A nagy építkezési kedv engem is elkapott. Az én hegyem így készült. Az alap hungarocell. A burkolat gipszháló (baleset sebészet). Festés: akril hobby festék (stone árnyalat), némi pigmenttel variálva (cseh zöld föld, égetett umbra és fehér). A fű Noch köves hegyi kivitelű. A hegytetőn egy képzeletbeli pályaszakasz látható, amelyen természetesen nem lesz forgalom, de vagonok átmeneti tárolására alkalmas. A fák még később jönnek, az épületek sincsenek rögzítve. Egyenlőre itt tartok. Építő jellegű kritikákat szívesen fogadok. :-)
Szerintem a közbülső fákat nem is kell részletezni. Elég valami tatószerkezetre (pl. szúnyogháló) feltenni egy kis vaTTelint, megszórni valami zöld lombanyaggal és kész is van. Ezzel ugyan még nem próbálkoztam, de szerintem komplett erdőt készíteni egyszerűbb és főleg gyorsabb mint magányos fákat. Gashpy már birtokba vette az egyik alkotásomat, ha szépen megkéred biztosan elviszi a következő BTTB összejövetelre. Ha élőben megnézed, nem is olyan vészes megcsinálni.
Nekem sikerült fél óra alatt legyártani a hiányzó hasonló darabkát. Nem rézből, de funkcionálisan hibátlan. Vékony lemez, olló, barkácsgép és némi elszátság kellett hozzá.
Nem feltétlen fontos, hogy tökéletesen élethű legyen! Ez egyfajta képzőművészeti alkotás. Valahol láttam olyat, hogy átlátszó plexiből készítettek stilizált tereptárgyakat. Téglatest, kúp, gömb, stb.
Szia! Tavasszal 3 db sárga fényű panelt készített nekem a Mester, de nem került felhasználásra, ha véletlenül nincs neki akkor szívesen átadom. Nem akarok keresni rajta.
Úgy viszonyulnak BaTTka fájához, mint a lakótelep a kastélyhoz. Többszáz darabnál reménytelen részletezni. Persze majd a szélső fák törzsével csnálok valamit.
Tetszik az erdőd! Ötletes a fák lombkoronája, egyáltalán nem hiányzik a kidolgozottság. Egyéb részletekre is kiterjed ez a szimbolikusság? Megmutathatnád az egész pályát, a vonalvezetés is érdekelne! Ötös! :-)
Egy már 100 - szor látott de szép TT asztal, egy Off árús főleg katalógusokkal, egy gagyis és főleg Kardos úr, aki nem kis forgalmat bonyolított, miután ő volt az egyetlen felhozatal. Majdnem vettem tőle egy páros emeletes személyvagont de világoszöld volt, ami meg nekem van az sötétzöld. Nem szeretnék tarka szerelvényt. 4500 - ra mérte.
Pl az az izzó, amit kiépítesz, hogy be tudd tenni a LED-eket:-)
Megnézem hétfőn mennyi panel van készen a műhelyben, mert beültetni még csak-csak belefér, de újakat fotózni már biztos nem lesz idők karácsonyig. Tudtommal van, de nem vagyok benne 120%-ig biztos.
Nekem ez az egyik vesszőparipám, hogy minek a zárfény egy mozdonyra? Ugyanis, ha vontatunk vele, akkor nem kell. Csak gépmenetben (tegye fel a kezét, aki vonatozáskor egyedül zavargatja körbe-körbe a mozdonyait!), vagy tolt ingavonat esetében. Mivel a NoHAB, lévén nem távvezérelhető gép, nem tolt soha ingát, így nem is volt zárfénye sohasem. Anno ezt a zárfény dolgot úgy oldották meg gépmenetben, hogy a bekapcsova hagyták a halvány helyzetjelző fényt, és teTTek elé egy vörös üveglapot.
Szerintem egy NoHAB-on a zárófény kb. ugyanolyan jól mutat, mint egy első korszakos porosz G8-ason:-)
Csak egyfényűek. Az igazság az, hogy nem találtam sehol sem képet zárfénnyel haladó nohabról ezért nem csináltam meg. A közlekedésinél megnéztem és a lámpatesben csak fehér izzó van.
Analógban a 400Ohm kb jó, mert ritka a 12V, de digiben kevés lesz. Tegyél be még egy-egy 1N4148 védődiódát is sorba, mert a LED záróirányú feszültség tűrése nem egy életbiztosítás.
Igazán profik amúgy megoldották a LED-ek konstans fényerejét analógban is cca. 2-14V tartományban. Neeem, nem én, a Gützold:-). Ezt hívják dinamikus előtét ellenállásnak. A megfejtés a következő, amúgy pofon egyszerű ötlet, és mint ilyen zseniális! Két felé osztották a LED előtt az előtét ellenállást. A Te esetedben kell egy 200-220Ohmos ellenállás, és egy 12V-os kis izzó sorban az egyetlen 400Ohm helyeTT. Kis feszültségnél az izzó nem izzik fel, tehát alacsony marad az ellenállása, így a LED-re jutó áram is meg lesz. Ahogy növeled a feszültséget, az izzó kezd parázslani, majd felizzik, ezzel fokozatosan nő az ellenállása, így a LED-re jutó áram konstans marad. Ezért van az, hogy analóg üzemben 2V feszültségnél is vígan teljes fényerővel megy az ontopic méretű BR65.10 világítása, és a 12V-nél sem égnek ki a LED-ek.