik megfelelően, detonációs égés keletkezik, ami jelentős motor-élettartam csökkentő kockázattal jár
-ha nem tartják be a turbó-visszahűtési szabályokat, az olaj megég, ez nemcsak a turbó élettartamát befolyásolja, hanem az összes érzékeny kenési helyen megjelenik a hatása, pl. hidrotőke, hengerfal-dugattyúpalást kapcsolat, stb...
-ha nem megfelelő típusú, (hőértékű), állapotú gyertyával járnak, az elektródák olvadhatnak, a testelektródák leválhatnak, megdolgozhatják a dugattyúpalástot
-ha a gyújtásrendszer bármilyen elemének hibájából időszakos égéskimaradás keletkezik, az el nem égett benzin lemossa az olajat a hengerfalról, intenzív kopás jelenik meg
-ha falls levegő jut az égéstérbe (jellemzően pl. a bef.szelepek tömítőgyűrűje mellett) az adott hengerben szegénykeverékes üzem jön létre, intenzív hőfejlődéssel
....
Szóval. Egyáltalán nem mindegy, hogy a motor karbantartott-e, vagy sem.
Bizony, nagyon feldobja a bringát. Anno (vagy öt - hat éve) úgy majd a nyugati határig autóztam a Thesis felnikért. Jó koszosan megkaptam őket (csak azért nem hagytam ott az eladónál, mert ráment egy napom meg sok benzinem) és Tatárlaki márkatársunk segített ki műanyag zsákokkal meg csomagoló anyaggal, hogy ne legyen tiszta trágya az autó.
(Akkoriban Tatárlakié volt talán a legszebb állapotú Kappa.)
Mit meg tesz az ember 4 felniért :-D De még ma is gyönyürűek.
Amúgy ami a hátsó ülésen volt az valami fém állvány v kondipad szerúség s nyomja rendesen a hátsó futómúvet, vagy a rugók fáradtak s azért ül picit a fara? ciao
Mint már régebben is irtam, alkatrészben és szerelésben is a profikra bizom az auto karbantartását Most kiderült az autó tél elötti átvizsgálása során is, hogy ez meghálálja magát. Biztos vagyok benne, hogy még is így olcsobban jövök ki mintha csak a hirtelen jött hibákat kezdeném javítattni. Volt aki azt mondta miért cseréltettem a komplett futómü szilenteket egyszerre,de én azt mondom megérte mert mindenféle hang nélkül suhanok az úton és a 20vt ereje is jobban kapaszkódik
Én biztos kevertetnék színkód szerint egy 300ml-es sprayt és lefújnám, nem így árulnám. Több autómat javítottam így részlegesen, lakkozva,összepolírozva alig észrevehető utána és megvan 2.500ft-ból.
Ha valaki nagyon akadékoskodik, akár százezer forintot is fizethet. Rengetegen autós kap váratlanul kerékbilincset, de a felügyelők mérlegelhetnek. Tovább »
Igen, de az már nagyon a legvégén volt szerintem. Ha jól rémlik akkor 2002-ig volt a Maggiora-nál gyártva, de utána már csak egy faceliftelt végső verzió ment pár évig. Nekem az annyira nem is tetszik - sőt már a harmadik féklámpás sem igazán.
A jelenlegi reg.adó rendszerben úgy is a '96-os példányokat éri meg leginkább behozni, vagy a 2000 körülieket - amik már EURO3-as motorral szereltek. A '95-ösök pedig állítólag még kiforratlanok voltak - sok széria hibájuk van.
Olyant is olvastam több helyen, hogy a Barchettákba került motor tulajdonképpen egy "levágott" ötödik hengerű Kappa alapú blokk-on alapul. Legalább emélkezteti az embert egykori kappájára :)..