Köszönöm hogy megmérted.Az én lapátjaim 24cmesek.Ezt a súlypontdolgot még sohasem hallottam,de a gyárit nézve az simán megfordul hejben.Ezt több videón is lehet látni.http://www.youtube.com/watch?v=e8WVu4sukEU
A hétvégén kipróbálom a 20as lapátokat hátha az bejöm.Szombaton már kíjebb hoztam 10cmel így már kicsit jobb volt,de ha teli gázt húzok akkor a lapátok kiegyenesednek.Ezért gondoltam hogy kisebb kéne,és akkor nem is zárná le a szélső lapát a gyűrűt.
Azért fordulhat rosszul mert a test sulypontjához közel van a lapát,igy nagy energia kell az elfordításához,ha meg tul nagy a lapát akkor elfodított állapotban nagyon kitakarják a légáramlatot akár el is zárhatják ha fedésbe vannak,lehet a keskeny a megoldás.
A madot 350 ért gondoltam de meghalgatok minden ajánlatot,csak a motor lett kivéve megmaradt a propeller bordásszíly stb. Hibátlan még most is a test nemvolt törve egyebek. Esetle tudok hozatni motort is hozzá kb 200 körül van kint egy motoguzzi komplett motor.Holnap lemérem pontosan a lapátot.,csere is érdekelhet,komoly laptop,auto,stb,
Sajnálom ami történt,de ha már újra lesz kedved a hajó közelébe menni megmérnéd hogy neked mekkora a kormánylapátod?Ha jól tudom a gyűrűd ke 900as,és mint írtad jól kormányozható a géped.
Lasosbá.A hengerfejtömítés az UNIX és a METEOR oldalán is fent van.Én ajusa-t vettem 3500 pénz.A hajó kormányzásával komoly gondok vannak ezért ekkora a csend.Szombaton Medz-el kipróbáltuk,de csőgáznál a kormány hiába fordul a lemezek egyenesek.Erre valamit ki kell találjak.Most a kormányfelület 24cm es.Ezt szerintem ha levenném 18cmre akkor már kevésbé tudná kiegyenesíteni a lapátot a gép.Láttam kép alapján kb 10cmes lapátot is ilyen hajókon sőt a gyári is ekkorának látszik mégis fordul.
Egy jótanács mindenkinek,kinai joggingban nem tanácsos blokkot mosni benzinnel,ezt eddig istudtam mégsem tartottambe,most intéztem magamnak párhét nagyélményt. Esetleg motor nélkül eladó a mad lépárnásom,motort megvették belöle.Ha nemviszik el akkor rakok bele egy négyütemüt,ha még lessz ezekután kedvem hozzá.SOKKOLÓFOTÓK KÖVETKEZNEK!
Ja és még a kormányzás.Na azon kell még dolgozni mert elég gyatra ahogy fordul.Van egy jó ötletem és az lesz a nyerő,de még xcsak fejben készült el.Az áramlásrendezővel leszek még bajba az nincs benne a 10 órában.Nem tudom hogyan rögzítsem, hogy ha kell gyorsan ki tudjam szedni.És persze azt sem tudom ,hogyan készítsem.Honnan szerezzek kúpot, és miyen szögbe állítsam be.Ha minden jól megy akkor Medz jön szombaton és ezt gondolom 10 perc alatt segít megoldani.
A hajót utoljára működöképesen tettem le,csak a szíjvezetőt szereltem le és az új tagnap elkészült,ma ezt felteszem és szombatra fordulatszámmérővel is felvértezem a gépet így fogom próbálni .Ha jól teljesít 10-én vízre teszem gödnél.Most elég magas a vízállás remélem ilyenkor a vizirendőrök pihennek.Az a baj hogy félek a géptől, nehogy valami baja legyen.Azért lesz ott csónak is ha esetleg menteni kell.
Úgy gondolom 10 munkaóra és kompletten kész a gép.Már csak a biztosítékokat és reléket kell felszerelni 1 panelra,gyujtáskapcsoló kell,szigeteléscsere a test és gyűrű közé,és pár kis optikai javítás.A súlycsökkentést most kihagyom aztán majd ha már 10-20 órát ment akkor, már kiderül ha valamin változtatni kell.
Küldök képet az elkébzelésemről,valami hasonlót szeretnék,de most szükös a keret,a mostaniból ha minden igaz megveszik a motort,és egy moto guzzit rakok be hejette,esetleg a lerekesztést megemelem akkor többet emel,és kevesebbet tol!
Mostmár minden világos.Megértelek, sokan vannak így mostanság.
A fűrészelést felejtsd el, kár lenne azt a jó légpárnást elb...szni.
Gondolom a műanyagozásban jártas vagy, nekem van egy sablonom, igaz csak egy felsőrész sablon, egy versenylégpárnásé.
ebből ki lehetne szedni egy testet úgy hogy meg lehessen hosszabbítani.
Alsórészt pedig sík lapokból lehetne hozzá fabrikálni.
A sablont kölcsön tudom adni, igaz eléggé lestrapált a gélezése(a nap kiszívta), de egy kis finomcsiszolás-polírozással orvosolható lenne.
Az autóalkatrészből, vagy bármilyen meglévő testből (át)épített légpárnás szerintem zsákutca, többe kerül a végére mint egy normális, aztán még lehet hogy nem is sikerül túl szépre, és kérdéses hogy működni fog-e.
Lassú haladásra a külön emelőventillátor(emelőmotor)-os légpárnás a megoldás.
Emelőmotornak egy 10Le-s már megtenné.
Juteszembe, van még egy félbehagyott vaslégpárnásom is, nem érdekel? Vas árban odaadom.
Végül is az lenne a cél,hogy lassan is lehessen menni vele,a mostanival lassan nemlehet csak akkor ha forgolódok,de egyenesen elég hamar gyors lessz,így meg nem merem oda adni mindenkinek,kétszemélynek meg azért elég szükös,vagy toldjunk bele 1métert? Végül is kivitelezhetö lenne nem? rakok bele egy csendes moto guzi blokkot,meg elöre valamit emelönek,de nem fünyíró motort,szintén valami csendes könnyü kellene gondolom 15 lóerös elég lenne hozzá.
Nem ezek a gondok,hanem a kp,kevesebb sokkal mint régebben,a hajosok elmaradnak,kevesebb a munkám,már tavaly nyáron is sokkal kevesebben jöttek a tiszára,kölcsönző is halott volt,mire apeh,önkormányzat kilett fizetve azután esetleg csalit tudtam venni a horogra. Eladok mindent,és kitalálok valami mást. Van még 2db kétéltüm is,azok sem voltak olcsok,jetski,
A légpárnás tetszik nagyon esetleg valahogyan csendesíteni kellene,ha lenne egy nagyobb biztos többet kereshetnék vele mint az összes kenummal,vizibiciklimmel,erre állandóan volt érdeklödö,illetve lett volna fizetö vendég is,de nem vállaltam mert mivan ha történik valami nincs vizsga stb,elég gázos lehet egy balesetnél. Tavaly nyáron elöttem mentek keresztül egy gumicsonakos családon motorcsónakkal,volt belöle elég gond rögtön,szerencsére viszonylag megúszta az ember akit elütöttek,egy csigolya,több bordatörés,még vidám is volt a végén mert a gumicsónak megúszta!! Ez komoly ez volt az elsö kérdése,gondolom nem így tervezték a nyaralást,volt olyan is amikor motorcsónakkal felborúltak,és hatan kerültek a csónak alá,mi mentettük ki őket még megsem köszönték! A mobilok sorsa volt a legnagyobb gondjuk meg egy pénztárca.
Gondolom nem egyszerü eladás ha megmarad sem gond,mert ezt nemlehet összehasonlítani quaddal,meg jetski vel,ez garantált kézremegés egy menet után,ezt nem lehet megszokni.
Talán belefogok egy nagy építésébe esetleges segítségeddel,a fülkerészt már ki is találtam egy pontiac transportert gondoltam erre mert könnyü,áramvonalas,és müanyag,és a legfontosabb az hogy olcsó kb 80 000 forint,kidobok mindent belöle akkor kevesebb mint 200 kg. Motorom meg lenne hozzá,szigorúan v8 alublokk.
Eladó a légpárnásom,ha valaki szeretné,üzemképes,megbízható állapotban,nem kell szerelgetni,esetleg a motor külön is ha érdekel valakit. Tipusa MAD,,motor hirth 650ccm,65ps. Zsákok hátul kopottak de még használható egy darabig. Törés sérülés nincs rajta! Ár megbeszélés szerint esetleg auto csere is lehetséges.
Az nem kérdéses hogy a képlet korrekt, csak az a baj hogy nekem arra a válltozatára volna indkább szükségem ahol a képlet így kezdődik:"h=", ha azt tudjuk hogy 30%ot kell lerekeszteni.Azért a mostani állapotokat beírom mjad a képletbe így legalább azt tudom most mi a beállításom.
Ezekkel a számításokkal az a gond,hogy egy tiszta levegö oszlopot feltételez,és innentöl csak irányadó! Amik a környezetünkben vannak azoknál a légpárnásoknál a szívó oldalon rengetek ütköző pont van ami a nagysebességü légáramlatot eltéríti,gondolok itt a motorra,esetleg hütöre,meg mindenre ami a szivó oldalon 2-3 méter távolságon belül van. Ezután ha valaki tud probálgatni a kialakítás miatt akkor esetlegesen teljesen eltérö eredményt ér el mint amit kiszámolt a gépi programokkal. Véleményem szerint egy ferdén megfelelöen elhejezet lerekesztés sokkal több levegőt vezetne alolra mert a légcsavart,és gyürűt úgy is lehet tekinteni mint egy centrifugál szivattyút,a gyürű mellet nagyobb a légnyomás mint középen. Majd lerajzolom az elkébzelésem,illetve le is tesztelem finom nyomásmérővel!
A lerekesztést meg lehetne megcsinálni állíthatosra,nem nagy munka,de ellenben ha több terhet visz az ember akkor hatásos lehetne. A kormányon gondolkozom én is,talán tényleg jobb lenne hátrébb rakni nekem is.
Az elgondolásod helytálló,a felfogatás a lapát végén van.Valahol én is azt olvastam hogy 1/4 rész a tengely mödött kell legyen az általad leírt okból.A következőkben már ezt is figyelembe veszem,de a lapátokat mindenképp kintebb kell tegyem, mert a gyűrű beleér és nem trekeredik ki rendesen,de ezt már írtam.
Ennek az is az oka hogy a kormányzásra kb 1 órát fordítottam mert már nagyon akartam menni a géppel.Most hogy összeszedtem a javaslataitokat csütörtökön mát erre is szentelek időt,hátha szombaton vízre tudom tenni és ott már nagyon kéne a jó kormány.
A lerekesztés hasra ment mert a számolóprogi szerint az agyig kellett volna felhúzni a lerekesztést ami a teljes lapátot elfedte volna.Szerintem ez nem volt valós így medz segítségével hasaltam egy számot ami 28cm a gyűrű szélétől.Azért ha van itt valaki aki le tudná vezetni a számítást az sokat segítene.Levezetés kéne nem végeredmény,bár az is segítség.A gyűrű 93cm átmérőjű.Mekkora a körszelet egyenes vonala és a legnagyobb kerület közötti távolság?
zsomi! nem bírtam kinézni a képből, hogy a kormánylapátok rögzítési pontja(fordulási pontja) a lapát legelején van?ha igen akkor próbáld meg a rögzítést hátrább hozni, mert akkor akkor a lapát fordításakor a levegő is rásegít! remélem érthető vagyok!
zsomi végülis hogy sikerült a 30% kitalálni (számitani) légysz mond a méretét a lerekesztés közepén milyen magas? afüggöleges vezérsikokat (lapátok) nembiszti hogy cserélni kéne lehet csak jobban beforditani
Gratula zsomi! Frankó a gép! Szerintem sincs semmi baj a súly elosztással!Az enyémnek is lent van a hátulja fél gázon(amúgy még így se volt lent nagyon!)!teljes gázzal jó lesz!
Nekem mindenképp kell az új kormány, mert a lapátok most túl mélyen vanna a gyűrűben és nem tudom eléggé beforgatni őket, max 30 fok de lehet annyi sincs, a felületük pedig olyan nagy hogy ha nagy gázt húzok rendesen rá kell tartani, ülöben egyenesbe áll.Hogy be tudjam eddig fordítani (max 30%)levágtam a lapátok sarkait,így viszont kanyarban az aktuális fordulási iránybaálló szélső lapát lezárja a gyűrű azon részét,és így 30% tolóerőt visszafog.Elfordítot kormánnyal nem is akart füvön indulni csak egyenesben.Remélem érthető voltam.Léneg új lapát kell.Fordulásnál én is bedőltem, de azért ha 45%ig vagy tovább lehetne fordítani a lapátokat jobban dobná a seggét,és ülve is elég lenne bedölnöm.
Elöször ,én is kormánylapátot akartam cserélni mert kb 200méter alatt sem tudtam kikerülni egy bolyát,mert elfordult a test de irányt nem akart változtatni,ezután ciki nem ciki felhívtam a MEDzt,hogy mit tegyek,és ő mondta meg az okosságot,hogy döljek be a kanyarban mint a motorral azután elég kezes lett nagyjából oda ment ahová akartam de azért erdöben még nem próbálkoznék pedig láttam már olyan videót,hogy ott mennek. A mai jó időt kihasználva muszájvolt mennem nekem is igaz csak az udvaron csak 1 tuja bánta kaptam is a nejemtől miatta. Nem volt segitségem,hogy kivigyem valahová,a multkori hóesésben már elakartam indulni vele,hogy lábon kimegyek de nem mertem beválalni,pedig erösen gondolkoztam rajta,egykét autós gondolom infarktust kapot volna,meg a rendörök.
Felállniazért kell mert a kormány csak akkor működik jól ha ezt a súlypontot tartom,ezért kell az új kormánylapát.ha ülök akkor csak elfordul, de irányt nem válltoztat,muszály bedölni.
Egyenlőre még nem merem sikerről beszélni mert félek hogy megint történik valami ezért nem is forgattam maxra a motort.Ha újra nekifogok ,mindent átnézek és ha utána is jól működik akkor lesz kész.Akkor jöhet a súlycsökkentés:alukeret a motornak és a gyűrűnek,műanyag bordáskerék, lemezcső torony.
Lemértem a hajtómű kompletten 140 kiló(motor, beépítőkeret,torony, gyűrű,kormány,hűtőrendszer)szerintem 20 kilót biztosan le tudok faragni.
Csináltattam 1 vezető feszítő kereket,de túl kicsi lett az átmérője,és szerintem 10000 fölött forog,ha hallottátok azt a süvítő hangot,hát az nem a venti.ebből is újat kell csinálni