Tudom, hogy van már Lancia topik, csak ott nincsenek Kappa tulajok, akikkel meg lehetne vitatni a típust. Tervezem egy Kappa vételét, de szeretnék tulajdonosokkal értekezni róla, tesztek/népítélet alapján nagyon jó lehet, és nincs annyi hibája, mint amennyit egy olaszról gondolna az ember(egyébként imádom az olasz autókat), ugyanakkor több tulajdonos megkérdezése nem ezt támasztja alá.
Szóval Kappa tulajdonosok, légyszi segítsetek! Vegyek? Ne vegyek? Jöhet minden info! Képek eladó Kappák is jöhetnek, bármi, ami a típussal kapcsolatos!
Kösz előre is.
Van egy hatalmas gondom, remmélem hogy tud valaki segíteni:) Van egy 2000-es kappám 2,4 jtd és nagy valoszinüséggel a komfort vezérlő egységem tönkre ment és nem találok sehol.
Van egy hatalmas gondom, remmélem hogy tud valaki segíteni:) Van egy 2000-es kappám 2,4 jtd és nagy valoszinüséggel a komfort vezérlő egységem tönkre ment és nem találok sehol.
Nekem is SW-m van. Le ült a hátulja. Próbálkoztam sok mindennel, de eredménytelenül... Bontott "nivomatot" hozattam olasz bontóból. Utólag kiderült, nem nivomat volt, csak sima limó gátlók... ezek is csak fél évet bírtak... Majd egy újabb garnitúra, már tudatosan limó gátló, újabb fél év...
Egyébként még a jó állapotú limuzin gátlókkal is kicsit jobban ül, mint kellene.
Ennyi tortúra után, megelégeltem, és az egyik garnitúra gátlót felújítattam pesten. 9 00,- / db egy év garanciával. És készítettem bele új rugókat ugyan csak Pesten. Azóta hibátlan, és a magassága is jó. Bár bevallom, nem olyan kényelmes, mint a nivomattal, de az árkülönbség miatt elviselem. Ugyanis 230 - 250 ezer / db lett volna az új, felújítani meg sehol sem vállalják... :-(
Ma hoztam haza a gépet a szervízből. Jó alaposan zsebbe kellett nyúljak ismét, de legalább minden kopó allkatrész cserélve lett a futóműben.
Néhány hónapja a hátsó fékek új tárcsákkal és szilentek. Most pedig az elején kapott mindenből újat, az alsó golyós csuklók kivételével.
Új stabilizátor összekötők, stab rúd gumi, legőkar szilentek, kormányösszekötők, külső - belső, új porvédővel, fékbetétek új tárcsákkal, toronycsappágyak, kerékcsapágyak.
Az előzetes vizsgálatkor felkészítettek rá, hogy valószínűleg kormánymű cserére is számíthatok, de csak az axiál csuklók lógtak. De azok nagyon...
Granturismotól kaptam egy szervotronick kormányművet, amit fel kellett újíttatni. Szerencsére a régi tökéletes állapotban van, ezért ha valakit érdekel, a felújítási költségért szívesen átadom.
Egyúttal a főtengelyszimering a váltófelöli szivárgott régóta. összes szűrő cserélye, kivéve olaj.
Aktív szenes pollenszűrőt vettem szegeden, ha jól emlékszem 3000,- körüli áron.
Ami elszomorított, hogy a hátsó kerékcsapágyak zúgnak. Rövidesen cserélni kell azokat is...
Van valakinek ötlete, hogy hogyan lehet megúszni kicsit olcsóbban? 45 000,- / db ajánlatot kaptam rá... :-( Emiatt nem volt "kedvem" hozzá most...
Természetesen még nem késő. Nagyon elfoglalt vagyok, így még nem tudtam utánajárni, de a fénykép mindenképp segít. Az én autóm pécsi, amit csak azért írok le, mert te is említetted, hogy Szegeden vetted. Az is szép város, nekem fiatalkori emlékeim fűződnek hozzá, de ez nagyon off a kappa témához képest. Bár oda bármikor leutazok, akár egy alkatrész vásárlás erejéig is. Holnap feldobatom a téli kerékszettet, úgy sem járok többet vele havi 100 km-nél. Ne kelljen a téli zsúfoltság közepette megtennem.
A tiéd is turbó benzin?
Régebben még napi-heti szinten olvasgattam a fórumot, így nagyjából tudtam, hogy kinek milyen autója van, de sajnos most már ritkán jutok csak hozzá. Ráadásul netem sincs minden nap.
A fiúk nem írták, így én írom:leginkább ki kell cserélni, sok-sok-sok-sok pénzért....merthogy csak gyáriban létezik, fel sem újítják.Esetleg normál limó rugó-gátló párosra cserélni.
Az oroszokban kevésbé bízzál! Nincs olajtartálya, sem elektromos szivattyúja. Csak a gátló van és kész. A gátlók házába van az egész motyó beépítve. És teljesen passzív az elve, így nem kell semmilyen külső segédforrás.
Sok-sok Alfa és mindenféle olasz autó után március és 50 ezer kilométer óta egy utolsó évjáratos Kappa SW JTD az utitársam. Két kérésem-kérdésem lenne a tipusban járatosokhoz:
1. Tudna-e valaki egy service manualt küldeni, vagy linket javasolni, sehol sem találok.
2. A kombi hátsó, szintszabályozós rendszerében otthon van-e valaki? Megült kissé a hátulja, illetve ring, alábbhagyott a lengéscsillapítás. Egy orosz nyelvű oldalon nagy nehezen találtam egy sematikus ábrát, látom, hogy van egy elektromos szivattyúja és egy olajtartállyal is rendelkezik, de egyrészt fogalmam sincs, hol van, holnap este fogom megkeresni, másrészt szerintetek mit kell vele csinálni?
Igen, a fékolajtartállyal kezdtem egyből, teljesen tele van. Pumpáltam is a pedált, de nem segített. Olajnyomot a padlón sem láttam, ezért is gyanakodtam a fellevegősödésre, bár nem igazán látom, hogy mitől lenne, mert újak a fékhengerek. Igaz a nem használat sem jó az autónak. Ha annak idején tudom, hogy ennyiből lehetne felújítani a munkahengereket, akkor nem költöm rá a kocsi 10%-át és akkor még lehet, sokat is mondtam, hiszen ilyen autót csak az akar venni, aki kifejezetten ezt a típust keresi. Nálam már több, mint 7 éve van, akkor jó ötletnek tűnt, azonban az anyagi helyzetem már nekem is elég sokat változott. És nem javult az elmúlt évekhez képest. Már többször is gondoltam, hogy eladom, mert most sűrűbben kellene autót használnom és bizony a városban nagy a fogyasztása.De amikor meg vezetem, akkor sajnálnék megválni tőle, hiszen még mindig szeretem, talán ez a baj.
Megpróbálom a légtelenítésre rávenni, aki általában az autót szerelgeti, bár eddig nem igazán kellett, csak a rutinkarbantartás. Utána beszámolok arról, hogy segített-e. Megveszem a szűrőt is, megnézem azon az oldalon, ahol javasoltad.
Simán lehet levegős valóban.A fék/kuplungolajszintet baloldalt elől tudod ellenőrizni. Ha kell, utánatölteni, aztán próbáld felpumpálni a kuplungpedállal.Előfordulhat, hogy meg kell nyitni a légtelenítő csavart is.Jó, ha van segítséged is, főleg ha esetleg te nem vagy bütykölős tipus.Szerelőknek rutinfeladat.
Pollenszűrő.Lehet, hogy az a hálózat, ahol vásárol a szerelőd, nem forgalmazza.A Lavina weboldala mutatja, 2600ft-ról indul,de biztos van máshol is.
Gondolom nézted már, de a fékolaj szintje nem ment lejjebb a kelleténél? Ha jól amlékszem valaki egyszer panaszkodott hasonlóra, de csak fellevegősödött neki a kevés olaj miatt.
Emlékeim szerint nekem szinte mindig a tartály tetejéig ért a szint, és többek állítása szerint az így jó.
Amúgy ha elkezded veszettül nyomkodni a pedált, nem kezd el keményedni, és egyre feljebb fogni? Érdemes megnézni, hogy nem csöpögött-e a szőnyegre olaj (tudom, nem is az...) a pedál felöl, illetve ugyanezt a munkahengernél is. Amúgy a légtelenítés is megoldható, csak 2 ember kell hozzá, egy aki baromi gyorsan pumpálja a pedált, és egy, aki elzárja a megfelelő pillanatban a légtelenítő csavart. Ezenkívül csak egy kb 1 méteres cső kell a csavartól a tartályig. Hozzáteszem egyszerűen hangzik a légtelenítés, de azért volt, hogy negyed órát is eljátszottunk vele, mire tényleg jó lett.
Köszönöm JAMIE222, hogy ilyen gyorsan válaszoltál!
Akkor nem tudom a szerelő miért nem talált, megyek és veszek egyet, mert szeretem, ha minden egyszerre van megcsinálva, így nem kell külön-külön jegyezgetnem, mi volt cserélve, mi nem.
Vadonatúj munkahengereket vettem (olyan 35-40 ezer volt a kettő együtt), mert arra érkeztem egyszer, hogy beesett a pedál és a padlón maradt. Azóta nem volt ilyen gondom, de mivel nem is igen használom, csak hobbiautó, így meglepett ez a jelenség. Ezért gondoltam, hogy esetleg levegős, mert kuplungolni is és váltani is tudok, de nem normális állapotban van. És csak egyik napról a másikra történt. Ez persze min. egy hetet jelent a két használat között.
Pollenszűrőből az olcsóbbik fajta 2ropi körül kapható, nagyjából bármelyik alkatrészkereskedőnél.Cserélni magadnak is tudod, optimális esetben egy megfelelő méretű csillagcsavarhúzó kell hozzá, meg pár perc szerelés.
A munkahengereknél kérdéses, hogy bontottra cseréltél anno, vagy újra.Gondolom bontottra, az pedig nem tart örökké.Én ajánlanám a felújítókészletet, filléres dolog, 1000-150ft körül van munkahengerenként, plussz némi fékolaj és 2-3 órás piszmogás.
Már régen voltam itt, de az autót is ritkán használom. Egy 96-os 2.0 turbóm van és most a kuplungpedál félig ellenállás nélkül beesik és csak utána kezd fogni. Kb. két éve volt mindkét kuplung munkahenger cserélve, azóta úgy 2 ezer km-t mentem. Nem tudom mi lehet vele. Esetleg levegős lehet?
Ezen kívül nemrég volt olajcsere, szűrő, hűtőfolyadék, stb. , de pollenszűrőt nem kapott a szerelő. Tudjátok esetleg, hogy tudnék venni hozzá és mennyibe kerül?