Keresés

Részletes keresés

Gábor 70 Creative Commons License 2008.12.20 0 0 13455

 

  A Nohabra gondoltam, púposokból nem igazán tudtam hogy mennyit gyártottak  a MÁV-nak. Biztosan szép lesz, várom a képeket kíváncsi vagyok fel tuningolva, mit lehet ki hozni belőle.

Előzmény: kozma555 (13453)
róbertke Creative Commons License 2008.12.20 0 0 13454
2.-ból nincs még +40 a Keleti alatt? :-))))
Előzmény: vasutTOM (13452)
kozma555 Creative Commons License 2008.12.20 0 0 13453

Nos igen,M61-esről lenne szó. :-)

 

Pontosított karosszéria,apró változtatások tömkelege ami széppé fogja tenni.A kasznin sok a meló,az alváz átalakítás kész.Még szép fogóvázmaszk is készül.

Lesz hozzá 4 db egyedi MÁV teherkocsi.Ez egy készlet lesz és csak egy készül belőle,az ár is ennek megfelelő lesz.

Előzmény: vasutTOM (13452)
vasutTOM Creative Commons License 2008.12.20 0 0 13452

Ebből az infóból nem nehéz kitalálni. Mivel mozdonyról van szó, így két gép jöhet számításba:

1: 100-as pályaszámcsoportú M40-s

2: M61-s

 

 

Előzmény: kozma555 (13450)
Gábor 70 Creative Commons License 2008.12.20 0 0 13451
 Nem találgatok! Inkább ki várom!
Előzmény: kozma555 (13450)
kozma555 Creative Commons License 2008.12.20 0 0 13450

Talán teszek be képet később. :-)

Majd alapozás után.20 darab volt a MÁVnak. :-)

Előzmény: Gábor 70 (13449)
Gábor 70 Creative Commons License 2008.12.20 0 0 13449

 

  Meg lehet tudni, mi lesz a csoda masina?

Előzmény: kozma555 (13448)
kozma555 Creative Commons License 2008.12.20 0 0 13448

Üdvözletem Uraim!

 

Csak hangulatkeltésnek:

Olyan magyar csoda épül a műhelyben,hogy csak na! :-)

Mozdonyról van szó,kezd formát ölteni.Persze nem akarok konkurenciát csinálni Teaház kollégának,így csak ez az egy darab épül és lesz hozzá 4 db egyedi MÁV kocsi.

reszelozsir Creative Commons License 2008.12.20 0 0 13447
Szia!

Köszi az észrevételt. Kipróbáltam az Y sodrását és még pont jó lesz.
Ma sikerült befejeznem a fővonal pályájának fektetését és elkezdtem az állomás kábelezését. Holnap falfúrás és felpróbálás várható :)
Előzmény: Törölt nick (13444)
reszelozsir Creative Commons License 2008.12.20 0 0 13446
Kerítést tervezek arra az oldalra, majd igyekszem elég masszívra csinálni, hogy megfogjon akár egy kocsit is.
Előzmény: Törölt nick (13442)
karesz500 Creative Commons License 2008.12.20 0 0 13445
A 29-es és a 30-as krómozott csillagos pályaszámú? Ha igen, akkor kérnék róla képet. Emilem publikus. Köszönöm!
Előzmény: Gashpy (13440)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.20 0 0 13444

2 pont! Jogos!

És perem esetében az íveből kilógó kocsivég neki is fog menni a peremnek!

reszelőzsír!

Vagy tedd beljebb az egész pályaudvart, vagy vedd szélesebbre a szegmenst 5cm-rel!

Előzmény: Törölt nick (13442)
gumidani Creative Commons License 2008.12.20 0 0 13443
Valamivel majd úgyis le kell határolni az asztalt. Lehet az majd egy támfal, vagy magas téglakerítés. Ezt pedig majdan valami vékony, de megfelelően erős lemezből kell kialakítani, ami a kívánt védelmet is megadja.
Előzmény: Törölt nick (13442)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.19 0 0 13442

Szia,

Az alsó képet nézegetem és feltűnt, hogy nagyon közel van a keret széléhez a legszélső vágány. Ez nálam is így volt és töprengtem. Ugyanis a váltó után előfordulhat, hogy valamelyik Y kocsi, vagy bármelyik forgóvázas kocsi kiugorhat az ívben. Akár tolt menetben is. És ha ennyire közel van az asztal széle, akkor bizony úgy járunk, mint a 301-es Biatorbágynál...

Ha a további tervek nem tartalmaznak valamilyen peremet, akkor gondolkozz el rajta, mert engem a frász kerülgetne egy-egy tolatási manőver során.

 

Előzmény: reszelozsir (13438)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.19 0 0 13441

Gondoltam, hogy jóval több volt/van, de a régi gépem magával vitte a sírba azt a jó kis szergejes oldalt, ahol mindegyikről volt aktualizált kép.

Igazán azért vetettem fel a kérdést, mert ez is egy apró részlet, ami adott esetben be tudja határolni az éppen modellezett korszakot. Persze csak akkor, ha ez szempont. Mivel a méretünkben szinte minden kompromisszumos és a magyar gördülő állomány kiváltképp, így egy-egy gép korhű belövésének sikere mellett eltörpülhet, hogy éppen olyan kocsit húz, ami talán akkor nem is volt.

 

Előzmény: gumidani (13434)
Gashpy Creative Commons License 2008.12.19 0 0 13440
Szintén nézegettem. :-)
Narancs festésű és díszléceses gépekről kép nekem az alábbiakról van:
046
062
091
161
181 (1978)
187 (később kapaszkodóval is)
221 (1990? - fehérre festett csillag-hely)
222 (1985)

Ezeknél a díszléc lefestve.

Narancs és krómozott léces gépek:
229
230
265
Előzmény: gumidani (13434)
BillNagith Creative Commons License 2008.12.19 0 0 13439

Talp nélküli emberkéket már rögzitettem ;a tapadási felület itt 1 mm2 körüli és stabilan állnak.

Előzmény: Törölt nick (13430)
reszelozsir Creative Commons License 2008.12.19 0 0 13438
Sziasztok!

A héten én is elkezdtem építeni a terepasztalom. Elég sok kompromisszumot kelleTT kötnöm, de igyekszem a maximumot kihozni a rendelkezésemre álló forrásokból. Az asztal az egyik szoba falán lesz, mint egy polc, a két végén fordulóval (ezek elég nagy darabok). Öt elemből áll az alap, de az állomások miaTT keTTő mindig fixen össze lesz fogva, a többi viszont külön-külön is leemelhető. Három szint van tervezve, az alsó szinte végig alagútban, rejtve fut, a fővonal ez, itt "szaladgálhatnak" körbe-körbe a vonatok. Ezen a szinten van még egy rejteTT állomás ahol két szerelvényt tárolhatok.
A második szinten egy öt vágányos elágazó állomás épül fűtőházzal, gázolajfeladóval és rakodóval. A harmadik szintre egy mellékvonal kapaszkodik majd fel. Ez a vonal egy három vágányos állomásban végződik, iTT rakodó és gőzös szín lesz. Jelenleg a második szinten tartok, a fővonalból már csak az egyik visszafordító ív hiányzik, (ennek is csak a fele) és az állomás kábelezése.
A keret 20x40-es lécből készült, ezeken 6-os falemezek vannak, ahol szükséges, a vágányok alá 2mm-es parafát terítettem. A terep építése a jövőre kezdődik csak, ahogy a pénztárca engedi.
Mellékelek néhány képet is. Teljesen egyben még én sem láTTam a jelenlegi állapotot a lakás mérete és a féléves lányom gyorsasága miatt ;)
A két fordító 75x75cm-es alapon van, közöTTe három darab 92x45cm-es elem van. A teljes hossza 426cm (ekkora a szoba fala).
Ha van észrevételetek, javaslatotok, azt szívesen veszem.
1, Az elkészült keret összeállítva.
2, Kész a rejteTT állomás és az alsó szint.
3, Mai állapot, elkészült a nagy állomás vágányzata.





nomova Creative Commons License 2008.12.19 0 0 13437
A krómozott díszléccel kapcsolatban egy kis megjegyzést tennék amit sajnos fotóval már nem tudok alátámasztani.
Az M62 227-es gép a 80-as évek végén sokszor megfordult a nyári menetrendben Keszthelyen a Balaton Expresszel, vagy gyorsvonattal.
Akkor ez a mozdony is még krómozott díszlécet hordozott magán és olyan tiszta volt, mint most a 265-ös.
róbertke Creative Commons License 2008.12.19 0 0 13436
Nekem van egy olyan fekete-fehér képem, ami Ferencváros G.F.-en készült 2002-ben, egymás mellett a 263-as és 230-as, és ez utóbbi bizony normál kapaszkodókkal szerepel. Tudomásom szerint a szomszédjától "örökölte" a krómozott díszlécet.
Előzmény: gumidani (13434)
modelitt Creative Commons License 2008.12.19 0 0 13435
Hali !!
Hogy bővitsem a repertoárodat,ime egy pár kép a gyűjteményemből !!!
Előzmény: Törölt nick (13433)
gumidani Creative Commons License 2008.12.19 0 0 13434

Átnéztem a képgyűjteményemet. Narancsszínű M62-ről olyan képet, amelyen bajusza van, az alábbiakról találtam. Van köztük olyan is, amelyiken színre van festve. Természetesen különböző időkben készültek a képek.

091, 119, 139, 148, 182, 194, 230, 231, 234, 256 és 263.

Előzmény: Törölt nick (13433)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.19 0 0 13433

Egyébként egy érdekes kérdést vet fel ez a krómbajusz.

Nyilván a hardcore Szergej fanok jobban tudják, de a narancs festésűek közül elég kevésnek maradt meg ez a díszítése. Az tuti, hogy a Tillig által modellezett 260-asnak nincs, tulajdonképpen az összes hasonló színvilágú és a remotok is mind kapaszkodósak.

Annak idején utána keresgéltem és a 260-ason ábrázolt, ndk-s bénasághoz hasonló kapaszkodó csak a 213-223-asokon volt.

Festett és krómozottan maradt bajuszról képeket eddig a 157-esről és a 263-asról találtam.

A valósághű modellezés szempontából ez utóbbi lehet a cél, amit a gyári 260-asból, a külön kis bajuszból és némi számátfestéssel el lehet érni.

Előzmény: ponTT (13415)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.19 0 0 13432

TT modellekkel hol lennél jobb helyen, mint iTT?

:-)

Teheted, nálunk szabad, egymás közöTT vagyunk!

Előzmény: nomova (13431)
nomova Creative Commons License 2008.12.19 0 0 13431
Sziasztok!


Tudom, hogy ez nem a börze topic, de TT-s eladó modelleket mégis itt kínálnám eladásra.
Eladó modellek: ROCO modellekből készített MÁVCARGO eltolható oldalfalú ikervagon, irányár: 15.000,-.
ROCO 37576, DB AG 4 tengelyű pőrevagon, CLASS traktorral, irányár:4.000,-

Érdeklődni lehet a nomova@upcmail.hu címen.

Kellemes estét minden topic olvasónak!
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.19 0 0 13429

Szia!

Nem gond!

Holnap vagyok, de a műhelyben, mert még mindig anyakig érnek a dolgaim.

Előzmény: modelitt (13419)
BillNagith Creative Commons License 2008.12.19 0 0 13428
A Noch 61120-as ragasztója " Hin&Weg-Kleber" jó erre.A figurákat bármikor át is lehet helyezni, mert nem rögzit véglegesre, de elég stabil kötést ad.
Előzmény: Törölt nick (13424)
DB AG Creative Commons License 2008.12.18 0 0 13427

Szia,

amint megérkezett az áru, és szólsz nekem, azonnal megadom a címemet!

Üdv.

Előzmény: tt-modell (13420)
Gashpy Creative Commons License 2008.12.18 0 0 13425
És ha a kerekekre tüskéket szerelsz? Akkor be lehetne "tűzni" őket...
Előzmény: Törölt nick (13424)
Richardo79 Creative Commons License 2008.12.18 0 0 13422

Nem TT, de mi már elkészítettük H0-ban Roco és Piko változatokban, festve, tamponozva és egy kicsit antikolva.

 

Kíváncsian várom a TT-s változatot. A Kühn híres a részletességéről.

 

 

Előzmény: Törölt nick (13399)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!