Nekem nem "békebeli" Lidl-es CTEK töltőm van hanem netről szakboltból nem olcsón vásárolt, de a lényeg, hogy ráteszem az akksira, van egy csomó LED, LED sor, ami jelzi az akksi állapotát csatlakozáskor, a töltés alatt jelzi az aktuális állapotot, és ha készen van azt is jelzi zöld fénnyel, nekem tökéletesen megfelel, mert csak csatlakoztatom, bolondbiztos csipeszek, és ha kész leveszem őket.
Szerintem nagyon megéri az árát, volt előtte ilyen olyan töltőm, de ez sokkal jobb, egyszerűbb, és persze jó is, nekem.
Nemrégen volt szó az akkumulátorról +, hogy milyen leves a gyári, és stb., ebből kifolyólag erős felindulásból kimentem, és ráraktam a CTEK töltőmet az akksira, hadd töltse, ártani biztosan nem fogok vele.
Természetesen lehet megemlíteni, de szerintem néznének rám, mint a sült keszeg, nem értenék miért mondom?
Különben szerelője válogatja, van aki akár ( az állandó szerelőm ) kipótolja a hiányzó csavarokat, nem kábelkötözővel adja vissza az autót, és van aki szinte csak azzal, ahogy tegnap is történt.
De, ahogy már írtam ez nem olyan nagy tétel, hogy a megemlítés miatt rossz szájízük legyen.
Legközelebb szólnék, hogy már x alkalommal vettem csavarokat, most majd szeretném visszakapni ugyanezekkel, gyorskötöző nélkül. Eddig nem tettem szóvá.
" Bármelyi szerviznek, vagy autószerelőnek pár forintjába kerülne,"
Hm...pár Ft, a legolcsóbb a patentboltban 507 Ft/db, ez nem műanyag hanem fém csavar alsó motorvédő burkolathoz.
Azt nem értem, mindig csavarral felfogatva kerül szereldébe az autó motorvédője, és érdekes módon mindig azok nélkül adják vissza, kárbelkötözővel helyettesítve.
Ebből már biznisz lett?Hiszen 6-700-2340 Ft/db árról beszélünk, nem hinném, hogy aki leveszi a védőburkolatot, kiszedi a csavarokat, és jó messzire eldobálja, valahová leteszi, de miért nem teszi vissza oda ahonann kivette?
Az ember nem akar cirkuszolni, mert nem éri meg, sokszor jönnek egy szóra, és viszik az autót megcsinálják, nem is ezzel van a gond.
Úgyhogy tizenvalahány csavarért, azaz ca. 10 ezer Ft-ért nem csinálok cirkuszt, régen márkaszervízben vettem vmi 500 Ft körül....mostanra ott 2340 Ft lett amit értelemszerűen nem veszem meg, mert van negyedáron is máshol.
Nekem is autószerelő az egyik szakmám. Kb. 5 éve bespájzoltam egy csomó hasonló patentot, most kezd elfogyni, de mindenhol kábelkötegelővel helyettesített autókat látok.
Bármelyi szerviznek, vagy autószerelőnek pár forintjába kerülne, és nem kellene a törött patentokat kábelkötegelővel pótolni.
Opel, szuzu, nissan, vw, skoda, ford szalonban is rá vannak dugva a töltők, renaulnál még egy felirat is van a kocsiba betéve: töltőre kötve, ne indítózz! Mert a padlócsati a kocsi alatt van, nem látszik.
Naponta x vevő nyitogatja, tekergeti, beszáll, kiszáll, nyitva hagyja, megnézegeti a műszerfalát, navit, rádiót, stb... Nyilván kell tölteni.
Többiek írása alapján én rátenném a problémás új verdát is egy rendes töltőre, megnézve az akkufesz szintet. Ártani nem árt, és még használhat is...
A youtobe-on, néztem a Dusterről nem egy bemutató videót, amin bent áll a Dusti a szalonban és az akksitöltő rá van műtve a "null kilométeres" szalon kocsira. Több videón is láttam különböző országokban készült felvételeken. Amúgy nekem a Focusom járt így, mikor megadta magát az akksi, hogy minden visszajelző lámpa világított rajta és még olyan is ami az én felszereltségi szentemben nem volt benne. Az akksi cserével helyreállt a rend.
Jártam már hasonlóan egész más autóval, új akkumulátorral. Ilyen buziságokat csinált az autóm, fél éves akkumulátorral, visszavittem ahol vettem, a faszi rádugott valami játékot, azt mondta semmi baja. Kicseréltem az akkut, utána soha többet nem volt baja.
Nem lehet, hogy alacsony a delejszint és a nagyon kevés km, relatíve sok indítózás is okozhatta? Mondjuk én a tulajdon 2 szememmel láttam, hogy aksitöltőn lóg a verda az átvétel előtti napon, miközben kalapálják rá a vonóhorgot. Kereskedő mondta, hogy az aksi töltése is az üzembehelyezés része, mert ki tudja mióta állt a raktárban.
Assistance nemzetközi is - ha ez picit megnyugtat. Nem nyugodt szívvel indul neki az ember ezek után.
Ha pozitívan állsz hozzá: amennyiben út közben jelentkezik, akkor másik szerviz fogja megvizsgálni :) :)
Mindenképp köss utasbiztosítást (egyébként is) azokra ami ezen kívül történnek:
DACIA ASSISTANCE: 06-80-215-215
Váratlan meghibásodás útközben? Bármilyen eredetű meghibásodásról is legyen szó, csak egyetlen hívásába kerül, és a Dacia Assistance munkatársai azonnal a segítségére sietnek:
helyszíni javítás vagy elvontatás a legközelebbi Dacia szakszervizbe
az utazás folytatásának biztosítása
Amennyiben autója az otthonától több, mint 50 km-re válik üzemképtelenné a Dacia Assistance a szállásáról is gondoskodik.
Muszáj kiírni magamból.....offos autó szereldében volt, és mikor leveszik az alsó motorvédő burkolatatot amit "ezer" db. csavar fog ( VW-csoportnál ), érdekes módon a visszaszereléskor mindig "elfelejtik" visszarakni, helyettesítik kábelkötőzővel, marékszámra, ami ugye nem ugyanaz, és nem is ugyanúgy tart.
Gondoltam megint ez lesz, hazaérve alá is mentem megnézni, nem csalódtam, ugyanaz megint, nix csavar, de van kábelkötöző....agyrém.:(
Gondoltam megyek Unixba venni...téves..nincs ilyen, nem is lehet rendelni....márkaszervíz....aranyáron...szó szerint....2370 Ft/db...agyrém felsőfokon.:(
Lehet arannyal futtatott.....
De ott kaptam fülest, hogy bizony a Bárdiban lehet kapni, igaz nem gyárit, de ugyanolyat vmi 700 Ft körül.
Átmentem Bárdiékhoz, és láss csodát tényleg volt, vmi 627 Ft/db áron, kaptam ma 10 db-ot, a többiért holnap mehetek.
Nem akarok vészmadárkodni, csak tényként közlöm, márciusban átvett Dusterről a Conti Eco Contact6 ( 0822 DOT ) 215/60 R17 méretben alig többért adtam el kínkeservesen, ez csak 112 km-t futott.
Manapság mindenki "ingyé" akar mindent venni, főleg ha már használt is.
Nem vagyok Dusteres :-( , Lagunát hajtok de egy ismerősöm aki hivatásos tréleres azt mondta a múltkor ,hogy rengeteg hasonló hibával leálló Dáciát hoz -visz és mind újnak mondható , az ő információi szerint az esetek 95 százalékában a szemét minőségű gyári aksi a hiba okozója , mondjuk ez állja az egész Renault csoportnál mármint ,hogy a gyári aksi csapnivaló. Lehet egy akkumulátor cserét megérne a dolog.