Ha az IAA még járhat 2021-ig (merthogy a korábban selejtezett gázbuszok is 19 évesen lettek kidobva), akkor nem fognak idő előtt megszabadulni tőle. Amúgy ebből nem lesz baj, hogy szólók jönnek, miközben nagyrészt csuklósok lesznek lecserélve?
Csuklós Classicból csak a HGR-755 van, a HPR-238 Bajra került, a GOX-111 pedig vissza (haza?) Békés megyébe. A DUD-921 Makón található a JOX-722 helyett (tartósan), a DUD-926 pedig Szegeden van, mint tartalék autó.
Legutolsó észlelésem alapján Békésben volt, bár ettől függetlenül holnap nyugodtan felbukkanhat Baján, vagy Kunszentmiklóson is, amennyit variálnak a kiadással.
Az összes 99-es kocsinak le kell állnia, úgy tudom most olyan szerződése van a DAKK-nak a várossal, hogy húsz évesnél idősebb busz nem közlekedhet Szegeden helyiben, ezért is került ki a három DUD-os Ik280 helyközibe tavaly (javítsatok ki ha rosszul mondom) márpedig a 99-es 260-ok, 280-ok ezt hamarosan betöltik, ők huszonnégyen vannak, eggyel több új busz jön, így lehet lesz eggyel több tartalék vagy a legrosszabb állapotban lévő I-s rendszámú 200-as is búcsúzik. IAA-889 és az IDY-ok 2022-ig maradhatnak.
Furcsa lesz, hogy gyakorlatilag a csúcsidőn kívül nem lesz 200-as forgalomban.
Érdekes kérdés még, hogy mi lesz a fölszabadult gázos kocsikkal, hogy párat megtartanak-e elővárosiba forgalomban, mint a három DUD-ot (lehet éppen őket váltják majd?) vagy mindet selejtezik. CNG gázkút a megyében csak Szegeden van ha jól mondom, tehát a többi kisebb telepre nem lehet kiszórni őket.
Pedig szívesen leutaznék egy Vásárhely-Szentes járatot valamelyik púpossal. :-)
Most ha jól számolom, akkor ezzel az 1999-es beszerzések állnak le? Az összes GMY, GOX, HBA és HCT? A nyolc IDY a 2002-es évjáratával még esélyes lehet?