Sziasztok! Édesapám távolsági buszsofőrként dolgozik Dunaújvárosban, az utóbbi napokban az IBC-992-vel dolgozott, gondoltam hozok pár képet a buszról, amennyiben érdekel titeket a műszerfal(mivel csak arról csináltam képet, az utastérről nem) beküldöm ide azt a képet is, illetve ha esetleg kérdés van a távolsági részleggel kapcsolatban, kérdezzetek nyugodtan, hátha tudok rájuk válaszolni😃
(Egy-két selejtezett buszról is van fényképem, amelyeket a Dunaújvárosi telephelyen fotóztam, amennyiben érdekel titeket feltöltöm azokat is)
A mai napig munkásjáratok járnak rajta Hydro, Videoton néha Denso.
Szerintem azért nem foglalkoznak vele,mert ezáltal kiesne Enying. A legközelebbi vidéki központ, áruházakkal és szakrendelővel ellátva. A 8066-on kívül távolsági járatok is érintik igaz az sem sok, mivel még azt a keveset is megnyírbálták a hozzáértők.
2008 körül készülhetett el a Dég-Káloz összekötő, de a mai napig mezőgazdasági útnak minősül. Van valami logikus magyarázat arra, hogy a mai napig nincsen menetrend szerinti forgalom ezen az összekötő úton? És miért mezőgazdasági út? A források közforgalmat álmodtak rá.
Miért? Miért nem lép a két település? Egy 2005-ös cikkben még másról "álmodoztak" http://nol.hu/archivum/archiv-370445-184288 A közigazgatási szempontból egymással határos, egyaránt 2500 lakosú Dég és Káloz kilenc és fél kilométerre van egymástól. Légvonalban. Autóval 42 kilométert kell megtennie annak, aki el akar jutni a szomszédos településre. Az ide 55 kilométerre lévő megyeszékhelyet csak a hetes főúton, Enying érintésével tudjuk elérni, holott Kálozon keresztül 17 kilométerrel rövidebb lenne az út Székesfehérvárra - mondja Verebics Géza. - Ha gyorsabban jutnánk el Fehérvárra, faragni lehetne a csaknem kilencszázalékos helyi munkanélküliségen is. Ráadásul Kálozról közvetlen autóbuszjárat megy Budapestre, amelynek útvonalát meg lehetne hosszabbítani Dégig.
Ha a kocsit tippelnem kellene, akkor az oldalsó viszonylattáblák nem felső dobozban, hanem ablakközépre rögzítve vannak, így nem BV 61-xx, hanem BU 91-xx vagy BU 92-xx (azaz 2+3 gép) valamelyike lehet. És mintha a C híd emeltebb lenne egy hangyányit, ami a BU 92-92 (majd AOA-442) jellegzetessége volt, arra tenném a voksom.
Szerintem jóval régebbi a kép. A szélvédő mögött még táblázva, a felső doboz tele, nincs 7szegmenses kijelző. Alig van parkoló autó, viszont már 3 sávos a Martinovics, ami a vízfőnyomócső csere után lett így kialakítva. Ezek alapján inkább 1982-83 a kép dátuma.
Ugye semmi közöm, közünk hozzá, csak úgy eszembe jutott, hogy a (túl) rövid időre idedobott két KXM-es selejt Localo alól az ALCOA alufelnik melyik kocsikra kerültek át?
Rossz emlékű kocsi ez a számomra. Egyszer ezzel indultunk el Budapestről egy Anglia-Skócia-Wales körutazásra, de már Budaörsnél megadta magát. Innen 40-nel elvánszorogtunk a Móri telephelyig, ahol kb. 2-3 óra alatt csinálták meg (de inkább csak tákoltak rajta valamit). Bírta is Bécs után 60 km-ig, majd ismét lehasalt ugyanazzal a hibával. Ezután 40-nel vissza a határig, ahová kihozták nekünk a csere kocsit (ETX-266). Emiatt a malőr miatt kihagytuk az éjszaki német szállásunkat, hogy Franciaországban elérjük a kompot. 3 nap múlva ismét találkoztunk vele Londonban, az a csoport jött vele, akik eredetileg az ETX-el jöttek volna.
Dunaújváros nyár végéig újra járnak a 24-es helyi buszok
2023. július 26.
2023. július 29-étől (szombattól) szeptember 3-ig (vasárnapig) Dunaújvárosban a nyári tanszünet alatt ismét közlekednek a 24-es helyi vonalon autóbuszok a Szalki-sziget és az Autóbusz-állomás között.
Nem hagyott alább, sőt azóta még bővült. Főleg új Conecto-k fordulnak meg helyközin, de kimerészkedett már régibb Conecto és Citaro is, ha az emlékek nem csalnak. És a helyközi állomány ugyanúgy fokozottabban átteljesít cca az elmúlt másfél évben, tehát nem csak műszakváltásokhoz, mint azelőtt (hanem a kieső helyi járatok helyett, amíg a helyi busz vidéken jár).
Hanem az is szempont,hogy a gyárakból munkavégzés után kiáramló emberek,minél kényelmesebben tudjanak elhelyezkedni az ott lévő autóbuszon,és,hogy minél hamarább,már az autóbuszon megkezdhessék,a munka fáradalmainak a kipihenését.
És ami még fontosabb, hogy a 13/16 Seregélyesi úti közös szakasza egy ipari terület. Egy ilyen helyen nem az egyenletes követés a fontos, hanem hogy a jellemző műszakkezdési és végzési időpontban az üzemekből egyszerre kiáradó embertömeghez kellő mennyiségű busz álljon rendelkezésre.
Nem a helyijárathoz került, de egy helyis vonalon feltünőbb a szemnek, nyílván, mivel a fordájában 4 helyijárat is szerepel, délután 3 egymás után, de ezen kívül jár vidékre.
Miért kéne azon a 1,5 km-en hangolni a kettő járatot, amikor teljesen más funkciót töltenek be? Egyik Piac tér érintésével Vizíváros lakótelep déli részével köti be a Kórház-Berkes ltp-KÖFÉM lakótelep és a KÖFÉM hivatásforgalmat egész napi és hétvégi állandó 30 percezéssel, a másik Rákóczi út, Víziváros északi részt és Kórházat köti össze a Tejüzem-Alba Ipari Zónával de csak hivatásforgalmi reggel és délutáni kiszolgálást adva és csak munkanapokon.
14 és 16, a közös szakasz nagyjából 25 százalékot tesz ki, a Seregélyesi úton - de hozzávehetjük azt a részt is, ahol igen közel haladnak egymáshoz az Árpád Szakképző Iskoláig.
2 db volt és van, de újvárosi kocsik. a párja 099 még fehéren dolgozik, a múlt héten meglepő módon Papírgyári úton jött befelé valamelyik reggel járatban. Tudtommal Fehérvár-Budapest járaton nem voltak soha.
Sziasztok. Hosszú hetek óta kivétel nélkül mindig RLT van a szegediken. Nem akarják egy kicsit pihentetni őket? Nem kell műszakira vinni vagy ilyesmi? Mikor veszik már le legalább 1-2 napra őket?
Minap láttam Dunaújvárosban, az egyik 3 tengelyes Volvot (KWZ-XXX) frissen volánsárgára festve. Úgy tűnik nincs menekvés a sárga festékek alól. Bár tényleg poén, hogy itt sárgulnak a buszok (és nem a kukorica szára (: ) addig a kecskeméti üzemnél fehér a divat.
Július 22. (jövő hét szombat) 5-17 óra között teljes útzár mellett aszfaltozzák és festik az újvárosi 2 új körforgalmat a vasútállomásnál. A zárás ideje alatt oda járművel nem lehet behajtani (busszal sem), így sem a vasútállomás sem a Volán-telep nem lesz elérhető, csak gyalog. Annyira zárják, hogy menetrendszerinti Volán járat sem hajthat be akkor. Részletek majd a hamarosan megjelenő tájékoztatóban.
A mai naptól a járatok a III. Béla Király tér Móri úton lévő megállóját érintik, nem pedig az Ányos Pál utcán lévőt. A helyközi buszok a Mészöly Géza utca felől közelítik meg, a körforgalomban kényelmesen be tudnak fordulni. Utastájékoztatásból viszont elégtelenre vizsgáztak a résztvevők, ugyanis az NEM utastájékoztatás, hogy az átkerült megállóba, egy A4-es lapra 12-es betűmérettel kiírjuk, hogy járataink Mór és Zámoly felé innen indulnak. Ráadásul ez a lap csak hanyagul betéve a helyi és a helyközi menetrend tartókerete közé betéve várja, hogy valaki elolvassa. Mikor az építés miatt a helyi megálló átkerült a helyközihez, ott volt elfogadható utastájékoztatás. Ebben a megállóban a helyközi járatok bonyolítanak jóval nagyobb utasforgalmat, a tájékoztatásra oda kellett volna figyelni, főleg annak tükrében, hogy építési területről van szó, ahol az útpadkákat felszedték, a keletkezett árok pedig akadályt képez. Az utasok közül mindenki a régi helyén várta a buszt, meglepetést okozott, mikor nem ott állt meg
A képen még szofitaizzós számkijelző van. Nem emlékszem, hogy mikor jöttek a billegőlapos kijelzők, de ez is talán segít időt megadni. Bár a 400-as család '94/95 fordulóján történő megjelenésekor papírcsíkos tekergetős kivitellel jöttek, és pár évig az is maradtak kijelzőcsere előtt, ebből az jön ki, hogy talán 2000 körül jött a váltás kijelző szinten. Akkor viszont ez nem segít.
Kezd éledezni a hangos utastájékoztatás 'Fehérváron, ma az egyik 24-esen is volt (ugyanakkor van olyan kocsi is, amelyen még nincs).
Azért bőven van még javítani való, pl. szinkronba hozni a hangosbemondást a képernyőkkel, megszüntetni azoknak a megállóknak a bemondását, ahol a busz fel- vagy leszálló hiányában nem áll meg, kiszedni a felesleges "a" betűket a megállók nevei elől, és hasonlók...
Lényeges változás, hogy Pálhalmánál már nem lesz megállás, ezzel itt már csak a busz marad. Kérdés, hogy emiatt változik-e a buszmegálló elnevezése Dunaújváros külső vasúti megállóhelyről?
Adony - Kulcs - Rácalmás változik lényegesen.
Arról egyelőre nincs szó, hogy az új felálláshoz buszt hogyan igazítanak, jöhetne ugyanígy buszos témakörben is ilyen beterjesztés.
Hogy kerülhetett Sárbogárdra, mikor vagy már 15 éve egy alvállalkozó, a BuszRent csinálja? Bizonyos sárbogárdi térségbeli járatok továbbra is a Volánhoz tartoznak, és a buszokat Székesfehérvár adja!
A táblaritkaságokhoz még egy érdekesség, nem is ennyire régről. A külső ParkCenter első ütemének átadásakor volt ingyenes buszjárat pár hétig/hónapig, ennek ha jól emlékszem sötétkék hátterű táblája volt fehér felirattal. A kinti megálló nem ott volt ahol most vannincs a 10-es megállója, hanem a város felőli bejáratnál rögtön a sarokban, a parkolón járt körbe a járat. Ez a rész jelenleg is térkövezett.
Valóban volt. És volt olyan is, hogy * TEMETŐ * (csillaggal együtt), ezt Mindenszentek környékén használták 22-es vonalon, sokszor számjelzés helyett, de teljesen azonos vonalvezetéssel. Emlékszem még SCHIRILLA feliratra is, erről szintén van helyi TV felvétel, amikor az idősebb Schirilla György ide jött úszni a jeges Dunába. Hajóállomásig forogtak a belvárosból, akkora eseménynek számított.
Régen, még a rendszerváltozás előtt nagy városi augusztális volt a papírgyár szabadidőparkjában, ami Kisapostag után, baracsi halászcsárda előtt van 6-os úton balra kb 1 Km-rel. Ma talán lovarda van ott/mellette. Oda indultak ingajáratok Béke térről és vissza, sehol máshol megállva.
GVP-950 selejt, MRZ-387 került a helyére. FSJ-769, HIV-668, HOG-410 és a HIY-428 tartalékok. A 427 gazdás tartalék. A HPR-513 Szabadegyházai fordás. HIV-352 selejt.
Köszönöm. Valóban kék volt, viszont nekem rémlik olyan is, ahol piros felirat volt és mellette valamilyen rajzfilmből kismacska vagy kiskutya is volt, de nem matricázva, hanem ugyanúgy nyomtatva, mint a betűk. Ez mintha 456-on lett volna, de már nagyon megkopott az emlék.
Igen, a riport arról szólt, hogy van nyári napközis tábor, még a jégpálya melletti területen. Kommersz csuklós, méghozzá ráncajtós, de sajna nem találom.
Köszi. Elvileg volt olyan helyi TV-s riport a nyári napközistáborról, ahova kezdőképsorként csuklós gép érkezett gyerekekkel szintén iskolajárattal, valamikor a jelölt korszakban. Végigböngésztem a lehetséges archívumot, de nem találtam meg. Ott olvasható volt a felirat a táblán.
Ilyen tábla van már több helyen is az országban. Ezzel jelzik, hogy a nagyméretű járművek a szűk hely miatt előbb járják körbe a körforgalmat, így egyenesen tudnak kihajtani. Az "elcseszett" tervezést elfedő megoldás, mint kátyús úton a 20-as sebességkorlátozás, rátolják a felelősséget a közlekedőkre.
Nem akarok vészmadár lenni...a dupla megállóhely már adott azt már látni lehet...néhány hete megalkottak egy forgalmi rendet a városban máshol...remélem nem azzal akarják ezt "orvosolni".
Valószínű régebbi bevágás. Januári riport, de hatalmas árnyékok, szikrázó napsütés és zöld bokrok. Mivel nem teleüveg a 2. ajtó előtti, így nem a BV 61-xx sorozat, hanem újabb gép lehet.
A jelenleg építés alatt álló, Zichy liget sarkánál lévő új körforgalomnál a már helyükre került beton útpadkák alapján személyautóval is elég szűkösen lehet majd az Ányos Pál utca felől a Móri út városból kifelé vezető kijáratára fordulni. Kíváncsi vagyok, változik-e a helyközi buszok útvonala emiatt
Így van, negyedóránként járt csúcsban. Gyakorlatilag folyamatosan pörgött rajta a két KKF-es (,,fagyis":D) kocsi. Néha egy-egy Ikarus 260 is befordult rá kiváltani. Meg kell említeni, hogy ekkoriban a 29-es útvonalának közepe táján, a Csapó utcai helyi forgalmi alközpontnál volt az áthelyezett buszpályaudvar is kialakítva.
Mindenesetre a vonal így túlkapacitált volt, hamar csökkentettek rajta, vagy egyébként is elő volt készítve a változásra. A Piac téren az új buszállomás is elkészült, s a 29-esen nemcsak a járatsűrűség változott, hanem 2007-ben új - használt - járművek is érkeztek, kettő KXG-s rendszámú Cito formájában.
A válság nyomán megszűntek a 16A, 19, 29, 39 helyi autóbuszvonalak egy csokorban, igaz, az előző kettőbe új életet leheltek csökkentett üzemmódban, s ekként a 29-esnek valamiféle csonkja ma is létezik. Nyilvánvalóan a Palotavárosi-lakótelep közösségi közlekedési kívánalmait nem megoldva - egy olyan városrész esetében, ahol a cikk szerint Székesfehérvár lakosságának 20%-a él.
(u.i.: Az egyik midi KCH-560 rendszámmal jelent meg az átadó ünnepségen, ill. a kapcsolódó hivatalos tudosításokban, úgymint a hivatkozáson szereplő képen.)
Sziasztok! Kis érdekességre bukkantam a neten, miszerint Fehérváron a mostani "kurtajárat" 29-es 2006-os indulásakor sűrűbben járt, mint bármely másik járat pl. 24-es!? 15-30 perces járatsűrűséggel. Esetleg valakinek van akkori menetrendje, csak kíváncsiságból? Előre is nagyon köszi!!
459 esetében piros szakállra emlékszem, nem ugrik be, hogy viselt volna feketét. Mondjuk az sem jön vissza, hogy ződ-sárga átpingált kinézete lett volna.
Ha jól veszem ki, akkor feketére festett szakáll rész lökhárítók alatt elöl-hátul, fekete keret a harmónika gumik között, illetve felette elöl fehér, pótos résznél sárga stabilizátorral. Ez alapján AOA-447 legvalószínűbb, de a sárga keréktárcsa nem rémlik rajta.
Berényi út-Szent Flórián körút sarkán volt a 80-90-es években a "Fogadó a két Góbéhoz" nevű vendéglátó és szálláshely intézmény, annak az udvarán. Most Würth és JYSK van a helyén.
A felvétel készítésekor biztos úgy járt. '84-85 között utaztam a legtöbbet városon belül, akkor az egyedi jelek alapján felismertem a gépeket, és ez a gép pont az emelt "C" alapján tűnt ki.
Mivel nem teleüveges az oldalsó viszonylatjelzés ablak, így nem a BV 61-xx sorozat, hanem újabb kocsi. A "C" tengely BU 92-92 (AOA-442) esetén szemmel láthatóan magasabban tartotta a pótot, ami itt nincs, így az kizárható. Maradt tehát 4 kocsi, ha jól emlékszem 91-25, 91-45, 92-91, 92-93.
Egyébként érthetetlen, hogy Fehérváron miért nincsen meghirdetve csúcsidőn kívüli menetidő, miközben pl. a kora hajnali járatok indulási idejéből egyértelműen látszik, hogy a fordákat csökkentett menetidővel számolták ki.
Hát ez elég általános. A válasz ez, hogy tudható, hogy este gyorsabban lehet haladni, állj ki a megállóba korábban. Egyszer talán a közeljövőben nemcsak egyféle menetidő lesz a helyi hálózaton, az talán segíteni fog.
Szombaton jelentős programsorozat Újvárosban, a szigeten. Májusi menetrend hangoláskor emlegették, hogy 24-es nem lesz csak akkor, ha az önkormányzat külön igényli azt. 3 nap van vissza, de erről eddig egy szó sem esett, pedig jelentős program sok emberrel. Vagy ez a verzió csak ámítás volt?
Majdnem kizárható, hogy a 412-esből bármi is átkerült ebbe. Az tetővázas, 2,5 méter széles, más a tengelytáv, a kettes ajtó előrébb van. A tetővázas kivitel önmagában teljesen más konstrukciót jelent. Az Alfák és a 412-esek üzeme alapján egyáltalán nem baj, ha nem azok alapján készült ez az új típus.
A 2019-es bemutatott Ikarus-CRRC 1:1-ben kínai bódé volt, hogy itt építették-e meg kinti tervek alapján, vagy onnan hozták, azt nem tudom. Ehhez a méreteiben teljesen azonos a mai, csak a homlok- és hátfalat némiképpen európavá tették.
A váz teljes egészében magyar. Jól mondja matteo, gyakorlatilag a 412 és az Alfák voltak a kiindulópont, az eredeti kínai buszból csak a gépészet és néhány homlok- és hátfali elem maradt.
Vázproblémák, de amennyire én tudom, még nem törtek meg. Most last minute vázat erősítenek, hogy ne is törjön. Hát ugye, ez a típus mégis csak egy átdizájnolt 412-es :D
Persze, jobban belegondolva a Gőzmalom utca a lakótelepesítés előtt (mielőtt a régi Víziváros külsőbb részét is szanálták), valahol kifuthatott a Budai útra a páros oldalon, a Zrínyi utca magasságában.
Különös továbbá, hogy ekkoriban a városban volt két Vasúti sorompó nevű megálló is, két tök különböző helyen (Ráchegy alja, illetve Sóstó-Alsóváros).
Még érdekességek, hogy szintén nincs még Szivárvány Óvoda megállóhely, sem Berkes F.-ltp., nincs Horvát I.-ltp.-nél sem megálló.
A 11, 13, 26, 26G autóbuszvonalak a Mátyás király körúton közlekedtek a Piac tér és az Ybl M.-ltp. közötti szakaszon, a testvérvárosunkról elnevezett Schwäbisch Gmünd út természetesen ekkor még nem létezett. Kicsit később a 26-osokat áthelyezték a Palotai útra, és az Ady E. utcát használták, hogy az Ybl felé eljussanak. Ekkor érintették mégis a György O. teret mindkét irányban, mivel a menetirány szerinti megállók durván egy magasságban helyezkedtek el, s a 26-os szempontjából kifele irányú megállóhelyet később helyezték át jóval arrébb - a mai helyére.
A 26G csak kifelé irányban használta a Palotait, hogy érintse a György O. téri megállót, befele nem érintette, s a Mátyás király körúton érte el a Piac téri buszállomást, ameddig ezt az útirányt így használni lehetett.
A 11, 13 is áthelyezésre került az Ady E. utca felé, és a Schwäbisch Gmünd átkötőút megépüléséig ezen jártak.
Nem sokkal később megszülettek az M-es munkásjárati vonalak (M19, M31), amelyek célja, hogy a nagyobb foglalkoztatók dolgozói átszállás nélkül közlekedhessenek, ezeken a járatokon viszont eredetileg a viteldíj is máshogyan alakult, dupla menetjegyet kellett váltani.
Ez már nem volt igaz az utolsó M-es vonalra, az M26-osra, mely nem sokkal a rendszerváltást követően született, és a múlt pénteki nap végével szűnt meg.
Összehasonlítottam a régi és a mostani megállók közti távolságokat a Budai úton (a régiben szerepelnek a kilométerek is), így össze tudtam írni a régi és a mostani neveket (már amik szerepelnek a beszkennelt menetrendben és eltérnek a mostanitól).
Pintér K. u. - Távirda u.
Vörös H. u., József u. - Gáz u. / Budai út
Gőzmalom u. - Zrínyi u.
Élmunkás u. - Király sor / Budai út
Kisteleki u. - Halesz park (pár éve nevezték át)
Vörös H. u., József u. - Fiskális út / Budai út (úgy látszik, vagy két teljesen külön megállónak is ezt a nevet adták, vagy elírták)
A sanda gyanúm inkább az, hogy a Gőzmalom utca megállóhely a mai Budai út/Gáz u., de akkor viszont a Zrínyi utcánál nem volt még megálló '76-ban.
Ugyancsak nincs Zsolnai út/Lomnici u., de pl. Debrői utca volt, ami kétfelé lett szedve, és született a Bajmóci u., ill. a Zobori u. megállóhely a Pozsonyi úton; utóbbi még a 2000-es évek elején is csak egyirányú mh. volt, város fele vezető párja nem volt.
Bory-vár végállomás, ellenben nincs közlekedés a Béla úton, Kassain, Nyitrain, sem Őrhalmiszőlők felé, vagy az Úrhidai úton, Farkasvermin, a Vásárhelyi út végéig stb. (Bár több pont ezek közül néhány éven belül megvalósult.)
A Seregélyesi úton a hosszú, megálló nélküli szakaszt célozta részben kiküszöbölni a 2021-es menetrend, amely bevonta volna kifele irányban a Seregélyi út 75. helyközi megállót.
Nincsen Uszoda megállóhely sem, de a Park Klub a mai Liget sor megálló helyén volt, a Vidámpark oldalsó részén volt található.
A 31-es csak később jár a Rákóczi út - Király sorig, itt még a Budai úton közlekedik.
A 33-asnak is kellett még néhány év, hogy átvigyék a Gáz utcára.
Megdöbbentőek a menetidő-adatok, és 1976 végén ezek már a megnövelt menetidők: 31, 32 vonal 13 perc, például 33, 34, 39 vonal 9 perc mindössze.
Érdekes, hogy volt pl. megálló a Seregélyesi út és a Tejüzem közt, ahol most nincs (és elég hosszú is a megállóköz).
Ami még fura, hogy semmi nem jár a Lövölde és a Gáz utcán, mintha nem is léteznének (a mai Budai út/Gáz u. megálló is Vöröshadsereg út/József u. névre hallgat).
Hmm majd ha műszaki hiba miatt megkell állni az autópálya közepén akkor is majd azt mondod ,hogy a buszt csak használni kell és karbantartani, szétszedni, átnézni csúnya rossz dolog? Vagy másik ,hogy szarni a járműre igénytelelenül üzemeltetni, rúgni ameddig húzza a belét, lásd Dunaújváros, azt majd akkor javítani mikor a vontató viszi vagy nagyobb gond van. Beltéri elemeket minél gányabb módon kell rögzíteni ,hogy csattogjon, zörögjön ,de azért épphogy ne essen le.. Na azért távolságin nem ezt látni
Hagyjad, ez megy nála folyamatosan a győri és szegedi topicokban is...frusztrált a lelkem, csak vannak erre képzett szakemberek, nem értem miért nem azt veszi igénybe, az ide írkálások helyett.
Agyondicsért ajnározott buszok, közben meg egy műszaki hulladék mind!
Arról nem tudom hallottál-e, hogy ezeket (és minden más buszt is) évente vizsgáztatni kell, ami mostanában esedékes. Akkor pedig ha tetszik, ha nem, előírás, hogy meg kell bontani bizonyos szerkezeti elemeket, akkor is, ha amúgy semmi baja a busznak. És ez természetesen nem 2 perc alatt történik meg. Úgyhogy nyilvánvaló, hogy pár napig azok a buszok nem dolgozhatnak.
Szóval lehet picit csillapodni, mert k.a unalmas azt olvasni, ahogy folyamatosan hisztizel.
Nekem megvan a '76 októberi is, ahhoz képest hálózatilag nem igazán látok változást, csak a menetidőkben és az indulási időkben. Egyszer majd felrakom azt is, csak jussak el valaha a szkennelésig...
Sziasztok! Egy olyan kérdésem lenne, hogy csak kiváncsiságból érdekelne, de valahol meg lehet nézni az eredeti még 1976?-ban létrehozott decentrumos fehérvári helyi menetrendet? Valakinek esetleg megvan a menetrendfüzet vagy csak az útvonalak beszkennelve vagy éppen valami linket valaki tud? Előre is nagyon köszönöm az infókat!!:)
Ha jól tudom, szekszárdi volt a gép, igazi kisvárosi, alig használt, jó esztétikai állapotú darab.
Aztán, már Fehérváron, sikerült egyszer kifektetni a motorját, és abból már nem állt talpra... azt viszont nem gondoltam volna, hogy még mindig a Börgöndi úti telepen kallasztották...
Láttál már olyan menetrend szerinti buszt, ahol üzemszerűen használható volt a WC?
Azon sem csodálkoznék, ha ennek a műszaki feltételei sem lennének kidolgozva a Volánbusznál, hogy miként kell egyáltalán használni a klotyót. Ez biológiai kockázat, infrastruktúrát igényel, ami minden volán telepen sincs meg, nemhogy a végállomásokon. Ki kezeli a vécét, a sofőr, akitől elvárt, hogy a buszt takarítsa is? Szerintem oda vannak eltéve a takarító szerek, amivel a vezető söpri a buszt, amivel dolgozik.
Megintcsak szerintem, ezekben a volán által menetrend szerinti forgalomra beszerzett buszokban azért van vécé, mert tucat gyártmányok, amiket ugyanilyen felszereltséggel utazási irodák is megvehetnek. Nem a magyar viszonyokra és pláne nem a volán igényeire vannak készítve. Ezek túrista buszok, nem menetrebnd szerinti forgalomra vannak kitalálva. Ezért kell pl. a leszállásjelzőt utólag belemókolni. És ezért van benne a klotyó, ami a volánnak nagyon nem kell a fenti okok miatt sem. Specifikus buszt venni drága mulatság és nem is nagyon divat.
A lényeg, hogy aki szarni-hugyozni akar menet közben, az menjen vonattal. Ott nagyobb hagyománya van a klotyónak. A távolsági busz meg azért áll meg időnként hosszabb időre, hogy akkor intézzék el az utsok folyóügyeket.
A januári váltáskor kiadott egyen kék számmezős viszonylattáblák helyett ismét visszatérnek a vonalanként változó színű, nagyobb számmal ellátottak Újvárosban. Az útvonal feltüntetése is finomodott, elég részletes, de megfelelő betű méret miatt jól olvasható változatok bukkantak fel. Azt gondolom, hogy országos szinten nézve is egy jó kialakítást alkottak. Remélhetőleg használni is fogják, még az elektronikus kijelzők működése mellett is szívesen látnám.
Haladjunk már kicsit a korral! A maguk idejében jók voltak az ikarus 253-asok, meg e95-ösök, és még a volvo 8700-asok is, de ma már eljárt felettük az idő, kár siránkozni utánuk. Ezek a neoplanok sokkal csendesebbek, világosabbak, tágasabbak mint az előbb felsorolt típusok bármelyike. Csak azért utálni egy típust, mert kiváltott egy régi buszt, nem túl bölcs dolog. De kérdem én: milyen törzskocsival kéne kiadni azt a vonalat, ha az a két kitétel, hogy M3/III és euro 6D?
Hiperszuper Tourlinerek, hol az RLT 941 "beteg" hol a 943... Mennyivel jobb volt egy FAL 253-mal vagy FKE 286-tal lenyomni egy Győr-Szegedet mint a hiper szuper kényelmes (nek mondott) de műszakilag egy rakás fos Neoplanokkal!!
Egyik csoportba egy krapek töltött fel képet, miszerint a 3 ajtós BKK-s MAN a fehérvári állomáson áll. Tatabányáról ilyen kocsit küldenének le ? Sántít nekem ez, mint a róka.
Amúgy ezek a 4 ajtós MAN-ek mit tudnak ott kiváltani ? Kiváltják velük a 4 legggatyább C56-ost ?
Balázs1a.Ha szépen megkérlek,nem raknál fell a cd-idről?Székesfehérvári eddig itt publikálatlan helyijáratos annó képeket?Már olyan régen raktál fel ide Székesfehérváris buszos képeket.
Ez van ha a spórolás mellett mindent is ki akarunk szolgálni helyijárattal. Én már nem tudom mikor melyik volt, de a legjobb az volt amikor a 10-es busz járt (Újtelep- Vasútállomás), meg 25-ös (Békeváros- Újtelep), 12-es stb. A közelmúltban. Gondolom nem volt rá gempa...., Pedig az egy előre mutató dolog volt.
Nem sok olyan vonal van Újvárosban, amelynél ne lenne valamilyen csavar. Nehéz kibogozni, ráadásul a járatok nagyon minimál információi (A/4 nyomtatott számjelzés) sem segít. Még jó, hogy nem turisztikai központ, mert az idegenek ezt nem látnák át.
Végre közzétették a részletes változtatásokat Dújváros május 1-től érvényes menetrendjéből. Egyre szebb a kavarc, még mindig semmi betüjelzéses megkülönböztetés a különböző útvonalon, de azonos jelzéssel járó járatoknál. A 2-es teljes zavar, az összevont 25-29 pedig annyi eltérő utat tartalmaz, hogy így összevonva csak az tudja értelmezni, aki tudja mit kell látnia. Pár gyöngyszem.
Szépen látható a Dózsa György út, Egyetem megállóban megálló 40-es járat, pedig a számozás alatt szép nagy nyíl jelzi, hogy csak ellenkező irányban halad, immár január óta.
A Köztemetőtől továbbinduló 29-es járat pedig a jelmagyarázat szerint a "H" jelzés nélküli esetekben nem érinti a Temetőt (most akkor hogy is hívják a megállót?), nélküle pedig 25-ös indul. Az új rend szerint a 29-es pár alkalommal továbbmegy a Neumann utcáig, a "H" hiánya ezzel egybeesik, a továbbjáró 25-ös pedig nem is csak a Neumann, hanem a Lánczos utcáig megy tovább, de ez a listában nincs is jelölve, mint a megelőző megállókban. Lehet gondolkodni, szép rejtvény lett belőle.
Normális állapotú GMY-388-at se volt hajlandó eltenni a volán, nemhogy a KBK-783-mat amire azért lenne mit költeni bőven úgy ,hogy elég ritka modell.. De hát kiderül ,de sztem nem fog rá áldozni a volán
Kedves D 20. A menetrendkönyv nem halt ki mint a telefonkönyv,hanem átadta a helyét,a nála sokkal korszerűbb társának.Tehát haladni kell a korral.Az elavult rendszerek,mindig átadják a helyüket a náluknál sokkal korszerűbb társuknak.
egyéb: Csütörtökön a 14.08-as 15-ös járat megnyekkent a Grundfos előtt. Utasbeszámoló alapján valami elszállt a B-tengelynél nagy nyikorgás közepette, pár méter után letiltott.
Volt egy keskenyebb falú szelvényekből épített BKV-s széria, talán 1986-ban, ezek 10 éven belül eltűntek, némelyik még egy pár évet lehúzott vidéken, vagy a Kravtexnél "megvastagodott a vázszerkezet" és mentek második életük helyszínére, ha ez a 404-es is ebből a korból való, lehet, ez az oka.
DUD-880 ő vele mi a terv? Március 1 óta ugyanúgy áll. Szerintem már abból sem lesz semmi. Tehát így a 200-asok is szó szoros értelmében búcsúznak. Bár ugye Fehérvár körül még jó sok kezdetiC56 megy, 256 alvázszám,meg olyan tulajdonságokkal, melyek azért nagyban megegyeznek az eredeti 256-osokkal, így nézve még annyira nem meghatározó korszak zárás, nem úgy, mint a 400-asoknál a KBK esetében.
Bár ennyi év távlatából már biztosan soha nem tudjuk meg, de érdekes történet lehet hogy azzal a 404-el mi a rosszseb történt. Alig tíz éves kocsi volt. Hasonló rövid életű (mondjuk a 404-nél kicsivel hosszabb) a 450 is. Sárgán ment a levesbe. Váztörés lehetséges hogy kinyírta ezeket?
A helyi diákbérletnél igen erősen túlbecsültem a 8-9000 értéket. Most jelent meg, hogy idén 339 gyerek megy óvodából iskolába, tehát 1 évfolyam most kb. 350 gyerek, 12 érintett évfolyam plusz pár egyetemista, nem ad ki ezek alapján csupán 4.500-5.000 főt. Az ország korfája alapján az elmúlt 15 évben nem volt jelentős éves születés változás, ez valószínűleg itt is így van. Ebből még kevésbé lesz felduzzadó tömeg.
Első gondolat AOA-405, de az '97-ben már mintha zöld-sárga lett volna. Az is beugrott közben, hogy nem biztos, hogy friss felvételek jelennek meg a TV-ben, akár visszamenőleg több éves snitt is bekerülhet.
Sziasztok, valaki meg tudná mondani, hogy mennyi Conecto maradt meg, illetve merrefelé járnak? Utas pont hu szerint a KHA-772 és 773 most is oda vissza mennek Szfehérvár és Káloz között, hogyhogy csuklóst küldenek ekkora távra? Válaszokat előre is köszi :)
Több cég véleménye változott, főleg a kisebb céget ahol lehet áttérnek a vármegye és országbérlet használatára dolgozóik költségtérítésére. Azonban a város egyik legnagyobb olyan cége, ahol nincs sajátbuszos bejárás, kategórikusan nemet mond a váltásra.
"Ha van két különböző vármegyére bérletem, akkor az országbérletté válik?
Nem, a vármegyebérletet nem lehet átalakítani vagy kiegészíteni országbérletté.
A vármegyebérlet minden esetben csak és kizárólag a rajta feltüntetett vármegye területén belüli utazásokra jogosít.
Az országbérlet ára azonban mindössze annyi, mint 2 db vármegyebérleté, így ha az utazásaid során rendszeresen átléped a vármegye határát, már megéri országbérletet váltanod."
Sokat segítene ha a tag nem állna ott hátul, ki lehetne venni felemás e az ajtó. De a kopott, lepattanó festék az első keréknél nekem határozottan az eredeti 448-ról rémlik.
Egyedül a 442-nek volt szélesebb a sárga, mint a többinek, ami házigány volt.
A 439-nek pedig a többitől keskenyebb volt.
Ha nem lenne a pótkocsin is meg a csavarvédő, akkor hajlanék én is a 454-re, (1993 végén kerültek le róla) zöld a sofőrablak tetején az üveg, de ugye annak meg ott volt a jegyármatrica a hátfalüveg tetején...
A zöld-sárga osztásnál úgy tűnik, hogy nem a lemez felezése, hanem kicsit magasabb a zöld. Egy ilyen elmért osztású kocsira emlékszem: AOA-454. De azt nem tudom, mikor kapta ezt a színt, lehet, hogy a bejátszás dátuma után.
A csukló feletti stabilizátor talán sárga, a többségnél fehér volt, de annyira szemcsés a kép, hogy nem biztos, hogy jól látom. Ha tippelni kell, akkor talált a 448.
Májustól szerintem sokan elgondolkodnak a buszközlekedésen mint helyin diák és nyugdíjas bérlet 65 év alatt, éves szinten 1200ft lesz aki Dunaújvárosi, illetve Megye és Országbérlet
Inkább HumbiZozo olvtárssal értek egyet ez ügyben.
Májustól lesz egy igen magas felfutás.
Jönnek majd a hurráoptimista nyilatkozatok, hogy itt meg ott, ennyivel meg annyival nőtt az utasszám.
Minimum 24-36 cikk fog erről megjelenni.
Lásd a német 9 euros bérlet ügyét.
De egyetlen cikk se fog megjelenni késő ősszel, és 2024 tavaszán, hogy visszaállt a hazai helyközi modal split a 77%-os autó használatra, vagy talán még nőtt is.
Van egy olvtárs aki vagy 8 helyre is megírta már cikkekben, hogy németeknél a 9 euros bérlet bekövetkezte után havi 10%-kal nőtt a tömegközlekedést igénybe vevők száma.
1./ Ez nem igaz.
2./ Nem nőtt, hanem egyes vonalakon nőtt.
Elsősorban a Balti tenger felé, hétvégente.
Ott valóban lettek zsúfolt, túlzsúfolt vonatok.
3./ De Németország helyközi modal splitje továbbra is :
- személyautó...............kb. 89%,
- busz..........................kb. 4%,
- vonat.........................kb. 6%
- egyéb.........................kb. 1%,
Ha a vonat és busz 1-1%-kal nő is (talán ?) attól még az autó 89 mínusz 2 = 87% körül marad.
Nem gondolom, hogy itt is látványos utaslétszám emelkedés várható. A kedvezmény nagyjából 8-9000 diák, és pár száz nyugdíjasnak segít, mivel 65 felett továbbra is ingyenes, ami most az öregségi nyugdíjkorhatár. Azok a diákok, akik eddig is használták a tömegközlekedést bérlettel, ezután olcsóbban jutnak hozzá, de utastöbbletet nem jelentenek. Akik nem használták rendszeresen, azok vagy ezután sem fogják, vagy ha ritkán utaztak jeggyel, most megveszik a bérletet, de nem valószínű, hogy többet utaznak. A kedvezmény anyagilag előnyt jelent sok családnak, és mindenképp köszönet érte Fehérvár és Újváros vezetőinek is, és persze minden máshol ilyen döntést hozóknak, ennyit azt hiszem megérdemelnek.
Szvsz nem a jegy-és bérletárak csökkentésével kellene az embereket rávenni a tömegközlekedésre, hanem minőségi, emberekhez igazodó, rugalmas szolgáltatással. Székesfehérváron jelképes összegbe kerül a diákbérlet, az eladások száma ha jól tudom többszörösére nőtt, de az utaslétszám alig emelkedett. Dunaújvárosba is hasonló helyzetet vizionálok. Bízzunk benne, hogy a vármegye- és országbérlettel idővel igénybe lehet majd venni a városi tömegközlekedést, hiszen úgy nyújtana igazi alternatívát
VárMegyei és Országos bérlet a helyiben nem játszik. Igazából arra lehet inkább számítani, hogy a helyköziket lepik el helyben is ezekkel a bérletesek. Már ha majd megállnak helyben befelé felszállóknak. Elvileg csak a pösti járatoknál lett rá tiltás, a többi helyben is játsz(hat)ik.
Csuklós tartalék kéne inkább. Pár Győri ikarus is jobb lenne a semminél.Májustól szerintem sokan elgondolkodnak a buszközlekedésen mint helyin diák és nyugdíjas bérlet 65 év alatt, éves szinten 1200ft lesz aki Dunaújvárosi, illetve Megye és Országbérlet
"Befelé mindig nagyobb a lendület" magyarázta nekem egyszer egy sofőr máshol ezt a jelenséget. Sajnos az egész országban általános, hogy nem szívesen állnak meg felszálló miatt, ha tudják, hogy ott van egyébként helyi járat.
A januári helyi visszatérő változattól 3 helyközi járat is elvileg igénybe vehető helyi jeggyel, bérlettel. Nekem az jött le, hogy ezek városon belül is bárhol használhatók. Az utóbbi időben feltűnt, hogy az on-line követési rendszerekben a Mélykútról bejövő járat a 6-os út környékén rendszeresen eltűnik, mintha felszívódott volna. Aztán fizikailag azt látni, hogy míg kifelé rendes viszonylatjelzéssel megy a járat, befelé a városban már elsötétített kijelzővel, teljes jelzés nélkül látni a városon belül, de pálhalmaiakat azért néha látni leszállni. Ebből úgy tűnik, hogy befelé jövet rendszeresen kerül lekapcsolásra a kijelző, így városon belül már nem lehet igénybe venni a meghirdetettek szerint. Ennek vajon mi az oka, úgy jött létre a megállapodás, hogy csak Pálhalmáról használható helyiként, vagy csak a vezetőnek nincs kedve bajlódni helyi utasokkal, vagy esetleg ezért nincs is a várossal elszámolás és emiatt Pálhalmáról is csak szívességből vehető igénybe a járat?
Noakkor essünk neki a többiek szórakoztatására, vagy elborzasztására...
442 egyáltalán nem lehet, az tírexes, ráncosként ment külhonba megújulni.
444: nem volt se remot zőccsík, se csavarvédő a pótkocsin.
446: igaz 3 évvel korábban, volt kiengedést kérő matrica, s az miatt nem ért ki bal szélre a remot csíkmatrica.
447: egy 1997-es képen jó bőrben lévőnek tűnik telisárgán, de elv 1995-től nem volt már csak sárgára fényezés...
448: 1995-től zöld.
449: 97 nyarán még telisárgán osont el egy uccai riport hátterében.
453: 99-ig maradt telisárga.
454: jegyármatrica a hátfalüveg tetején, az ablak alatti léc gumiberakásából hiányzott egy darab...
455: 99-ig maradt telisárga
456: stimmel a korrózió és a matricából hiányzó darab a 96-os felvételen már elkezdett lejönni. Megdől, hogy a 449 volt az első csak alul zöld csíkos házigány?
457: nincs remot csík, s Vendker-es reklám volt a farán.
458: nincs remot csík.
459: piros volt a löGhárító alatt is.
460: nincs remot csík(?)
464: nincs remot csík.
Szóval a rommáfakult emlékeket is kotorászva ennyi jött ki...
A műhelyes kép nem igazán jó minőségű, ráadásul erősen bontott a gép. A hátsó folt jellegzetes, de szinte nincs olyan forgalmi kép, amely hátulról készült, így az sem segít. A 4 ajtó miatt az sem biztos, hogy helyi a gép, akár 444 is lehetne, bár talán a zöld környezetvédelmi feliratcsík nem volt helyközin. A bolygóajtó miatt 442 is lehetne, de nem biztos, hogy az akkor már nem harmonikás volt. A csukló feletti stabilizátor fehér, így ez is csak 1 kocsit zár ki. A pótkocsi egy kicsit mintha feljebb lenne, mint a gépes rész, ez legalábbis az oldalsó középdíszléc alapján mintha úgy lenne, de mivel javításon van, lehet akár emelt is valamelyik rész. Emiatt még gyenge tipp sem nagyon jött.
Sajnálom, hogy a műhelyp0rn0's megbontott csuklósra nem érkezett tipp, vagy megoldás...
Napokig matekoztam rajta, de kb megállt a tudomány...
A lámpák fölötti rohadás alapján a 456 lenne, de arra meg rácáfol az, hogy az első csak alul zöld csuklós a 449 volt, az meg még vígan dolgozott akkor telisárgán...
Jól megszivatta a volán 435-tel magát, miközben 1 átlagos 280-hoz volt vagy 20 bontható gép, meg gépek amikre milliók lettek locsolva azt simán arra jó lett volna ha kipusztul 1 csuklós legalább legyen valami.Győrben mehet halomszámra akkor itt miért nem fér el 1 280 a volvó mellé?
Ki volt az a nagyon okos, aki kitalálta, hogy a 'fehérvári vasútállomásnál megálló távolsági buszok (a 15xx vonalcsoport járatai biztosan) a helyijáratú végállomásra bejárva, egészen pontosan a 32-es viszonylat felszállóhelyén álljanak meg...?
Ott van pont az állomás bejáratával szemközt, a tér kellős közepén a helyijáratú viszonylatok áthaladó megállóhelye, ott lenne logikus a távolsági járatoknak is megállni...
Igazából 5 perce keresem a szavakat a tervek láttán, de nem találom. Erre az egészre csak azt a lehetséges és racionális ötletet tudom elképzelni, hogy az összes helyközi busz ami érinti a III. Béla király teret azoknak az útvonala elhúzásra kerül majd a Palotai út - Mészöly Géza utca - Zichy liget irányába az alábbiak miatt:
"Reméljük az ívek megfelelőek lesznek és nem kell csodatáblát kitenni..."
Amennyiben nem nyitják meg a Mátyás király krt.-ról a kanyarodást a Dózsára (Móri irányba) fixen ki kell helyezni, majd a táblát mert egy nagyobb mint 90 fokos kanyart szószerint visszafele fordulva egy emelt járdaszigettel és 3.98m(!) széles sávra nem tud csak úgy kivitelezni bárki. Az SRD az ívével és a farseprésével visz, majd mindent mint a piros hetes. ...és akkor még nem beszéltünk az Ányos Pál - Móri út összekötő kis szakaszáról ahol már van tapasztalat a terelések miatt, de viszont rendszeresíteni abszolút rossz ötlet lenne. Amennyiben így lesz, kíváncsi leszek hány autós jön majd rá a STOP vonaltól előrébb állva, hogy hiába akarja a busz nem fog tudni tőle befordulni. Szegény sofőr meg elbábozhat majd egy mesét a szélvédő mögött, mire ráveszi az autóst, hogy mozduljon meg mert egy 3m-es sávra fordulni nem lesz könnyű.
A körforgalom utáni megállóban láthatóan 1 busznyi hely lesz, mivel a körforgalomból való kihaladásnál 1 sávnyi hely van, aminél el tudnak menni a közlekedők a busz mögött. - de ez még mindig nem magyarázat a bank előtti új buszmegállók kialakítására.
A kifele irányban pedig az Ányos Pál utcából NEM LEHET majd kihajtani a Móri útra - csak a Csitáry G. Emilre jobbra -, így minden helyközi járat be lesz fordítve a körforgalomba ahol jobbra kis íves Móri útra fordulással tudnak majd a jelenlegi helyi megállóba beállni. - így van, ezt elfelejtettem leírni. Ez a megoldás feleslegesen növeli a körforgalom terheltségét. A linken található helyszínrajz alapján bár ki lesz szélesítve a K&H bank előtt lévő köz, annak nagy része parkoló lesz. Továbbra is szűknek gondolom azt a helyet a buszok manőverezéséhez. Kíváncsi leszek, hány autóbuszvezető választja alternatív útvonalként a kisbudai-Várkörút-Dózsa György út útvonalat az építkezés befejezése után. Esetleg megoldás lehetne a problémára egy további körforgalom kialakítása a Várkörút-Szegfű Gyula utca-Dózsa György út-Mátyás Király körút csomópontban.
Nagyon reggel van még, szóval ugorjunk neki mégegyszer ennek a mondatnak:
Bedobok egy újabb változót a képletbe: van értelmes (azaz időfekvésben és menetidőben egyaránt jó) eljutási lehetőség tömegközlekedve? Mert ha nincs, akkor kizárásos alapon nyert az autó.
A számítás szépnek tűnik, de van 2 pont, ami az összeget módosítja.
1. A 30 Ft/Km a maximum, ami adómentesen adható, ebből 60%-ot, tehát 18 Ft/Km kell minimum adni. Van olyan cég, amely ezt tartja is.
2. A költségtérítésnek van felső határa, ami jelenleg ha jól látom, 47 820 Ft, ami kb 8 l/100Km fogyasztással számolva 50 Ft/Km egységre jön ki kb, tehát havi 1.000 Km körül van. Dunaújváros-Székesfehérvár oda-vissza napi kb 100 Km, tehát 10 napra elég összeget kaphatsz, ami csak a fele a valós összegnek, amit a max 30 Ft/Km esetén lépnél túl.
Környező falvakból segítség, de már nagyjából 30 Km táv (napi 60 Km) esetén jelentősen saját költséges. Itt már megérné a bérlet, és indokolt lenne a megyei/országos, mert az már olcsóbb, mint a fix útvonalas. Ennek ellenére úgy tűnik a nagy munkáltatóknál, ahol nincs saját szervezett utazás, nem lesz áttérés.
A körforgalom utáni megállóban láthatóan 1 busznyi hely lesz, mivel a körforgalomból való kihaladásnál 1 sávnyi hely van, aminél el tudnak menni a közlekedők a busz mögött.
A kifele irányban pedig az Ányos Pál utcából NEM LEHET majd kihajtani a Móri útra - csak a Csitáry G. Emilre jobbra -, így minden helyközi járat be lesz fordítve a körforgalomba ahol jobbra kis íves Móri útra fordulással tudnak majd a jelenlegi helyi megállóba beállni.
Reméljük az ívek megfelelőek lesznek és nem kell csodatáblát kitenni, mint a Tejüzem-Sárkeresztúri kerülő/feltárónál, hogy minden busznak kell tenni egy kört a körforgalomban, mert nincs elég hely az elképzelésnek...
Székesfehérváron a jelenleg is zajló Móri út felújítása során új buszmegálló kerül kialakításra a Móri út Honvéd utca és a Zichy liget közti szakaszán, ugyanakkor a jelenlegi, III. Béla Király tér nevet viselő megálló is megmarad. Ezt a 2 buszmegállót gyakorlatilag csak a készülő új körforgalom választja el egymástól. Mi lesz a célja az új megállónak? A helyi-helyközi szétválasztását nem tartom valószínűnek, a 33-34-es járatpár igazán elfér a helyközi buszok között. 2022 nyarán, a Mátyás Király körút felújítása alatt tapasztalni lehetett, hogy ezen a helyen gördülékenyebben halad a forgalom akkor, ha az érkező helyközi, távolsági buszok a körforgalom utáni megállóban végzik el a leszállítást, hiszen nem egyszer fordult elő az, hogy amikor az ideiglenes megállóban leszállított utasok odaértek a zebrához, hosszú percekre megállították az átkelésükkel a forgalmat a csomópontban, ami a reggeli órákban, mikor percenként érkeznek oda a buszok, komoly késéseket, fennakadásokat okozott. Igaz, jelenleg a buszok nem az első, hanem a második kijáraton hagyják el a körforgalmat. További érdekesség, hogy a jelenlegi, Barátság Háza előtt található helyközi, távolsági megálló áthelyezésre kerül a tér túloldalára, oda, ahol a jelenlegi helyi megálló van.
Hát nem tudom, azért fura lenne ha egy cég ennyire sz@rrágó lenne, hisz mindenképpen olcsóbban jön ki a dolgozó és a munkáltató is. Akkor még ugyan mit bánja, hogy utazhat annyit amennyit bír.
De gondolom a régi bérlet termékek is megmaradnak, tehát ha súlyos tízezreket ki akar fizetni csak azért hogy "nehogymán", ám legyen ha neki ez megéri.
Pontosan ez a válasz, "nehogy már az országban a cég hozzájárulásával utazzon". Ezt sajnos már visszahallottam.
Egy érthető aggály is van. Itt nincs időszakos átfedés, csak fixen 30 nap, így 3 műszakba járóknál problémás a csere. Volt ahonnan az jött vissza, hogy előre rá kell írni igazolványszámot, és ennek kezelését nem vállalják fel, de jött olyan visszajelzés is, hogy a másik megyéből átjárók sem kapnának országosat, hanem csak 2 megyére külön-külön. Ez viszont ott gond, ahol Dunaújváros-Solt viszonylatban nem a megszokott általános munkarend szerint jár, így dunaföldvári átszállással tudja több esetben megoldani az utat. Ez meg már 3 megyeit igényel, és erre sem adnának országost.
Érdekes helyzetek kellenek kialakulni. Elég sok bejáró van Dunaújvárosba a megye déli falvaiból. Ők elvileg megyei bérletet kaphatnak akkor is, ha a busz Dunaföldvár érintésével jön, mivel az induló és célállomás Fejér megye. Viszont az esti műszakváltáshoz nem mindenhonnan/hova van közvetlen járat, így pl. Nagykarácsony csak dunaföldvári átszállással érhető el, emiatt nem elég a megyei bérlet, kellene az országos. Ezt viszont nem nyelik le a cégek. Ez és az ilyen kiforratlan kérdések akadályozzák azt, hogy a bejárók esetleg az új típus megfelelő bérletét kapják, így egyelőre több helyen marad a régi akkor is, ha úgy drágább.
Még 1 jó hónap az új bérletek bevezetéséig. Nem találtam leírást arról, hogy ezt cégek adhatják-e vagy sem bejáróknak, ami egy eléggé érdekes ellentmondást hozott, emiatt próbáltam utána járni. Gyakorlatilag a megyebérlet ára a 10 Km-es helyközi bérlet árával egyezik, a megyehatárt átlépők pedig ritka kivételektől eltekintve már 20 Km-est használnak, ami pedig árban közel van az országoséhoz. Ebből az lenne logikus, hogy szinte minden bejárós bérlet kiváltása olcsóbb lenne az új bérlettípussal a cégeknek. Több cégtől azonban olyan visszajelzés érkezik, hogy ez a bérlet nem a munkába bejárásra való, így nem lesz áttérés erre. Ebből kifolyólag merült fel a kérdés, hogy vajon ezek a döntések jogszabály miatt vannak, és a cégek nem adhatnak ilyen utazási hozzájárulást, vagy saját döntés az, hogy inkább a drágább, de csak 1 vonalra szóló bérletet biztosítanak továbbra is?
Az IMCS részeként a - város felől nézve - a vasúti híd ELŐTT lenne egy IMCS-ig vezető szervízút létesül a sínpályával párhuzamosan, ahol meg tudnak fordulni a Széchenyi/63-es főúti járatok a P+R parkoló utáni fordulókörön.
Szerintem a Gáz utca szimplán helyközi megálló. Ott csak a bokorugró dunaújvárosira tudok felszállni (ha a magam példájából indulok ki). Az néha megállt még a Tejüzemnél is (döbbenetemre) a Kórházon kívül.
Az ennél "távolságibb" járatokra leginkább az autóbuszállomáson lehet felszállni, mert azok egy része a kórháznál sem áll meg. Alkalmi utasként meglepett, amikor a busz, amire 15 perces loholás után sikerült a Piac téren felszállni, egyszer csak az állomás felé kezdett járni a Budai út helyett. Gondoltam is, hamár erre jár, igazán megállhatna. Levelet ugyan nem írtam, de úgy látszik ezt más is így gondolta, csak ki kellett várni.
A távolsági jelenleg is ott zajlik azon járatoknál, amelyek nem állnak meg a 62-es felől az autóbusz-állomásig sehol máshol. Mindet meg lehet ott állítani viszonylag kis kitérővel, ami max 100 méter. A helyközi viszont több helyen is megáll, ahol a környékbeliek választhatják a céljuknak legközelebbi megállót. Ha azok is átkerülnének a peremútnak számító Mártírok útjára, akkor helyi közlekedésre kell terelni azokat, akik eddig így tettek, ez nyilván felháborodáshoz vezetne. A buszról vonatra átszállók többsége, pedig környéki, nem távolról érkezik, így még mindig logikátlannak tűnik a jelenlegi lépés.
Már 2006-ban is erről tárgyaltunk a Fehérvári alpolgármesterrel.................:-((
Sokba kerül.
Nagyon jó példa rá a debreceni IMCS amiről még No.1. is nyilatkozott a TV-ben.
Azután kiderült mennyibe kerül, és lemondták.
Majd jött a megépítjük de nem lesz benne ez, meg az, meg amaz.
Végül nem lett belőle semmi.
Ahol van, például Kaposváron ott sok tízmilliárdért megcserélték a helyi és helyközi pályaudvart amik addig is a vasútállomásnál voltak, most is ott vannak.
Meglehet csinálni Fehérváron is, de most nem azokat az időket éljük, amikor megyeszékhelyi közlekedési beruházásokra vannak szabad 40-60 milliárd forintok.
Az a pár száz méter azért kicsit több, a jelenlegi útvonalaktól mindkét irány 2-3 megállónyi kitérő, amit oda-vissza meg kell tenni, ez nagyjából 6-8 perc plusz. Teljes koncepcióváltás az IMCS, ami nagyjából ezt oldaná meg, valószínűleg nem véletlenül van tervben lassan 10 éve.
Azok a gyorsok, benne az összes Szeged oda-vissza, amelyek sem a kórháznál, sem a Gáz utcánál nem álltak meg, eddig is arra mentek. Most csupán a térre is betérnek 50 m plusz út. Az nem áll valahogy össze, hogy a helyköziek nem érintik, kivéve pár onnan indulót, sem a többi gyors, mint pl. Kecskemét, így ez a kivétel annyira logikátlan.
Hát, szerintem az volt a gáz, hogy eddig nem álltak meg, mondjuk egy Velencei-tó Mór, vagy Balatonaliga - Győr relációban legalább nem kell átgyalogolnod a buszvég és a vasút között. Nagyjából minden budai úton menő távbusznak érintenie kéne a vasutat.
Ez mögött vajon milyen elgondolás, logika állhat? Ha csak nem annyi, hogy a hiányzó Budapest-Belgrád, Alföldet átszelő vasútvonal helyett az onnan érkezők közvetlenül átszállhassanak balatoni vonatokra?
Április 2-től több változás is lesz, Újvárosban úgy látszik elkezdték előkészíteni a megyei/országos bérletek használatát:
1120 Budapest – Adony – Dunaújváros
Az összes járat le, illetve felszállási korlátozásokkal közlekedik Dunaújváros, Dózsa mozi és Dunaújváros, Magyar út (Monbach kúria) megállóhelyen.
1125 Budapest – Dunaújváros – Dunaföldvár – Paks – Szekszárd
A Budapest, Népliget – Dunaújváros, Autóbusz-állomás, valamint Dunaújváros, Autóbusz-állomás – Budapest, Népliget viszonylatban közlekedő járatok Dunaújvároson belüli utazásra nem vehetők igénybe.
A videón szofita izzós 7szegmenses kijelzővel jön a gép. 305 esetén nekem az ugrik csak be, hogy elől fent olyan táblatartó volt, ami oldalt ablakközépen szokott lenni, előtte alul középen 1 db megvilágítással, tehát nem a dobozos megszokott kivitel. Volt szofitás kijelzője?
"Az újfajta bérletek nem lesznek érvényesek a településhatárokon belül közlekedő helyi járatokon.
Ugyanakkor a helyközi (távolsági) buszokra és a MÁV-START járataira a városhatáron belül is felszállhatnak a két új bérlettípus tulajdonosai anélkül, hogy külön jegyet vagy bérletet kellene váltaniuk."
A májustól életbe lépő bérletfajtákról van-e már részletesebb buszhasználattal kapcsolatos infója valakinek? Vonatoknál elég jól körvonalazódott, hogy hol lehet és hol nem lehet használni. Ehhez hasonló érdekelne buszok esetén is. Érdekes lehet, hogy pl. utazhatóak-e a kiegészítő jegyes járatok, vagy távolsági járatokra összességében lesz korlátozás, mi lesz a városon belüli használattal? Fel lehet-e majd szállni pl városhatáron belül kvázi helyijáratként használva? Ez utóbbi most is kérdéses, mert elvileg az utazási feltételek nem zárják ki ezt, de a helyközi járatok ha nincs leszálló, jelenleg nem is állnak meg várakozókat látva.
Reklámmal kapcsolatos kérdéshez. BEE-s reklám (gondolom drótnélküli kommunikációs csomagra érted) emlékeim szerint nem volt újvárosi kocsin, talán csak DJuice volt abból a korszakból, de ez mintha csak egy csuklóson és az sem hosszú ideig. Ez az időszak már a tömeges reklámozás vége felé vagy utána volt, amikor már csak elvétve maradt meg néhány régi szereplő.
Mapon hazafele PBL-203 rendszámú Mercedes Intourval mentem, buszrentes. Elöl ülve alulról elég érdekes zaj jött, fel is vettem hangfelvételbe, ez így mennyire normális? https://youtu.be/z4U-Tam6q3U
Akkor is hibás a következtetés. Lassan egy éve már, hogy a MOL-szerződésre bekerültek és megfordulnak Dunaújvárosban. Az MRP-096 is meg lett már említve akkor, az MRZ-369-ről meg fotó is van.
Holnap forgalomba állnak Pesten az aggloban Hűvösvölgyben az új CNG-s MAN-ok, így az MRZ/P MAN-okat viszik vidékre. Gondolom ide is érkezik pár, ha írtátok, hogy a KXM Localo-kat leállították 'jó állapotukra hivatkozva-
Amúgy nem is létezne már ha a volt gazdája nem akarta volna megmenteni... Lett rá költve, nem hinném ,hogy láng lesz belőle, motorja felforrt így emiatt állt pár hónapot anno
Nem azt mondtam, hogy forgalomban kell tartani, hanem meg kell őrizni - ez is az ipartörténet egy darabja. Az pedig külön kérdés, miért van olyan állapotban, amilyenben...
Álmodozni lehet, de a VB nem nagyon fogja frissíteni a dunaúji állományt, én legalábbis úgy sejtem. Minek is tenné...?
Igen, semmi keresnivalója annak a fostömlőnek már forgalomban. Így is alig megy. Egyszerűbb lenne megválni tőle, és helyükre hozni pár értelmes buszt a pesti vonalakról. Hátha így a 47 NextCredo jóvoltából, felszabadul vmi 7700A és feltöltik a 18 éves dunaújvárosi flottát ezekkel az ódivatú türkConecto-k meg a Volvo genfi 7000A-sok helyére..
A csukló feletti tető kereszt-tartó (hivatalos neve ismeretlen) bár nem látszik jól, de az kivehető, hogy nem fehér vagy sárga, legvalószínűbb sötétbarna színben pompázik, ez nem sok gépen volt így. A felnik színe talán zöld. Ha van másik régi kép, amin ez jól látszik, akkor valószínű ténylegesíthető a gép kiléte.