Keresés

Részletes keresés

v_peti Creative Commons License 2006.05.14 0 0 11621

Sorold fel őket légyszíves, mert kíváncsi vagyok rájuk. Szerintem ennyi fővonali bezárt állomás nincs máshol.

 

Előzmény: FOMA (11614)
v_peti Creative Commons License 2006.05.14 0 0 11620

Ebben igazad van.

 

Előzmény: FOMA (11616)
Törölt nick Creative Commons License 2006.05.14 0 0 11619
Így igaz, ennyit megér.
Előzmény: sinérintő (11583)
síncsavar Creative Commons License 2006.05.14 0 0 11618

Üdv!

Egy kis olvasnivaló estére:

elindult az Eger-Putnok vasútvonal oldala

Kellemes nézelődést!

FOMA Creative Commons License 2006.05.14 0 0 11616
Miért kell a rakodáshoz szolgálattevő? Drávafokon is egész ügyesen tudnak nélküle rakodni. Ha Középrigőc vonattalálkozásra berendezett szolgálati hely marad, akkor kell szolgálattevő, ha esetleg mrh. lesz akkor nem kell.
Előzmény: v_peti (11611)
hármasbakter Creative Commons License 2006.05.14 0 0 11615

Off:

 

Holnap leszel a helyeden 13-tól kb?

Előzmény: FOMA (11614)
FOMA Creative Commons License 2006.05.14 0 0 11614
Peti lassan kezdesz orvosi esetté válni ezzel a "pécsi területezés"-sel (Bár az is eredmény, hogy a "pécsi igazgatóság"-ról már leszoktál némi fáziskéséssel.) Soroljak megállóhellyé átminősített állomásokat nem "pécsi területen"?
Előzmény: v_peti (11609)
v_peti Creative Commons License 2006.05.14 0 0 11612

Én is úgy láttam, hogy ott van rakodás.

 

Előzmény: Törölt nick (11610)
v_peti Creative Commons License 2006.05.14 0 0 11611

Akkor azért kell szolgálattevő. Legfeljebb külön váltókezelő nem, mert a kocsirendező is kezelhet váltt, vagy továbbra is van váltókezelő, de nem egész nap.

 

Előzmény: Törölt nick (11610)
Törölt nick Creative Commons License 2006.05.14 0 0 11610
Középrigócon folyamatosan rakodnak fát,nem tudom ez jelent valamit?
Előzmény: v_peti (11606)
v_peti Creative Commons License 2006.05.14 0 0 11609

Jó, de mivel pécsi területen vagyunk, jobb vigyázni, mert ők képesek teljesen kiírtani a bezárt állomásokat, akkor is, ha a jövőben esteleg szükség lenne rájuk. (46-os és 50-es vonal.) Bár középrigócon mintha teherforgalom is lenne.

 

Előzmény: gmarc (11608)
gmarc Creative Commons License 2006.05.14 0 0 11608
Ha nincs kereszt a 62-es vonali vonatok nélkül Középrigócon (mert megoldható pl. Barcson vagy Darányban is), akkor valóban nem kell személyzet.
Előzmény: v_peti (11606)
v_peti Creative Commons License 2006.05.14 0 0 11607

62-esen 60-ason.

 

Előzmény: v_peti (11606)
v_peti Creative Commons License 2006.05.14 0 0 11606

Például Középrigóc állomáson egyáltalán szükség van e egyetlen fő vasutasra ha nincs már 62-es kiágazás ?

 

Középrigóc kitérő is a 62-esen. Sellyéről meg Szentlőrincre és Villányba is van vonat. Így személyzet továbbra is kell.

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (11600)
v_peti Creative Commons License 2006.05.14 0 0 11605

Jelenleg mennyi tehervonat közeledik erre?

 

Előzmény: v_peti (11604)
v_peti Creative Commons License 2006.05.14 0 0 11604

Persze, hogy korszerű, hiszen valamikor az 50-es évek elején épült teherforgalmi célokra (Vácrátót-Galgamácsa szakasz. A többi az megvolt.)

 

 

Előzmény: Törölt nick (11603)
Törölt nick Creative Commons License 2006.05.14 0 0 11603

Helló mindenkinek!!

Ismeri itt valaki a VÁC-Aszód vasútvonalat (77)?

Szerintem az egyik legfejlettebb (sínpálya minősége szerint), és "legjópofább" mellékvonal a környéken!

Sinbiciklis Creative Commons License 2006.05.14 0 0 11602
München, 27-es villamos végállomása. De a 20-21 vonalán is van ilyen szakasz. Nálunk + ingyen :-)(
Előzmény: v_peti (11586)
sinérintő Creative Commons License 2006.05.14 0 0 11601

Én ilyen szempontból csak a biztber oldaláról vagyok kompetens nyilatkozni, de ott a következő a helyzet:

A fenntartó szakaszok az esetek nagy többségében fővonalon helyezkednek el és tartozik hozzájuk egy elfogadható hosszúságú fővonali, illetve egy kisebb-nagyobb mellékvonali rész is. (Természetesen vannak kivételek: pl. Veszprémvarsány, Lakitelek stb.) A szakaszi létszámok már most is olyan kritikusan alacsonyak, hogy ennyi emberrel gyakorlatilag a fővonali karbantartást (???) és hibaelhárítást el tudják látni, a mellékvonalakon csak a hibaelhárítást.

Ki merem jelenteni tehát, hogy néhány mellékvonal megszüntetésével a (biztberes) fenntartók létszáma nem csökkenthető; legfeljebb egy kis kilométer (autóval kivonulás a hibára) és néhány izzó takarítható meg: már most is csak ennyi jut a mellékvonalakra. Ez természetesen költség, sőt országos szinten (néhányszor)tízmillióban fejezhető ki, de - és most egy kicsit demagóg leszek - ez kb. 3 felesleges MÁV-vezető fizetése...

Előzmény: hmsoft (11599)
hmsoft Creative Commons License 2006.05.14 0 0 11599
Igen. A leépítés egy bizonyos pontján viszont el lehet adni az egyik melegedőt, és a kávéfőzést is rá lehet bízni eggyel kevesebb titkárnőre. Valamilyen lépcsőzetességgel tehát a költségek is csökkennek, de jó valószínűséggel a most feladott szakasz kevés egy ilyen lépcsőhöz.

hm
Előzmény: sinérintő (11598)
sinérintő Creative Commons License 2006.05.14 0 0 11598

OK. De azért abban egyetértünk, hogy a PÜ költsége mostantól nem lesz kevesebb; ezentúl a barcsi pft és biztber szakasz költségeit kevesebb kilométerre és néggyel kevesebb sorompóra osztják le.

Semmi nem változik. Ez a költségleosztás egy trükk. A titkárnő nem igényel kevesebb kávét és a melegedőben is marad a 18°C.

Előzmény: hmsoft (11597)
hmsoft Creative Commons License 2006.05.14 0 0 11597
Ebben egy csomó olyan költség van, amit csak akkor tudsz megspórolni, ha az a vonal(szakasz) valóban kikerül a szervezet kezeléséből.

Ilyen költség teszem azt, a lassújel táblákat tároló raktárak, nyilvántartások éves üzemeltetési költsége, táblákat a helyszínre szállító emberek fizetése, a táblalopásokat megfigyelő szervezeti egység titkárnőjének kávéra költött pénze, a melegedő helyiség gázszámlája, és így tovább. Ezek a szervezetek önállóan persze kevéssé léteznek, de a tevékenységük éves költségeiből x%-ot erre a tevékenységre írnak.

Tehát amíg annak a vonalszakasznak az üzemeltetője a PÜ, addig ezek a költségek bizony felmerülnek, még akkor is, ha a vonalon semmiféle pályafenntartási tevékenység nem folyik.

hm
Előzmény: sinérintő (11595)
M40 120 Creative Commons License 2006.05.14 0 0 11596

Tehát ezek az adatok meglehetősen pontatlanok is lehetnek.

Jó lenne egy pontosabb adat is, csak összehasonlításképpen a kettőről (tényleges-visszaosztott).

Előzmény: Törölt nick (11594)
sinérintő Creative Commons License 2006.05.14 0 0 11595

Tehát ez a pályavasút költsége? (Pálya + biztber + távközlés + felsővez + egyéb (pl. váltófűtés stb.) + forgalom.

Azért az érdekelne, hogy egy "fenntartásmentes" mellékvonalnak mi a tényleges költsége. (Mert pl. Körmend és Zalalövő között tényleg nincs költség (azon kívül, amit a 62 -eshez korábban leírtam), de ott pl. van a két állomás között egy mérdegdrága ellenmenetkizáró berendezés, aminek iszonyú nagy az amortziációja.)

Valószínűleg ez kideríthetetlen, de jó lenne azt kimutatni, hogy ténylegesen mit költöttek pl. a Középrigóc - Drávafok szakaszra.

Előzmény: Törölt nick (11594)
Hentes2 Creative Commons License 2006.05.13 0 0 11593

Alapítvány téma:

Hajtányos klubban, alapítvány alapításában én is benne lennék, anyagilag is támogatnám.

Ha körvonalazódnak a dolgok szóljatok!

 

Üdv: Hentes

 

sinérintő Creative Commons License 2006.05.13 0 0 11592

OK, érdekelne.

Mit jelent az, hogy ez a minimum? Ezt akkor is rá kell terhelni egy vonal egy kilométerére, ha semmit sem csinálunk?

Előzmény: Törölt nick (11590)
Hentes2 Creative Commons License 2006.05.13 0 0 11591

Hamár felmerült a pécsváradi állomás neve.

Tegnap megnéztem mi is az újság arra felé.

Csináltam pár képet az állomásról, beszélgettem a környékbeliekkel, akik marhára nem voltak feldobódva. Alig tudtam szótérteni velük olyan mérgesek voltak. Dőlt belőlük a panasz.

Valami helyi vandál kiverte az egyik üveget az állomáson valamelyik nap és a MÁV Zrt nem képes beüvegeztetni, valamint a takarító alvállalkozó a napi két csikk három másodperces eltávolításáért fizetett kétezer Forintos napi díját is aránytalannak tartják.

Az állomás tényleg szép, a gesztenyefák különösen. Egy ilyen állomásban én is ellaknék és még a vonat is jár.

 

Pár kép:

 

 

 

Vicces a menetjegy váltás a "Sarki Sörözőben" üzenet az állomás ablakában.

Előzmény: vaskerék (11543)
sinérintő Creative Commons License 2006.05.13 0 0 11589
Én is várom taxxx válaszát, de úgy látszik, ma este már hiába...
Előzmény: M40 120 (11588)
M40 120 Creative Commons License 2006.05.13 0 0 11588

Megkérdezhetem, hogy mit takar ez a 2,2 M/km /év? Kb. 75 M Ft/év?

Engem szintén érdekelne a kifejtése.

Előzmény: sinérintő (11569)
kopaszhaj Creative Commons License 2006.05.13 0 0 11587

Kopaszhajnak mindenképpen elküldöm és lehet, hogy felrakja valahová ahonnan letölthető lesz.

 

Okirat
Előzmény: Törölt nick (11580)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!