Szerintem jelentős részük támogatja a Hamaszt, aki viszont nem, az megpróbál túlélni. Egész mások a körülmények, mint amikor egy viszonylagos jólétben élő társadalom tagjainak nem tetszik a rendszer, oszt nekimegy a hatalomnak,mert esetleg úgy érzi, van esélye. Nos, ezek az emberek tudják, hogy semmi esélyük. Meghúzzák magukat, illetve távol áll tőlük az erőszak.
"3000 éve folyamatosan háborúban álltok minden szomszédotokkal"
- Eztet meg hogy? Tudtommal zsidó állam ennek a 3000 évnek a túlnyomó részében nem is létezett. Hogyan állhattak akkor háborúban minden szomszédjukkal?
Mellesleg létezik egyáltalán olyan ország, amelyik sohasem állt háborúban? Mit gondolsz, a Közel-Kelet békés hely lenne Izrael nélkül? Szerintem amint a zsidókat elűznék, egymás torkának ugranának a szunniták és a sííták. Vagy a tudomisénkicsodák. A sok kis helyi törzs, meg vallási csökevény.
A történelemben sokszor történt olyasmi, hogy egy nép a testi épségét sem féltve nekirongyolt a hatalomnak, mert sérelmezte, hogy az miként bánik a rá ruházott jogkörrel. Ha volt ellenvetés, volt hangja is, még akkor is, ha azért halál járt. Persze nem mindenki hős vagy mártír, de ha a lakosságban motoszkált az ellenállás, mindig akadt egy-két vakmerő alak, aki ezt felszínre is engedte.
Jelenleg kósza suttogást sem hallani arról, hogy Gázában megkérdőjeleznék a HAMASZ legitimitását.
Csak egy esetben nincs valahol ellenzék. Ha teljes vagy legalábbis közel teljes az egyetértés. Meglehet, hogy Gáza lakossága támogatja a HAMASZ-t?
Amikor ezt a térképet felrajzolták, a palesztinok többsége írni olvasni sem tudott, nemhogy térképet olvasson. A környező antiszemita arab országokat viszont izgatta a téma, és jól jött nekik ez a népcsoport, mint ágyútöltelék.
Le merem fogadni, hogy az átlag palesztin a szíve mélyén szívesen tenné ki a háza elé az izraeli zászlót, ha azért cserébe jólétben élhetne. Nem azért, mert hazaáruló népség, hanem mert gyakorlatiasak. Az értük aggódó világ azonban ezt nem hagyhatja. Nekik kell az ágyútöltelék.
Te még az általad pár száznak nevezett izraeli áldozatért sem aggódsz a haverjaiddal együtt, csak próbálod magyarázni azt a megmagyarázhatatlan és közben szítod a tüzet.
"De azért mégis... sok palesztin akadt a történelem során, aki a saját életét sem féltette, amikor izraelieket kellett gyilkolni. Viszont egyetlen gázai civilről sem hallani, aki a halált megvető bátorsággal kiállt volna azért, hogy a HAMASZ takarodjon a francba, amiért ezt okozták."
Ez rém egyszerű. Aki nem megy izraelieket gyilkolni, az nem fog a Hamasz ellen fellépni, mert félti az életét, és erőszak nélkül szeretne valahogy élni. Aki nem félti az életét, amikor izraelieket kell gyilkolni, az értelemszerűen nem fog nekimenni a Hamasznak. Előbbi a civil, utóbbi a terrorista.
És? Mert ez pedig élteti üket, méghozzá elszántan.
Palestine 2003 (rev. 2005)
Preamble
In the Name of God, the Merciful and the Compassionate.
...
The birth of the Palestinian National Authority in the national homeland of Palestine, the land of their forefathers, comes within the context of continuous and vigorous struggle, during which the Palestinian people witnessed thousands of their precious children sacrificed as martyrs, injured persons and prisoners of war, all in order to achieve their people’s clear national rights, the foremost of which are the right of return, the right to self-determination and the right to establish an independent Palestinian state, with Jerusalem as a capital, under the leadership of the Palestine Liberation Organization, the sole, legitimate representative of the Arab Palestinian people wherever they exist.
...
At the same time, the enactment and ratification of this law by the Legislative Council does spring from the fact that the Palestine Liberation Organization is the sole and legitimate representative of the Arab Palestinian people.
Title One
Article 1
Palestine is part of the larger Arab world, and the Palestinian people are part of the Arab nation. Arab unity is an objective that the Palestinian people shall work to achieve.
Article 2
The people are the source of power, which shall be exercised through the legislative, executive and judicial authorities, based upon the principle of separation of powers and in the manner set forth in this Basic Law.
"Shai David a Columbia egyetem Business School izraeli professzorának drámai üzenete Amerika összes szülőjéhez."- Ne küldjétek a Harvardra, Colunbiára, Stanfordra, Berkeleybe, vagy az NYU-ra gyermekeiteket, mi nem tudjuk őket megvédeni a terroristákat támogató diákszervezetektől. Ezt apaként mondom, a én két csodálatos gyermekem, két éves lányom, és 17 éves fiam a Columbia Ellenállás-diákmozgalmának legitim célpontjai, hiszen Itt a Campuson végig vonulva ünnepelték az Izraelben elkövetetett terrorcselekményeket, tinédzser lányok megerőszakolását, a gyilkosságokat. Ezeknek az egyetemeknek a vezetői, kőztük a Columbián Minouche Shafik, nem merik felemelni szavukat és elítélni a terror mellett tüntető diákszervezeteket "- fejtette ki drámai videóüzenetében a Columbia professzora."
Nem hiszem, hogy igazán szükség van a szuverén palesztin államra. Soha nem is létezett ilyesmi. Palesztina csak azért égeti ennyire az emberek képzeletét, mert a zsidó állam területi egységét lehet vele megkérdőjelezni.
A Második Világháború utánig az égvilágon senkit sem izgatott a palesztin állam gondolata. A palesztinokat sem, elvégre mindig is gyarmati területen éltek. Akkor lett hirtelen fontos a dolog, amikor a zsidók megalapították Izraelt. Mindjárt mindenki rárepült a témára. Hirtelen mindenkiből Közel-Kelet szakértő lett. Hirtelen mindenki felfedezte magában az arab szolidaritást...
Nem osztom az észt, azt a keveset ami van, inkább megtartanám. Te tárva nyitva hagyod a bejárati ajtódat? Ugyan mi történhet? Utólag persze fel vagy háborodva ...
Senki sem kér tőled olyat, ami meghaladja képességeid. Én se láttam/szóltam előre. De utólag sem osztom az észt. Franc se tudja, mit lehetne most okosabban tenni. Majd az utókor, na annak minden tiszta lesz.