Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

S. Joe Creative Commons License 2023.08.01 0 0 18419

Ó igen, ez a legnagyobb szívás, hogy nem lehet megmondani semmilyen külső jelből, hogy melyik kábel jó, melyik nem! Van hogy a filléres is tökéletes, meg hogy a csilli-villi se jó. Az USB portot meg nem is lehetett volna bénább helyre tenni.

Előzmény: arkilaszlo (18415)
Gyöször Creative Commons License 2023.08.01 0 1 18418

Játékkal repül az idő.

Előzmény: S. Joe (18417)
S. Joe Creative Commons License 2023.08.01 0 1 18417

Írt nekem My Suzuki hűségprogram! Hogy repül az idő! Megyek OT-s rendszámért! :-)

 

laci 53 Creative Commons License 2023.07.31 0 0 18416

A 18411-es hozzászólásmban írtam a köznyelvben elterjedt a "devander “megnevezést. Meg kell említeni a rendszer feltalálóját aki Albert Dewandre egy belga mérnök volt. Ő szabadalmaztatta a rendszert közel 100 éve amit aztán Bosch cég karolt fel. A mai napig szinte majdnem mindenki ezt használja. 

arkilaszlo Creative Commons License 2023.07.31 0 0 18415

Sziasztok!

 

Egy kis navigálási infó:

 

1 500 km nyaralás leküzdve (Szlovénia, Italy).....

 

navigálás:

Xiaomi Redmi Note 9 Pro, gyári kábel + filléres kínai kábel (2db)

Google Maps ás Waze felváltva fejegységre tükrözve, háttérben fut a Radarbot, tökéletes futott a teljes táv alatt

(a waze szerintem sokkal jobb, lényegesen több információt nyújt)

 

Gyöször Creative Commons License 2023.07.30 0 0 18414

Szerintem csak a kábel, más nem lehet. Minden kábeled vagy rossz vagy csak töltésre való 2 eres, nincsenek adat vezetékek benne. Esetleg már eltörtek.

Előzmény: Amosius (18413)
Amosius Creative Commons License 2023.07.30 0 0 18413

Sziasztok!

 

2018as Scross és egy Samsung galaxy s10e a gyári usb c kábelével csak tölt,de a fejegység nem látja. Ha a samsung micro usb adapterével egy micro usb kábelt dugok bele,akkor megy az android auto,meg a többi alkalmazás is. Most ez a kábel tönkre ment. Másik kábellel (usb Cvel,microval is) próbáltam,de nem látják egymást. Mi lehet a gond? Köszönöm a segítséget!

Asztakusz Creative Commons License 2023.07.30 0 0 18412

Én is úgy érzem, hogy nem normális a vákuum ilyen gyors megszűnése. Ezért is érdeklődtem. Még egyik autómon sem volt ilyen problémám, pedig volt pár.

Előzmény: laci 53 (18411)
laci 53 Creative Commons License 2023.07.30 0 2 18411

Megint egy szervizes süket, lerázós duma. Elég sok autóval jártam a 70-es évektől és amelyik gyorsan elengedte a vákumot azzal bizony baj volt. Vagy a visszacsapó szelep, vagy a devander engedte el valahol. Most egy Vitarám van(7 éves) talán 1 éves volt amikor 1-2 óra alatt megszünt a vákumot. Szóltam a szervízben,hogy nézzék meg, de persze olyan amatőröknek szóló süket dumát ritkán hallottam mint amivel elhajtottak. Mondjuk azóta messze elkerűlöm őket. Hazajöttem, annyi volt, hogy kihúztam a kicsit ferdén álló szelepet ami elég szoros volt,  és hogy könnyebben visszamenjen bekentem egy kis szilikonnal és láss csodát azóta még két nap múlva is van vákum. Egyébként úgy emlékszem van valami előírás is, hogy mennyi ideig kell tartani a vákumot, de ez nem biztos.  A fiaimat kérdeztem (s-cross, 17 éves swift, 20 éves daewoo) nekik is ismeretlen probléma. A daewoo 8-.10 napot is áll időnként de tartja.

Előzmény: C20NE (18408)
Asztakusz Creative Commons License 2023.07.30 0 0 18410

Köszönöm a válaszokat.

Akkor nincs más hátra, mint nyomom a pedált. El kezdek erősíteni.

Előzmény: kgaboroo (18409)
kgaboroo Creative Commons License 2023.07.29 0 0 18409

A vákumpumpa termeli a rásegítéshez szükséges vákumot.

De ha kemény a pedál attól még fog a fék csak keményebben kell nyomni.

Előzmény: Asztakusz (18407)
C20NE Creative Commons License 2023.07.29 0 0 18408

Nekem egy B8 Passat ujkoratol ilyen, a szerviz szerint rendben van.

Előzmény: BXtwelve (18406)
Asztakusz Creative Commons License 2023.07.29 0 0 18407

Köszönöm a válaszokat.

Még egy kérdés. A vákuumpumpának van valami köze ehhez?

Előzmény: BXtwelve (18406)
BXtwelve Creative Commons License 2023.07.29 0 0 18406

Az már biztos, hogy nem normális közel új autónál. Még egy nap múlva is simán tartani kellene.

Az előző autóm jó sokáig megvolt, megtapasztaltam a lassú romlást. 5 éves korában 1 nap, 18 évesen 2 perc volt a vákum tartás. De ez természetes öregedés. De ezzel sincs probléma, 1 fékezést kibír ha megáll a motor+kuplung benyomva. 

Előzmény: Asztakusz (18405)
Asztakusz Creative Commons License 2023.07.28 0 0 18405

"És mikor beindul a motor ahogy a féken állsz, szépen lemegy a talpad alatt a fékpedál, ahogy elkezd vákumot termelni."

 

Így van.

 

Leírom még egyszer, hátha nem volt jól érthető. Megállok az autóval parkolni. 1 óra múlva beszállok, a fékpedál kemény, mint a beton. Nem marad sehány fékezésre sem vákuum, nem tudom benyomni a féket amikor beszállok. Ha elindítom a motort, akkor már működik lábpedál.

Előzmény: Gyöször (18401)
kgaboroo Creative Commons License 2023.07.28 0 0 18404

Az utánfutó világítása is ugyanabból a biztosítékból táplálkozik. A 10 amper bőven elég mert ha az összes égő világítana egyszerre az utánfutón akkor sem volna 100 watt.

Csak valami zárlat tudná kiverni a biztosítékot. Egy egyszerű beázás is lehet. A legtöbb esetben ez az oka a csatlakozók okozta biztosíték leoldásnak.

A legszarabb helyen vannak a csatlakozók.

Előzmény: Gyöször (18403)
Gyöször Creative Commons License 2023.07.28 0 0 18403

Alapvetően télen szoktam úgy, hogy beindítom a kocsit majd kiszállok és kinyitom a garázsajtót mögöttem. Akkor szoktam látni, hogy világít a hátsó lámpa mert orral állok be.

 

Na nem is csak bennem van a baj, hanem, hogy műszaki vizsgán még dugtak bele utánfutó csatit is, és nem értem hogy akkor ott még működött volna? Mi verte akkor ki? Esetleg pont az? Az én cuccaim jók végülis, nem találtam benne hibát

 

Az utánfutó illesztő elektronika az hogyan működik? Ugyan abból a 10 Amperos biztiből kapja a futó helyzetjelző az áramot? Tehát ha ráteszek 200 Wattot akkor ugyan így kiveri a kocsi biztiét és csácsá van? Vagy azt nem kellett volna külön lebiztosítékolni?

Előzmény: DKori86 (18393)
kgaboroo Creative Commons License 2023.07.28 0 0 18402

Ne szarj be...vákumpumpa nélkül is ugyanúgy megállsz. Ez csak rásegítő, nem helyetted nyomja a pedált, és minél jobban nyomod úgy csökken a rásegítés is.

Mikor vészfékezel azt már saját erőből teszed.

Azért van így megcsinálva, hogy nagyobb pedálerőnél is kontrollálni tudd a féket.

Hasonló elven működik mint a kormányrásegítés. Ott is minél nagyobb sebességgel mész annál jobban elveszi a rásegítést.

Előzmény: Gyöször (18401)
Gyöször Creative Commons License 2023.07.28 0 0 18401

És mikor beindul a motor ahogy a féken állsz, szépen lemegy a talpad alatt a fékpedál, ahogy elkezd vákumot termelni.

 

 

Valamennyi vákum marad benne, szerintem egy 3-4 fékezésre. De ezt magad is ki tudod próbálni mindenféle akrobata mutatvány nélkül álló helyzetben motorleállítás után rálépsz a fékre. Amíg lemegy addig van vákum, ha betonkemény akkor már nincs.

 

Én is majd nemsoká megkérem az időpontot a szelepcserére. De én még tavasszal kaptam levelet.

 

Ha nincs motortól vákum akkoris tudsz fékezni, csak extrém erővel kell nyomni a pedált. Én vittem egy vontatott T3as tranyót 100 kmen keresztül, majdnem 2 lábbal álltam a féken és csak lassítani tudtam vele.

 

Előzmény: Asztakusz (18400)
Asztakusz Creative Commons License 2023.07.28 0 0 18400

Köszöntelek Bennetek!

 

Van egy 2018-as SX4-em. Problémám a következő. Ha beülök az autóba, a motor nem jár, akkor a fékpedál fel van keményedve, egy cm-t sem tudok rajt nyomni. Úgy szoktam a motort indítani, hogy benyomom a kuplungot, rálépek a fékre és megnyomom a gombot, de 80%-ban meg sem tudom nyomni. Azon gondolkodtam, mi lenne ha lejtőn állnék? Még nem próbáltam.

Ma kaptam levelet a szerviztől, hogy vigyem be, "a vákuumszivattyú visszacsapó szelepének cseréje érdekében".

Szerintetek van összefüggés a kettő között.

Még az is eszembe jutott, mi lenne, ha menet közben leállna a motor, akkor nem tudnék fékezni?

A másik autóimon, ha nem volt fékrásegítés, attól még nagyobb erővel, de meg tudtam a féket nyomni. 

Veszpremi Creative Commons License 2023.07.28 0 0 18399

Hát érdekes.

Előzmény: Secret2019 (18398)
Secret2019 Creative Commons License 2023.07.28 0 0 18398

Az ethanol bekormozza??A benzin kormozza be nem az ethanol,szerintem ezt rosszul tudod.Éppen ellenkezőleg a tisztább üzem érdekében rakják a benzinbe az alkoholt.És éppen ezt írtam hogy időnként 30% ethanolt raktam az EGR tisztítás érdekében a benzinhez,amikor még nem létezett E5,E10.

Előzmény: Veszpremi (18397)
Veszpremi Creative Commons License 2023.07.28 0 0 18397

E5-el legtöbbször. Az ethanol bekormozza/kátrányozza az EGR-t, de van pár trükk, amivel ez csökkenthető, megelőzhető. Pl. spec. adalék, ill. hosszabb távon nagy gázzal "kiégetni". Ma kérdeztem az itteni Honda szervízt, csak nézett rám a manus, és mondja, hogy egy napi munka. Egyébként kb. 1.5 órai munka. Haver (feketeöves szaki) meséli, faterja Honda Jazz-e 60e km-nél bizony tiszta kátrány volt az EGR. A dolog nyilván erősen függ attól is, hogy ki milyen távokon használja a kocsit.

https://youtu.be/X7XSEvUQhoQ

Előzmény: Secret2019 (18396)
Secret2019 Creative Commons License 2023.07.28 0 0 18396

Csak kérdem,mivel jársz?A 95-ben van ethanol.A prémium pedig elvileg jobb az egrnek (de lehet tévedek).Anno amikor lehetett tankolni ethanol üzemanyagot, fél évente raktam az off autómba 30% ethanolt és az egr tiszta maradt.

Szóval mit kellene tenni?

Előzmény: Veszpremi (18394)
Veszpremi Creative Commons License 2023.07.28 0 0 18395

Bocs, aki nem E5-el jár, ezt akartam írni.

Előzmény: Veszpremi (18394)
Veszpremi Creative Commons License 2023.07.28 0 0 18394

Döntöttem, a 4. szervízt nem márkaszervíz csinálja. Neten meg is rendeltem a mostani és a következő szervízhez szükséges olajat és szűrőket. Cakli-pakli 40 rugóért.

Kérdésem: az EGR tisztítással mit csináltok, használtok valami EGR tisztító adalékot? Merthogy aki E5-el jár, ott bizony valamit kell tenni.

DKori86 Creative Commons License 2023.07.28 0 0 18393

Így van, itt egyáltalán nem figyel semmit. :)

 

Én kicsit úgy, vagy úgyabbul vagyok vele, mint a TPMS-el: ha már van, OK legyen mert van amikor van értelme, de egyáltalán nem hiányzik ha nincs (lásd.: OFF autómnál ötletelésbe/pénzbe/időbe többe telt a fényforrások upgradejénél azt kitalálni, hogy "CAN busos legyen", milyen ellenállás stb, mint maga a fényforrás - de összeállt, épp a héten lett DRL-je is, így részemről 100%-os, nem ír hibát semmire stb-stb.). Nekem spec szimpibb ha nem figyeli a CAN bus, mert adott esetben faxságot is jelezhet, az meg bosszantóbb, mint körbejárni az autót. :)

 

Pont a fentiek miatt nekem megvan megszokásból, hogy néha (!) körbejárom felkapcsolt világítással az autót, hogy minden OK-e (ilyenkor szándékosan felkapcsolom mielőtt kinyitom a kapunkat és be/kiállás előtt körbejárom az autót 5mp alatt :) ).

Előzmény: BXtwelve (18392)
BXtwelve Creative Commons License 2023.07.27 0 0 18392

Már írtam itt anno szerintem (de lehet, hogy nem).

Az első szervizkor beszélgettem a szerviz villanyászával, utólagos ledesítés ügyben. Mondta, hogy más gyártókkal ellentétben a Suzukinál nincs semmi figyelés. A Suzuki fő piacainak figyelembevételével ezen nincs mit csodálkozni.

Elég egyedi az is, hogy nincs motorolaj szint mérés sem.

 

 

Előzmény: Gyöször (18388)
1Bence Creative Commons License 2023.07.27 0 0 18391

Tényleg elég szomorú, hogy nem figyelmeztet, meg lehetne oldani. (Nekem is volt hasonló "élményem" céges (olasz) autóval, a rendszám világítás hiánya miatt jelzett, hátsó lámpa hiba, első lámpa hiba miatt nem, az egyik kollégám szólt, hogy nem jó.)

Előzmény: Gyöször (18388)
ViZo72 Creative Commons License 2023.07.27 0 1 18390

Nem egy vidám történet de az előadásmód részemről mindenképp megért egy pluszt. :-)

 

A mai "hűdebiztonságra törekszünk" világban már mindenféle biztonsági kütyü kötelező, de ezek szerint simán járhatsz hátsó világítás nélkül és semmi hibajelzés. Ez szomorú.

Igen, elinduláskor is lehet -sőt kellene- ellenőrizni, de ha menet közben megy ki arról is szólhatna a rendszer... Led ide vagy oda, gondolom azért meg lehetne oldani ennek ellenőrzését és valószínűleg nem is plusz milliókért (bár nem értek hozzá).

 

Előzmény: Gyöször (18388)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!