a pécsvárad-palotabozsok szakasz egy évvel a leállítás után egy pályamesteri járműről végig lett videózva. én úgy emlékszem annó meg is adtam neked a filmet forgató úriember elérhetőségét.
Látom olvasod az írásomat és igen a te felvételedre tettem célzást! Már az a felvétel egy nagyon nagy kincs önmagában! Én is köszönöm azt az áldozatos munkádat amit bele fektettél abba hogy megvalósulhasson és fenn maradhasson a 64-es vonal emléke!
Én úgy terveztem ezt az egészet, hogy össze kéne vágni a két videót hogy egységes legyen, aztán ki írni lemezekre amelyek egy példányát először neked adnék át örökbe! Szeretném ha végig néznéd az egészet és ha nem találnál semmi kifogást akkor azt kéne megbeszélnünk hogy hogyan tegyük közkinccsé. Én a magam részéről a lemezre való írást tudom felvállalni a sokszorosítás terén. A neten való közlését teljes mértékben rád bíznám! Persze ha akarod te is oda adhatod bárkinek lemezre írt formában az ismerőseid körében.
Gondoltam arra is, ha tudnánk találkozni személyesen adnék neked egy vagonra való fotót is, amelyeket az adott szakaszban fotóztam a nyílt vonalon a pálya állapotokról! Ha lenne hely a lemez végén, akkor valami vonaltörténet félét lehetne írni és a képek automatikus váltásban futhatnának.
És ahogy a Dombóvár - Tamási - Keszőhidegkút videón is látható, kéne valami felvezető dolog a film elejére természetesen mindkettőnk nevét megemlítve mint készítőket. De ez már részletkérdés.
Na mit szólsz? Írj majd vagy ide vagy a publikus mail címemre! Köszönöm!
Azt még meg említeném, hogy a 64-es vonal Pécsvárad - Bátaszék szakaszát is le videóztam 2009. és 2013. közötti időben szintén gyaloglásos formában végig! Gondolom erre is lenne érdeklődés...! :)
Erről a részről létezik vonatos videó még 1997-ből az utolsó üzemnapról, de csak SZAKASZOSAN felvéve! Azt a videót megszereztem a tulajdonosától, ki elemeztem hogy mely részeket vette fel annak idején és milyen hosszúságban. Leírtam magamnak a hiányzó részek szelvényszámait és én csak azokat a hiányzó részeket vettem fel mindenütt. Ezzel az eljárással a teljes szakasz felét kellett csak le videóznom.
A tervem a következő vele...
Ha az 1997-es felvétel tulajdonosa hozzá járul ahhoz, hogy össze legyen vágva az ő vonatos videója az én pótlásos gyaloglásos videómmal, akkor kapunk egy teljes 100%-os vonalvideót, amelynek az lenne az érdekessége, hogy látható lenne a működő időszak és a halott időszak környezetbeli változása, valamint az én felvételeim évszakonkénti változása is.
Ezt a felvételt egyenlőre én nem szándékozom kiadni a kezem közül addig, míg a másik féllel meg nem beszéltem a sokszorosíthatóságának lehetőségét és persze szeretném ha ő mondaná ki az áment a dologra.
Akit érdekel majd ez a felvétel is az majd jelezze felém és váró listára felírom a nevét elérhetőségét.
Ugyanez a helyzet a saját videómmal kapcsolatosan is! Név és elérhetőség megírása mailben, esetleg hogy melyik rész érdekli az illetőt vagy épp az egész teljes hosszban.
Jól tudod! Az enyém a felvétel! Sajnos még össze vágva nincsen, de lemezre így is ki írható. Majd ki-ki összemásolja magának ha én nem jutok el odáig hogy megcsináljam. Nekem mondjuk nagyon jó így szakaszosan ha keresgélek valami helyszínt előbb megtalálom! :)
Vonatos formában sajnos nincs róla tudomásom hogy létezne! :(
Épp ezért készítettem én egy vonalvideót Lepsény - Mezőhídvág - Tamási között 2007. és 2013. közötti időben! Sok munka, sok idő, nagy kitartás kellett ahhoz hogy megszülessen a nagy mű! Sajnos nincs még egybe vágva a sok különálló rész, de 4 db DVD lemezre simán ráfér az egész!
Érdekesség képpen megírnám, hogy a Lepsény felvételi épület és a külső váltókörzet közötti részt gyaloglásos módszerrel vettem fel.
A váltókörzet és Enying állomás közötti részt sínbicikliről vettem fel.
Enying állomás - Mezőhídvég állomás - Sió-híd közötti részt gyaloglásos módszerrel vettem fel abban az állapotában ahogy a síntolvajok hagyták, illetve a hivatalos bontás közepette.
Sió-híd - Tamási között gyaloglásos módszerrel vettem fel.
A felvétel hátránya vagy előnye a következő:
Végig bemondom az összes vasúti szelvénykőnek a számát!
A gyorsabb gyaloglásnál vagy közelítéseknél elenyészően kicsit homályosodik a kép, de aztán vártam míg kitisztul!
A gyaloglás miatt a kamera a kezemben ide-oda mozog billeg! Aki tőlem jobban megcsinálná attól kérném a felvételt! :)
Unalmas és nagyon hosszú az egész szakasz gyaloglásos része!
A legjobb a sínbiciklis felvétel!
A felvételek különböző évszakokban és hónapokban vannak felvéve!
Ha nem is üzemelő korában, de van a vonalrészről videó, elvileg tamasi 48.-49. topictárs készítette. Nála kell szerintem érdeklődni, amúgy engem is érdekelne a felvétel, ha már olyan állapotban van. :)
Hmmm... egyre jobb...! Én sajnos nem tudom emelni a tétet, csak ezzel futottam össze (egyébként Rákosfalva, Hév-megálló). A másik két lelet merre található?
Több barátommal közösen egy kiadvány készítésén dolgozunk, ami 20 000 példányban fog megjelenni és a Lepsény-Dég gv történetét dolgozza fel és az érintett településeket mutatja be.
A4-es, 16 oldalas kiaványt tervezünk.(az oldalszám még képlékeny, ez a képek számától és a feldolgozásra kerülő anyag mennyiségétől függ.) Szeretnénk megkérni mindenkit, ha valamilyen képe, vagy anyaga van a kisvasútról, legyen szíves juttassa el nekükk az alábbi e-mail címre: tothbalazs.hr@gmail.com