Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kappa_tds Creative Commons License 2012.10.09 0 0 63177

Na én hasonlóképpen vagyok a Thesissel!:) Amióta megvettem, azóta nagyon megtetszett az automata váltó,és komolyan néha röhögök magamon, hogy korábban mennyire viszolyogtam tőle pár évvel ezelőtt.Ha valamikor ezt majd lecserélem, valószínűleg soha nem választok a manuálisokból, pláne, hogy ez még ráadásul tiptronik is, szóval ha váltogatni akar az ember, akkor arra is van lehetősége.(és már ez is elavult dolog, hisz a duplakuplungos váltó most az igazi ász) Igaz nem sokszor kapcsoltam eddig még át, mert ebben a váltó figyeli a gázreakciókat a pedálon keresztül, és ahhoz igazítj a aváltási ciklusokat.

Az enyém csak annyiban különbözik az általad elírtaktól, hogy itt azért ha az ember odalép, azért komolyat tud menni.Viszont nemtudom hogy az autó, vagy a váltó miatt van-e így, de az én vezetési stílusom is sokat változott amióta nem a Kappát hajtom.Imádok vele szép, nyugisan közlekedni, valahogy élvezem, hogy az embernek vezetés közben egy nagy "nyűgöt" vesz le az ember válláról az autómata váltó.Hamar hozzá lehet szokni, és utána már nem szívesen ül át az ember manuális váltós autóba.:)

Előzmény: Törölt nick (63176)
Törölt nick Creative Commons License 2012.10.09 0 0 63176

Köszi - én egyelőre lila ködben vagyok még az aut. váltó miatt. Sosem volt még aut. váltós autóm és sosem vezettem korábban olyant. A Kappát el sem tudtam volna képzelni anno vele és itt is felmerült a vásárlás után, hogy inkább átépítem manuálissá. Aztán gondoltam egy merészet, és inkább felújítottam.

Most meg úgy vagyok vele - vezetve már manuális PT-t is, hogy igazán aut. váltóval van feelingje. Valahogy olyan nyugis lett belőlem a korábbi sokszor idegbeteg vezetőből :).. Le előznek? Kit érdekel? Olyan kényelmesen elvagyok egyik könyököm az ablak alatt támasztva a kormányt fogva, a másikat a kartámaszon pihentetve a kitűnő minőségű hifit hallgatva.

Most már kíváncsiságból szívesen vezetnék egy V6 aut. kappát is - szerintem nagyon tetszene a fogyasztását leszámítva ;).. Múltkor hirdettek a hahu-n viszont egy nagyon ritka aut. váltós Beta Coupé-t. Na az viszont fura lenne számomra - valahogy elveszítené szerintem az igazi olaszos varázsát tőle..

Előzmény: JumboJet (63175)
JumboJet Creative Commons License 2012.10.09 0 0 63175

Én is gratulálok hozzá,hogy elkészült! Amióta olvasok néha a Tiédről,mindig ráakad a szemem a PT-re. Itt a környékünkön is van egy cabrio. Azt viszonylag sűrűn látom.

Előzmény: Törölt nick (63155)
JumboJet Creative Commons License 2012.10.09 0 0 63174

Franco Nero tényleg az az embléma a kapun. :-)))

Előzmény: Törölt nick (63172)
granturismo Creative Commons License 2012.10.09 0 0 63173

:-) Pont ez juttott nekem is először eszembe vajon mi lett ezzel a kapudísszel???:-))

Előzmény: Törölt nick (63172)
Törölt nick Creative Commons License 2012.10.09 0 0 63172

De  vagány az a kapu Lancia jellel :) - bár már egy olyan munkás ruhának is örülnék..

Előzmény: granturismo (63171)
granturismo Creative Commons License 2012.10.08 0 0 63171

Ha az ember sokat olvasgat azért lehet találni ilyesmi dolgokat.

 

Nézd pld ezt:

Ez a L'Unita oldala. Nem tudom mennyire ismered, ez az olasz kommunista párt lapja. Talán hihetetlen, de 1924 óta folyamatosan él, működik a pártlap mind a mai napig. Hihetetlen méretű képgaláriája, arcivuma van az elmúlt évtizedekből rengeteg-rengeteg izgalmas fotóval.

Ez itt pld a chivasso-i Lancia dolgozók sztrájkja 92-ben, amikor a Fiat bezárta az üzemet. Ezt követően került a gyár a Maggiora kezébe.

 

http://archiviofoto.unita.it/slidefoto.php?url=tipo=FOTO%26xml=1%26list=1%26f2=recordid%26cod=739%26codset=ECO%26pagina=1

Pepus85 Creative Commons License 2012.10.08 0 0 63170

Írtam is Neked priviben:-)

Előzmény: Alvarez81 (63169)
Alvarez81 Creative Commons License 2012.10.08 0 0 63169

Szia!

 

Ahogy nézem a 32012 kódon unix, a 2.0  sima, vagy turbo, a 2.4, és a 2.4 TDS-re dobja ugyanazokat,

a 32025 kódon meg mindegyiket említi a  16vt kivételével, a JTD-t is.

Amúgy az enyém még megvan:

 

https://picasaweb.google.com/116342895130414025737/Kappa_cuccok_24Benzines?authuser=0&authkey=Gv1sRgCLDa4cLasqToSQ&feat=directlink

 

megnéztem a doksijaim között, és ez a kód lett felírva (berendelve) annó: SKF 320025.

Ez elvileg mindegyik Kappához jó Unix szerint, kivéve a 16 szelepest.

Előzmény: Pepus85 (63166)
Törölt nick Creative Commons License 2012.10.08 0 0 63168

Nem semmi - honnan tudsz te ilyeneket? Pár hónapja én is rákerestem a Maggiorára a neten, de velehogy ezek az infók nem kerültek elő :(..

Előzmény: granturismo (63167)
granturismo Creative Commons License 2012.10.08 0 0 63167

Hát ezaz.... Szóval neked már nem nagyon kell kavarni, hogy legyen egy Chivasso-i autód.:-)

 

Mindenesetre a Maggiora egészen jól elvegetált addig amíg nem vette meg a régi Chivasso-i Lancia gyárkomlexumot a Fiattól.

Onnantól 10 évük volt és kész...vége. Egyébként a Maggiora csődje után maga a gyárépület is pusztulásnak indult. Egy részében a Landi Renzo készített "gyéri" gázrendszereket a gyári Fiat számára. Illetve 2008-ig az újjáalakult Abarth márka versenycsapata székelt itt.

Mára az üzem üresen áll, bontásra ítélve. A városi tanács asztalán pedig egy - nálunk is ismerős - javaslat. Az üzemépületek bontása után bevásárlóközpont épülne a területen.

 

 

Előzmény: Törölt nick (63153)
Pepus85 Creative Commons License 2012.10.08 0 0 63166

Sziasztok!

 

Nincs véletlen valakinek 20vt-hez való hosszbordásszíj feszítője? Illetve tudja-e valamelyikőtök, h jó-e a 2,4 jtd-é a 20vt-hez?!

 

Fontos lenne nagyon!

Köszi előre is!

 

Üdv

kappus Creative Commons License 2012.10.08 0 0 63165
hello!holnap atugrog a szerelohoz mert akkor eggyuttal at viszem neki az uj fektarcsakat es a pofakat es megnezem mire jutott a kocsival!es megnezunk vele minden lehetseges hibat!remelem jo lessz!koszonom a segitsegeteket!
Előzmény: probody (63163)
SAABSKY Creative Commons License 2012.10.08 0 0 63164

Üdv!

 

Még mindig botás alatt 2.4 JTD,vegye- vigye!

06705905759

 

Üdv!

probody Creative Commons License 2012.10.08 0 0 63163

Vedd le az egyik akkusarut, számolj ötig és tedd vissza. Csoda fog történni!

Előzmény: kappus (63159)
Törölt nick Creative Commons License 2012.10.08 0 0 63162

Igen elég sok PT özönlik az országba mostanság  nyugatról :) - bár legtöbben szerintem azért veszik, mert régen újkorában álmodoztak róla, és most pár ezer euro-ért  valósággá válhat az álom. Illetve nyilván mostanság a kutya sem vesz új autót - így sokan keresnek használtat.

Írtak már nekem olyan emailt (egy budapesti hölgy) hogy vett magának egy 2.4 benzineset, mert mindig is ilyenre vágyott - de valami baj lehet vele, mert 11-12 litert eszik neki városban :)..

Ezért is van nagyon sok LPG-s PT..

Előzmény: Alfás Theo (63160)
Törölt nick Creative Commons License 2012.10.08 0 0 63161

Akkor lehet, hogy érdemes lenne kimérni, hogy a kis piros vezetéken kap-e 12 voltot a gyújtáskapcsolóból indítózáskor.  Esetleg kikapni az önindítót és asztalon elindítani.

Előzmény: kappus (63159)
Alfás Theo Creative Commons License 2012.10.08 0 0 63160

Anno nekem is majdnem MAA lett, de maradt egy pakk okmányirodában így lett a Lujzi Lzj.

Szfvár környékén igencsak elszaporodtak a PT-k! Majd nézd meg!

Előzmény: Törölt nick (63158)
kappus Creative Commons License 2012.10.08 0 0 63159
akksi saru cserelve lett iden februarban az aksival eggyutt!oninditot agusztusba persejeztetni kellett azota jovolt!mostanaba csinalta hogy indittok kocsi megse nyikkant,megegyszer akkor indul!most nem jott ossze!az aksi jel a muszerfalon halvany olajnyomas jel szint ugy!es a motorterbol valami szikrazo hang jott!
Törölt nick Creative Commons License 2012.10.08 0 0 63158

Majdnem - sajnos csak "Magyar Gazdaszövetség Járműve" lett :).. Amúgy teljesen kiszámithatatlan a rendszám, mert 6 nappal korábban ugyanitt egy ismerős még GFW-t kapott.

Előzmény: Alfás Theo (63156)
sooty Creative Commons License 2012.10.08 0 0 63157

Önindító és környéke.

 

A hétvégén a következőt fedeztem fel az aksitól az önindító és generátor felé tartó vezetéken. Ez egy szép piros ruhába öltöztetett vezetékköteg. Igazából az egyik része az akistól és a 80A-es biztosítéktól jön a másik fele pedig egy hengeres oldható csatlakozással a fő kábelkötegből jön. Ezen a vezetékkötegen vannak többek között az olajnyomással és mennyiséggel kapcsolatos vezetékek is. A lényeg, hogy újjnyi vastag vezetékek mennek a generátorra is és az öninítóra is. A behúzó tekercsre megy egy vékonyka szál is aminek színe asszem piros alapon fekete csík......

Szóval ez a szál vezeték mindkét kappán meg volt égve, a szigetelése rá volt olvadva, vagy hiányzott. Alatta maga a vezeték erősen korrodálódva.

Ha jól sejtem akkor a kulcs elfordításával ezen a szálon kap áramot a behúzó tekercs.  Ha ez esetleg nem érintkezik, elveszik benne az áram akkor ez is okozhat meglepetéseket. Minden esetre én ma elviszem egy villamosságishoz, hogy rakjon nekem bele egy új vezetéket ez helyett. Egyébként a hengeres csatlakozó elemből jön ez a szál.

 

Alfás Theo Creative Commons License 2012.10.08 0 0 63156

Nincs mit ugyanmár! 8o) Szóval Metro-Goldwyn-"Májer" lett az frszod.

Előzmény: Törölt nick (63155)
Törölt nick Creative Commons License 2012.10.08 0 0 63155

OFF

Ma reggel végre rendszám került a Lancia Kappa utód autónkra, így a hétvégén már ismét a Lancia Beta Coupé-n dolgoztam.
Ezúton is köszönöm a múlt héten felmerült váratlan gondok megoldásában nyújtott segítséget Alfás Theonak, BmS-nek és Tomsojernek ;)!

Törölt nick Creative Commons License 2012.10.08 0 0 63154

Akkusarut néztétek már? Ha még a gyári roppantott saru van rajta, akkor az is lehet gond, illetve írtak itt a Cartársak olyan esetet is, hogy a 80A-s főbiztosíték foglalata környékén volt valami gond.

Ha ezeken túl vagy, akkor nyilván még felmerülhet maga az akksi és utána az önindító is, stb..

Előzmény: kappus (63152)
Törölt nick Creative Commons License 2012.10.08 0 0 63153

Na ennek így konkrétan nem néztem utána, de szerintem talán Chivassoban készülhetett (tipp). Azt tudom, hogy a Beta Spiderek a Zagato gyárában, illetve azt is olvastam valahol, hogy itt a Maggiora előtt a lanciás időkben még korai Dedrák is készültek ;).

Előzmény: granturismo (63150)
kappus Creative Commons License 2012.10.08 0 0 63152
sziasztok!egykis segitsegre lenne szuksegem,szombat delutan az autom egy bevasarlo parkoloban nem volt hajlando elindulni,gyujtas raad indittok semmi meg egy tekeresse,muszerfalon jo minden vissza jelzo egyedul az akumlator jel halvanyabb,egyketszeri brobalkozas utan is semmi!kocsi ott ejszakazott!masnapreggel mentunk apu lybrajaval es reggel se indult sot gyujtas utan a motorterbol valami hang jot mintha kiegget volna valami!ugy hogy hazakellett huzni,rumig a szerelohoz!mi lehet a baj immo?oninditto?
sooty Creative Commons License 2012.10.08 0 0 63151

Én jártam már úgy a jeladós porlasztóval, hogy csak a vezetéke volt elszakadva. Sikerült összeforrasztanom, utánna ment tovább hibátlanul.

 

granturismo Creative Commons License 2012.10.07 0 0 63150

És vajon a te Beta-d hol készült??:-)

Előzmény: Törölt nick (63139)
mr_orizatriznyak Creative Commons License 2012.10.06 0 0 63149

Én pont most vettem egy ilyen jeladót,mondjuk bontottan mert az ilyen dolgok a kár JTD akár Tds az új az elég drága.Felújító készlet van a porlasztókhoz a TDS-hez 4 pénzért a JTD -hez nem tudom.Biztos nem lehet olcsó mert lényegesen nagyobb nyomáson dolgozik.Egyébként mid két motor eszméletlen jó,az okosok azt mondják a TDS-nél kevesebb a hibalehetőség. Légtömegmérőt is vettem a héten (amit vissza is vettek mert nem ez volt a probléma) De találtam már olyan embert is aki ingyen is tudott volna adni a  fémházasból egyet TDS-hez.(Enyémben már nem az van hanem a műanyag újabb fajta.)

Egyébként,az Ipacsfában ami szerintem a legdrágább bontó Európában 15pénz volt,a Péceli úton 10.Az olajszivatyú lánca zörögni szokott rajtuk arra figyelj,bajt nem hiszem hogy okoz de hangos ,lopni ne meny vele.:-)

Nekem 5 éve van TDS. Az utolsó szériából egy. Nagyon meg vagyok vele elégedve,Olajcserék,szíjak cseréjén felül most volt először vele  "gond"  (amikor úgy mond  nem kopó alkatrészt kelet benne cserélni.)Ez is csak azért jött elő mert lemosattam a motorját, és a nagynyomású mosó kinyírta a jeladót. 2  évente kivetetem belőle a gömbfejeket,szilenteket,és vizsgadíjjal szoktam 35-40-et fizetni.A futómű alkatrészek olcsók hozzá.Ha olcsón fenntartható NAGYON MEGBÍZHATÓ autót szeretnél,hát..EZ AZ!Egy probléma azért van nem olyan sportos mint az Alfa,ez inkább eszméletlen kényelmes!!

Előzmény: gchp22 (63142)
Kappa20vT Creative Commons License 2012.10.06 0 0 63148

Holnaptól csütörtökig Debrecenben leszek. Ha van ottani cartárs, szívesen találkoznék, amennyiben van hozzá kedv.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!