Tudom, hogy van már Lancia topik, csak ott nincsenek Kappa tulajok, akikkel meg lehetne vitatni a típust. Tervezem egy Kappa vételét, de szeretnék tulajdonosokkal értekezni róla, tesztek/népítélet alapján nagyon jó lehet, és nincs annyi hibája, mint amennyit egy olaszról gondolna az ember(egyébként imádom az olasz autókat), ugyanakkor több tulajdonos megkérdezése nem ezt támasztja alá.
Szóval Kappa tulajdonosok, légyszi segítsetek! Vegyek? Ne vegyek? Jöhet minden info! Képek eladó Kappák is jöhetnek, bármi, ami a típussal kapcsolatos!
Kösz előre is.
Szerintem jelenleg már kórosan eltorzultak az autópiaci trendek. Az a gond, hogy ma már nem csak a nagy fogyasztású autók nem mennek, de a kicsik sem igazán. Ennek nyilván az egyik oka a válság és a pénztelenség, de a másik pedig az lehet szerintem, hogy irdatlan mennyiségben ömlenek most be az országba a nyugatiak levetett és itthon helyrepofozott roncsai. Sok embert találta meg most az új autók piacának hanyatlása miatt keletketett piaci rést. Szerintem ha nem lenne szakmai leliismeretetek és hivatástudatotok, akkor a kiemelkedő autóvillamossági tudásotokkal sokkal több pénzt kereshetnétek akár ti is elektronikai hibás -tudatosan kiválasztott- autók fillérekért történő megvásárlásával és helyrepofozásával, mint a jelenlegi vevőkör által :))..
Három éve még 100ezer alatt csak porrá rohadt Lancia Y10-est lehetett kapni, a jobb állapotúak 200 környékén mentek - ráadásul pörögtek is a használtauto.hu-n. A kis fogyasztású autókat jellemzően könnyen el lehetett adni márkától függetlenül. Ma viszont ott tartunk, hogy jó ha 100-150 ezret kapnék az autómért - ami inkább 300-ban van már nekem. Eközben tele van Nyugat-Európa csupán 1000EUR környén árult Smartokkal, VW Lupokkal stb.. Ráadásul mostanság boldog-boldogtalan veszi pl a 800EUR-tól kezdődő Ford Galaxykat,VW Sharanokat és Alhambrakat - persze 1.9 TDI-ben főleg. Ha jól rémlik, akkor pl a Galaxy abszurd módon jelenleg benne van a "top 20"-ban is a Magyarországon tavaly forgalomba helyezett autók listáján.
Kappára jó példa a fórumon korábban többször említett "Alfaüléses Peti" barátom esete. Három éve a segítségemmel vette az autóját 550ezerért (2.4 20V). Apróbb elektromos hibái voltak, de azokat a segítségemmel orvosoltuk a vásárlás után és eljárt vele 40-50e Km-t azóta. Sokáig nem is volt gondja vele, de tavaly leszakadt az egyik hátsó gátlóján a szétrohadt rugó tartó gallér a lengéscsillapítón. Aztán kiderült, hogy a rugó is kukás. A Sziváknál csináltatott új rugót, és kapott két vadiúj Monroe hátsó lengéscsillapítót több ,mint 100e Ft értékben. Azon kívül semmi baja nem volt (mondjuk esztétikailag sosem volt egy etalon) és semmit nem költött rá. Viszont nem is kötődött hozzá túlságosan. Így elvileg egy hónapon belül eladó lesz, mert jól fizető állása van és szalonból vesz helyette újonnan autót. Azt mondta, hogy ő már elégedett, ha kap érte 150-200e Ft-ot, mert ha lebontjuk az értékvesztést az évekre, akkor abszolut jó választás volt neki a Kappa. Szerette, jó volt, meg volt, ennyi volt. Nem bánta meg, hogy Kappája volt, de egyszer mindennek vége van és ezt most látja elérkezettnek..
Nekem az a véleményem, hogy jelenleg Kappát venni és fenntartani nagyon emberfüggő dolog. Alapvetően nagyon alulértékelt típus a használati értékéhez képest. Szerintem a fogyasztása sem olyan vészes a teljesítményéhez/méretéhez képest. A mérleg másik oldalán viszont ott van az a bizonytalanság, hogy vajon mikor romlik el valami megint. Szerintem visszagondolva a tapasztalatokra ritka eset, hogy egy Kappát tréleren lát az ember. Azonban nagyon emberfüggő, hogy ki mennyire tudja tolerálni a korából fakadóan rendszeresen előjövő kisebb nagyobb hibáit. Ezek nagyja elektronikai jellegű, de én a saját Kappámból és az elbontott Kappából kiindulva azt látom, hogy hamarosan a korrozió által okozott károk is meg fognak jelenni a napi szinten használt autóknál.
Van aki cigizik, van aki kocsmázik, és van aki kappát tart.
Szerintem mindenki tisztában van vele, hogy ha sikerül is esetleg eladni, nem ebből fog meggazdagodni. Ahogy szokták mondani, az éhenhaláshoz sok, a megélhetéshez kevés.
Való igaz hogy a Kappa kezd a béka hátsó fele értékű temékké válni. Illetve nem kezd hanem már az.
És a válság......
Azonban a válság az olyan, hogy egyszer elmúlik.
Ezért gondolom én úgy, hogy ami most van az nem válság.
Talán úgy fogalmaznám meg, hogy ami most van az egy az emberi létet alapvetően befolyásoló trendforduló.
Szerintem semmi sem lesz már újra ugyanolyan mint régen. Az emberi lét mind gazdasági mind környezeti szempontból "túlszaladt" meghaladta lehetőségeit. És erről nemcsak olvasni lehet már mint 5-10 éve hanem mindenki itt érzi a bőrén.
Én a magam részéről megpróbálok alkalmazkodni ehhez a helyzethez. Úgy gondolom nem lehet mást tenni. Nem lehet 2-3 hobbijárgányt tartani, csakis egyet, nem lehet luxusra költeni ma, hanem józanság kell és a befektetést is átstruktúrálni.
Az energiahatékonyságba fektetni pld.
És nem szabad ezt a dolgot leszűkíteni csakis az anyagi helyzet/lehetőségek szintjére. Mert ez nemcsak anyagi kérdés.
Persze, teljesen normális dolog, ha egy típus kiöregszik, piaci értéke zuhanórepülésbe megy át, aprópénzért megvehető.
A Kappának ez a korszaka -a tulajdonosok pechére- egybeesik a válság mélyülésével. Szinte minden autót nehéz eladni, ha az ráadásul olasz, ez súlyosbító tényező, ha emberes méret, méginkább, ha benzines, akkor meg főleg, ha ráadásul automata, akkor meg tényleg három zsák krumpli az ára.
Három-négy éve még ezen a topicon esemény volt, ha egy tökösebb motorú Kappás feltett egy videót, mekkorát gyorsul a fűrész....
Aztán a "régi" Kappások vagy váltottak (jó esetben olaszra), vagy (kevesek) hobbiautóként megtartva az autót másikat vettek a mindennapokra, mások teljesen lelakják, barkács szinten tartják életben (?), sokan viszont látva a trendet szabadulnának tőle (amíg lehet) ha már nem túl késő ehhez.
Mára mi van? Elképesztő.
200e Ft-ért nehéz eladni egy jól felszerelt Kappát.
Ez 4 (tényleg) jó gumi ára. A legnagyobb vesztesek (ismerek néhányat) azok a lelkes Kappások, akik tényleg sokat költöttek az autóra, hogy ne legyen betegágy, és tényleg szép, ápolt, jó állapotú autójuk van. Viszont egy ilyenre tíz olyan jut, amelyik tulaja a végletekig lelakja ("minek költsek rá"), aprópénzért árulja. A gondozott Kappa tulaja meg nagyot bukik.
Persze, küldök képet szívesen, de nem is tudtam, hogy így lehet mailt küldeni. Meg miért is kellene pont ezt megvenned, főleg, ha másik motorral keresed, érdemes körbejárni a kínált darabokat. Amúgy nekem érzelmileg nem sűrgős, mint mondtam nem is árulom, mert azért sajnálom. Hiszen évente csak kb. ezer km., már lassan nyolv éve, de fizetni kell az olajcsere, szűrők stb. adó, biztosítás, garázs. Amikor megvettem, még megengedhettem magamnak, hogy legyen egy hobbiautóm, de így most sajnos sok. Inkább a másik autóm adnám el és ezt tartanám, de arra sincs igazán érdeklődőm. Amikor nálunk mindenki sír, hogy pörgetett órás autók, meg ellenőrízhetetlen előélet, akkor ez nem fedi a valóságot. Inkább egy-két százezerrel olcsóbban vesznek egy megbízhatatlan előéletűt, csak olcsóbb legyen. És most milliós autóról beszélek nem százezresről. Persze lehet ezt is, de akkor minek a sírás-rívás. A Kappa értékének kb.10-15%-át ráköltöm évente (ha a garázsköltséget számolom, akkor jóval több is), hogy nekem rendben legyen, de nyilván ez rajtam kívül senkinek nem éri meg. Sokszor inkább hülyének néznek, mint elfogadják, hogy az ember költ arra, amit szeret.
Vannak ilyen megrögzött emberek. Az utcánkban bő éve minden reggel kigurul a kapu elé a P. 307-el. Doboz a tetejére: ELADÓ ablakában 2,5millió. Az Isten nem tudja meggyőzni,hogy rettentően sokat kér érte akármilyen garázsban tartotta és szép.
És nem érti miért nem viszik el, pedig "ez az autó egy csoda". Őt idéztem.
"csak az a bajom benne, hogy turbós, az meg nem nekem való technika, sem benzinben sem dieselben."
Hát akkor sajnos rossz hírem van Thesis-ügyben.Ugyanis létezik 2.4 20v-s benzines szívómotoros változatban is, de a viszonylag nagy önsúly miatt ez a leggyengébb és legkevésbé ajánlott változata az autónak.Állítólag mindig taposni kell neki, hogy azért vmennyire menjen is, akkor meg eszik, és nem is keveset( és mindezekért cserébe még akkor is hervasztóan lépdes a gép)..A 3.0 V6, és a 3.2-es V6 viszont jól megy, kellemes a hangja is,viszont az rendesen kajál.Városban akár 20l körül is simán, és akkor még nem is nyomkodtad neki nagyon.A 2,0 turbós benzines az jól röpíti a kasztnit, enni persze az is tud,a motorja Kappa örökség, de aki a benzineseket kedveli szerintem ez a legjobb választás belőle.Igaz, jóval kevesebbet gyártottak belőle mint a 3.0 V6-ből, ami a Thesisek közt a legkelendőbb benzines volt.Ezeken kívül viszont csak dízelben létezik (150,175,185) lóerős teljesítményekkel.Viszont azokból mindegyik jó választás lehet.Egyébként a legyártott Thesisek százalékos arányban kb 70 %-uk dízel volt, 15 % 3.0 V6 és 3.2 V6, a maradék a turbós,és a 2.4 20v benzines változat.
Hát ha így volt, akkor jól tetted!Ezért csalóka a hírdetésekhez csatolt kép, mert azokon akár szinte szalonállapotúnak is tűnhet az autó.Mondjuk a 3.5 millió már akkoriban is necces ár volt egy megkímélt, 2004-es darabért,ma meg ennyiért 2006-ost kapni, külföldön meg talán már a 2008-ast is el lehet hozni.Szerintem már az is lehet hogy elfelejetette levenni a hírdetést, mert el nem hiszem, hogy valaki még felhívná ennyiért.
Az Emblema változatnak vannak sajátosságai.Pl: a váltókulissza melletti fa burkolaton jobb oldalt van az elektromos hátsó roló kapcsolója,Executive-ban alapban nincsen benne, csak kérhető volt hozzá.A könyéktámszba tett telefon még az Emblema szinten is opciós volt, mert alapban van benne telefon, de nincs külön kiemelhető készülék.Aztán a képen látszott, hogy az ülések nappa bőrösek voltak(ez is létezik Executive szinten), de ha középen apró lyukacsos a bőr-mert normáls esetben nem az-, akkor az már a hűthető-fűthető ülésre utal(ami viszont nem volt kérhető Executive felszereltségnél).
Az autó egy skoda márkaszervízben van. Szerintem a jövő héten megtekintem. pont egy hete már szerettem volna, de akkor nem találtam meg, a fene gondolta, hogy a skodánál van hátul. Mellette jobbról is balról is vagy 5 használtautó kereskedés van, de ott nem találtam.
Nekem csak az a bajom benne, hogy turbós, az meg nem nekem való technika, sem benzinben sem dieselben.
Lámpát bontva kb 40-50e. között lehet kapni,hozatni olaszból, szóval elhanyagolható dolog.Így első ránézésre 200-ból rendbe lehetne rázni az autót+regadó ami olyan 250 ezer körül van.Szóval 1 millió körül szerintem rendbe hozható, ha persze a külső sérülésektől eltekintve a motorja jó, vagy más egyéb komolyabb hibája nincs.
"Én csak arra lennék kíváncsi, hogy ha ezt 600ért kínálják akkor mennyiért vehették meg kint?
Kb a feléért, mert ugye haza is kellett hozni. Vagy éppen volt még egy hely a kamionon és találtak az út szélén egy autót és elhozták."
Így van, ha nepper hozta, akkor elképzelhető hogy "csomagban " hozta,ez annyit tesz, ha rendszeresen vásárol valahonnan, akkor ő olcsóbban kapja meg az autókat, mint te, aki betévedsz a kereskedésbe-mondjuk olaszban-,igaz, cserébe lehet hogy néha el kell hoznia olyan autót is, amivel a kereskedő a továbbiakban nem akar foglalkozni,így azt megkapja olcsóbban, jóval ár alatt, de azt el kell hoznia.Lehet hogy ez is így került be, ennyiért.Egyébként abszólút nincs nagyon megsérülve, és ahogy elnéztem ez Emblema változat,tehát a fullos, +elől hűthető-fűthető ülésekkel (vélhetően comfort üléses), ami elég ritka.
Ezt az autót az elmúlt években mindössze egy alkalommal láttam én is itt Szombathely környékén (Ikervár,Szombathely mellett van), azóta sem.Lehet hogy tényleg nem használja az illető, bár ez az ár mamár rendkívül eltúlzott, valóban.Ugyanúgy, mint ahogy ez is:
Ezt a hírdetést kb 3 éve tették fel, azóta is ennyiért hírdetik, a másik fórumon volt aki érdeklődött utána, de még mindig nem nagyon akart belőle engedni az illető!:) ...azért még vannak vicces emberek:)
Én eddig szeged és környékén legalább 10 kappáról tudok. Napközben a Széchenyi téren is láthatsz egy feketét. Szerintem a polgármesteri hivatalban dolgozik. A Palánk utca és a halászcsárda között szokott egy V6-os állni ugyan csak napközben. Pár napja egy bordó limuzinnal futottam össze a Rókusi krt benzinkútra hajtott be. Nekem egy zöld SW-m van.
Fekete volt azt hiszem csak pont arra jártam és azonnal kiszúrtam hú ott egy kappa.
Hát a jobb eleje meg volt húzva meg az egész bal oldala is meg volt karistolva úgy láttam.
Azért olyan sok a környéken tuti nem szaladgál belőlük mondjuk eddig sosem figyeltem őket, és igen van neki megjelenése főleg ha szépen le van mosva és kap egy tuti alufelnit, a gyári sem csúnya de egy komolyabb papuccsal azért jobbat mutat egy ilyen gép az tuti.
Nevemre kattintva megtalálod a címet, persze nem is azért mondtam hogy mingyárt mennék is érte csak úgy kiváncsiságból megnézni ha netán jövőre úgy alakul és eladó lesz már tudni fogom kit keressek előszőr. ;)
szia.en ezt a thesist ismerem ami 3misibe kerul!nem messze tolunk van!na szoval az auto tobb eve garazsba pihen(3 eve kb)es elotte se igen hasznalta a tulaj sok kocsija volt mindig masikat hajt!nem tudom mer van neki szerintem csak hobbi kocsi.megtehette!