Keresés

Részletes keresés

M.Zoli Creative Commons License 2019.05.02 0 0 348694

Az olajar mar korabban magara talalt. Venezuela problemaibol inkabb a kissebbik a mostani olajar, a nagyobbik az, hogy a kisporolt karbantartas es fejlesztes miatt bezuhant a termelesuk. Nem tudnak fizetni olajjal sem, mert egyre kevesebbet termelnek.

 

Viszont jelenleg adjak el az aranytartalekokat, tehat ha esetleg tobb penzuk van, akkor ezt is hozza kell szamolni. Viszont az sem tart orokke, es gyakorlatilag csodben vannak. Kina es az oroszok is szeretnek latni a penzuket.

Előzmény: zöldkomcsi: (348633)
Auralianus Creative Commons License 2019.05.02 -1 0 348693

Valamiért erőteljesen kétlem, hogy ez így működne... az olajat ugyanis nem csak kitermelni kell... de szállítani, finomítani, továbbszállítani stb.

A levezetésed alapján azt kell(ene) feltételezzük, hogy a vertikum egyetlen szegmensében sem működik a méretgazdaságosság...

 

... nagyon nem mindegy ám, hogy egy átmeneti kereslet-ingadozásra vagy tartós fogyasztáscsökkenésre kell reagálnia a piaci szereplőknek.

 

szerintem

 

 

Előzmény: _Berci (348692)
_Berci Creative Commons License 2019.05.02 0 1 348692

Minden olajkutnak van termelesi költsege. Ha az olajigeny csökken, akkor az olaj ara alacsonyabb lesz ... es leall a draga kutakbol törtenö termeles, mert onnan nem lehet gazdasagosan felhozni. Valamint az olyan mezök feltarasa, ahonnan varhatoan draga olaj keletkezne ...

 

Az olaj ara igen valtozekony. Ha pl. az uigeny megnöne ~10%-t, akkor az ara esetleg duplazodna (es azoknak kellene lemondaniuk a maszkalasrol, akik a draga üzemanyagot mar nem tudjak, vagy nem akarjak megfizetni). Valszeg, ha az igeny (demand) 10%-t csökkenne, akkor az ar kb. felezödne ... a jelenlegi 65-70 $-rol visszamenne 35-40-re.

Előzmény: Auralianus (348690)
_Berci Creative Commons License 2019.05.02 0 0 348691

 

... a szaudiaknál 3$/barrel a kitermelési költség... a piacon az ára meg 60-100$ közt ingadozik amikor eladják.

A közvetlen kitermelesi költseg talan igen. De ugy szamolnak, hogy 1 barrel/day kapacitas letrehozasa (Szaud-Arabiaban) olyan ~50-60000 $ (olajmezöje valogatja). Ami aztan fejhetö napi 1 barrellel ugy 30-40 even keresztül ... es igy maris megdobja az 1 barrel olaj arat olyan ~10 $-ral.

 

Előzmény: Pomber Béla (348683)
Auralianus Creative Commons License 2019.05.02 0 0 348690

Szerintem ez az ár akkor és addig igaz, amíg minden felhozott hordó eladható. 

Előzmény: szilvatövis (348688)
Pomber Béla Creative Commons License 2019.05.02 0 0 348689

Nézd... én már megvettem az utolsó benzines autómat, legalábbis a tervek szerint ez a helyzet. Persze ha nagyon megy a bolt, akkor egy V6 turbó Jaguár még befigyel majd, de utána már csak EV. És tisztán, nem hibrid.

 

És ha több kilométert megyek és annak több költsége van, azt leszarom, mert azért megyek több kilométert, hogy pénzt keressek vele, ott meg beleépül az árba a költség, hogy most is.

Előzmény: kobab (348687)
szilvatövis Creative Commons License 2019.05.02 0 0 348688

Kb. 10 $, de nem a legolcsóbb, hanem a még kelendő legdrágább határozza meg a piaci árat.

Előzmény: Pomber Béla (348683)
kobab Creative Commons License 2019.05.02 0 0 348687

.. és meg fog szűnni a kettős mérce ugye?!

 

Kérdés, hogy Justin Bieberen, és Pomberen kívül ki vesz akkor majd EV-t, ha az EV-nek a mostanihoz lesznek hasonlóak a főbb paraméterei. 

 

(Nem leszek estig a gépnél mostantól, sziasztok.) 

 

Előzmény: Pomber Béla (348685)
Auralianus Creative Commons License 2019.05.02 0 0 348686

Ezzel azért csak óvatosan ám...  pont tegnap vagy tegnapelőtt kaptam itt meg a maoista kohóforradalmár címet, mikor felvetettem, hogy a dolgok ide-oda

furikázását kilométerpénzzel kell(ene) terhelni...

 

... pecce ha téged SEM zavar, hogy lekohóforradalmároznak, akkor csak terjesszed az őrült eszméidet :Đ

Előzmény: Pomber Béla (348685)
Pomber Béla Creative Commons License 2019.05.02 0 1 348685

semmi akadálya, hogy az EV-sek is megismerkedjenek a közteherviseléssel.

 

Meg fognak. A centiméter pontosan elszámolt útdíjak formájában.

Előzmény: kobab (348674)
szilvatövis Creative Commons License 2019.05.02 -1 1 348684

Így is fog történni, gyorsabban mint sokan gondolnák. Nem biztos, hogy mindenki örül majd neki azok közül sem, aki belsőégésűvel jár, mert minden egyes csak az EV-nek jár tábla leszerelése helyébe odakerül majd egy a belsőégésűeknek tilos tábla.

 

Az új, társadalmi célt megtestesítő dolgot először támogatással terjesztik, népszerűsítik, aztán amikor kezd mainstreammé válni akkor átterhelik rá a régi közterheit, azt pedig elkezdik tiltani, büntetni.

Előzmény: kobab (348674)
Pomber Béla Creative Commons License 2019.05.02 0 0 348683

Sokkal olcsóbb nem lehet, mert tartósan nem mehet a kitermelési költségek alá.

 

Ember... a szaudiaknál 3$/barrel a kitermelési költség... a piacon az ára meg 60-100$ közt ingadozik amikor eladják.

Előzmény: szilvatövis (348669)
Auralianus Creative Commons License 2019.05.02 0 0 348682

Vannak gumiból készült utánzatok, amik első látásra igazinak néznek ki... aztán mikor megnyomkodod őket, akkor nem úgy működnek, mint az igazi... max csipogni kezdenek.

 

 

Előzmény: kobab (348680)
kobab Creative Commons License 2019.05.02 0 0 348681

Az eredmények egyelőre engem igazolnak.

 

Valószínűleg ezért nem vittem semmire (na jó ez így túlzás) mert képtelen lennék leírni egy ilyen mondatot. 

Előzmény: Auralianus (348677)
kobab Creative Commons License 2019.05.02 0 0 348680

Az miylen a gumi????

Előzmény: Auralianus (348677)
kobab Creative Commons License 2019.05.02 0 0 348679

az ice csak akkor fog eltunni, ha az ev olcsobb lesz, mert annyira megdragul az olaj...

Te se olvasod a topikot, pár napja linkeltem, hogy egy iparági szakértő szerint belátható időn belül a gyorstöltés nem lesz megvalósítható. (Nem kell hozzá nagy szakértőnek lenni amúgy...)

Remélem a mentőautó, a rendőrautó és a tűzoltóautó (egy része) nem lesz EV. 

Amúgy pedig beomlik az egész rózsaszínködös hájp, ha kiesik a benzin jövedéki adója, de cserébe a köznek ki kellene építeni pl. a töltőhálózatot. A lítium-ionos EV zsákutca.

Előzmény: józsi24 (348646)
Salvor2 Creative Commons License 2019.05.02 0 0 348678

Valoszinuleg nem a mol. Ki az, aki jelenleg ingyen adja az aramot az ev tolteshez?

Előzmény: Salvor2 (348676)
Auralianus Creative Commons License 2019.05.02 0 0 348677

Nyugodtan olvasgasd vissza saját magad, meg a többieket annak kapcsán, hogy ki miről NEM AKAR lemondani, amikor a klíma / környezet védelme lenne a tét... 


Aztán eldöntheti mindenki az olvasottak alapján, hogy ki is a gumi környezet- és klímavédő :Đ

 


Részemről pont a fenti okok miatt úgy döntöttem, hogy nem fogok Don Quijote-zni.... helyette elérhető célokért küzdök. Az eredmények egyelőre engem igazolnak.

Előzmény: kobab (348671)
Salvor2 Creative Commons License 2019.05.02 0 0 348676

Lassan kezdodik. A mol pl. meg fogja szuntetni az ingyenes toltest.

Előzmény: kobab (348674)
Salvor2 Creative Commons License 2019.05.02 0 0 348675

Erre azert ne fogadj nagyobb tetelben.

Előzmény: Pomber Béla (348649)
kobab Creative Commons License 2019.05.02 0 0 348674

Ha ilyen nagyszerűen állnak, akkor semmi akadálya, hogy az EV-sek is megismerkedjenek a közteherviseléssel. A rengeteg jár-jár-jár-ból félévente ki lehet húzni egy sort. 

 

(Azért nem válaszként írtam, mert senkit (EV hívőt) nem szerettem volna személyében bántani.)

Salvor2 Creative Commons License 2019.05.02 0 0 348673

Minden a fold alol kirabolt asvanykincsekbol van.

Előzmény: GPS (348655)
Salvor2 Creative Commons License 2019.05.02 0 0 348672

Magyarorszagi szolar kotelezo atveteli ar 2020 elotti szerzodesre 31.77 ft/kWh, 2020 utan 25.42 ft/kWh. Osszehasonlitasul a lakossagi aramar jelenleg 14.06 ft/kWh (ehhez jonnek meg a rendszerhasznalati dijak, az alapdij es az egeszre az afa).

 

Pedig "a szolar ingyen van", es a szolar eromu epiteset is tamogatja az allam (en meg nem lattam olyat, hogy tamogatas nelkul epult volna).

kobab Creative Commons License 2019.05.02 0 0 348671

Sztem saját maga szerint sem környezetvédő, csak te sem akarod elhinni, hogy ilyen változat is van. A klímát is veszni hagyná, (egy percre se tudnék beletörődni) valójában az első számú prioritása az EU energiafüggetlensége. Nekem is hónapokba tartott felfogni. 

Előzmény: _Berci (348665)
Auralianus Creative Commons License 2019.05.02 0 0 348670

Én éppen azért tippelnék inkább durva drágulásra (a már kitermelt készletek értékesítése kapcsán bekövetkező átmeneti áresés után),

mivel a kitermelési költségek jelentős része állandó. Mint azt a MEB platformos levezetésed is sejteti... ha kisebb mennyiségre tudod

osztani a költségeket, akkor az egységnyi költséged növekedni fog.

Előzmény: szilvatövis (348669)
szilvatövis Creative Commons License 2019.05.02 0 0 348669

Sokkal olcsóbb nem lehet, mert tartósan nem mehet a kitermelési költségek alá. A benzin ára különben is elég lazán függ az olajártól ha az olcsóbb irányba tér el.

Előzmény: GPS (348652)
szilvatövis Creative Commons License 2019.05.02 0 0 348668

Ha a VW elköltött 30 milliárd €-t a az elektromos MEB platform kifejlesztésére és csak egy autót gyártanak ezzel a padlólemezzel, akkor azon az autón kb. 29,999,995,000 € vesztesége lesz. Vígasztaló viszont, hogy ha sikerül tízet eladni, akkor már csak 2,999,999,500 € lesz a darabonkénti veszteség, közel a cél, hogy nyereségbe forduljon a gyártás... :-)

Előzmény: Pomber Béla (348644)
Auralianus Creative Commons License 2019.05.02 0 0 348667

Azért én mégis inkább egy újkorában 30K euronál olcsóbb alapáru VW EV-re vetettem ki a hálóm... mert nekem igenis számít, hogy mennyibe

kerül az az EV újkorában :)

Előzmény: _Berci (348665)
szilvatövis Creative Commons License 2019.05.02 0 0 348666

De felhozhatjuk példának a személygépkocsi piacot is. Ott is elég éles a verseny, ami leszorítja a marzsokat, de önmagában a nagy széria hatalmas előnyt jelent a versenytársakkal szemben.

 

...ketszer annyit gyartani egy veszteseges termekbol ketszer akkora veszteseget eredmenyez,

...Tipikus pelda a legi utasforgalom,...

...mert a volumen novekedese nem fordul at a nyeresegesseg novekedesebe.

 

Tehát ha egy légitársaság veszteséges, mert félig üresen szállnak a gépei, akkor minden utason veszteség van... ha pedig sikerül megtölteni az összes férőhelyet, akkor dupla akkora lesz a vesztesége?

 

Előzmény: bz248 (348640)
_Berci Creative Commons License 2019.05.02 0 0 348665

Neked, mint aktiv környezetvedönek, a klimavaltozas apostolanak akkor nyilvan egy V8-as SUV dukal. :-(

Előzmény: Auralianus (348664)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!