Keresés

Részletes keresés

payagyerek Creative Commons License 2008.01.12 0 0 2928
Ja. Összeragad a rohadék.
Előzmény: Mekk Elek ezermester (2927)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2008.01.12 0 0 2927
Jól írja payagyerek: a reed cső egyik végére kapcsolj valamilyen feszültséget
a másik végéről (egy ellenálláson keresztül) töltögess egy kondenzátort. A kondenzátorról leveheted a (többé-kevésbé) fordulatszám arányos feszültséget.

Persze működne ez ellenállás nélkül is de a kondi túl nagy árama szép lassan tönkreteheti a reed cső érintkező felületeit
ezért szerintem úgy válaszd meg a feszültséget, az elenállás és a kondenzátor értékét hogy a reed cső ne kaphasson 0,01 ampernál nagyobb terhelést (pl 12 V esetén legalább 1200 ohm).
Előzmény: Scroll-comp (2923)
payagyerek Creative Commons License 2008.01.12 0 0 2926
Igazad van, de itt az elpár oldali védelemként szerintem nem muszály. Gondolok itt arra, hogy ha nincs hőfokkülönbség, akkor probléma van. Tiltva marad. A relé nem zár vissza, Csak ujraindítás lehetséges.
Előzmény: Mekk Elek ezermester (2925)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2008.01.12 0 0 2925
"Persze a rajzod 3 tranyóval Schmitt-triggerként célszerűbb nekünk."

Valószínűleg egyetlen darab darlington tranzisztor is elegendő lenne (0,3A kb 30 Ft)
az szerintem ide kielégítő érzékenységgel bír és képes kapcsolni egy relét is.


Az ilyen vezérlő áramkör kialakításánál ügyelni kell arra hogy legyen az áramkörnek hiszterézise, tehát ne ugyanazon a hőmérsékleten kapcsoljon ki amelyiken bekapcsol. Pl a biztonsági relé 3 fok hőmérsékletkülönbségnél tiltson le, de csak 6 foknál engedélyezzen újra. Ha túl kicsi (esetleg nulla) az áramkör hiszterézise akkor előfordulhat hogy a vezérlő és a vezérelt berendezés "folyamatosan ki-be kapcsoló" üzemódba bonyolódik. A szobatermosztátoknál sem véletlen az hogy a bekapcsolási és a kikapcsolási hőmérséklet között legalább 2 fok különbség van, különben nem óránként indulna be a fűtés húsz percre hanem öt percenkéne egy percre :)
Előzmény: payagyerek (2922)
payagyerek Creative Commons License 2008.01.12 0 0 2924
Töltögess vele egy kondit. Az értékét nem tudom, mert erősen terhelésfüggő.
Az átfolyásmérőhöz kéne?
Előzmény: Scroll-comp (2923)
Scroll-comp Creative Commons License 2008.01.12 0 0 2923
Olyan rajzot tudsz nekem adni,ami a readcsőimpulzusait alakítja át egyenletes feszültségnek. ha megszünik az impulzus, megszünik a feszültség is.
Előzmény: payagyerek (2922)
payagyerek Creative Commons License 2008.01.12 0 0 2922
Ja. A hídkapcs a lényege, csak én azért rajzoltam stabIC-vel, mert azt így műveleti erősítőként használva 1,5A limitig bárki, bármit ráakaszthat. Ezt talán még egy hentes is meg tudja fabrikálni. Persze PIC alapú vezérlést is fabrikálhatunk, azonban én úgy gondolom, (főképp védelem esetében) hogy az egyszerűség megbízhatóságot is jelent.
Manapság akkora elektromágneses térben élünk, ami bár ránk nézve sem túl egészséges, egy szoftver alapú vezérlő sem díjazza. (villám, elektromos tüsik a vill.hálózatba)

Persze a rajzod 3 tranyóval Schmitt-triggerként célszerűbb nekünk.
Előzmény: Mekk Elek ezermester (2919)
Scroll-comp Creative Commons License 2008.01.12 0 0 2921
Ekkora víz igényhez már kb 150mm átmérőlyű kutat szoktak fúrniés búvárszivattyúval üzemelnek. (de ebben nemigazán vagyok jártas)

A hőszivattyúnak akkor a legjobb a hatásfoka,minél alacsonyab hőfokúvízzel fűtünk.
Ennek a legjobban a padlófűtés felelmeg. (négyzetméterenként kb.9-10 méter cső)

A másik a fancoil ezt viszont úgy kell méretezni hogy minél alacsonyab fűtővíznél is letudja adni a helyiségnek az elegendő hőenergiát. Ha akarsz akkor ezzel nyáron hűteni is tudsz!

Elég nagy a belmagasság.....ha az irodákban nem szükséges ez a belmagasság akkor érdemeslenne álmennyezettel csökkenteni és szigetelni.Kissebb a hő igény és hőveszteség. Ha viszontmarad a belmagasság akkor a fancoilt javaslom, mivel az ventillátoros így folyamatos légkeverést biztosít. Erre viszont van aki érzékeny.

"klotyeszt" is fűteni kellene....persze az öltözőt és a zuhanyzót is.
A műhelyt semárt valamennyire, meg a raktárat. Ha viszont az irodáktól jól elszigetelik akkor nemfontos.
Milyen tevékenység fog zajlani a műhelyben? Milyen gépek lesznek bent? Van köztük olyan ami hőt termel......ezek is fontosak.

A hőszivattyó is olyan mint egy gáz kazán.....ha kell megy...ha kell sokat megy és ha nem kell akkor csak keveset.
Akárminden helyiségben lehet külön termosztát.....ez már csak gépészeti megoldás.
A fancoilokban beépített termosztát van.

Az ország melyik részéről vagy?
Előzmény: Az Agg (2915)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2008.01.12 0 0 2920
Az ehhez szükséges vízmennyiséget kiszivattyúzni sem lesz egyszerű dolog
de attól tartok hogy (a hőcsere után) ugyanabba a vízrétegbe visszapumpálni ezerszer nehezebb feladat lesz.
Előzmény: Az Agg (2916)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2008.01.12 0 0 2919
A műszerrel sorba is köthetünk ellenállást amivel csökenthető az érzékenység.
A műszer helyére erősítőt (IC vagy tranzisztor) is tehetünk amely akár relét is kapcsolhat.
Előzmény: payagyerek (2914)
halaloszto Creative Commons License 2008.01.12 0 0 2918
Az lesz a bemenet a gepesznek. Abbol megmondja, hogy helysegenkent hany kw holeadot kell beepiteni, es hogy osszesen hany kw hoforras kell.

vajk
Előzmény: Az Agg (2917)
Az Agg Creative Commons License 2008.01.11 0 0 2917
valahol a tervdokumentációkban vannak hőtechnikai (asszem k) értékek feltüntetve. hétvégén fellapozom, mit is írnak, hátha az használható valamire.
Előzmény: halaloszto (2871)
Az Agg Creative Commons License 2008.01.11 0 0 2916

épület használatának jellegéből eredő hőigény:

 

földszinten: , 3,8m-es belmagassággal: 5db 30m2-es helyiség irodaként használandó, 21-22 fok szükséges. kb. 200m2 raktár és műhely, ahol nincs extra hőigény, bármennyi többlet is van a fűtetlen állapothoz képest, az már talált hő :-)

 

emelet: 2,6m-es belmagasságal: 6db, egymástól független helyiség összesen 180m2, 21-22 fok szükséges, fennmaradó kb. 180m2-nek nincs extra hőigénye(raktár, klotyesz, stb.), bármennyi többlet is van a fűtetlen állapothoz képest, az már talált hő :-).

Előzmény: EszTibi (2869)
Az Agg Creative Commons License 2008.01.11 0 0 2915

milyen kút a "jó" kút"?  csak azért, mert nekem pl. a kertemben 2 db csőkút van szivattyúval, s egyenként 7m3-t termelnek óránként. igaz, ezeket csak locsoláshoz használom. nagyon nem is mélyek, 125mm-es átmérő -35m-ig van, s onnan -65 méterig 65mm-es mélyítéssel.

 

fűtésrendszer milyen legyen? milyen értelemben? nem terveztem semmit, ezért kérek tőletek a véleményt, tanácsot.

 

hatásfok:

 

földszinten: , 3,8m-es belmagassággal: 5db 30m2-es helyiség irodaként használandó, 21-22 fok szükséges. kb. 200m2 raktár és műhely, ahol nincs extra hőigény, bármennyi többlet is van a fűtetlen állapothoz képest, az már talált hő :-)

 

emelet: 2,6m-es belmagasságal: 6db, egymástól független helyiség összesen 180m2, 21-22 fok szükséges, fennmaradó kb. 180m2-nek nincs extra hőigénye(raktár, klotyesz, stb.), bármennyi többlet is van a fűtetlen állapothoz képest, az már talált hő :-).

 

másrészt mennyire lehet szabályozni a hőszivattyús rendszert? értsd: (gáz) kazános fűtésnél: hőigény -> termosztát felcsavar -> lőn hő (és a gázszámla...), nincs fűtési igény -> termosztát lejjebb állít -> közel arányosan csökken a költség is.

 

mennyire lehet szakaszolni, szakaszonként szabályozni a szivattyús rendszereket? pl. az épület mondjuk kerekítve 700m2(valójában 720m2), de mi van akkor, hogy ha hetekig csak az irodákat vagy csak azok egy részét kell fűteni?

Előzmény: Scroll-comp (2868)
payagyerek Creative Commons License 2008.01.11 0 0 2914
Azért dobtam fel egy egyszerű áramkört, mert lehetnek itt a fórumon olyan emberkék is akik megriadnak egy komolyabb elekronikától. Asszem evvel ők is tudnak mit kezdeni.

Persze az egyik szenzorral érdemes egy 1k ohm-os potit sorba kötni az állíthatóság végett.
Előzmény: payagyerek (2913)
payagyerek Creative Commons License 2008.01.11 0 0 2913
Ne nevessetek, én mondtam, hogy primitív.



Az a lényege, hogy a stabIC akkor ad névleges, esetünkben 5 V-os feszt, ha a középső lába testen van. Jelen esetbe nem. A kimenetre kapcsolt akármi (lámpa, relé, műszer) különbségi jelet kap. Ennek a szintje az elpárologtató ki- és bemeneti csövén lévő hőfokkülönbségtől függ. Minél nagyobb a csövek közti hőfok különbsége, annál több a fesz. Ha nincs hőkülönbség, akkor nincs delej a kimeneten. Ha műszert dugunk a kimenetre, akkor a hőfelvétel szintjét látjuk. Beállításnál sokkal egyszerűbb egy kijelzett érték növekedését látni, mint 2db hőmérő fokait és ennek változását szemmel követni.
Persze, ha már megy a rendszer, akkor egyszerű védelmi áramkör is lehet belőle. Ha megáll a víz, vagy eloson a gáz, akkor a két PTC, vagy NTC által adott ellenállás egyforma lesz, ezáltal leesik a kimenő jel, elejt a relé, megáll a kompri.

Persze ennél komolyabb áramkörrel is megoldható.
Előzmény: payagyerek (2912)
payagyerek Creative Commons License 2008.01.11 0 0 2912
Minyá lerajzolok egy roppant eccerű és primitív áramkört. Olcsó, mindenki számára kivitelezhető. Csak még rázok egyet a komprin.
Előzmény: Scroll-comp (2910)
EszTibi Creative Commons License 2008.01.11 0 0 2911
Előzmény: Scroll-comp (2910)
Scroll-comp Creative Commons License 2008.01.11 0 0 2910
Az NE555-el nincs valami kapcsolás, a bemenetén impulzust kapna, a kimenetén pedig folyamatos feszültséget adna. Ha megszünik az impulzus, megszünik a kimeneti feszültség.
Ezzel lehetne védeni az elpárt. Ha nincs áramlás,letiltja a kompresszort.
Előzmény: payagyerek (2909)
payagyerek Creative Commons License 2008.01.11 0 0 2909
Roppant sok menetes kis tekerccsel már sikerült némi delejt indukálnom avval a satnya mágnessel, ami a vízórába van. Ezt egyenirányítva, pindur kondival pufferelve egy feszmérő müszi mutatná nekünk a vízáramot.
Azonban idő hílyán még csak a tekercsnél tartok.
Most is a kompri mosása lopja az időmet. Mégiscsak felöntöttem keróval. (víztiszta, szobahőmérsékleten 2-3 nap alatt nyomtalanul elpárolog, nem agresszív, nem baszogatja a tekercs zománcát).
Majd jövőhéten, munkahelyen lesz csak időm a vízórával molyolni.
Előzmény: Scroll-comp (2908)
Scroll-comp Creative Commons License 2008.01.11 0 0 2908
Egy kis elektronika és lehet csinálni belőle áramlás érzékelőt!
Payabá.....van valami ötleted elektronika terén?
Scroll-comp Creative Commons License 2008.01.11 0 0 2907
Jó jó..csak nemműködik.
Nagyon nagy az áttétel, nemjelziki. Másik tengelyre kell raknom egy mágnestés mellé a read csövet.
Jólesz csak nem adja magát egyből.
Pici mágnest kell keresnem.
Scroll-comp Creative Commons License 2008.01.11 0 0 2906


Ez lett belőle.

felrakom a másik mellé(pollucom) és azzal behitelesítem.
Scroll-comp Creative Commons License 2008.01.11 0 0 2905
Viszont csak 1500 pénz volt.
Előzmény: halaloszto (2904)
halaloszto Creative Commons License 2008.01.11 0 0 2904
Ja, mar latom. Nem is mutat pill. teljesitmenyt, csak szumma elfogyasztottat.

vajk
Előzmény: Scroll-comp (2902)
Scroll-comp Creative Commons License 2008.01.11 0 0 2903



Ő a lelkem.
Ja meg átraktam a hőfokszondát a másikba.
Előzmény: halaloszto (2900)
Scroll-comp Creative Commons License 2008.01.11 0 0 2902
mert mechanikus...és MegaWatt mérő. 10kW a legkissebb lépése.
Előzmény: halaloszto (2900)
EszTibi Creative Commons License 2008.01.11 0 0 2901
Passz, fogalmam sincs. Bekötöttem mind a két végét a folyadéktartályba gusztusosan beforrasztva, a folyadékot meg egy harmadik csonkon vettem el a tartályból.

Na de majd holnap neki esek.
Előzmény: Scroll-comp (2898)
halaloszto Creative Commons License 2008.01.11 0 0 2900
Miert nem jo a sajat gyari meroje annak a homennyiseg meronek?

vajk
Előzmény: Scroll-comp (2899)
Scroll-comp Creative Commons License 2008.01.11 0 0 2899


Készül...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!