Tudom, hogy van már Lancia topik, csak ott nincsenek Kappa tulajok, akikkel meg lehetne vitatni a típust. Tervezem egy Kappa vételét, de szeretnék tulajdonosokkal értekezni róla, tesztek/népítélet alapján nagyon jó lehet, és nincs annyi hibája, mint amennyit egy olaszról gondolna az ember(egyébként imádom az olasz autókat), ugyanakkor több tulajdonos megkérdezése nem ezt támasztja alá.
Szóval Kappa tulajdonosok, légyszi segítsetek! Vegyek? Ne vegyek? Jöhet minden info! Képek eladó Kappák is jöhetnek, bármi, ami a típussal kapcsolatos!
Kösz előre is.
Na én hasonlóképpen vagyok a Thesissel!:) Amióta megvettem, azóta nagyon megtetszett az automata váltó,és komolyan néha röhögök magamon, hogy korábban mennyire viszolyogtam tőle pár évvel ezelőtt.Ha valamikor ezt majd lecserélem, valószínűleg soha nem választok a manuálisokból, pláne, hogy ez még ráadásul tiptronik is, szóval ha váltogatni akar az ember, akkor arra is van lehetősége.(és már ez is elavult dolog, hisz a duplakuplungos váltó most az igazi ász) Igaz nem sokszor kapcsoltam eddig még át, mert ebben a váltó figyeli a gázreakciókat a pedálon keresztül, és ahhoz igazítj a aváltási ciklusokat.
Az enyém csak annyiban különbözik az általad elírtaktól, hogy itt azért ha az ember odalép, azért komolyat tud menni.Viszont nemtudom hogy az autó, vagy a váltó miatt van-e így, de az én vezetési stílusom is sokat változott amióta nem a Kappát hajtom.Imádok vele szép, nyugisan közlekedni, valahogy élvezem, hogy az embernek vezetés közben egy nagy "nyűgöt" vesz le az ember válláról az autómata váltó.Hamar hozzá lehet szokni, és utána már nem szívesen ül át az ember manuális váltós autóba.:)
Köszi - én egyelőre lila ködben vagyok még az aut. váltó miatt. Sosem volt még aut. váltós autóm és sosem vezettem korábban olyant. A Kappát el sem tudtam volna képzelni anno vele és itt is felmerült a vásárlás után, hogy inkább átépítem manuálissá. Aztán gondoltam egy merészet, és inkább felújítottam.
Most meg úgy vagyok vele - vezetve már manuális PT-t is, hogy igazán aut. váltóval van feelingje. Valahogy olyan nyugis lett belőlem a korábbi sokszor idegbeteg vezetőből :).. Le előznek? Kit érdekel? Olyan kényelmesen elvagyok egyik könyököm az ablak alatt támasztva a kormányt fogva, a másikat a kartámaszon pihentetve a kitűnő minőségű hifit hallgatva.
Most már kíváncsiságból szívesen vezetnék egy V6 aut. kappát is - szerintem nagyon tetszene a fogyasztását leszámítva ;).. Múltkor hirdettek a hahu-n viszont egy nagyon ritka aut. váltós Beta Coupé-t. Na az viszont fura lenne számomra - valahogy elveszítené szerintem az igazi olaszos varázsát tőle..
Én is gratulálok hozzá,hogy elkészült! Amióta olvasok néha a Tiédről,mindig ráakad a szemem a PT-re. Itt a környékünkön is van egy cabrio. Azt viszonylag sűrűn látom.
Ha az ember sokat olvasgat azért lehet találni ilyesmi dolgokat.
Nézd pld ezt:
Ez a L'Unita oldala. Nem tudom mennyire ismered, ez az olasz kommunista párt lapja. Talán hihetetlen, de 1924 óta folyamatosan él, működik a pártlap mind a mai napig. Hihetetlen méretű képgaláriája, arcivuma van az elmúlt évtizedekből rengeteg-rengeteg izgalmas fotóval.
Ez itt pld a chivasso-i Lancia dolgozók sztrájkja 92-ben, amikor a Fiat bezárta az üzemet. Ezt követően került a gyár a Maggiora kezébe.
Hát ezaz.... Szóval neked már nem nagyon kell kavarni, hogy legyen egy Chivasso-i autód.:-)
Mindenesetre a Maggiora egészen jól elvegetált addig amíg nem vette meg a régi Chivasso-i Lancia gyárkomlexumot a Fiattól.
Onnantól 10 évük volt és kész...vége. Egyébként a Maggiora csődje után maga a gyárépület is pusztulásnak indult. Egy részében a Landi Renzo készített "gyéri" gázrendszereket a gyári Fiat számára. Illetve 2008-ig az újjáalakult Abarth márka versenycsapata székelt itt.
Mára az üzem üresen áll, bontásra ítélve. A városi tanács asztalán pedig egy - nálunk is ismerős - javaslat. Az üzemépületek bontása után bevásárlóközpont épülne a területen.
hello!holnap atugrog a szerelohoz mert akkor eggyuttal at viszem neki az uj fektarcsakat es a pofakat es megnezem mire jutott a kocsival!es megnezunk vele minden lehetseges hibat!remelem jo lessz!koszonom a segitsegeteket!
Igen elég sok PT özönlik az országba mostanság nyugatról :) - bár legtöbben szerintem azért veszik, mert régen újkorában álmodoztak róla, és most pár ezer euro-ért valósággá válhat az álom. Illetve nyilván mostanság a kutya sem vesz új autót - így sokan keresnek használtat.
Írtak már nekem olyan emailt (egy budapesti hölgy) hogy vett magának egy 2.4 benzineset, mert mindig is ilyenre vágyott - de valami baj lehet vele, mert 11-12 litert eszik neki városban :)..
Akkor lehet, hogy érdemes lenne kimérni, hogy a kis piros vezetéken kap-e 12 voltot a gyújtáskapcsolóból indítózáskor. Esetleg kikapni az önindítót és asztalon elindítani.
akksi saru cserelve lett iden februarban az aksival eggyutt!oninditot agusztusba persejeztetni kellett azota jovolt!mostanaba csinalta hogy indittok kocsi megse nyikkant,megegyszer akkor indul!most nem jott ossze!az aksi jel a muszerfalon halvany olajnyomas jel szint ugy!es a motorterbol valami szikrazo hang jott!
Majdnem - sajnos csak "Magyar Gazdaszövetség Járműve" lett :).. Amúgy teljesen kiszámithatatlan a rendszám, mert 6 nappal korábban ugyanitt egy ismerős még GFW-t kapott.
A hétvégén a következőt fedeztem fel az aksitól az önindító és generátor felé tartó vezetéken. Ez egy szép piros ruhába öltöztetett vezetékköteg. Igazából az egyik része az akistól és a 80A-es biztosítéktól jön a másik fele pedig egy hengeres oldható csatlakozással a fő kábelkötegből jön. Ezen a vezetékkötegen vannak többek között az olajnyomással és mennyiséggel kapcsolatos vezetékek is. A lényeg, hogy újjnyi vastag vezetékek mennek a generátorra is és az öninítóra is. A behúzó tekercsre megy egy vékonyka szál is aminek színe asszem piros alapon fekete csík......
Szóval ez a szál vezeték mindkét kappán meg volt égve, a szigetelése rá volt olvadva, vagy hiányzott. Alatta maga a vezeték erősen korrodálódva.
Ha jól sejtem akkor a kulcs elfordításával ezen a szálon kap áramot a behúzó tekercs. Ha ez esetleg nem érintkezik, elveszik benne az áram akkor ez is okozhat meglepetéseket. Minden esetre én ma elviszem egy villamosságishoz, hogy rakjon nekem bele egy új vezetéket ez helyett. Egyébként a hengeres csatlakozó elemből jön ez a szál.
Ma reggel végre rendszám került a Lancia Kappa utód autónkra, így a hétvégén már ismét a Lancia Beta Coupé-n dolgoztam. Ezúton is köszönöm a múlt héten felmerült váratlan gondok megoldásában nyújtott segítséget Alfás Theonak, BmS-nek és Tomsojernek ;)!
Akkusarut néztétek már? Ha még a gyári roppantott saru van rajta, akkor az is lehet gond, illetve írtak itt a Cartársak olyan esetet is, hogy a 80A-s főbiztosíték foglalata környékén volt valami gond.
Ha ezeken túl vagy, akkor nyilván még felmerülhet maga az akksi és utána az önindító is, stb..
Na ennek így konkrétan nem néztem utána, de szerintem talán Chivassoban készülhetett (tipp). Azt tudom, hogy a Beta Spiderek a Zagato gyárában, illetve azt is olvastam valahol, hogy itt a Maggiora előtt a lanciás időkben még korai Dedrák is készültek ;).
sziasztok!egykis segitsegre lenne szuksegem,szombat delutan az autom egy bevasarlo parkoloban nem volt hajlando elindulni,gyujtas raad indittok semmi meg egy tekeresse,muszerfalon jo minden vissza jelzo egyedul az akumlator jel halvanyabb,egyketszeri brobalkozas utan is semmi!kocsi ott ejszakazott!masnapreggel mentunk apu lybrajaval es reggel se indult sot gyujtas utan a motorterbol valami hang jot mintha kiegget volna valami!ugy hogy hazakellett huzni,rumig a szerelohoz!mi lehet a baj immo?oninditto?
Én pont most vettem egy ilyen jeladót,mondjuk bontottan mert az ilyen dolgok a kár JTD akár Tds az új az elég drága.Felújító készlet van a porlasztókhoz a TDS-hez 4 pénzért a JTD -hez nem tudom.Biztos nem lehet olcsó mert lényegesen nagyobb nyomáson dolgozik.Egyébként mid két motor eszméletlen jó,az okosok azt mondják a TDS-nél kevesebb a hibalehetőség. Légtömegmérőt is vettem a héten (amit vissza is vettek mert nem ez volt a probléma) De találtam már olyan embert is aki ingyen is tudott volna adni a fémházasból egyet TDS-hez.(Enyémben már nem az van hanem a műanyag újabb fajta.)
Egyébként,az Ipacsfában ami szerintem a legdrágább bontó Európában 15pénz volt,a Péceli úton 10.Az olajszivatyú lánca zörögni szokott rajtuk arra figyelj,bajt nem hiszem hogy okoz de hangos ,lopni ne meny vele.:-)
Nekem 5 éve van TDS. Az utolsó szériából egy. Nagyon meg vagyok vele elégedve,Olajcserék,szíjak cseréjén felül most volt először vele "gond" (amikor úgy mond nem kopó alkatrészt kelet benne cserélni.)Ez is csak azért jött elő mert lemosattam a motorját, és a nagynyomású mosó kinyírta a jeladót. 2 évente kivetetem belőle a gömbfejeket,szilenteket,és vizsgadíjjal szoktam 35-40-et fizetni.A futómű alkatrészek olcsók hozzá.Ha olcsón fenntartható NAGYON MEGBÍZHATÓ autót szeretnél,hát..EZ AZ!Egy probléma azért van nem olyan sportos mint az Alfa,ez inkább eszméletlen kényelmes!!