Bocs, de nem tudom, hogy mit kérdeztél. Én csak leírtam az én tapasztalataimat, és azt, hogy a beégett érintkezők általában nem szoktak maguktól megjavulni. Szerintem kérdezz konkrétan és (ha tudok) válaszolok.
Értem te mire gondolsz, de nem jól értelmeztél. Láttam már jónéhány beégett kapcsolót, ha beég, nem javul meg néhány perc hűlés után, tehát ezt én kizárnám. Továbbá, amikor nem történik semmi a gyujtáskulcs elfordítása után, ( kivéve a műszerfal lámpái elhalványulnak) és tolás után leállítás, aztán újraindítás, és minden a legnagyobb rendben. Szóval a Te véleményed az, hogy egy megtolás napokra megjavítja a beégést? Szerintem ez egy kicsit héber lenne, és ellentmondana az eddigi tanulmányaimnak.
Kb. fél éve elromlott az óra az autómban (Ford Escort 1999-es), azt vettem észre, ha leállítom az autót és lekapcsolom a gyújtást, másodpercenként ugrik az óra percmutatója. Ma viszont szembetűnt (lehet, hogy eddig is ilyen volt, talán azóta, mióta "rossz" az óra), hogy a piros led az óra alatt halványabban villog. Mondhatnám azt is, épp hogy csak pislog.
Megnézném én, mi lehet a baj, de hogy lehet megbontani a műszerfalat?
Ha a gyújtáskapcsoló érintkezője megég, hol érintkezik, hol nem, attól függően, hogy épp hova áll az érintkező. Ha nem vársz 10 percet, hanem többször próbálsz indítani egymás után, nem indul be soha? Ha ebben az állapotában direkt (akku-behúzótekercs) vezetékkel beindul, akkor szerintem egyértelműen a gyújtáskapcsoló rossz.
Örülök hogy vannak sorstársaim. Na nem kárörömből, csak megnyugtat hogy nemcsak éngem büntet a sors. De legalább vannak tippek. Érdekelne ez a direktbe vezetékes kötés. Tehát egy szálat lehozok az akkuról, nyomógombbal megszakítom, kötöm a behúzótekercsre, és ha nem indít magától, elvileg működhet? Egyébként ezt a kábelráncigálós dolgot én is végigjátszottam. Kipróbáltam kicsit leengedett relétáblával, jobban hül, sőt mér gideg levegőt is fújattam lefelé, mert mintha úgy jobban indult volna. De nem volt állandó eredmény.
Sziasztok most olvasom, hogy más is járt így nem csak én. Nekem is pont ez a gondom, ráadásul, én autovillamosságis is vagyok, mégsem tudok rájönni a hibára. A tünet ua. mint neked, én olyankor várok vagy 10 percet, és akkor megy. De, amikor van hozzá kedvem, és nem vagyok forgalmas helyen, akkor megráncigálok minden kábelt, és akkor megjavul. Az a baj, hogy mindíg más kábelt ráncigálok, és mégsem tudok rájönni melyik a bűnös. Néha már azt kívánom romlana el rendesen, és akkor egyszerű lenne. Jut eszembe, valaki azt mondta, hogy lehet a gyújtáskapcsoló is. nem ad át elég áramot. Én ezzel nem értek egyet, hiszen akkor miért javul meg néhány perc elteltével? Nekem olyat csinál még ráadásul, hogy általában ez a hiba nem otthon szokott előjönni. Olyankor megtoljuk, beindul, leállítom, és akkor már hibátlan. Na erre varjon valaki gombot!
Ismerős:-) 1992-es Ford Escort 1,8D kisteherem van. Elég sűrűn előjön. Még nem jöttem rá mi okozza pedig már én is néztem mindent. Amit megfigyeltem hogy hidegen szinte soha, meleg motornál sűrűbben, nyári kánikulában elég sűrűn jelentkezik. Elfordítom a kulcsot és várok, vagy megy vagy nem. Ha nem akkor akku+ ról egy vezetékkel közvetlenül megtáplálom a behúzótekercset és akkor rögtön indul.
Én is ugyanezt végigjártam pár hónapja. Minden meg lett nézve (önindító, mágneskapcs, gyújtáskésleltető relé, akksi, biztosítéktáblán direktbekötve.) ,semmi.
Ugyan azt produkálta. Majnem egysze csak akksi kaput, Előtte direkt megmérettem hátha, azt mondák jó . Hát mégse volt az le volt szakadva egy lamelle és az hol érintkezett , hol nem . Hát szerintem próbálj valahonnan kölcsönbe kérni és akkor ki fog derülni hogy az e. Lehet neked nem az de egy próbát megér.
Hallatszik, hogy kattan a behúzótekercs, csak nem forgat az önindító? Ha igen, akkor valószínűleg megégett az áthidaló lemez.
Ha nem, akkor meg kellene nézni, hogy amikor nem indít, kap-e feszt a behúzótekercs. Ha kap, az önindító/behúzótekercs a bibis. Ha nem kap, akkor előtte valami, mondjuk a gyújtáskapcsoló. Azt egy külön kábellel ki tudod próbálni. (Elvileg, mert Escorton még nem csináltam.)
Indításnál pöccre röffen. Már ha indítózik. Ugyanis előfordul, hogy elfordítom a kulcsot, és várni kell. Van hogy egy-két másodperc, de van hogy akár tíz -tizenöt mp-ig is így kell tartani, hogy indítózzon.
Egyébként frankón indul, egymagam is be tudom lökni, ha szükséges.
Mi okozhatja a hibát?
Az önindító jó, már szét is szedtem, kitisztítottam.
Indító relé esetleg? Vagy mi a manó?
És ha igen, akkor van valakinek vmi infója, hogy mi a száma, mi alapján lehet beazonosítani?
Keresgéljél tovább! Olyat vegyél, ami a korához képest igen jó állapotban van, akkor nem kell 100E- költeni rá rögtön, hogy egyáltalán menni tudjál vele. Költsön rá majd az, akinek te eladod. Bár amilyen kva öreg autó (22 év? pffff) valszeg alattad fog szétesni. Nem tudnál inkább fiatalabbat?
Nekem 88-as escortom van, mikor megvettem nekem is csattogtak a szelepek, először csak beállíttatni akartam, de a vége 70.000-ben fájt. (főtengely felújítás csapágyazás, ugyanis ott elment az olajnyomás. Az én vasam ovh motoros)
Csáó. Éppen a hetekben szemeltem ki egy Ford Escort szgk.-t. Tulajdonságai jók a korához képest( 22 éves, 1.3-as 5ajtós) de egy hiba felkeltette a figyelmemet. Csattognak a szelepek. Ebből kifolyólag érdemes megvenni, és költeni rá; vagy keresgéljek még tovább? A válaszokat előre is köszönöm. Peace
Van egy 3 ajtós 93-s Escortom. Ködlámpát keresek rá előre. A kérdésem, hogy tudja valaki , hogy hogy lehet a ködlámpát felszerelni az elvileg eredeti helyére???---( a ford embléma mellé kell). Illetve van-e valakinek ledes ködlámpája???-hogy az milyen fényt bocsát ki, mert különböző aukciós oldalakon látok ilyen ködlámpákat, de senki nem tudja megmondani, hogy milyen erejű a fénykibocsátásuk????
Az gyanús... Az én manuálom 90-97-es autókhoz van, de csak 155 R 13 78T, 175/70R 13 82T, 175/70R 13 82H, 185/60R 14 82H, 185/60R 14 V, 195/50R 15 V, 165 R 13-T méretek vannak benne.
Ha adsz egy méretet, lehet, hogy tudok segíteni. Én 96-os escorthoz szereztem, de nekem nagy... 500 Ft, ha jó neked a méret, annyiért vettem én is, posta elviszi. Ha érdekel, kérlek a nary@citromailra válaszolj!
Új belépő vagyok itt, és tapasztalatokat, tanácsokat szeretnék kérni escort 1.8td-ről. Most találtam egy 96-os kombit, vétel elött szeretnék tájékozódni, hogy milyen tapasztalataitok vannak a tipussal, illetve vásárláskor mire kell figyelni. Válaszaitokat előre is köszönöm!