Tudom, hogy van már Lancia topik, csak ott nincsenek Kappa tulajok, akikkel meg lehetne vitatni a típust. Tervezem egy Kappa vételét, de szeretnék tulajdonosokkal értekezni róla, tesztek/népítélet alapján nagyon jó lehet, és nincs annyi hibája, mint amennyit egy olaszról gondolna az ember(egyébként imádom az olasz autókat), ugyanakkor több tulajdonos megkérdezése nem ezt támasztja alá.
Szóval Kappa tulajdonosok, légyszi segítsetek! Vegyek? Ne vegyek? Jöhet minden info! Képek eladó Kappák is jöhetnek, bármi, ami a típussal kapcsolatos!
Kösz előre is.
Sziasztok. Újabb fejlemény após s80 ügyében. A kiskunfélegyházi szakemberek kifogytak belőle 6hét után ezért átvitték kecskemétre szakműhelybe. A kocsit letették átadták elmondták, hogy mi a helyzet. Mire visszaértek félegyházára, szóltak, hogy indul ez. Állítólag az üzemanyag szivattyú ami kukás, de éppen volt 90ezerért egy. Tahát az autó jár, de még nem az igazi. Állítólag cserélni kell a főtengely jeladót is, meg talán ezt azt, amazt.
Az előző szerelők sikeresen kinyírták az aksit, amit szintén ki is fizettettek apósékkal.
Szóval a kocsi még nincs otthon, a pénz folyik.......
Na de hát van ahol ezt is megtehetik, illetve van akivel ezt is elhitetik.
Na most itt jön be, hogy annak idején mondtam nekik, hogy BMS érd......., á az drága.....
"Lópiacon" az egyik éltes paci mindenbe beleütközik.
"Mivanezzelalóvalvakezvagymi"
NEM! Csak bátor....:-D
Komolyra fordítva:
Szinte minden héten átélünk egy hasonló tragédiát, mint amit leírtál.
Az emberek zöme tájékozatan.
Fingja (bocs!!) sincs, hogy a frissen vett szerkezet milyen qrva bonyolult, hogy bejöhetnek olyan hibák, amik a 120, 140, vagy akár 180 óránkénti Euróért dolgozó szervizeknél is a "sorry, it is indecipherable" (megfejthetetlen) kategóriába tartozik.
Ezért van -szerencsére- évente elég sok ügyfelünk pl. Németországból, vagy Hollandiából. Töredékét fizetik, mint otthon, kicsit addig pancsiznak Bfüreden...
A régi beidegződések már nem működnek. Amikor az olasz autók (szvsz) egyik legjobb hazai ismerője (levtársunk) GT azt mondja, hogy neki ez már "túl bonyolult", az mindenképp elgondolkozásra kell(ene) hogy késztessen topictársakat. Olyanokat, akik bizonyára kitűnő ügyvédek, felszolgálók vagy biztosítási ügynökök, de alapvető ismereteik hiányoznak ahhoz, hogy ebben tényleg ütős megnyilatkozásaik legyenek. Nyilván, mindenkinek vannak tapasztalatai, de a saját, vagy a negyedik szomszéd esete messze nem azonos azzal, mint aki az olasz autók titkainak fürkészésére éveket áldozott.
Szóval: szvsz. igazad van az eset kapcsán, "bátor" ember az, aki ezt meglépi. (szvsz: botor)
Nekem is azzal van a bajom, kicsit olyan, mintha hátul "seggbe rugták volna". Önmagában a hátuljával semmi gondom nem lenne. Látszik rajta, hogy próbáltak a lancia hagyományokból építkezni, hiszen az már megtalálható volt a Fulvia-, Flavia 2000- és Gamma coupék esetében is. A kis lancia jel a hátsó ablak mögött is "régről lopott" részlet - az emlékeim szerint. Inkább csak az a baj, hogy túl sokat spóroltak a karosszéria változtatás költségén..
Hmm - ilyent sem láttam még, de köszi ;)! Szerintem előbb utóbb jól jöhet majd, mert szivacs gondok biztosan lesznek pl a betánál. Azt konkrétan újra kell szivacsozni majd :(..
Szerintem viszonylag egyszerű a dolog: beleülsz a jelöltbe, próbakör, a nagy disznóságok kiderülnek, a rejtett hibákkal meg úgysem tudsz mit kezdeni, előjöhet bármi 150e km-nél éppúgy mint 300-nál.
Az, hogy egy autó rendben van, az nálam annyit jelent, hogy nem lelakott a belseje, nem rozsdás, nem hámlik a fényezés, minden működik.Lehet, hogy éppen érik a kuplungcsere, futóműfelújítás, egyéb hasonló normálisan fogyó alkatrész cseréje..Ez olyasmi, ami errefelé drága mulatság, vetekszik az autó értékével, inkább lepasszolják sokan és átülnek valami keveset futott, akár új autóba.
Mondjuk a JTd blokkban összejön egy olyan tipikus probléma, hogy, olajszivattyú csere.Alkatrész kb 300ojró, munkadíj a duplája, ha nem több.Hozzáveszünk még néhány ilyenkor célszerűen elvégzendő művelet és van egy 2000 eurós számlánk, az autó meg ér kb. 3000-t.
Kollégám 3 hete vásárolt egy AR 156-ot valmi nem egészen 300ezerért. Volt neki egy kis pénze, volt az asszonyának, meg az anyukája is adott bele.Átíratás majd következő hónapban, fizu után.... Nagyon jó, nagyon szép, kevés kilométer. Ráadásul az eladó megmondta neki, hogy ebben a kocsiban még semmi sem lett cserélve, minden a gyári benne........Asszem valami 160ezer km körül mutat az órája.
Természetesen kikérte a véleményem. Mondtam neki, hogy NE.....Megvette. Használni még nem igazán tudta, mert nem mindig indul, aztán szaggat, nincs töltés, ma pedig szólt, hogy extém módon folyik a szervó olaj...... Viszont állítása szerint a kuplung mindeközben megjavult. Leglább van hova tennie a hétvégi túlórával megkeresett pénzt......Se szerszáma, se helye, se tudása..........De alfája van, és a városban most Ő a menő......
Persze most mindenki azt mondja aki ismeri, hogy az olasz autó szar.........
Ja és a nagyon hülye mivel kezdett: hazaérkezés után a benzinkúton alaposan kimosta a motorteret.......Aztán meg hazatolta........
Na de ha valakinek ennyi esze van, meg is érdemli. Engem csak az zavar, hogy egy közel 40éves ember még mindig csak itt tart........
Nekem valahogy a Coupe oldalnézete az ami nem teljesen harmónikus.
Korábban kifejtettem a véleményemet ezzel kapcsolatosan. Meg is kerestem azt a hozzászólást.
És még egy dolog. Sokan megnézik a Coupe-t így-úgy és mindig kikérdezem a véleményeket a formával kapcsolatosan. Megnézik legfeljebb azért, mert sosem láttak még ilyen autót. Nagyon sokszor hallom azt, hogy a Coupe formája egyáltalán nem az olasz autókra jellemző jegyeket mutatja. Nem olaszos, inkább "amerikaias". És ebben szerintem is van valami igazság. Ez azért érdekes, mert a Kappa limuzin és az SW is tipikus olasz fazonú autók szerintem.
Az akkori hozzászólásomban az utolsó képet én kreáltam. Az lenne az az oldalnézet ami jobban bejönne nekem.
10 napi átlagbérért nem lehet kapni rendben lévő ilyen kategóriájú autót, ez mese szvsz.
Ez olyan, mintha itthon 80e Ft-ért vennéd meg.
Az "1 napos Alfámra" visszatérve:
Nagyon vszínű, hogy számos alkatrészt már újra cseréltek, a műszaki állapota azért volt olyan, amilyen.
Az állapotának megfelelő volt az ára (mondjuk) 6500 Euro, és nem 650 Euro. Ha egy 650 Eurós ilyen autót veszel meg, szinte törvényszerű, hogy a lerothadófélben lévő alkatrészek rendesen benyújtják majd a számlát. Az nyilvánvaló, hogy a (ma éppen) rendbenlévő, jól karbantartott sokat futott autóra is kell költeni, de emberi számítás szerint sokkal kevesebbet, mint az aprópénzért megvettre. (Nekem a "sokat futott, de sok alkatrész már új" verzió sem jön be.)
Nem akarlak lebeszélni a "pocket-money" árú autókról, a Te döntésed, legyen hozzá szerencséd.
Egyébként az ominózus Alfa kombi olcsóságára lehet egyszerű magyarázat is:talán kinézett egy aktuális nagyszerviz, ami errefelé elég húzós tud lenni, 140 eurós óradíj szervizben normális.
Kérdés, mit értünk pusztulat alatt.Szerintem eljött az az idő, amikor már fillérekért vehetsz jó állagú, de sokat futott verdákat.Tele a net 3-400e km. közötti futásteljesítményű, esztétikailag rendben lévő, nem lelakott autókkal, melyeket relatíve olcsón megvehetsz.
És mint a te példádon is látszik, semmire sincs garancia.
Ha nem futsz bele a szervízkönyvbe, ma is nyugodtan és megelégedéssel használnád az Alfát.Annak, hogy valami elfogyjon egy használt prémium vasban, ugyanannyi az esélye 2mft-ért is.10x pénzért nem kapsz 10x esélyt a problémamentes futásra..
Az az Alfa annyira olcsó volt, bevállaltam volna, valószínűleg a vételár felett el tudtam volna adni fél-egy év és 20-30e km plussz után is...
Akár ez is bejöhet, használtad az autót, és nyersz is valamennyit eladáskor rajta.
De miért eladó a németországi béreket számítva 10 napi fizetésért egy autó, amin még rendszám is van?
Szvsz nagy szerencséje van a vevőnek, ha a vételár többszörösét nem költi rá pár hónap alatt.
Ha van garázsod, van szerszámod, némi gyakorlatod, sok időd, és van hajlandóságod bontókba járni, akkor ér(heti) meg.
Ha bármelyik hiányzik, akkor szvsz. felejtsd el.
A pusztulatok tényleg olcsók.
A jó állapotú autókat tíz vacsora áráért sehol sem lehet megvenni, ez tévhit. Jónéhány autókereskedésbe benéztem most Spanyolországban, (az autóállomány komoly hányada olasz ill. francia) és a valamirevaló autókat sehol nem akarták aprópénzért utánam dobni.
Mindenesetre "Jószerencse, semmi más", egy-egy alkalmi vétel adódhat, sok szerencsét hozzá.
Némileg komplikált a dolog.Nem igazán akarok dízelautót, legfeljebb átmeneti időre.Az az Alfa annyira olcsó volt, bevállaltam volna, valószínűleg a vételár felett el tudtam volna adni fél-egy év és 20-30e km plussz után is...
Valaki tud-e segíteni bontott JTD ecu+immo+chip kombináció beszerzésében?
(ez a baja a kocsimnak, sooty jóvoltából kaptam kölcsönbe 1 szettet, kocsi idul vele és tudjuk olvasni is a motorvezérlését, de az enyémmel nem csatlakozik)
Nem azt mondom, hogy egyedüli ok a kevés eladásra, de szerintem a coupe hátulja lehet az egyik vezető ok például. Megosztja az embereket - akinek nem tetszik a Kappa coupe, annak legtöbbször a hátulja - és annak furcsa arányai miatt nem tetszik.
Jómagam is nagyon rá voltam indulva egy időben zsebemben a pénzzel - amikor mindenképpen egy Lancia coupét akartam venni. Ültem is már Kappa Coupe-ban és többször láttam is talikon és összességében tetszett a hátuljára nézve kicsit nyelve. Aztán egyszer pont elém keveredett egy Kappa Coupe az M1-M7 közös bevezetőn mindjárt az Y- elágazásnál és végig mögötte/mellette mentem a furgonnal. Ekkor jöttem rá, hogy nem tudom megemészteni a furcsa arányait. Ezért is vettem akkor inkább Beta Coupe-t. A Kappa coupe tetszik - de csak kompromisszumokkal. A Beta Coupe sokkal "coupébb" formájú szerintem (főleg élében nézve, mert nem túl fotogén az sem ) - azon egyedül a téglalap alakú hátsó lámpákon kell kicsit nyelnem.
Lehet, hogy sokkal népszerűbb formája lett volna a Kappa Coupe-nek - ha inkább kiadják a Pininfarinának, mint a az SW-t. Ez utóbbi a Thema SW-vel együtt a világ egyik legszebb kombijainak tartom én például.. Amikor Hektor néha betér hozzánk, nem győzöm a szemem legeltetni rajta :)..
Nem vagyok Peugeot-kedvelő, de szerintem a 406 coupé az elmúlt 20 év legszebb Peugeot-ja - hiába népautó a Kappa Coupé-hoz képest. Ott is szépet alkotott a Pininfarina..
A 406 Coupe-ból több mint 100 ezer db készült. Szóval a Kappa Coupe-hoz képest valódi népautó... És nevezhetjük akár tiszteletbeli olasznak is lévén a Pininfarina nemcsak megtervezte, de 70.000 db-ot maga is gyártott le belőle.
Hogy mitől volt sikertelen a Kappa Coupe? Ezt én nem tudom. Mindazonáltal ha mondjuk a németeknél 8-10.000 márkával olcsóbban adták volna biztosan több kelt volna el belőle.
A Kappa Coupe-ban ugyanolyan kamufa belső díszítés van mint a többi Kappában. Annyi, hogy itt még jutott belőle az ajtókra és a hátsó ülések melletti oldalkárpitokra is. Hogy ez jó dolog vagy sem az is nézőpont kérdése.
Azért a Thema belső terének kialakítása igényesebb volt különösen a csúcsfelszereltségű darabokon. A fa fa, alcantara oszlopborítás és tetőkárpit, bőrözött napellenzők, műszerfal stb. ezek ugyanúgy ismeretlenek a Coupe-n mint a többi Kappán.