Tudom, hogy van már Lancia topik, csak ott nincsenek Kappa tulajok, akikkel meg lehetne vitatni a típust. Tervezem egy Kappa vételét, de szeretnék tulajdonosokkal értekezni róla, tesztek/népítélet alapján nagyon jó lehet, és nincs annyi hibája, mint amennyit egy olaszról gondolna az ember(egyébként imádom az olasz autókat), ugyanakkor több tulajdonos megkérdezése nem ezt támasztja alá.
Szóval Kappa tulajdonosok, légyszi segítsetek! Vegyek? Ne vegyek? Jöhet minden info! Képek eladó Kappák is jöhetnek, bármi, ami a típussal kapcsolatos!
Kösz előre is.
Nekem is hasonló volt a jelenség, és a főfékmunkahengert kellett cserélni. Többen javasolták itt a felújítást, de a komplett csere mellett döntöttem. Azóta is hibátlanúl működik.
Nekem is hasonló volt a jelenség régebben, akkor a munkahenger lett megkarmantyúzva. Utánna sokkal jobb lett, igaz nem volt teljesen tökéletes. Akárhogy légtelenítettük nem lett az igazi. De mivel működött így használtam. Aztán egyszer elmentem egy hosszabb útra ahol majdnem hogy csak araszolva tudtam haladni, vagyis rengeteget kuplungoltam. Mire hazaértem akkora vettem észre hogy megjavult. Azóta is tökéletes. Talán kilégtelenítette magát. Nekem most a fékem nem tetszik. Olyan mintha kicsit szivacsos lenne. Nekem is brembo van mint neked. Nállad nincs ilyen szivacsosság, vagy puhaság. Enyhe nyomásra is fog rendesen?
Persze, megvan még, nyugodtan próbáld ki! Megnéztem a kapcs. rajzokat, és én nem nagyon láttam olyan hibaforrást, ami ennyi mindent érint, csak a kapcsolót. Esetleg még valami földelési gond jöhet szóba, de az meg hatalmas szívás is lehet, úgyhogy ne az legyen.
Mintha egyszer valakinek lett volna már régebben ilyen gondja és akkor a világítás kapcsoló volt a ludas. Ha esetleg meg van még Alvarez világítás-kapcsolója, akkor biztos megengedi szerintem, hogy egyszer ideugorj hozzánk és gyorsan rádugjad egy próbára.
Van egy másik komplett panelom, azzal sem működik. A fényerő-szabályzón a 2-es lábon van 1,2 volt. A többin semmi. Keresem a kapcsolási rajzokat. Nem túl jó így este/éjjel közlekedni. Egyenlőre azt keresem/ném a rajzon, hogy a világításkapcsolótól melyik kábel megy hova, és a fényerő-szabályzó melyik lábon kap áramot, és onnét melyik kábel megy hova.
Megjöttek a hangszórók, azokat is be kéne szerelnem.
Pont nem volt már időm kicseréni, mert az egyik hétvégén csak a munkahengerre jutott időm, köv hétvége előtt mikorra terveztem a cserét, meg már összetört a kocsi.
Most fejből nem tudom ki is vitte el tőlem a vadiúj érintetlen főhengert viszont a lényeg, hogy már nincs meg. A munkahenger nem egy nagy tétel, néha 4 ezer körül is lehet venni, alig drágább, mint a felújítókészlet.
Nekem volt olyan, hogy beragadt alul, nem jött vissza, nálam a főhenger volt a baj, de elsőre én is a munkahengert cseréltem feleslegesen, de az az egyszerűbb...
Ha jól emlékszem volt már másnak is hasonló hiba jelensége. A kuplung pedálom nem áll vissza alapállásba. A pedálnál lévő főhenger vagy a munkahenger volt a hiba oka másnál? Nekem a főhenger már volt karmantyúzva kb. 2 éve..
Nekem tetszenek a Stilok - négy éve én beszéltem még rá az anyosomat egyre és azóta is áld érte :)..
Amig nem volt kész a PT, de már elment a Kappa többször kölcsön kértük tőle hosszabb utakra és nagyon jól fogyasztott: kb 5,5 litert 4 fővel 1.4 benzines 6 sebességes váltóval. Az anyósnak volt már hosszú távon picivel 5 liter alatti fogyasztása is. Szerintem az autó méretéhez képest nem rossz adat - bár a belső helykínálat szerintem nem az erőssége. Régen a tipomban tágasabb volt - a PT is nagyobb pl.
Mondjuk akinél még a garancia idején lesznek gondok, ott feltételezhetően nem nagy dobra verve gariban javítják. A garancia idején túl viszont nem tudom, hogy talának-e szakit a tulajok pl az országunkban, mert jellemzően az aut. váltó felújítók már a fokozatmenten/félautomata/robotizált váltókat sem vállalják be és akkor az esetleges alkatrész költségekről nem is beszéltünk.
Szerintem a sima aut. váltó is tud sokkal többet váltogatni a manuálisnál - a gond nem annyira ebből adódhat talán, hanem konstrukciós hibákból és abból, hogy bírja-e az autó teljesítményét. Ezek a mai 300-1000Nm-es dieselek biztosan rendesen igénybe vehetik..
haver céges verdája egy oktávia kombi, diesel motorral, meg 180 körüli lóerővel. Szintén egy 6sebességes DSG váltóval. Az autó nagyon rendben van, minden földi jóval el van látva, de 10 millió ft volt. A céges benzines oktáviáink pedig csak 4.5 milla.....6os kézi váltóval.
10 milióért azért szerintem sok. Viszont a váltó. Valóban egy álom. Csak nyomni kell és nagyon megy. Ha állatkodni akarok csak behúzom sportba és olyankor csak szabályzás előtt vált el. Viszont amit a sráccal is beszéltünk: ez a kocsi állandóan sebességet vált, hogy optimális legyen vagy a tempó, vagy a fogyasztás, vagy a nem tudom én micsoda. Kérdés, meddig fogja bírni. Érzésre egy ugyan olyan szakaszon szerintem 50X többször vált, mintha manuális váltós autóval mennék. Nem tudom, hogy a váltások darabszáma összefüggésben van-e az élettartammal, de ez rövidesen ki fog derülni,mert nagyon sok km-t megy a járgány.
Ha már offolás:átültem egy Mjet Stilo kombiba, amíg el nem dől, hogy mi lesz a Kappám sorsa.Átírás, ügyintézés mián egyik kollegám fuvarozott engem a frissen vásárolt 6-os dízel-automata Bömbivel.Az az autó remek GT.
1 hete vette, már 2 hónapra bevonták a jogsiját, plussz 280ojró bünti meg 4 jutalompont.Mindezt a frissen vett verdával hazafelé menet hozta össze:)Konstans gyorshajtó a srác, nem tudja megállni, hogy ne tolja ki a szemét a gépnek.És az az autó iszonyat módon megy....nincs visszakettő padlógáz, csak padlógáz és kapaszkodás, hála az automataváltónak.
Meglazult a fékcső melegítés nélkül is, a jobb oldali pedig simán. Felkerültek a kalandosan vásárolt Brembok.
Kisméretű drótkorongozás, alu alapozó, több réteg festék, több réteg lakk. A szín az arany és a bronz között van, fekete autóhoz illik szerintem.
ÉRDEKESSÉGEK:
A sokkal vastagabb,és nagyobb átmérőjű tárcsa és a mokány féknyereg ellenére a mérlegen a Brembo szett egy kilóval könnyebb a gyárinál ami a pillekönnyű alu nyereg miatt van. Még a rugózatlan tömeg is csökkent.
A tárcsákat, betéteket összehasonlítva látszik, hogy ez tényleg egy komoly darab a gyárihoz képest. A négy munkahengerből kettő kisebb, nyilván ennek is megvan az oka. A betétek tükörsima rozsdamentes acéltalpakon csúsznak nem az öntöttvason. A munkahengereket nagyon kis erőkifejtéssel vissza lehet tolni.
Nagyon egyszerű a betétcsere is. Nem kell a nyerget szétszedni és semmilyen kulcsra nincs szükség!
Kiváncsi leszek a gyakorlatban milyen, az előbb lettem kész.
Sziasztok!
A belső világításnak milyen színű a doboza (en úgy tudom h fehér) es hol lehet megtalálni a kocsiban?!(azt gondoltam h az anyós ülés felőli szerelonyilason hozza lehet férni, de ott sehol nem találom)
Help?!:)
Köszi előre is
A kapcsolón belül van a hiba, anno ugyanez volt nálam is. Szerezz egy bontottat próbáld ki azzal, vagy szedd szét...bár nem emlékszem már rá pontosan hogy néz ki belülről, hülyeséget nem akarok írni de nekem sikerült megjavítani :)
Véletlenül se érezzem jól magam, elszállt a műszerfal-világításom. Egyedül csak a fényszórómagasság-állítóján világít a led. 2-es, 17-es biztosíték jó. Már párszor átnéztem a kapcsolási rajzot, de nem találok ide vonatkozó ábrát. Esetleg van valakinek infója a műszerfal világításról? A világításkapcsolóról melyik vezeték megy hova?
"mostanában úgy is hivatalosan megállapították a tudósok, hogy az euro NCAP-al kitörölhetik az emberek a feneküket a valós baleseti helyzetekben és mégis fontos a túlélésnél az az autó tömege a fizika törvényei miatt :)..." Akkor elég jó esélyeim vannak a Thesisben, egy ilyen helyzetben!:)
"Előtte ő is manuális párti volt, de azóta a duplakumplung az ász, mert élvezi, hogy "tapad az ülésbe"."Így van, a duplakuplung előnye, hogy villámgyorsan váltja a fokozatokat(külön tárcsa közt van felosztva a páros és páratlan fokozat, ami előre "szinte" már be van készítve a kapcsolás előtt), manuálisan, kézzel képtelenség olyan gyorsan váltani.Volt egy teszt amiben az M-es BMW-t is tesztelték a Nurnburgringen manuális és duplakuplungos változatban, és a duplakuplungos változta körideje jóval jobbra sikerült mint a manuálisé.De persze mind fogyasztásban és károsanyag kibocsátás csökkentésében is nagy szerepet játszik.Ez a jövő...ami már elkezdődött.:)
Az enyém mondjuk amúgy sem egy erőgép, mert 141paci/188Nm jut 1505kg-ra (persze azért úttorlasznak sem nevezném).Emlékeim szerint kb annyi kilós ez az autó, mint a 2.4 Kappám volt - szóval elég durva. Nem baj - mostanában úgy is hivatalosan megállapították a tudósok, hogy az euro NCAP-al kitörölhetik az emberek a feneküket a valós baleseti helyzetekben és mégis fontos a túlélésnél az az autó tömege a fizika törvényei miatt :).. A PT-knél 2006 után lett csak tiptronic-os a váltó - ha jól tudom. Sok értelmét azonban én sem látom, mert a váltóvezérlés érzékeli a fojtószelep állását, és erős gázadásnál amúgy is visszavált magától - néha több fokozatot is padlózáskor. Egyszerűbb padlózni, mint a váltókart birizgálni. Aztán ott van még a 3-as állás is a váltón vész esetre (az enyém ugye csak 4-es)
Pont nem rég áradozott a duplakuplungos autókról egy ismerősöm, mert sokat vezeti egy céges duplakuplungos Superbet. Előtte ő is manuális párti volt, de azóta a duplakumplung az ász, mert élvezi, hogy "tapad az ülésbe". Más kérdés, hogy több helyen lehetett olvasni, hogy valami tervezési gond lehet a VW konszernes duplakuplungos váltókkal, mert feltűnően sok csörög-zörög és idő előtt adja meg magát. A VW pedig nem hajlandó elismerni konstrukciós hibának, mert anyagilag túl sokat bukna egy visszahívási akción..