Nem elfeldve, hogy talán ezt, vagy nagyon hasonlót egy magyar egyedül is megcsinálta egy tenerével - Sztív be is linkelte régebben. Aztán pár évvel ezelőtt Nigériában meghalt egy autóbalaesetben :-( Ő tartja a legmagasabbra jutó motoros címet is.
Csak amikor tiszta benzin volt - akkor ilyen csészém nem volt... Aztán amikor jött a tömítés, hozta magával a bioizét... Így hát összekötöttem őket :-(
Nekem "csak" annyi a nyűgöm vele, hogy ha ez a kib.szott benzin/dízel kibírt 10-30 milló évet a föld alatt - akkor most miért romlik meg 3 hónap alatt??? Hát erre mondom, hogy kapják be.
Lehet itten mínuszolni mindenféle hozzászólást.
Nekem akkor is rossz tapasztalataim vannak vele - mert egyszerűen a karbi gumi cuccai nincsenek erre felkészítve. Amikor a csészét levettem takarítani, nem tudtam visszatenni a gumit a helyére - meg kellett várni, amíg kipárolog belőle minden. szerencsére nyár volt és fél óra elég lett, akkor visszahúzodott eredeti méretre, nagyjából.
a téli tárolásra inkább a 98-100 prémium benzin a megfelelő, abban is van bioetanol, de kevesebb, de ami a lényeg abban olyan formában van ami a vizet nem veszi fel, emiatt nem lesz benne levegőből felvett nedvesség( ami szerintem a másikba se igazán) és nem is romlik meg a téli tárolás miatt
eddig volt 5% benne ez már rég elkezdte felszedni a gyantás lerakódásokat, így a most a 10% miatt nem lesz nagy változás
szóval no para
amúgy ez az mtbe szinte mindenben van ez váltotta ki az ólom tetraetilt, nem összekeverendő az etbe anyaggal ami a prémium benzinben van az etanol helyett
Juszuf, ennyit életedben összen nem írtál! (tudom, copy-paste...) :-)
A lényeg átjött egyetlen mondatban is:
- Ha lehet, ne használjon E10 üzemanyagot.
Hát békaphassák. A brit tudósok megszavaztatták a parlamentjükkel, hogy 2035 után nem lehet robbanómotoros gépjárművet forgalomba hozni (lehet, hogy csak autót+teher cuccok).
Az az E10 ökörség is csak arra jó, hogy addigra lehetőleg tönkremenjen minden - és vehetsz csivili pénzekért villanyt :-(
egy kis olvasnivaló: (forrás Facebook/Yamaha Fehér)
Kérdések és válaszok:
Mi az E10 üzemanyag? Az E10 üzemanyag 10% etanol és 90% benzin keveréke.
A Yamaha motorok kompatibilisek az E10 üzemanyaggal? Minden jelenlegi modell és a legtöbb 2003 után gyártott motor üzemanyagrendszere elviseli a friss, 10%-nál kevesebb etanolt tartalmazó üzemanyagot (E10). Bár a Yamaha motorok kompatibilisek az E10 üzemanyaggal, mégsem javasoljuk a használatát.
Lehet használni kétütemű motorolajat E10 üzemanyaggal? A Yamalube TCW3-RL és 2W olajak keverhetők az E10-zel.
Mik az etanol negatív tulajdonságai? Az etanolnak van néhány tulajdonsága, amik befolyásolják az üzemanyagrendszer működését. - Az etanol erős tisztítószer, oldószer és szárító hatása is van. Leoldja, letisztítja az üzemanyag tároló kanna, benzintank, és az üzemanyagrendszer egyéb alkatrészeinek belsejéből a szennyeződéseket, lerakódásokat és anyagdarabokat. A leoldott részecskék eltömíthetik a szűrőket, lerakódhatnak az injektorokban, benzinpumpában, nyomásszabályzóban, karburátorban, szívócsövekben, szelepeken és szelepvezetőkön. - Az etanol higroszkópikus tulajdonságú. Magához vonzza a vizet (pl. erősen vonzza a párát). - Az E10 üzemanyag élettartama kevesebb, mint a hagyományosé. Ez különösen fontos téli tároláskor nálunk, ahol a szezon viszonylag rövid.
Használható nagyobb etanol-tartalmú üzemanyag (E15, vagy E85)? Soha ne használjon Yamaha motorban 10%-nál magasabb etanol tartalmú üzemanyagot, vagy olyat, ami bármennyi metanolt tartalmaz. Ezek az üzemanyagok indítási, alapjárati és komoly üzemanyagrendszer- és motorhibákat okozhatnak.
Az etanol tisztítóhatásának nincs pozitív hatása az üzemanyagrendszerre? Nincs. Minden hagyományos üzemanyaggal működő üzemanyagrendszerben vannak lakk, festék, vagy felületi korrózió (rozsda és alumínium-oxid) okozta lerakódások. Ezek vannak a tárolásra és szállításra szolgáló eszközökben (csövek, tartályok, kannák, szivattyúk, stb.), amelyek érintkeznek az üzemanyaggal. Az etanol ezeket leoldja mindenről, amivel érintkezik. Az etanol oldja a legtöbb műanyag, vagy műgyantából készült tank anyagát is. Ezeknek a leoldott anyagoknak a mennyisége hamar eltömítheti a szűrőket, ezzel dugulást okozva. Így a motor teljesítménye erősen leromlik, és más motorhiba is keletkezhet.
Mi történik szétválasztódáskor? Szétválasztódáskor több káros esemény zajlik le: - A víz és etanol molekulák leülepszenek a tank fenekére egy külön víz és etanol réteget alkotva. A tank felső részén, pedig kialakul egy réteg benzin, amiben nincs etanol. - A motor az üzemanyagot a tank aljáról szívja. A motor nem működik megfelelően, ha egyáltalán működik, etanol és víz keverékével. A víz és etanol keverék rendkívül korrozív néhány fém esetében és kárt okoz a motor belsejében. - A maradék etanol nélküli benzin oktánszáma alacsonyabb, mint az E10 üzemanyagé, kb. 2-3 ponttal. Ez az alacsonyabb oktánszám már nem biztos, hogy eléri a motor által igényelt szintet.
A szétválasztódott üzemanyagból visszamaradt benzin használható-e a víz és etanol eltávolítása után? Nem, a maradék benzin oktánszáma alacsonyabb lehet, mint amit a motorhoz előírtak.
Mi az előnye, ha Fuel Stabilizer és/vagy Conditioner adalékot öntünk a benzinhez? A kereskedelemben kapható benzin adalékok csökkentik a belső lerakódásokat és növelik a benzin tárolhatósági idejét. A Fuel Stabilizer folyamatos használatával csökkenthetőek a belső lerakódások. A Fuel Stabilizer & Conditioner® benzinhez adagolása megakadályozza az üzemanyag rendszer elszennyeződését, és segít a benzin oktánszámát megtartani tárolás során.
Mi a teendő az előbb felsoroltak elkerülése érdekében E10 üzemanyag használatakor? Minden probléma nem kerülhető el, de előfordulásuk és veszélyességük csökkenthető a következők betartásával: - Ha lehet, ne használjon E10 üzemanyagot. - Vásároljon ismert márkájú üzemanyagot. - Ha lehet, mindig ugyanonnan vásárolja az üzemanyagot. - Újabb, tisztább tárolótartállyal rendelkező benzinkútról vásároljon üzemanyagot. - Rendszeresen használjon Fuel Stabilizer és Conditioner adalékot az oktánszám csökkenésének megakadályozása érdekében. - Tárolás előtt keverjen a friss üzemanyagba stabilizáló szert. A már nem friss üzemanyagon nem segít a stabilizáló szer sem. Ezek akkor a leghatékonyabbak, ha tankolás után azonnal belekeveri őket az üzemanyagba.
Összegzés az E10 üzemanyaggal kapcsolatban:
- Az etanol tisztítószer, oldja a rozsdát és egyéb szennyeződéseket a tank és a benzincsövek belsejéből. Ez a szennyeződés eltömíti a szűrőt, csökkenti a benzináramlást, motorleállást és nehéz indíthatóságot okozva. - Az etanol korrozív oldószer-szerű tulajdonsága miatt kioldja a gyantát és a lágyítókat bizonyos műanyag és gumi alkatrészekből. Fekete iszap keletkezik, ami lerakódik a szívószelepeken, amitől azok beragadnak, eltömíti az injektorokat, mellyel komoly motorhibát okozhat. - Az etanol higroszkopikus – magába szívja a vizet, és könnyebben keveredik vízzel, mint benzinnel. Az üzemanyag akár 10%-a etanol–víz keverékké változhat és szétválasztódás jöhet létre, melynek során a felső rész tiszta, alacsony oktánszámú benzin lesz, az alsó pedig vízzel szennyezett etanol. Mivel a benzinszivattyú a tank aljából szívja az üzemanyagot, a vízzel szennyezett üzemanyag miatt a motor üzeme bizonytalan, vagy be sem indul. Az alacsony oktánszámú benzin miatt a négyütemű motorok teljesítménye csökken, és gondokat okoz a kétütemű motoroknál is a szegény üzemanyag, és a kenőolaj hiánya (a víz jelenléte miatt). - Az etanol csak 6 hétig tárolható, utána az oktánszáma elkezd csökkenni. Ez nem okoz problémát egy autóban, de egy nem túl gyakran használt motorkerékpárnál, vagy a téli tároláskor már igen. - Ne keverjen etanolos üzemanyagot más, MTBE-t tartalmazó üzemanyaggal. MTBE a metil tercier butil éter rövidítése, egy egyszerű molekula, amit metanolból készítenek. A két adalék kombinációja, különösen víz jelenlétében, egy gél-szerű anyagot alkot, ami könnyen eltömíti a karburátorokat. Mielőtt átállna E10-re, lehetőleg használja ki az összes benzint a tankból, vagy ne legyen benne több 20%-nál. A legjobb egy tiszta, száraz tank az első tankoláskor. - Ha a motor, vagy a hajó 2003 előtt készült, ki kell cseréltetni a régi benzincsöveket, O-gyűrűket, kézi pumpát, és más nem etanol-álló műanyag és gumi alkatrészeket. Gyakrabban ellenőrizze a rendszert, hogy nem szivárog-e, vagy nem használódott-e el. - Kövessen el mindent, hogy távol tartsa a vizet az üzemagyagtól. Csak annyit tankoljon, amennyit elhasznál a következő két hétben (bár, ha a tank tele van, akkor kevésbé csapódik le a falán a pára, főleg, ha olyan helyen tárolja a hajót, ahol nagy a napi hőmérséklet ingadozás). Tankoláskor ajánlatos szűrős tölcsért használni, hogy elkerülje víz, vagy más szennyeződés bejutását a rendszerbe. Adjon hozzá benzin stabilizálószert, pl. Motul vagy Motorex Stabilizer.
- Téli tárolás előtt töltse fel a tankot kb. 95%-ra, hogy maradjon hely a hőtágulásra, és adjon hozzá benzinstabilizáló szert. A közel tele tank megakadályozza a levegő bejutását, így a víz kicsapódását és benzinbe kerülését. A szétválasztódás megelőzésének legjobb módja, ha teljesen leengedi az E10 üzemanyagot, és kiszárítja a tankot, de ez kényelmetlen és veszélyes művelet. - Miután megtörtént a szétválasztódás, az adalékok és a vízleválasztók már nem segítenek. Az egyetlen megoldás ilyenkor a benzin és az etanol/víz keverék professzionális eltávolítása. Ha bármennyi üzemanyag marad a tankban tároláskor, akkor adjon hozzá stabilizáló szert (de ne felejtse el, hogy a stabilizáló szerek nem gátolják meg a szétválasztódást). Szétválasztódás tipikusan akkor történik, ha téli tároláskor a tank negyedig, vagy félig van csak tele. A nyáron ritkán használt, nem tele tank esetében is gyakran előfordul.
Téged megrészegített a házasélet, és már azt is elfeledted, amiről beszéltünk...
Tedd vissza az eredeti lánckereket - akkor majd annyit forok, amennyit megszoktál :-)
- - - - -
A mínuszok világa igen érdekes mostanában :-((((
(volt a nyolcvanas évek végén egy film: Valaki figyel címmel...)
Az újabbaknak egy kis háttérinfó: ezért kihaltabb itt a fórum mostanában, mert máshová költözött a Tenere klub kommunikácója, így kicsit kihaltabb lett itt az élet.
Üresbe világít az üresjelző, ha nem világít, lehet nem kap elég mínuszt ott valami :) én ilyen problémát keresnék ott a fejidomba lévő kábelkötegbe/csatlakozóban esetleg mínusz közösítő pontokon. (csak egy XTZ660-as tulaj nem 750-es)
Nem azon a tényen akadok ki, hogy miért nem átmenetes a grafika (ez még talán jobban is tetszik) hanem ha újra fényezett annak lehet 1000 oka. Lehet h egy kis csúzász de lehet h egy újraépített vas....nem tudom. Értelemszerűen "eredeti" színben is lehet u ez, de én ilyen "vaskalapos" vagyok ebben, szeretem ha eredeti.
Gondolkozom egy 750 es ténérén. A tulaj azt állítja h originál a fényezés 100%, de az a baj, h az ég adta világon nem találtam ilyen színkódu 1992 es ténérét. A grafika tényleg ilyesmi abban a szériában, de ha megnézitek az oldalelemen (és a tanknál is) a 2 kék négyszög homogén színű és az összes ilyen típusnál egy átmenet van.
A színe mindegy mert fólia megy rá. El kezdtem össze hegeszteni, de annyira apróra van törve (hiányos is), hogy lehet el kell ezt most engednem. Élnék a lehetőséggel, ha küldesz egy elérhetőséget megköszönöm.
Az nincs, de egy délvidéki srácnak megvan a sablon, ami alapján üvegszálból csinálta a komplett fejidomot. Csinálta néhányunknak. Biztos tud utángyártást csak kopoltyúkból is. Ez csontszínű lesz, tehát festeni kell.
Másik: Balástyán másik srác, aki motor idomokat gyárt, anyagában szinezett műgyantás megoldással, korrekt áron. ez lehet fekete, nem biztos, hogy kell festeni. (nekem a sárvédőm innen van, szép munka). Ha kell kontakt, jelezd.