A wielrennerek vagy kerékfutók a sportos kerékpárosok , és a fietser, ami csak valaki kerékpáron. Amikor arról beszélsz valakivel Hollandiában, hogy mitől olyan különleges a kerékpározás, a legtöbben azt mondják: Miről beszélsz? Nem más, mint amikor felszállok a vonatra vagy sétálni megyek.
Az első dolog az, hogy amikor a hollandok bemennek egy boltba kerékpárt venni, akkor egy komplett kerékpárt vesznek. Amerikában gyakran előfordul, hogy amikor bemegyünk egy kerékpárboltba, ott van egy bicikli, de nincs rajta sárvédő, lámpa, kitámasztó, csengő, semmi ilyesmi. Hollandiában nem árulnak ilyen kerékpárokat, mert praktikusnak kell lenniük. Ott mindenki, a lakosság egy kis százalékát leszámítva, ezekkel a holland stílusú kerékpárokkal közlekedik. Függőleges helyzetben ülsz, mintha egy zsámolyon vagy egy széken ülnél. Kénytelen vagy figyelni az emberekre és tisztán látod őket. Ez csak segít elérni ezt a nyugodt kerékpározási módot. Nem kell azon stresszelni, hogy minden alkalommal felnézzenek, amikor fordulni kell. A jelzés gyerekjáték. Ezek nagyrészt egysebességesek.
Különbséget teszünk a görnyedt és sisakos kerékpáros és az egyenes, sisak nélküli kerékpáros között. Az egyenes testtartásban végzett, mindennapi kerékpározás sokkal szélesebb körű, befogadóbb, elérhetőbb és vonzó minden korosztály és edzettségi szintű ember számára. Nem csak arról van szó, hogy a lehető leggyorsabban eljussunk A-ból B-be, hanem az utazás élvezetéről is.
"aki mögötte van, könnyen felbecvsülhesse a távolságát. Ez csak akkor működik, ha mindenkié azonos magasságban van"
Az ugye megvan, hogy egy terepjáró/pickup hátsó lámpájának magassága meg egy személyautó hátsó lámpájának magassága jelentősen különbözhet, aztán mégsem rohannak állandóan egymásba sötétben az autók?
Itt állítólag a biciklis menetfény, a biciklis tompított és távolsági és a biciklis féklámpa már ajánlott. Nyilván az ebiciklik miatt lett az. A triciklire sárga irányjelző villogót is fel lehet szerelni, nem kötelező a "karlendítés" a németeknél a háromkerekűn.
A hátsó villogó piros lámpa szerintem is veszélyes. De még vesélyesebb, hogy afejére is rakhatja, és nincs lerögzítve a lámpafelszerelési magasság minimum és maximum értéke, hogy aki mögötte van, könnyen felbecvsülhesse a távolságát. Ez csak akkor működik, ha mindenkié azonos magasságban van, még az elektromos rollereseké is! pl. egy piros lámpás végű "drótpálcára" lehetne őket kötelezni, mert a földön levő kis szaruk megint csak veszélyes, és a nagyon magasan levő, vakító elsőjük is!
Sötétedés után nem sok értelmét látom a villogónak, még hátul sem (hacsaknem az a cél, hogy a mögöttem jövőnek is szar legyen).
Én éjjel-nappal kapcsolok lámpát, nappal villogóra első-hátsót (mert ez a nappali fényviszonyok között jobban észlelhető autóból, és alapvetően ők tudnak megölni, ha nem látnak, nem a másik bringás), de ha a nap lebukott (vagy ennek megfelelő fényviszonyok vannak), akkor átkapcsolom folyamatos fényre.
Vannak. Korábban nem, de az elmúlt egy-két hónapban rendszeresen találkozom Békásmegyer északi végén három kerékpárt használóval. Töksötét hajnalban, a legkisebb láthatóságot biztosító mütyűr nélkül róják útjukat. Eddig szerencséjük volt.
"Töksötét úton a villogtató sem lát semmit, maximum denevér módban tud tájékozódni."
Szerintem emberek milliói tudnak közlekedni kivilágítatlan (alig kivilágított) utcában extra fényforrás nélkül. Igaz, többnyire gyalog teszik, de vannak kerékpárosok is köztük.
Hátulra kimondottan erős lámpát szereljünk és előre is nyugodtan tegyünk fel nappal is villogót, és ha nem süt a nap akkor kapcsoljuk is be mindkettőt!
Ahha! Előre is nyugodtan tegyünk fel nappal is villogót. Ha nem süt, akkor mindenképp kapcsoljuk be mindkettőt.
Kívánom a cikkírónak (szerintem nem vakította el még őt egy ezerlumenes villogtató sem), hogy minden reggel és minden este találkozzon ilyen agylágyultakkal. Miért kell kerékpárúton első villogót használni? Jobb kérdés: miért villogtatsz a szemembe te gyökér a bicikliúton?
Gondolom, a cikkírónak le kellet adnia egy írt cikket. Összelapátolt pár elfogadható dolgot, de a téli világításról f... ja sincsen. Illetve a világításról általában, mert nyáron is jönnek szemből a retinaleválást előidéző fényhuszárok, csak este, 8-10 után.
A világ kicsit boldogabb felén, Németországban tilos villogót tenni a bringákra. Ha az lenne az ára a normális világításnak nálunk, hogy itt se lehessen villogtatni, lemondanék a hátsó villogókról.
Baromi egyszerűen fogják megoldani úgy, hogy semmi se fog változni az ilyen helyeken. A jelenlegi parkolásszokásnál szépen levágják a járdát és az úttal egy síkba hozzák, azaz az utat kizélesítik, rendes fizetős parkolóhelyet csinálnak belőle. A gyalog le lesz szarva ugyanúgy, mert a fizetőparkolós a fejőstehén. Miután kiszállt a kocsiából, azonnal le van szarva, de erre sohasem gondolnak ugye. Triciklis, babakocsis, rokkankocsis főleg senkit nem érdekel. Ha kettő szembetalálkozik, hát az meg végképp. Ha valami hülye ki merészel találni egy tiltó helyi rendelkezést, vagy minimumjárdaszélességet, hát kinevezik a részt különleges övezetté valami Lézerhatározattal és kuss lesz.
Valamelyik nap végig mentem rajta. Az Árpád hídtól a Margit hídig. A Zsigmond térnél bevezetik a Komjádi előtti utacskára - későn vettem észre, így az kimaradt.
Az Árpád feje-delem úton úgy csináltak helyet, hogy az autók két kerékkel a járdára parkolnak. Ha egységesen tiltani fogják a járdán parkolást, akkor érdekes helyzet alakulhat.
Az a rázós vacak pár száz méter után megszűnik, és a túloldalon folytatódik, ezek a forgalmas úton járdáról a másik oldalra átvezetett gyalog- és kerékpárutak a kerékpáros nép ellenségei, megértek a pusztulásra. Ráadásul a cikk most azt a kerékpárutat védi, ami elég értelmetlen módon megszűnik és gyalogos felüljáróvá alakul a HÉV felett, kedvenc büntetőhelyük a rendőröknek. Nem kár érte. A Metropolnál azért fizetnek valakit, hogy ha bármi biciklis változtatás van, akkor elkezdje szidni Karácsonyt akár valós, akár mondvacsinált indokkal. Itt is ez történt.
A másodiknál viszont már azelőtt kell tudnod, hogy lesz-e gyalog- és kerékpáros átvezetés keresztbe az úton, mielőtt elérnéd, hiszen két autós sáv kanyarodik balra, és akkor neked ebben a helyzetben (ha a feladvány szerint a BVSC-felé mennél) a baloldali sávban a bal szegélyhez kell sorolnod, nem a jobb sávban a sáv bal oldalára, ugyanakkor a Rónai úti kerékpáros infrán te alapvetően az út jobb oldalán érkezel.
Itt a Róna utca torkolatánál kellene megadni egy indirekt kerékpáros balkanyart a Róna utcát keresztező gyalogosátkelőhely zöldidejében, és a meglévő járdafelületen egy egyirányú kerékpárutat elvinni (30 méter) a meglévő útig, nem a forgalomban átsoroltatni a bringást az egyirányú, de kétsávos útpályán, hogy majd a nagy balkanyar után a zebra melletti átvezetésre ráfordulva menjen vissza az út azon oldalára, ahonnan indult.
Egyiknél se látok különösebb problémát. Igen, a felső kép ebben a szögben kissé zavaró, nekem is 'körül kellett néznem' - legalábbis virtuálisan, de úgy már egyéretelmű (bár szerintem az a kurfli nyíl korábbról maradhatott ott).
A második link tiszta sor: mivel az úttesten jövök, és ott nincs semmiféle kerékpáros jelzés, befordulok balra ahogy a sáv (és az autósforgalom) is halad, aztán a gyalogátkelőhely után látom a gyalog- és kerékpárutat, felmegyek rá.
Egy szakkönyv nyelvezete önmagában is érdekes, eredetiben mentes minden félreferdítéstől. A lektorálás sajnos kihalt szakma lett. Mára jóformán semmit sem tudnak tisztességesen lefordítani, nem csak műszaki könyvet, szépirodalmat se, ezért az oldalakat kitömik csiricsárés fotókkal, üres lapokkal, hogy mewglegyen az oldalszám. Lényegi tartalom minimális. Ezzel ellentétben mindenhonnan ömlik a szakmainak behazudott de szintén semmiről se szóló reklámrizsa és a körbelopkodott reklámmantra.
"nyelvtanulásra abszolválni": biztos, hogy így? Nem inkább "nyelvtanulásra fordítani/szánni"? Esetleg konvertálni? Csak azért, hogy egy nyelvet beszéljünk.
OFF
Miért?
Az első kiadást extra nehéz volt fellelni, többször kellett nekifutnom. Egyszerűen nem volt elérhető egy példány sem a weben.
Illetve a második is csak a tengerentúlon volt elérhető (igaz emlékeim szerint az pár hét alatt meglett), amikor én vettem őket, kb 5 éve. S a kevés eladó jellemzően csak horrordrága légipostán küldte volna (értsd 10-20e Ft). Ezért kellett sokáig vadásznom rájuk. Nem nehéz, ha valamit bármi áron/költséggel megvesz az ember, de ésszel azért nehezebb.
Egyébként most utánanéztem, s ha úgy fogalmaztál volna, hogy MOST nem kellene küzdeni érte, mert nem nehéz őket beszerezni, akkor igazad van. Lehet, hogy a 4. kiadás (2020) miatt előkerültek a korábbi kiadások is, az évtizedekig polcon pihenő példányokat most eladhatónak látják, mert jól megy a 4. kiadás. Az biztos, hogy 2018 táján, amikor már a 3. kiadás is 14 éves volt, akkor nekem szenvedés volt az első kettő megvétele.
Végül a tanácsodról: zseniálisan meg tudod ítélni a könyvek tartalma nélkül hogy milyen szavak, fogalmak lehetnek benne, illetve azt is, hogy nekem milyen szókincsem van, volt. Pont a ritka szavak szótárazgatása és a magyar -angol (online) szótárak által sokszor félrefordított műszaki szakszavak egynyelvű (online) szótárak által történő visszaellenőrzése volt az én nyelvtanulásom.
Csak hogy érezd a boogie-t, a részemre első ismeretlen szó a 4. kiadásban a "semiamphibious" volt, S bár mind az itt következő 4 angol szót ismertem, de mégis kérdés volt, hogy mi a pontos különbség a "wheelbarrow" és a "cart" között, illetve a "vortex (-ices)" és az "eddy (-ies)" között. Sőt az is, hogy mit is jelent egész pontosan a "swinging-arc ratchet". Végül sajnos nekem a nyelvvizsgáim után sem volt egyértelmű kapásból az "epicyclic spur-gear", a "rack-and-pinion".
De persze én nem egy bicikliboltban dolgozom, tehát a munkámhoz ezen utóbbiak ismeretére a könyv megértésének célja előtt nem volt szükségem.
Egyébként tényleg sikerült rohadtul mellé lőnöd :-), mert bár 50 felett vagyok, de pár éve megint (s jelenleg is) nyelvet tanulok, méghozzá az ötödiket.
Már nem vagyok aktív ebben a topikban, de Pinyo a jellemtanúm, hogy az előző (törölt) nickemmel azért volt párszáz hozzászólásom. Szóval remélem, hogy emiatt belefér az, hogy összeg megjelölése nélkül megmutassam itt is eladandóként ezt a 4 könyvemet, pusztán azért, hogy ha lehet, akkor egy topiktaghoz kerüljön:
Persze a jófogásra is fel fogom tenni, meg az fb marketplace-ére is, de nekem az is lényeges, hogy egy a témához igazán rajongóhoz kerüljenek, mert elég sok energiát beleraktam anno a beszerzésükbe, s a 3. kiadás szótározgatásába, minél pontosabb megértésébe.
csak ugye ezt ahol a belsőt vettem nem árultak hozzá, de még egy mondat se volt hogy ezekkel kompatibilis csak a belső, mert akkor meg sem veszem, és nem eszem az ideget miatta
"26x1.75-ös gumiba nagy volt a tömör gumi több réteg belsővel megnagyobbítva is"
Na akkor tisztázzuk.
Ha nagy a tömör gumibelső akkor nem tudod ráhúzni az 1,75-ös külsőt, ha pedig mág ráhúztál a tömör belsőre tűzoltóslagot is, vastagításnak akkor méginkább megnagyobbítottad a bubibelsőt és méginkább nem férne rá az 1,75-ös külső.
A kínlódásod csak akkor lehet értelmes, ha a bubibelső kicsi az 1,75-ös külsőben, így tudnál csak tűzoltócsővel belepatkolni.
70+ éves, ráadásul nő, szóval nem nagyon lehet terelni a szokásait másfelé
de már megoldódni látszik a dolog, elől a tömör gumi van már a biciklibe, hátra meg vadászok majd olyan külsőt mint az első, addig is legalább tesztelni tudom mit ér a tűzoltó tömlő mint defektvédő szalag
szóval a mitas flash 26x1.75-ös gumiba nagy volt a tömör gumi több réteg belsővel megnagyobbítva is
mivel az ideg széjjel tépett körbejártam a rokonságot gumit keresgélni
az a vicc hogy az összes 26x1.75 gumiba nagy volt a tömör belső de nem egyformán , végül egy cheng shin tire külsőbe beleillett a tömör belső 2 hagyományos belsővel "felnagyítva", egész patent lett feszül mint modellen a cicanaci :))
olyan passzentos lett hogy le sem bírtam szedni, de legalább megvan a tuti külső