Keresés

Részletes keresés

Gashpy Creative Commons License 2008.12.22 0 0 13468
A csavaros/szöges megoldásnak az az egyik baja, hogy a síneken keletkezett rezgéseket 1:1-ben leviszi az alapba, mely aztán a hegedű testéhez hasonlóan felerősíti a zajt...

Mi lenne, ha nem a talpfát fúrnád, hanem két talpfa között és akkor pl. kis kiegészítő lapocskákkal foghatnád oda. vagy esetleg vékony dróttal?
Előzmény: rakaTTantunk (13466)
etwg Creative Commons License 2008.12.21 0 0 13467

Perszehogy van. A talpfák nagy része puha de nagyon rugalmas müanyagbol van. Ezt elég nehéz furni.

Ezért:

 

1. szerezz be egy jo árt (ha nincs akki jo egy hegyes vastagabb tü is, amit be fogsz egy errevalo szerszámnyélbe. Ha ez sincs akkor egy keményfa rudba furt lyukba ragasztod a tüt (ez én szilikonnal teszem). Hegyes legyen (sajnos sok mai tü inkább tompa mint hegyes!!!)

 

2. az árral átszurod a müanyag talpfát (ezér kell hogy hegyes legyen a tü!)

 

3. Utánna jöhet a furo, ha jo éles és gyorsan forog akkor egyböl átmegy.

 

4. Ha szilikonnal ragasztottad be a tüt a szoros lyukba, vagy van fém befogo szerszámod, akkor a tüt lángon fel is melegitheted, és igy egyböl kész lyukat szurhatsz a müanyagba.

Előzmény: rakaTTantunk (13466)
rakaTTantunk Creative Commons License 2008.12.21 0 0 13466

Térjünk vissza a Földre...

Segítséget kérek!

Hogy lehet a talpfákat átfúrni?

1,2x10-es csavarjaim vannak, 1,5-es fúróval próbálkozom, lecsúszik, elmászik, nem bírom a mini talpfán rögzíteni a fúrót, egy kínszenvedés az egész...szétgányolom az ágyazatot...

Rosszabb esetben sikerül, de akkor 10-ből 8 szor kitépem, kinyomom a sínt a rögzítő csavarokból, az se jó!

Van erre valami egyszerűbb megoldás?

Mondjuk nem szeretném ragasztani, már csavarozásra adtam a fejem.

ponTT Creative Commons License 2008.12.21 0 0 13465
OFF
Nagyra értékelem, ha valaki alapos és pontos - különösen, ha számára érdekes és fontos dologról van szó!
És az sem baj, ha másokat is erre sarkall!
Köszönöm!
ON
Előzmény: vasutTOM (13464)
vasutTOM Creative Commons License 2008.12.21 0 0 13464

Komolyra fordítva:
Elnézést, ha az adatok nem helytállóak, esetleg hiányosak !
Az információkat a már nevezett oldalról ollóztam ide.

 

Láttam, hogy idézted! De az nem fedi a valóságot! Ezért írtam le az alábbiakat!

 

Előzmény: ponTT (13463)
ponTT Creative Commons License 2008.12.21 0 0 13463
Üdv!

Ez eddig OK!
De hány éves a kapitány? :)

Komolyra fordítva:
Elnézést, ha az adatok nem helytállóak, esetleg hiányosak !
Az információkat a már nevezett oldalról ollóztam ide.

Előzmény: vasutTOM (13462)
vasutTOM Creative Commons License 2008.12.21 0 0 13462

No akkor tegyük rendbe a dolgokat:

 

 

M40,001-002:

A mozdonyokat a Ganz-MÁVAG gyártotta DVM-6 típus-ként 1963-ban. A gépek a MÁV részére, mint univerzális fővonali mozdony lett kifejlesztve. A 001 psz. gépbe 16 VFE 17/24 típusú két turbófeltöltős 800 LE-s, a 002 psz. gépbe egy feltöltős 1000 LE-s teljesítményű 16 hengeres V elrendezésű dízelmotor lett beépítve. A mozdonyokat felszerelték Vapor-Hagenuk OK 4616 típusú gőzfejlesztővel a személyvonatok fűtésére. A két mozdony a MÁV-nál 1964 és 1967 között többször állagba került prototípus próbákra, de a protó bizottság nem vette át a gépeket, ezért 1967-ben visszakerültek a GM-hez. Onnan a diósgyőri Lenin Kohászati Művekhez kerültek, és ott 1989-ben kerültek selejtezésre.

 

 

M40,003-009:

A mozdonyokat a Ganz-MÁVAG DVM-8 típusként gyártotta 1966-ban a MÁV részére a DVM-6 típussal szerzett tapasztalatok felhasználásával. A gépek az előző típushoz hasonlóan fővonali univerzális mozdonynak lettek kifejlesztve. Erőforrásnak egy 16 VFE 17/24 típusú 16 hengeres V elrendezésű korszerűsített két turbófeltöl-tővel és a feltöltő levegő visszahűtésével ellátott dízelmotor lett beépítve, amit később a sorozat egységesítés során egy feltöltősre építettek át. A mozdonyokba Vapor-Hagenuk gyártmányú OK 4616 típusú gőzfejlesztő lett beépítve a személyvonatok fűtésére. A mozdonyszekrény csúszótámos forgócsapos kapcsolattal támaszkodik a forgóvázakra. 

 

 

M40,101-120:

A mozdonyokat DVM-8 típusként gyártotta a MÁV részére 1967-1970-ig a Ganz-MÁVAG. A gépekbe egy 16 VFE 17/24 típusú 16 hengeres V elrendezésű egy feltöltős 1000 LE-s dízelmotor lett beépítve. A mozdonyok erőátviteli és vonatfűtő berendezése megegyezik az M40,003-009 psz. gépekbe szereltekkel. Eltérés az előző sorozathoz képest a szekrénykapcsolatban vannak. A gépek ingás, Z-bekötésű szekrénykapcsolattal készültek.

 

 

M40,201-240:

A mozdonyokat a Ganz-MÁVAG gyártotta a MÁV részére 1968 és 1970 között. Gépezeti és erőátviteli berendezése megegyezik az M40,1 sorozatú gépekkel. Ezekbe a gépekbe Clayton gyártmányú RO 1650 típusú gőzfejlesztő került beépítésre. A mozdony forgóvázaiba pedig TC 454 típusú vontatómotorok kerültek.

 

 

M40,901-905:

A gépeket a Ganz-MÁVAG gyártotta 1967-ben. A mozdonyok az előzőekben bemutatott M40,1 sorozattól csak abban különbözik, hogy a gépekbe vonatfűtő kazán helyett ballasztsúly lett beszerelve. A mozdonyok kizárólag nehéz tolató és tehervonati szolgálatra készültek. A mozdonyok csúszótámos, forgó-csapos szekrénykapcsolattal készültek.

 

 

M40,5001-5008:

A mozdonyokat 1966 és 1967 között gyártotta a Ganz-MÁVAG a MÁV Záhony térségében lévő széles nyomközű (1524 mm) vonalai számára. A mozdonyok gépezeti, erőátviteli és vonatfűtő berendezése megegyezett az M40,1 sorozattal. Csúszótámos, forgócsapos szekrénykapcsolattal készültek. A mozdonyok 1971 és 1979 között az M62,5 sorozat beszerzésével párhuzamosan normál nyomtávolságra lettek átépítve. A műszaki adatok csak az 1524 mm nyomtávolságban és a központi ütköző és vonóberendezés miatti 14260 mm teljes hosszúságban térnek el az M40,1 sorozattól.

Előzmény: ponTT (13456)
Gábor 70 Creative Commons License 2008.12.21 0 0 13461

A hajtás marad vagy azon is változtattál?
Eddig még sosem vetettem össze a rajzot a BTTB Nohabbal .
Gondolom van némi eltérés.:-)) Ugye több bőrt le húzni egy lóról, ezt eredményezi. Igaz már nincsen csak egy darab belőle a többi át alakult más ruhát fel öltve.
Előzmény: kozma555 (13460)
kozma555 Creative Commons License 2008.12.21 0 0 13460

Elég jó modellt lehet építeni a régi Nohabból.

Igaz én 2 nohabot vágtam össze,hogy legyen egy,de az jó legyen. :-)

Sok idő,kézügyesség és rengeteg türelem kell.Főként a forgóvázmaszk idegel ki... :S

Előzmény: Gábor 70 (13455)
kozma555 Creative Commons License 2008.12.21 0 0 13459
Jelenlegi tervek szerint a 006-os lesz,4 tehervagonnal.
Előzmény: Törölt nick (13457)
Gábor 70 Creative Commons License 2008.12.20 0 0 13458

Köszönöm!
Előzmény: ponTT (13456)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.20 0 0 13457

Az pont jó, tipikusan személyvonatok előtt meg expressek előtt volt a NoHAB. Ez volt az "elitforda".

Igaz, ha a mai 006-ost modellezed, akkor meg kőszállító kocsik illenek mögé:-)))

Előzmény: kozma555 (13453)
ponTT Creative Commons License 2008.12.20 0 0 13456
Ha érdekel:

Az M40 sorozatú DVM 6 gyári típusjelű kezdetben 605, majd 740 kW motorteljesítményű dízel-villamos erőátvitelű mozdonyokat 1963-1970 között - elsősorban személyszállító vonatok továbbítására gyártotta a Ganz-Mávag. A mozdonyokból 67 darabot normál, 13 darabot - Záhony határállomás térségében ellátandó tolatási feladatokra széles nyomtávra építettek. A normál nyomtávolságú mozdonyokat olajtüzelésű vonatfűtő gőzkazánnal látták el.

Adatok a www.vonatka.hu idevonatkozó fejezetéből
Előzmény: Gábor 70 (13455)
Gábor 70 Creative Commons License 2008.12.20 0 0 13455

 

  A Nohabra gondoltam, púposokból nem igazán tudtam hogy mennyit gyártottak  a MÁV-nak. Biztosan szép lesz, várom a képeket kíváncsi vagyok fel tuningolva, mit lehet ki hozni belőle.

Előzmény: kozma555 (13453)
róbertke Creative Commons License 2008.12.20 0 0 13454
2.-ból nincs még +40 a Keleti alatt? :-))))
Előzmény: vasutTOM (13452)
kozma555 Creative Commons License 2008.12.20 0 0 13453

Nos igen,M61-esről lenne szó. :-)

 

Pontosított karosszéria,apró változtatások tömkelege ami széppé fogja tenni.A kasznin sok a meló,az alváz átalakítás kész.Még szép fogóvázmaszk is készül.

Lesz hozzá 4 db egyedi MÁV teherkocsi.Ez egy készlet lesz és csak egy készül belőle,az ár is ennek megfelelő lesz.

Előzmény: vasutTOM (13452)
vasutTOM Creative Commons License 2008.12.20 0 0 13452

Ebből az infóból nem nehéz kitalálni. Mivel mozdonyról van szó, így két gép jöhet számításba:

1: 100-as pályaszámcsoportú M40-s

2: M61-s

 

 

Előzmény: kozma555 (13450)
Gábor 70 Creative Commons License 2008.12.20 0 0 13451
 Nem találgatok! Inkább ki várom!
Előzmény: kozma555 (13450)
kozma555 Creative Commons License 2008.12.20 0 0 13450

Talán teszek be képet később. :-)

Majd alapozás után.20 darab volt a MÁVnak. :-)

Előzmény: Gábor 70 (13449)
Gábor 70 Creative Commons License 2008.12.20 0 0 13449

 

  Meg lehet tudni, mi lesz a csoda masina?

Előzmény: kozma555 (13448)
kozma555 Creative Commons License 2008.12.20 0 0 13448

Üdvözletem Uraim!

 

Csak hangulatkeltésnek:

Olyan magyar csoda épül a műhelyben,hogy csak na! :-)

Mozdonyról van szó,kezd formát ölteni.Persze nem akarok konkurenciát csinálni Teaház kollégának,így csak ez az egy darab épül és lesz hozzá 4 db egyedi MÁV kocsi.

reszelozsir Creative Commons License 2008.12.20 0 0 13447
Szia!

Köszi az észrevételt. Kipróbáltam az Y sodrását és még pont jó lesz.
Ma sikerült befejeznem a fővonal pályájának fektetését és elkezdtem az állomás kábelezését. Holnap falfúrás és felpróbálás várható :)
Előzmény: Törölt nick (13444)
reszelozsir Creative Commons License 2008.12.20 0 0 13446
Kerítést tervezek arra az oldalra, majd igyekszem elég masszívra csinálni, hogy megfogjon akár egy kocsit is.
Előzmény: Törölt nick (13442)
karesz500 Creative Commons License 2008.12.20 0 0 13445
A 29-es és a 30-as krómozott csillagos pályaszámú? Ha igen, akkor kérnék róla képet. Emilem publikus. Köszönöm!
Előzmény: Gashpy (13440)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.20 0 0 13444

2 pont! Jogos!

És perem esetében az íveből kilógó kocsivég neki is fog menni a peremnek!

reszelőzsír!

Vagy tedd beljebb az egész pályaudvart, vagy vedd szélesebbre a szegmenst 5cm-rel!

Előzmény: Törölt nick (13442)
gumidani Creative Commons License 2008.12.20 0 0 13443
Valamivel majd úgyis le kell határolni az asztalt. Lehet az majd egy támfal, vagy magas téglakerítés. Ezt pedig majdan valami vékony, de megfelelően erős lemezből kell kialakítani, ami a kívánt védelmet is megadja.
Előzmény: Törölt nick (13442)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.19 0 0 13442

Szia,

Az alsó képet nézegetem és feltűnt, hogy nagyon közel van a keret széléhez a legszélső vágány. Ez nálam is így volt és töprengtem. Ugyanis a váltó után előfordulhat, hogy valamelyik Y kocsi, vagy bármelyik forgóvázas kocsi kiugorhat az ívben. Akár tolt menetben is. És ha ennyire közel van az asztal széle, akkor bizony úgy járunk, mint a 301-es Biatorbágynál...

Ha a további tervek nem tartalmaznak valamilyen peremet, akkor gondolkozz el rajta, mert engem a frász kerülgetne egy-egy tolatási manőver során.

 

Előzmény: reszelozsir (13438)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.19 0 0 13441

Gondoltam, hogy jóval több volt/van, de a régi gépem magával vitte a sírba azt a jó kis szergejes oldalt, ahol mindegyikről volt aktualizált kép.

Igazán azért vetettem fel a kérdést, mert ez is egy apró részlet, ami adott esetben be tudja határolni az éppen modellezett korszakot. Persze csak akkor, ha ez szempont. Mivel a méretünkben szinte minden kompromisszumos és a magyar gördülő állomány kiváltképp, így egy-egy gép korhű belövésének sikere mellett eltörpülhet, hogy éppen olyan kocsit húz, ami talán akkor nem is volt.

 

Előzmény: gumidani (13434)
Gashpy Creative Commons License 2008.12.19 0 0 13440
Szintén nézegettem. :-)
Narancs festésű és díszléceses gépekről kép nekem az alábbiakról van:
046
062
091
161
181 (1978)
187 (később kapaszkodóval is)
221 (1990? - fehérre festett csillag-hely)
222 (1985)

Ezeknél a díszléc lefestve.

Narancs és krómozott léces gépek:
229
230
265
Előzmény: gumidani (13434)
BillNagith Creative Commons License 2008.12.19 0 0 13439

Talp nélküli emberkéket már rögzitettem ;a tapadási felület itt 1 mm2 körüli és stabilan állnak.

Előzmény: Törölt nick (13430)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!