Minden, ami amerikai vasút. Társaságok, vonalak, gőzösök, dízelek, kocsik, még amerikai stílusú modellezés is, meg amit föl sem soroltam, szóval minden...
Van egy "rerailer"-nek nevezett kézi készülék, amit a nem túlságosan siklott kerék alá helyezve a kocsi visszahúzható a sínre. Ez ott van a segélykocsiban, de pl. a CP-nél sok tolatómozdony tartozéka is, a képen szépen kifestve sárgára:
Változatos, hogy a siklott járművek sínrehelyezését hogyan végzik. Alapvetően improvizatív a munka, bármiről is legyen szó (kicsi vagy nagy esemény).
Valódi képet hirtelen nem találok, de léteznek sínrehelyező eszközök (tölcséres, emelős fém eszközök).
képek a Walthersről, H0-ás modellek
Én videón láttam siklott kocsik sínrehelyezését úgy, hogy visszahúzták őket egy útátjáróig. Az meglepő nekem, hogy nem érdekelte őket, hogy a sínek közé beesett kerekek nyomják szét a sínszálakat, tehát még jobban rongálják a pályát. Bár lehet, hogy már mindegy volt...
Egyszer boxcarok siklását láttam, "bebicskáztak" egy kitérő után. A sín mellé kerékterelőt tettek, a kocsit mozdonnyal meghúzták és a kerékpár szépen visszamászott a vágányra. Oda nem kellett daru.
(Érdekes volt, hogy azok a vasutasok egy szót ssem szóltak, ahogy ott bámészkodtam.)
Ha egy mozdony valamelyik tengelye siklana, ugyanígy biztos vissza tudna kerülni a sínre.
Valamit nem értek - "homályosítsatok fel" lécci : több videot láttam már amerikai vasutak kisiklásairól, és ilyen esetekben sosem a siklott járműveket emelik fel daruval, hanem addig "gyötrik" a mozdonyokat, míg azok kerekei előbb-utóbb maguktól helyre nem ugranak. Van valami "segédberendezés" rajtuk, ami önerőből "helyre rángatja őket" ???
Ja igen, az előzmény hozzászólásban több kép is nem amerikai jelzőt ábrázol... Ha valami összehasonlítás lenne, működés, jelzéskép, stb. szempontjából, akkor lenne értelme. Így nem több, mint baki...
Engem is zavarnak az ömlesztett képkupacok. Belinkelni egy rakás képen innen-onnan nem nagy történet, főként idő kérdése, effektív szellemi munkát nem igényel.
Képeskönyvnek, lapozgatni majd' olyan jó, mint valamely nem adatbázisos képes honlapé. Azért nézem, hogy hátha találok benne ötletet terepasztalhoz... De egy (két) párhuzamosan folyó eszmecserénél engem is zavar.
Nem tetszik az sem, amikor más tollával ékeskedik valaki. És van itt olyan félig-meddig írott-íratlan szabály, hogy meg kell nevezni a forrást kép linkelésénél.
Ha tematizált és forrás megnevezéses képek kerülnek egy hozzászólásba, úgy, hogy szöveg is van a hozzászólásban (kereshetőség miatt), annak van értelme, bár 5-10 ilyent egymás után megint csak nem szívesen látnék.
Ha van igény ilyenre, nyisson valaki egy topicot! Ha itt ez megengedett és folyamatosan előforduló, akkor a magam részéről a továbbiakban mindent a kistopicban fogok tárgyalni.
Nem kellene tiltással fenyegetni azt, aki amerikai vasúti képeket tesz be az amerikai vasúti topikba. Akit nem érdekel, annak van ezer más topik.
Kik azok a többiek, akiknek a nevében rendezkedni kezdtél? Az, aki korábban is akart töröltetni ebből a topikból olyan témát, ami benne van a topikleírásban? :-) Ugye ezt hívják topikrombolásnak? Jobb lenne, ha máshol tennétek.
>A karjelzésekről van ez-az a Model Railroader kidványaiban, majd előkeresem.
Jó, van nekem is, aztán összevetjük.
>Írhatsz majd a hangjelzésekről is! :-)
Írok is! :-)
Mindamellett a világvasutai Vasúti Lexikonát az első szócikkel hamarosan megalapítom. Bátorítok mindenkit, akinek van hozzáfűznivalója, netán maga is szócikk írásra vetemedne, ne fogja vissza magát.
>Tudtommal mindig a vágánytengelytől jobbra helyezkedik el, nem pont fölötte.
Egy amerikai szakmagazin cikke írta, hogy vagy fölötte vagy jobbra. Chicagóban magam is láttam, hogy a Union Station kijáratán egy közúti hídon a jelzők pontosan a vágánytengely fölött voltak (láttam jól, ott álltam kicsit fölöttük, mögöttük a hídon). Úgyhogy ha nem tudsz olyan szabályról, hogy vágány fölött nem helyeznek el jelzőt, akkor csak azt tudod, hogy te még nem láttál olyat. (ezek után pedig nehezen hiszem, hogy lenne ilyen szabály)
Egy témáról, ami érdekel, elolvasok 1-2-5 könyvet. Találok valamit, összefüggést, érdekességet, okot-okozatot, ami tán új. Akkor azt megpróbálom megírni... Fordítást nem írok.
>Ha az olvasód megérti pl a B&O CPL jelzéseinek az alapjait, onnantól kezdve érti a képeket, ...
Egy írásban a honlapomon, amiben van 5 képernyőnyi írott anyag és kb. fele annyi kép, azt a látogatók átlagosan fele annyi ideig nézik/olvassák, mint amiben van húsz kép :-)
Lehetne írni a jelzésrendszer alapjairól, felépítéséről, fej, tor, potroh. Nagyon kevés ember olvassa el. Ha ott egy jelző képe, alatta hogy mit jelez, hol van, mi áll előtte, azt inkább. Úgyhogy nem írom meg egy jelzésrendszer műszaki leírásának a fordítását.
Ha meg ilyen írásra vágysz, próbáld megrendelni a ... szakmagazintól! Ők pénzt kapnak érte, megcsinálhatják. Ahogy hallom, főszerkesztő nagyuruk épp most rúgott ki valakit, aki írt amerikai témákról :-))
Amit ő kérdezett azok a korábban betett C&O/B&O/Chessie képek, amire te mondtad, hogy a barátod készítette. Az nem valószínű 1991-ben, csak B&O és C&O mozdonyokkal, CSX nyoma nélkül.