1-2 dolgot azért tudnak a csigazabálók! ezért örülök hogy a Ceed-ben is megvan pár pl. a világitást nem kell kapcsolgatni leveszi magától, sebességre hangosodó rádió. asszem csak annyi maradt ki ha megy az ablaktörlő és benyomod a rükit akkor hátul töröljön...
Egyébként érdekes, hogy a Mégane-nál nyugodtan lehetett ellenkező irányba is mozgatni egy ablakot. Ha én fel akartam húzni, az utas meg lefelé, nem történt semmi, csak ide-oda mozgott az ablak :). Lehet, hogy valamit mégiscsak jobban csinálnak a franciák, mint mások? :))))
V50: Magasság 1452 mm Hosszúság 4514 mm Szélesség tükrök nélkül 1770 mm Szélesség tükrökkel 2022 mm Tengelytáv 2640 mm
Szóval, hosszabb, de keskenyebb, és rövidebb a tengelytávja.
Amúgy a Cee'd 1790-es szélessége hogyan van mérve? Mert rajzot még nem láttam róla, mint pl. ahogy az Opel csinálja, és a táblázatban sem tüntetik fel, hogy beleszámítanak-e a tükrök. Egyébként angol leírásokban már több helyen is láttam, hogy az 1790, az behajtott tükrökkel lett számítva, de örülnék valamilyen hivatalos KIA papírnak...
Tegnap pont egy V50-es mögött parkoltam, és szembetűnő volt a hasonlóság az SW-vel. (Biztos a swédek a KIA-tól nyúlták az design-t :-))))
Nem akarok felvágni de nézegettem a Volvo honlapját és azt találtam hogy ez a V50-es 1.6-os motorral (5,4milla) kerek 100 pacit tud, és van egy 417literes csomagtere....
Gondolom arra értette ezt azt ellenkezőt, hogy a vezető ne akarja felhúzni az anyósülés ablakát, miközben az anyós épp lehúzni akarná a sajátját. Mert két ablakot miért nem működtethetnék ellentétes irányban? Egyébként pedig megnézném azt, akinek le van engedve a két első ablaka, és mielőtt lezárja az autót, külön húzza fel a két első ablakot, nem pedig egy mozdulattal.
Én emlékszem jól, ez áll a "haszut mellé mafor"-ban: (3/17 oldal)
Figyelem
A motoros ablakemelő rendszer meghibásodásának elkerülése érdekében ne nyisson vagy zárjon két ablakot egyidőben. Ezzel megnövelheti a biztosíték élettartamát.
Soha ne próbálja a vezető ajtaján található főkapcsolót és az egyes ablakok kapcsolóit egy időben ellenkező irányba működtetni. Ha ez történik, az ablak megáll, és nem lehet kinyitni vagy becsukni.
nekem a Kia szalonban (XIII.Don) mutattak egy garancia fuzetet, amiben tobb oldalon keresztul soroltak, hogy mi es milyen feltetelekkel garancialis. Ilyent ezek szerint nem adnak az auto atvetelekor?
Igen, a használatiban az ellentétes mozgatást nem javasolják. Egyszerre lehet mozgatni, szerintem akár mind a négyet, érdekes is volna, ha ettől kimennének a biztosítékok.
Amúgy elvileg pénteken hozom el a verdát, már alig várom :)).
Mi is aznap, sőt szinte ugyanakkor (f6) vettük át az autónkat, amivel azóta sem tudunk betelni. :-)
Hiába imádtuk az előző autónkat a kis OFF Yarist (99-es, 3 ajtós, 1000-es) ON, de beülve ebbe, mintha egy másik világba jutnánk. Gyakorlatilag össze se lehet hasonlítani.
Kemény 200 km tapasztalata áll mögöttünk, így igazi tapasztalatunk persze nincs az autóról, de ahogy magunkat ismerem hóvégén viszem az első olajcserére (addígra lesz benne kb. 2000 km), reményeim szerint addígra túl leszünk 1-2 hosszabb hétvégi kiránduláson, talán beáll a fogyasztás is, bár szerintem ez utóbbi most sem magas, már ha megfelel a valóságnak amit a fed. comp. kiír (7,5L).
Tényleg, a kirándulásról jut eszembe. Tali lesz? Az utóbbi időben nem nagyon olvasok róla.
Szerintem minden villamos fogyasztó egyszerre történő használatánál sem eshet le az alapjárat olyan szintre, hogy akár dadogjon, vagy remegjen lefulladjon.
Ennek elvileg nem lenne szabad előfordulni
Egyébként én úgy emlékszem (lehet hogy rosszul, pár hónapja böngésztem át), hogy a használati utasítás nem az egyszerre használatot tiltja, hanem azt, hogy pl. a vezető és utasa ne adjon ellentétes utasítást az ablakemelésre/lehúzásra.
Nekem Uniqua Casco van . Náluk minden Ceed re azonos a díj függetlenül a motortól és kaszni formától 6666 Ft/hó 50ezres önrésszel. (vidék, 30 év felett)
Nem az ablaktörlő, hanem az ablakemelő. Az azért nem pár wattos, az üveg elég szorosan be van illesztve a keretébe, abban kell mozgatni, különben befolyna az esővíz. A használati útmutó is írja, hogy egyszerre csak egy ablakemelőt működtessünk, különben kiéghet a biztosíték. A klímakompresszor is ejti az alapjáratot, de az ECU azonnal korrigál. Ablakemelőnél meg nem. Lehet, hogy az 1.6.osnál alacsonyabb az alapjárat, azért érzem. Jó lenne már egy találkozó, akkor össze tudnánk hasonlítani az ilyen apróságokat.
Szerintem hogy tisztábban lássuk a dolgot, kérdezzük meg a többi SW fórumtagot, hogy nekik mi szerepel a casco-jukban, sima Cee'd vagy SW?
---
Egyébként az én szalonban kötött biztosításom halasztott fizetésű, ugyan már érvényes, de még csak ajánlati szintű, így a biztosító még simán felülbírálhatja. Mivel én sem értek hozzá, csak reménykedem, hogy minden ok és hogy soha nem lesz szükségem rá.
Értékben sincs sok különbég az SW és a sima szíd között, elvileg logikus a megegyező díjú casco a két modellre.
Nehéz dió! Én nem vagyok biztosítási szakember, de a biztósítók furcsa mentalitását figyelembevéve egy nagyobb gond ( nem sorolnám, rossz OMEN) bekövetkezését követően az alábbi eset is felléphet.
Mivel a szerződés megkötésekor nem arra az autóra történt a biztosítás kötés ami a tulajdonodban van a szerződés semmis. ( Megtévesztetted őket. Kisebb kockázati tényező után fizettél mint a valós.)
A szerződés akkor sem érvényes, ha Ők hibáztak és rosszul vették fel az adatokat, DE TE TUDOMÁSUL VETTED ÉS EGYETÉRTŐLEG aláírtad, hogy minden adat egyezik.
PER PER PER méltányosság stb....
Lehet hogy nincs igazam, de nekem volt már ilyen gondom más biztosítással. A vége az lett, hogy nem fizettek hiába fizettem a biztosítási díjat. Megkérdeztem, hogy nem baj-e hogy elírtak egy pontot. Azt mondta a biztosítási szakember, hogy nem. Ez csak adminisztárciós probléma. Aztán mégse csak az lett. ( persze nekik tényleg csak az! :) ) Ebből tanultam.
Lehet, hogy amit leírtam jelen esetben butaság. Mondom NEM értek hozzá.
Nehéz okosnak lenni.
Az lenne a legjobb, ha a te biztosítód tényleg nem tenne különbséget a sima és az sw között.
Megkeresem majd én is őket! De melyiket is?
Remélem soha nem kell majd használnod a biztosítást!!!!!!! Akkor jó ha a biztosítás "kidobott" pénz!
Köszönöm a segítséget. Megpróbálom majd a lehető legjobbat kialkudni. De tényleg furcsa a sima és az sw közötti drasztikus különbbség. Biztos nagyobb autó nagyobb kockázat:) ami persze ilyen összefüggésben butaság.
Ez a garancia kérdés is nagyon sokunknak nem világos itt fórumon, többször is volt róla vita, de csak találgatunk. Egyébként én más autómárkánál sem láttam soha leírva a potos feltételeket. Ezt talán egy autójogász tudná megmondani - pl. itt a Totalcar-on meg is lehetne tőle kérdezni...
Én azt mondom soha ne legyen rá szükségünk - bár ez a hét év tényleg hosszú idő-, ha meg igen, ki kell harcolni a garis javítást.
Megnéztem a biztosítási szerződésem és az enyémben sima szíd van, pedig SW tulaj vagyok. Ennek az lehet az oka, hogy ez még olyan új modell, hogy egy csomó biztosítónál föl sem vették a listára és jelenleg a programok is csak pár biztosítóra adnak ajánlatot, valahol meg egyáltalán nem is lehet kiválasztani az SW-t.
Szerintem, az én tapasztalatom alapján kalkulálj sima ceed-del. Ja, és nekem csak LX+ felszereltség van, ami ugye kissebb értékű autó, így ez a casco díjára is kihat.